Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis TDAM: april 2023 - LV, GC, Page, Monument Valley, Zion, Bryce, South Lake Tahoe, SF, Yosemite, Highway 1, LV.
Reis TDAM: april 2023 - LV, GC, Page, Monument Valley, Zion, Bryce, South Lake Tahoe, SF, Yosemite, Highway 1, LV.
Ha allen, dank voor alle suppler inzichten op dit forum! Heb zelf al veel gehad aan de status match tips voor autohuur en hoop nu wat inzicht te krijgen voor onze reis (2/3 reeds geboekt).
We vliegen 9 april rechtstreeks AMS-LV en blijven daar enkele nachten midden op Strip (kan korter maar vinden we leuk). Daarna volgen we de route zoals in de titel staat waarbij we graag jullie gedachten horen bij Highway 1 vanaf 27 april! We moeten op 2 mei we in Vegas zijn. We slaan Death Valley nu over omdat het qua route niet eenvoudig lijkt en Tioga Pass dicht zal zijn waardoor makkelijke combinatie met Yosemite park er niet is. En is het echt een must see als je alle parken al hebt gezien die we doen?
Tips voor unheated tent om warm te blijven in Curry Village horen we graag haha.
Schroom niet om kritisch te zijn en realisme aan te brengen! Dank!
- 9 april AMS- LV, landing 14:15 uur
- 10-12 april LV (11 april alvast auto halen op vliegveld, kunnen gratis parkeren bij hotel)
- 12 april langs Walmart oid en richting Williams
- 13 april naar GC village en daar overnachten voor zonsondergang/opgang
- 14 april GC en in loop middag naar Page
- 15 april Page (bekende activiteiten in omgeving)
- 16 april naar Monument Valley voor een tour van 3 uur en overnachten in The View hotel
- 17 april rustig naar Springdale rijden
- 18-20 april Zion bezoeken
- 20 april naar Bryce Canyon rijden, bezoeken en in avond naar westen, Cedar City rijden
- 21 april Nevada oversteken naar South Lake Tahoe (dit doet bijna niemand lijkt het?)
- 22 april overdag in South Lake Tahoe rustig aan doen
- 23 april naar San Francisco rijden en daar avondwandeling doen (we hoeven niet echt iets te zien, vriendin is er eerder geweest dus alleen even stad proeven ter afwisseling en hotel heeft gratis parking dus makkelijk)
- 24 april ochtend nog wat rondhangen en dan in middag naar Curry Village
- 25-26 april volle dagen in Yosemite
- 27 april in ochtend naar Sequoia bomen in zuiden van Yosemite rijden en daarna naar Monterey (vanaf hier moeten we accommodatie regelen en zijn we dus nog flexibel!)
- 28 april Monterey en omgeving of leuker om door te rijden richting San Luis Obispo?
- 29 april rijden naar San Luis Obispo of juist (omdat we er al zijn) hier meer tijd besteden?
- 30 april, 1 mei onbekend??
- 2 mei aankomen in Las Vegas
- 3 mei relaxen in LV
- 4 mei om 16 uur terugvliegen naar Amsterdam
Veel dank allen!
We vliegen 9 april rechtstreeks AMS-LV en blijven daar enkele nachten midden op Strip (kan korter maar vinden we leuk). Daarna volgen we de route zoals in de titel staat waarbij we graag jullie gedachten horen bij Highway 1 vanaf 27 april! We moeten op 2 mei we in Vegas zijn. We slaan Death Valley nu over omdat het qua route niet eenvoudig lijkt en Tioga Pass dicht zal zijn waardoor makkelijke combinatie met Yosemite park er niet is. En is het echt een must see als je alle parken al hebt gezien die we doen?
Tips voor unheated tent om warm te blijven in Curry Village horen we graag haha.
Schroom niet om kritisch te zijn en realisme aan te brengen! Dank!
