Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verkeersdrukte Yosemite NP juni.
-
TradeMarkNL83
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Verkeersdrukte Yosemite NP juni.
Heeft iemand ervaring met verkeersdrukte in juni in Yosemite? Ik wil dan een weekje naar Yosemite e.o. maar twijfel over m'n verblijf. Voorkeur heeft natuurlijk overnachten in het park, maar daar zijn enkel nog wat tents beschikbaar. Kan natuurlijk, maar ik dacht als er geen enorme files zijn in die periode van het jaar kan ik evt ook een cabin aan de rand van het park boeken. Dan is het uurtje rijden, wat ik acceptabel vind.
Excuses als ik aan cross-posting doe...
Excuses als ik aan cross-posting doe...
Re: Verkeersdrukte Yosemite juni
Ik was er begin juni en het viel allemaal wel mee, maar covid-19 was vorig jaar nog steeds vrij aanwezig en om binnen het park te komen was er een reservering nodig en heel veel auto's werden toegang geweigerd toen ik binnen kwam via Tioga Pass.
Volgens mij is er ook geen reserveringsverplichting meer dit jaar en denk dat het best druk kan worden gezien zelfs in april her en der al vol is geboekt, bijvoorbeeld Grand Canyon en Yosemite verblijven in het park en ben blij dat ik vorig jaar juli alles al had geboekt binnen nationale parken of rondom.
Volgens mij is er ook geen reserveringsverplichting meer dit jaar en denk dat het best druk kan worden gezien zelfs in april her en der al vol is geboekt, bijvoorbeeld Grand Canyon en Yosemite verblijven in het park en ben blij dat ik vorig jaar juli alles al had geboekt binnen nationale parken of rondom.
Dat is een lastige vraag. Het reserveringssysteem gaat er in de zomer van 2023, na drie jaar weer vanaf. Hierdoor raken bepaalde dagen niet meer uitverkocht en kan iedereen zomaar het park binnen rijden. Daarnaast zijn de inreisregels rondom corona ook weg, waardoor er meer toeristen zullen komen.
Met een weekje Yosemite kan je denk ik de drukte wel een beetje omzeilen. Bezoek bijvoorbeeld op niet-populaire tijden de vallei, en bezoek tijdens peak momenten minder populaire plekjes. Ik weet niet hoe het zit met jullie fysieke gesteldheid, maar wat mij opviel in het park was dat de meeste bezoekers vooral bleven op en rondom de picknick locaties. Met goede wandschoenen, en een pitterige route, zal je al veel minder mensen treffen.
Ik zat in juli in de Yosemite Cedar Lodge. Dit verblijf was redelijk basic, maar zeer acceptabel. Het is vanaf daar ongeveer 15 minuten rijden naar de Arch Rock Entrance. Er stond altijd wel een file bij binnenkomst, maar vroeg in de ochtend of wat later op de dag viel deze best mee.
Met een weekje Yosemite kan je denk ik de drukte wel een beetje omzeilen. Bezoek bijvoorbeeld op niet-populaire tijden de vallei, en bezoek tijdens peak momenten minder populaire plekjes. Ik weet niet hoe het zit met jullie fysieke gesteldheid, maar wat mij opviel in het park was dat de meeste bezoekers vooral bleven op en rondom de picknick locaties. Met goede wandschoenen, en een pitterige route, zal je al veel minder mensen treffen.
Ik zat in juli in de Yosemite Cedar Lodge. Dit verblijf was redelijk basic, maar zeer acceptabel. Het is vanaf daar ongeveer 15 minuten rijden naar de Arch Rock Entrance. Er stond altijd wel een file bij binnenkomst, maar vroeg in de ochtend of wat later op de dag viel deze best mee.
-
TradeMarkNL83
- Amerikakenner
He @Lennart dat zijn inderdaad goede punten die je noemt. De reservering vervalt inderdaad dit jaar. Het plan is 4 nachten in/bij Yosemite (zondag t/m woensdag). Ik kom er zeker om goeie hikes te maken dus dat zal het probleem niet zijn, het gaat mij inderdaad vooral om het inrijden van het park, hoeveel tijd dat kost. En eventueel parkeerplekken bij de trails. Voordeel is wel dat het pas tussen 1900-2000 in de avond donker wordt als ik het goed heb gezien, dus lekker lange dagen.
Qua verblijf zag ik inderdaad dat helaas al veel vol zit in het park, vandaar dat ik ook er buiten kijk zoals Bug Rustic Mountain Resort. Maar ik zal eens kijken naar Yosemite Cedar Lodge, dat is nog een stuk dichterbij inderdaad, dank! Volgens mij ben ik die in eerdere zoektochten ook wel eens tegengekomen, samen met de Yosemite View Lodge.
Qua verblijf zag ik inderdaad dat helaas al veel vol zit in het park, vandaar dat ik ook er buiten kijk zoals Bug Rustic Mountain Resort. Maar ik zal eens kijken naar Yosemite Cedar Lodge, dat is nog een stuk dichterbij inderdaad, dank! Volgens mij ben ik die in eerdere zoektochten ook wel eens tegengekomen, samen met de Yosemite View Lodge.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het zal er ook aan liggen hoe laat je het park in rijdt. Om 7 uur zul je gemakkelijker een parkeerplaats vinden dan om 11 uur.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
TradeMarkNL83
- Amerikakenner
Re: Verkeersdrukte Yosemite NP juni.
Ja logisch, dank
Voor nu in ieder geval maar Yosemite View Lodge in El Portal annuleerbaar gereserveerd. En dan hopen dat er nog een cabin vrijkomt in Curry Village, dat zou echt perfect zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3262 Weergaves
-
Laatste bericht door TradeMarkNL83
-
- 14 Reacties