Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis yddet: tips reis van Denver naar San Diego?
Reis yddet: tips reis van Denver naar San Diego?
Hoi iedereen,
Vorig jaar hebben wij voor het eerst een reis gemaakt door het zuidwesten.
Deze zomer willen we weer een reis gaan maken, tot nu toe hebben we dit:
Denver 2 nachten
Rocky Mountains 2 nachten
Moab 1 nacht
Zion 2 nachten
Las vegas 2 nachten
Sequoia 2 nachten
Los Angeles 2 nachten
San Diego 2 nachten
Ik vraag mij af wat jullie ervaringen zijn met Denver, is het een leuke stad om hier 2 nachten door te brengen of hebben jullie andere steden aan te raden om vanaf daar naar de Rocky Mountains te gaan? Daarnaast twijfelen we ook of we niet 4 nachten LA willen doen ipv 2 LA en 2 San Diego.
Alvast bedankt!
Vorig jaar hebben wij voor het eerst een reis gemaakt door het zuidwesten.
Deze zomer willen we weer een reis gaan maken, tot nu toe hebben we dit:
Denver 2 nachten
Rocky Mountains 2 nachten
Moab 1 nacht
Zion 2 nachten
Las vegas 2 nachten
Sequoia 2 nachten
Los Angeles 2 nachten
San Diego 2 nachten
Ik vraag mij af wat jullie ervaringen zijn met Denver, is het een leuke stad om hier 2 nachten door te brengen of hebben jullie andere steden aan te raden om vanaf daar naar de Rocky Mountains te gaan? Daarnaast twijfelen we ook of we niet 4 nachten LA willen doen ipv 2 LA en 2 San Diego.
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips reis van Denver naar San Diego?
Met Denver kan ik je niet helpen maar als dit het totaal aantal dagen is voor jullie reis zou ik die dag ergens anders inzetten. Je hebt erg weinig tijd overal nu. Zijn jullie al eens in Moab geweest?
Denver is natuurlijk wel de beste stad om op te vliegen als je naar Rocky Mountain NP wilt.
Marianne
Denver is natuurlijk wel de beste stad om op te vliegen als je naar Rocky Mountain NP wilt.
Marianne
15 nachten voor deze afstand en alle bezienswaardigheden lijkt mij veel te weinig. Waarom helemaal naar LA ? Ik zou in deze reistijd Denver-Las Vegas aanraden met RMNP inderdaad, dan paar nachten Moab/Arches/Canyonlands, dan Page, evt Grand Canyon, dan Zion & Bryce en eindigen in Las Vegas. Anders zie je vooral asfalt en rij je alle mooie parken voorbij…..
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hadden tijdens een rondje Denver 2 overnachtingen in de stad. Achteraf gezien hadden we 1 overnachting ook wel voldoende gevonden. Broadway street is een leuke winkelstraat in het centrum doorheen te wandelen en aan het eind van de straat is het State Capitol ook mooi om te zien.
Al met al sprak Denver ons in ieder geval niet echt aan.
Daarentegen vonden wij San Diego zeer de moeite waard. Mooie stad met veel bezienswaardigheden. Vonden we mooier dan LA.
Maar ik denk inderdaad dat met de dagen die jullie dagen hebben te besteden de afstanden te ver zijn en dat je een keuze moet maken. Ofwel starten in Denver en eindigen in Las Vegas zoals in bovenstaande reactie staat beschreven of starten in Las Vegas en eindigen in San Diego. Waar zijn jullie in jullie vorige reis al geweest en wanneer ga je nu.
Al met al sprak Denver ons in ieder geval niet echt aan.
Daarentegen vonden wij San Diego zeer de moeite waard. Mooie stad met veel bezienswaardigheden. Vonden we mooier dan LA.
Maar ik denk inderdaad dat met de dagen die jullie dagen hebben te besteden de afstanden te ver zijn en dat je een keuze moet maken. Ofwel starten in Denver en eindigen in Las Vegas zoals in bovenstaande reactie staat beschreven of starten in Las Vegas en eindigen in San Diego. Waar zijn jullie in jullie vorige reis al geweest en wanneer ga je nu.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Bedankt voor jullie tips!
Vorig jaar hebben wij de vorige reis gemaakt:
San Francisco, Yosemite, Las Vegas, Grand Canyon, Palm Springs, LA.
De afstanden van deze reis vonden wij goed te doen.
Van Denver naar LA is inderdaad wel veel in 2 weken.. we gaan er nog even goed naar kijken!
Las Vegas en LA vonden wij erg leuk en daar willen we graag nog meer van zien, vandaar deze keuze. Wellicht dan toch wat schrappen of langer gaan met meer tussenstops.
Vorig jaar hebben wij de vorige reis gemaakt:
San Francisco, Yosemite, Las Vegas, Grand Canyon, Palm Springs, LA.
De afstanden van deze reis vonden wij goed te doen.
Van Denver naar LA is inderdaad wel veel in 2 weken.. we gaan er nog even goed naar kijken!
Las Vegas en LA vonden wij erg leuk en daar willen we graag nog meer van zien, vandaar deze keuze. Wellicht dan toch wat schrappen of langer gaan met meer tussenstops.
Denk dat je met een dag of 4-5 extra een heel eind komt om niet te gehaast alles te zien. Alhoewel tussen LV en LA het uitstapje naar Sequoia wel een eind is...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Qua afstanden is het misschien wel te doen, maar je hebt erg weinig tijd om iets te bekijken. Bij Moab liggen twee nationale parken, Arches en Canyonlands, meestal wordt daarom aangeraden om daar twee nachten te blijven.
Tussen Moab en Zion is ook ontzettend veel te zien. De mooiste route is via de Ut12, dan rij je door Capitol Reef en je komt langs Bryce. Twee tussenstops op dat stuk is echt wel nodig.
Voor Sequoia is nu ook weinig tijd, het is een flink eind rijden vanuit Las Vegas. Naar Three Rivers is het 6 uur rijden. En dan ben je nog niet in het park. Reken daarvoor op nog zeker een uur rijden. Als je dan niet in het park overnacht moet je ook weer een uur terug rijden.
Marianne
Tussen Moab en Zion is ook ontzettend veel te zien. De mooiste route is via de Ut12, dan rij je door Capitol Reef en je komt langs Bryce. Twee tussenstops op dat stuk is echt wel nodig.
Voor Sequoia is nu ook weinig tijd, het is een flink eind rijden vanuit Las Vegas. Naar Three Rivers is het 6 uur rijden. En dan ben je nog niet in het park. Reken daarvoor op nog zeker een uur rijden. Als je dan niet in het park overnacht moet je ook weer een uur terug rijden.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 11559 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-