- 9 april AMS- LV, landing 14:15 uur
- 10-12 april LV (11 april alvast auto halen op vliegveld, kunnen gratis parkeren bij hotel)
- 12 april langs Walmart oid en richting Williams
- 13 april naar GC village en daar overnachten voor zonsondergang/opgang
- 14 april GC en in loop middag naar Page
- 15 april Page (bekende activiteiten in omgeving)
- 16 april naar Monument Valley voor een tour van 3 uur en overnachten in The View hotel
- 17 april rustig naar Springdale rijden
- 18-20 april Zion bezoeken
- 20 april naar Bryce Canyon rijden, bezoeken en in avond naar westen, Cedar City rijden
- 21 april Nevada oversteken naar South Lake Tahoe (dit doet bijna niemand lijkt het?)
- 22 april overdag in South Lake Tahoe rustig aan doen
- 23 april naar San Francisco rijden en daar avondwandeling doen (we hoeven niet echt iets te zien, vriendin is er eerder geweest dus alleen even stad proeven ter afwisseling en hotel heeft gratis parking dus makkelijk)
- 24 april ochtend nog wat rondhangen en dan in middag naar Curry Village
- 25-26 april volle dagen in Yosemite
- 27 april in ochtend naar Sequoia bomen in zuiden van Yosemite rijden en daarna naar Monterey (vanaf hier moeten we accommodatie regelen en zijn we dus nog flexibel!)
- 28 april Monterey en omgeving of leuker om door te rijden richting San Luis Obispo?
- 29 april rijden naar San Luis Obispo of juist (omdat we er al zijn) hier meer tijd besteden?
- 30 april, 1 mei onbekend??
- 2 mei aankomen in Las Vegas
- 3 mei relaxen in LV
- 4 mei om 16 uur terugvliegen naar Amsterdam
Veel dank allen!
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis april 2023 - LV, GC,Page,Monument Valley,Zion,Bryce,South Lake Tahoe, SF, Yosemite, Highway 1, LV.
Hallo, welkom!
Heerlijke reis in het vooruitzicht!
Je zegt: “van Cedar City naar South Lake Tahoe (dat doet bijna niemand?)”.
Dat klopt, dat is geen gebruikelijke route, maar dat is ook zo’n 9 uur pure rijtijd, nog zonder tanken, rusten en eten. Dat is wel erg veel voor één dag…?
En Death Valley is zéker wel een aanrader als je de andere parken hebt gezien; het is een hele andere ervaring. Zeker in de tijd dat jullie er zijn, is het mooi om daar te zijn, aangezien het dan nog te doen is qua temperatuur.
Ik zou proberen Lake Tahoe eruit te halen en de route iets anders in te richten, bijvoorbeeld ook met een overnachting bij Bryce, omdat juist ochtend en avond het mooiste zijn daar.
Maar heeft het zin om daar nog over mee te denken of liggen de overnachtingen en de route tot aan Highway 1 al helemaal vast?
Dat klopt, dat is geen gebruikelijke route, maar dat is ook zo’n 9 uur pure rijtijd, nog zonder tanken, rusten en eten. Dat is wel erg veel voor één dag…?
En Death Valley is zéker wel een aanrader als je de andere parken hebt gezien; het is een hele andere ervaring. Zeker in de tijd dat jullie er zijn, is het mooi om daar te zijn, aangezien het dan nog te doen is qua temperatuur.
Ik zou proberen Lake Tahoe eruit te halen en de route iets anders in te richten, bijvoorbeeld ook met een overnachting bij Bryce, omdat juist ochtend en avond het mooiste zijn daar.
Maar heeft het zin om daar nog over mee te denken of liggen de overnachtingen en de route tot aan Highway 1 al helemaal vast?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis april 2023 - LV, GC,Page,Monument Valley,Zion,Bryce,South Lake Tahoe, SF, Yosemite, Highway 1, LV.
Het zou inderdaad erg jammer zijn om Death Valley over te slaan. Het is in die tijd van het jaar nog niet zo verschrikkelijk heet (hoewel dat op zich ook al iets is om eens mee te maken) en het is zo anders dan de andere parken.
Ik heb het even per dag uitgeschreven, zodat duidelijker is waar je meerdere dagen hebt:
9-apr naar Las Vegas
10-apr Las Vegas
11-apr Las Vegas
12-apr Las Vegas - Williams
13-apr Williams - Grand Canyon
14-apr Grand Canyon - Page
15-apr Page
16-apr Page - Monument Valley
17-apr Monument Valley - Springdale
18-apr Springdale
19-apr Springdale
20-apr Springdale - Cedar City
21-apr Cedar City - South Lake Tahoe
22-apr South Lake Tahoe
23-apr South Lake Tahoe - San Francisco
24-apr San Francisco - Yosemite
25-apr Yosemite
26-apr Yosemite
27-apr Yosemite - Monterey
28-apr Monterey
29-apr Monterey - San Luis Obispo
30-apr San Luis Obispo - ?
1-mei ? - ?
2-mei ? - Las Vegas
3-mei Las Vegas
4-mei Las Vegas
Er zijn wat meer dingen die ik anders zou doen, maar ik weet niet of er in het begin nog iets is te wijzigen?
Van Las Vegas kun je prima in 1 dag naar Grand Canyon Village rijden. Met een overnachting in het park heb je dan een deel van de middag, avond en een groot deel van de volgende dag.
Daarna is de logische route eerst Monument Valley en dan Page. Nu rij je immers weer langs Page als je van MV naar Zion rijdt. En zéker overnachten bij Bryce!
Het is me ook niet duidelijk waarom je na Lake Tahoe eerst naar SF gaat en dan naar Yosemite. Nu rij je meerdere keren door een oninteressant stuk.
Wij reden eens van Lake Tahoe naar Bryce, met een stop bij Great Basin. Het kan, maar ik zou toch echt dat stuk anders doen.
Als het mijn route was zou ik zoiets doen:
9-apr naar Las Vegas
10-apr Las Vegas - Valley of fire
11-apr Valley of fire - Zion
12-apr Zion
13-apr Zion - Bryce
14-apr Bryce - Page
15-apr Page
17-apr Monument Valley - Grand Canyon
18-apr Grand Canyon - Las Vegas
19-apr Las Vegas
20-apr Las Vegas - Death Valley
21-apr Death Valley - Lee Vining
22-apr Lee Vining - South Lake Tahoe
23-apr South Lake Tahoe
24-apr South Lake Tahoe - Yosemite
25-apr Yosemite
26-apr Yosemite
27-apr Yosemite - San Francisco
28-apr San Francisco
29-apr San Francisco - Monterey
30-apr Monterey
1-mei Monterey - San Luis Obispo
2-mei San Luis Obispo - Las Vegas
3-mei Las Vegas
4-mei Las Vegas
Het eerste stuk kan ook andersom, maar VoF is heet, dus daar zou ik zo snel mogelijk naar toe gaan. Je kunt ook eerst naar de GC, en dan vanuit VoF naar Death Valley rijden. Dan zit je niet 3 keer in Las Vegas hoewel je die tweede keer ook door iets anders kunt vervangen.
Monterey en omgeving is prima voor 2 nachten; wij zaten in 2019 een nacht in Monterey en twee nachten in Big Sur, kijk daarvoor eens in ons reisverslag. Onderweg naar SLO is een bezoek Hearst Castle ook mooi.
Voor Yosemite zou ik een heated tent proberen te reserveren, of een cabin, en anders extra dekens vragen. Als jullie met z'n tweeën zijn en je hebt een 4 persoonstent dan zal er wel voldoende zijn aan beddengoed. Hou er rekening mee dat er geen stopcontacten zijn in de unheated tenten.
Ook leuk: 2 nachten Housekeeping Camp. Zal wel fris zijn. Maar je hebt daar wel elektriciteit. En je kunt er een vuurtje stoken. En dan de laatste nacht Wawona.
Ik heb een extra overnachting SF gedaan. Hoeft natuurlijk niet, maar je kunt je daar toch wel een dag vermaken. Kijk eens naar de avondtour van Alcatraz; vonden wij erg leuk om te doen. En de laatste keer dat wij er waren hebben we een movie tour gedaan; erg leuk als je van films houdt en je ziet meteen een groot deel van de stad.
Marianne
Ik heb het even per dag uitgeschreven, zodat duidelijker is waar je meerdere dagen hebt:
9-apr naar Las Vegas
10-apr Las Vegas
11-apr Las Vegas
12-apr Las Vegas - Williams
13-apr Williams - Grand Canyon
14-apr Grand Canyon - Page
15-apr Page
17-apr Monument Valley - Springdale
18-apr Springdale
19-apr Springdale
20-apr Springdale - Cedar City
21-apr Cedar City - South Lake Tahoe
22-apr South Lake Tahoe
23-apr South Lake Tahoe - San Francisco
24-apr San Francisco - Yosemite
25-apr Yosemite
26-apr Yosemite
27-apr Yosemite - Monterey
28-apr Monterey
29-apr Monterey - San Luis Obispo
30-apr San Luis Obispo - ?
1-mei ? - ?
2-mei ? - Las Vegas
3-mei Las Vegas
4-mei Las Vegas
Er zijn wat meer dingen die ik anders zou doen, maar ik weet niet of er in het begin nog iets is te wijzigen?
Van Las Vegas kun je prima in 1 dag naar Grand Canyon Village rijden. Met een overnachting in het park heb je dan een deel van de middag, avond en een groot deel van de volgende dag.
Daarna is de logische route eerst Monument Valley en dan Page. Nu rij je immers weer langs Page als je van MV naar Zion rijdt. En zéker overnachten bij Bryce!
Het is me ook niet duidelijk waarom je na Lake Tahoe eerst naar SF gaat en dan naar Yosemite. Nu rij je meerdere keren door een oninteressant stuk.
Wij reden eens van Lake Tahoe naar Bryce, met een stop bij Great Basin. Het kan, maar ik zou toch echt dat stuk anders doen.
Als het mijn route was zou ik zoiets doen:
9-apr naar Las Vegas
10-apr Las Vegas - Valley of fire
11-apr Valley of fire - Zion
12-apr Zion
13-apr Zion - Bryce
14-apr Bryce - Page
15-apr Page
17-apr Monument Valley - Grand Canyon
18-apr Grand Canyon - Las Vegas
19-apr Las Vegas
20-apr Las Vegas - Death Valley
21-apr Death Valley - Lee Vining
22-apr Lee Vining - South Lake Tahoe
23-apr South Lake Tahoe
24-apr South Lake Tahoe - Yosemite
25-apr Yosemite
26-apr Yosemite
27-apr Yosemite - San Francisco
28-apr San Francisco
29-apr San Francisco - Monterey
30-apr Monterey
1-mei Monterey - San Luis Obispo
2-mei San Luis Obispo - Las Vegas
3-mei Las Vegas
4-mei Las Vegas
Het eerste stuk kan ook andersom, maar VoF is heet, dus daar zou ik zo snel mogelijk naar toe gaan. Je kunt ook eerst naar de GC, en dan vanuit VoF naar Death Valley rijden. Dan zit je niet 3 keer in Las Vegas hoewel je die tweede keer ook door iets anders kunt vervangen.
Monterey en omgeving is prima voor 2 nachten; wij zaten in 2019 een nacht in Monterey en twee nachten in Big Sur, kijk daarvoor eens in ons reisverslag. Onderweg naar SLO is een bezoek Hearst Castle ook mooi.
Voor Yosemite zou ik een heated tent proberen te reserveren, of een cabin, en anders extra dekens vragen. Als jullie met z'n tweeën zijn en je hebt een 4 persoonstent dan zal er wel voldoende zijn aan beddengoed. Hou er rekening mee dat er geen stopcontacten zijn in de unheated tenten.
Ook leuk: 2 nachten Housekeeping Camp. Zal wel fris zijn. Maar je hebt daar wel elektriciteit. En je kunt er een vuurtje stoken. En dan de laatste nacht Wawona.
Ik heb een extra overnachting SF gedaan. Hoeft natuurlijk niet, maar je kunt je daar toch wel een dag vermaken. Kijk eens naar de avondtour van Alcatraz; vonden wij erg leuk om te doen. En de laatste keer dat wij er waren hebben we een movie tour gedaan; erg leuk als je van films houdt en je ziet meteen een groot deel van de stad.
Marianne
Re: Reis TDAM: april 2023 - LV, GC, Page, Monument Valley, Zion, Bryce, South Lake Tahoe, SF, Yosemite, Highway 1, LV.
Dank! Ja het is een flink stuk maar gezien we al in Vegas waren en we dan alweer 9 dagen in (oneerbiedig) oranje/bruin rotsgebieden waren leek het ons beste om in 1x de pleister eraf te trekken en flink stuk te rijden. In South Lake Tahoe hebben we dan een verandering van omgeving en kunnen we even rustig niksen.josea schreef: ↑04 feb 2023, 11:18Hallo, welkom!
De overnachting bij Bryce hebben we niet omdat we Zion ons net iets mooier leek en leuk vonden om daar echt meer dan 2 volle dagen te zijn voor lange .. Tips daarvoor zijn nog van harte welkom, ook voor Bryce wandelingen!
Re: Reis TDAM: april 2023 - LV, GC, Page, Monument Valley, Zion, Bryce, South Lake Tahoe, SF, Yosemite, Highway 1, LV.
Wandeling Bryce: combi Queens garden, Peekaboo, ca 2-3 uur (met flinke klim terug). Bryce moet je “beleven” door een stuk af te dalen en het liefst op het mooiste moment: vlak na zonsopgang. Jullie zijn vroeg in het seizoen dus heb je geluk dat dat niet erg vroeg is. Maar, dan moet je er dus wel overnachten en ik denk dat iedereen je dat gaat aanraden. Bryce is in geen enkel aspect te vergelijken met Zion. Wij hadden er in mei nog wat flinterdunne sneeuw, wat het helemaal erg mooi maakte. Zou dus 1 nacht Springdale verplaatsen naar Bryce… Als je op tijd gaat wandelen, ben je om ca 11 uur weer boven, vervolgens 2 uur rijden naar Zion, dus heb je daar nog een halve dag…
Dank voor de moeite om zoveel input te geven, heel leuk!Martin & Marianne schreef: ↑04 feb 2023, 12:00Het zou inderdaad erg jammer zijn om Death Valley over te slaan. Het is in die tijd van het jaar nog niet zo verschrikkelijk heet (hoewel dat op zich ook al iets is om eens mee te maken) en het is zo anders dan de andere parken.
>> KNIP <<
Direct na aankomst dag erna auto in en naar GC village leek ons wat heftig. Dit is eerste keer samen in USA en leek ons leuk om even te “landen” in de kermis van Las Vegas en dan rustig auto halen en langs Walmart etc. Dat kost ons deze reis denk ik meer tijd dan doorgewinterde USA bezoekers maar is voor ons wat rustgevender. Ook omdat na paar maanden werken (geen kerstvakantie echt gehad) een stukje vermoeidheid kan meespelen. Is Valley of Fire een dagreis waard eventueel? Misschien kunnen we daarmee spelen.
We gaan eerst naar SF (avondtour klinkt goed!) en dan naar Yosemite zodat we doordeweeks in Yosemite zitten en het dan hopelijk een tikje rustiger is. Curry village had alleen nog unheated tents en die waren met 160 dollar per nacht al aan de prijs.. we gaan nog dekens kopen dan denk ik. Powerbank hebben we voor paar keer opladen van telefoons. Goeie tip voor je reisverslag!
We hebben 2 nachten Monterey nu ook geboekt (https://www.booking.com/hotel/us/the-centrella-inn.html ). Ik las in ander topic over walvis kijken tours. Is dat moeite waard of beter om langs kust te lopen?
Nu nog San Luis Obispo. Hoe lang kost het qua tijd om in alle rust en met stops van Monterey naar SLO langs Big Sur te rijden?
We zouden dat nu zaterdag 29 april doen, overnachten in SLO, en dan heb je nog 2 dagen om naar LV te rijden en daar 2 mei einde middag aan te komen. Twijfel om dat via Death Valley te doen , bijv. einde middag 30 april richting Death Valley en overnachten in Ridgecrest en dan 1/ochtend 2 mei mei naar Flat San Dunes en Salt flats (rest leek ons minder spannend). Maar lijkt alsof dat beetje pushen is. We zouden ook nog kust kunnen afmaken via Santa Barbara maar weet niet of dat nog moeite waard is na wat we al gezien hebben.
Veel dank!
Laatst gewijzigd door markro op 06 feb 2023, 06:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort, is niet nodig in z'n geheel te plaatsen.
Reden: Quote ingekort, is niet nodig in z'n geheel te plaatsen.
Reken erop dat je de eerste dag erg vroeg wakker bent en er in Las Vegas nog niet zoveel te doen is zo vroeg. (Behalve dat de stad bevolkt wordt door mensen die het iets te laat hebben gemaakt en straatvegers… een dagje naar VoF is dan zeker leuk. Daar wil je ook vroeg zijn ivm warmte, ook al in april. Eventueel terug via de Hooverdam (tour door de Dam kunnen we aanraden). Dan ben je in de loop/eind van de dag weer terug voor een rondje Strip.
Wij hadden overigens laatste reis ook “nieuwe usa reizigers” bij ons en die vonden juist LV direct bij aankomst (na de landing) nogal overweldigend. De 2e avond konden ze er meer van genieten…
De suggestie om direct de 2e dag op pad naar GC te gaan en later LV te doen is dus niet zo heel gek. Als je 20 minuten gereden hebt ben je uit de drukte en gekte en is het best een lekkere 1e dag zo in de auto om je heen kijkend….
Oja, ik lees “auto volgende dag halen”: niet doen, gewoon direct bij aankomst. Je bent toch op de AirPort en kosten je anders de volgende dag zo 1,5 uur en is zonde van de tijd. Of je moet dan ook even naar de out let willen, die ligt op 2 minuten van het car rental center…
Wij hadden overigens laatste reis ook “nieuwe usa reizigers” bij ons en die vonden juist LV direct bij aankomst (na de landing) nogal overweldigend. De 2e avond konden ze er meer van genieten…
De suggestie om direct de 2e dag op pad naar GC te gaan en later LV te doen is dus niet zo heel gek. Als je 20 minuten gereden hebt ben je uit de drukte en gekte en is het best een lekkere 1e dag zo in de auto om je heen kijkend….
Oja, ik lees “auto volgende dag halen”: niet doen, gewoon direct bij aankomst. Je bent toch op de AirPort en kosten je anders de volgende dag zo 1,5 uur en is zonde van de tijd. Of je moet dan ook even naar de out let willen, die ligt op 2 minuten van het car rental center…
Goed idee, even kijken hoe dat voor ons uitpakt. Het klinkt wel alsof de wandeling in Bryce NP zelf na 3-4 uur klaar is en je dus feitelijk maar halve dag in het park bent? Ik had zoiets eerder gelezen en, los van het tijdstip, toen leek het ook alsof 4-5 uur (halve dag) wel voldoende is. Daarom hadden we het zo gepland overdag na Zion.paulr schreef: ↑05 feb 2023, 08:35Wandeling Bryce: combi Queens garden, Peekaboo, ca 2-3 uur (met flinke klim terug). Bryce moet je “beleven” door een stuk af te dalen en het liefst op het mooiste moment: vlak na zonsopgang. Jullie zijn vroeg in het seizoen dus heb je geluk dat dat niet erg vroeg is. Maar, dan moet je er dus wel overnachten en ik denk dat iedereen je dat gaat aanraden. Bryce is in geen enkel aspect te vergelijken met Zion. Wij hadden er in mei nog wat flinterdunne sneeuw, wat het helemaal erg mooi maakte. Zou dus 1 nacht Springdale verplaatsen naar Bryce… Als je op tijd gaat wandelen, ben je om ca 11 uur weer boven, vervolgens 2 uur rijden naar Zion, dus heb je daar nog een halve dag…
Zonsopgang en ondergang hebben we wel in Grand Canyon en in The View hotel in Monument valley dus die hebben we wel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp dat je niets aan wilt of kunt passen?
In mijn route zit je dezelfde dagen in Yosemite dus niet in het weekend. Misschien komt er nog een heated tent vrij, check dat regelmatig. De laatste nacht Wawona is geen optie?
Bryce is prachtig als de zon laag staat, dan zijn de rotsen veel mooier/kleurrijker. En er overnachten betekent niet dat je er meer tijd besteedt.
Volledige berichten quoten is niet nodig.
Marianne
In mijn route zit je dezelfde dagen in Yosemite dus niet in het weekend. Misschien komt er nog een heated tent vrij, check dat regelmatig. De laatste nacht Wawona is geen optie?
Bryce is prachtig als de zon laag staat, dan zijn de rotsen veel mooier/kleurrijker. En er overnachten betekent niet dat je er meer tijd besteedt.
Volledige berichten quoten is niet nodig.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 feb 2023, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de auto al hebt gehuurd valt er ook niets te veranderen natuurlijk, maar overweeg anders eens om de auto meteen na aankomst op te halen; dat is veel gemakkelijker.
Ik heb geen ervaring met whalewatchen bij Monterey, maar het kan een geweldige ervaring zijn. Je moet natuurlijk wel geluk hebben om van dichtbij iets te zien. Je bedoelt lopen langs de kust om vanaf de kust walvissen te zien? Dat is theoretisch mogelijk maar als je echt walvissen wilt zien is een boottocht de beste manier.TDAM schreef: ↑05 feb 2023, 08:38We hebben 2 nachten Monterey nu ook geboekt (https://www.booking.com/hotel/us/the-centrella-inn.html ). Ik las in ander topic over walvis kijken tours. Is dat moeite waard of beter om langs kust te lopen?
Wat wij er leuk vonden in Monterey was het aquarium, en fietsen langs de 17-miles drive.
Dat hangt natuurlijk helemaal af van wat je onderweg gaat doen. Je kunt naar de McWay Falls lopen, op het terras zitten bij Nepenthe, of een tour doen bij Hearst Castle. Het kan in 1 dag.
De route via Death Valley is sowieso mooier dan er onderlangs. Maar als je dat doet overnacht dan in Lone Pine of Panamint Springs, Ridgecrest lijkt mij niet aantrekkelijk.TDAM schreef: ↑05 feb 2023, 08:38We zouden dat nu zaterdag 29 april doen, overnachten in SLO, en dan heb je nog 2 dagen om naar LV te rijden en daar 2 mei einde middag aan te komen. Twijfel om dat via Death Valley te doen , bijv. einde middag 30 april richting Death Valley en overnachten in Ridgecrest en dan 1/ochtend 2 mei mei naar Flat San Dunes en Salt flats (rest leek ons minder spannend). Maar lijkt alsof dat beetje pushen is. We zouden ook nog kust kunnen afmaken via Santa Barbara maar weet niet of dat nog moeite waard is na wat we al gezien hebben.
Maar waarom niet DV tussen Zion en Lake Tahoe doen?
Voor meer rust zou je Lake Tahoe over kunnen slaan; je zit er in het tussenseizoen, niet de beste periode daarvoor denk ik.
In DV is het uitzicht bij Zabriksie Point ook prachtig, en dat kost je maar weinig tijd. En rij langs Badwater en Artist Palette, dat wil je toch ook wel gezien hebben. Salt Flat zegt me niets, bedoel je de Salt Creek? In het voorjaar kun je daar pup fish zien, erg bijzonder.
Mijn belangrijkste advies is toch wel om de route via Cedar City er uit te halen.
En om Page en MV om te draaien.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik echt niet zou doen is van Cedar City naar Lake Tahoe via die route, het is doodzonde om Death Valley niet te doen, dat is juist een prachtig park met veel meer dan alleen zand.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je aangeeft wat je wel of niet kunt wijzigen kunnen we nog eens meedenken.
Of laat je het zo?
Marianne
Of laat je het zo?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 6999 Weergaves