Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83 - Yosemite Juni 2023

Bericht door TradeMarkNL83 »

Martin & Marianne schreef:
13 feb 2023, 13:46
Lukt Yosemite ook niet als je per nacht of per twee nachten kijkt?
Marianne
Ik krijg dan af en toe 1 nacht Wawona ja. En inderdaad, liefste het weekend vermijden en dan Seqouia eerst, maar dan zit ik weer ermee dat ik vanuit Yosemite in 1 ruk (uur of 5 tot 6) terug moet rijden naar LA. Kan natuurlijk wel, maar niet ideaal. Maar goed dat is misschien wel de beste keuze ja. Ik heb dan ook nog een nacht in LA voor ik vlieg, dus moet kunnen.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

M'n boeking voor Yosemite View Lodge in El Portal kan ik een dag opschuiven, dus dan 4 nachten van 19-23. Dan kan ik daarvoor 2 (of als ik het red ivm werk 3) nachten Sequoia doen, zoals het er nu naar uit ziet wordt dan dan iets in Three Rivers ivm beschikbaarheid. En dan de 23e in 1 ruk vanaf El Portal terug naar LA, daar nog 1 nacht en dan weer vliegen.

Vrijdag 16 LA (evt LA - Sequoia (Three Rivers))
Zaterdag 17 LA - Sequoia (Three Rivers) Buckeye Tree Lodge?
Zondag 18 Sequoia (Three Rivers)
Maandag 19 Sequoia - Yosemite (Yosemite View Lodge, El Portal)
Dinsdag 20 Yosemite (Yosemite View Lodge)
Woensdag 21 Yosemite (Yosemite View Lodge)
Donderdag 22 Yosemite (Yosemite View Lodge)
Vrijdag 23 Yosemite - LA
Zaterdag 24 LA - Amsterdam
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Wat top zeg, heb van 19-23 juni een site op Upper Pines kunnen regelen :thumbup: Nu eens inventariseren wat ik allemaal moet kopen en of dat te doen gaat zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi dat het gelukt is!
Ik weet niet of je zelf kampeerspullen hebt? Wij nemen altijd ons koepeltentje mee; dat is heel klein en past qua formaat en gewicht prima in een koffer.
Als je niet gaat koken valt het met de aanschaf van spullen heel erg mee; het enige dat je nodig hebt is een tent, luchtbedmatje en een slaapzak. Je loopt zo naar Curry Village voor ontbijt en avondeten. Of je neemt de shuttlebus naar de lodge.
Het is lang licht, maar een zaklantaarn is wel handig denk ik. En een power bank.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Ik heb alleen accessoires voor kamperen, zoals een kussentje, lakenzak, hoofdlamp etc. Zelf koken was ik inderdaad niet van plan, dus dat scheelt. Dan wordt het inderdaad een tent, slaapzak en luchtbed bij de Walmart oppikken. Heb je op zo’n kampeerplek overigens ‘s nachts/‘s ochtends nog veel last van geluid van medekampeerders?
Erniebert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Erniebert »

Zeker, het is in de zomer een gekkenhuis op de camping vonden wij. Erg vol en druk. En allemaal barbecueën :roll:
Dus naast veel burengerucht ook veel rook op de camping! Maar je zit wel midden in het park en dat blijft logistiek toch wel het slimste. De rest namen wij voor die paar nachten maar voor lief.
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden het juist erg rustig. Onze ervaring is dat iedereen zich goed houdt aan de quiet hours.
En wij hadden een ruime plek voor onze twee tenten, zie voor een indruk http://martinenmarianne2017.blogspot.co ... e.html?m=0

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Ja we moeten het maar gaan meemaken. Ik heb site 25 upper pines. Achteraf volgens mij niet de meest ruime plek, maar ik had helaas niet de luxe om te kiezen haha. Ik zou nog kunnen zeggen ik doe 2 ipv 4 nachten, maar misschien moet ik maar gewoon gaan ervaren. Wellicht valt het nog mee met de drukte in juni.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer