Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

eborn schreef:
12 jan 2023, 18:48
Als ik bij Hertz een reservering wil plaatsen met 'Betalen op locatie', dan lees ik in de voorwaarden dat er een hold wordt gezet op mijn creditcard. Ik vind het echter niet geheel duidelijk voor welk bedrag dit is. Er staat iets over 200 euro plus de kosten. Maar dat lijkt me sterk. Weet iemand hoe dit zit?
Het betekent dat ze de totale huurkosten + (ongeveer) EUR/USD 200 op je creditcard reserveren als je de auto ophaalt. Bij het inleveren wordt het werkelijke huurbedrag definitief afgeschreven en vervalt de reservering.

Zo is het bij mij afgelopen juni én oktober gegaan toen ik bij Hertz gehuurd had en terplekke betaalde.

Dus het klopt precies wat er gezegd wordt.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 12 jan 2023, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Essie72 Raar maar waar. doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

• Unlimited Mileage
• Vehicle Assistance Service (mechanical defect)
• All Local Taxes and Fees
• One Additional Driver
• Third Party Liability Insurance U$ 500,000 , With No Deductible- (EP/LIS/TPL)
• Full Coverage of Rental Vehicle, With No Deductible: Accident & Theft (CDW/LDW)
• No Cancellation Fee

Wat wil je nog meer? :thumbup:
Zou de gok ook wagen om jezelf aan te melden voor Hertz Gold. Wie weet wat er op locatie mogelijk is. Daarmee bedoel ik, aisle keuze. Officieel mag het niet maar nee heb je en ja kun je krijgen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@Coyote het is mij nog niet eerder opgevallen dat het een hoger bedrag dan de huur is wat gereserveerd wordt, weer wat geleerd.
Essie72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Essie72 »

dejong89 schreef:
12 jan 2023, 20:31
@Essie72 Raar maar waar. doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Zie jij ook geen addertjes onder het gras?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@Essie72 Nee,
Ik zou boeken. Check na het boeken je reservering op de site van Hertz. Klopt het allemaal? Dan lekker laten staan. Bij Happytours betaal je pas achteraf. Je boekt puur en alleen met je email.
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door eborn »

harryh schreef:
12 jan 2023, 19:22
@eborn op hertz.com krijg ik alleen "betaal nu" of "betaal later", geen "op locatie". Ik reserveer altijd met "betaal later", dan kun je kosteloos annuleren. Er wordt pas een reservering op je creditcard gemaakt als je de auto ophaalt voor het totale huurbedrag zonder verdere kosten. Je betaalt dan pas bij het inleveren.
Sorry, ik was in de war met een andere tekst denk ik. Het is natuurlijk "Betaal later", het verschil tussen beide is inderdaad bekend. Ik was echter in de war doordat er in vetgedrukte letters staat:

"Wij reserveren een bepaald bedrag op uw creditcard die de geschatte kosten dekt van uw huur, inclusief een tank brandstof. Dit bedrag zal bij het inleveren van het voertuig worden verrekend met de definitieve berekening van uw huurkosten."

Ik dacht me te herinneren dat ik in het verleden voor "Betaal later" vooraf geen CC hoefde in te voeren. Er blijkt nu niet duidelijk uit de tekst of de CC reservering nu al ingaat. Maar ook met de reactie van Roland snap ik dat het nu pas op het moment van afhalen is. Wat ook logisch is.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Ook bij "Betaal later" moest je altijd al een CC invoeren bij de boeking, je ziet na het boeken een hold van 0 USD op je CC voorbij komen, dat gebruiken ze om te checken of je CC werkt enz. Maar er wordt pas een echte hold op gezet bij het ophalen.
eborn
Amerikafan

Bericht door eborn »

Helemaal duidelijk. Ik begrijp dat je als nieuw Gold Plus lid nog geen 'Skip the counter' kunt doen, omdat je account nog 'geactiveerd' moet worden. Dit gebeurt pas na je eerste huur. Ik kan alleen niet vinden of het inchecken via een self-service kiosk dan al wel werkt. Ik heb meestal bij aankomst niet zoveel zin in het gebruikelijke babbeltje :D
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@eborn Dat kan wel, je moet alleen even wat dingen regelen. Stuur een berichtje naar alpha_nl@hertz.com met de vraag of ze je reservering om willen zetten van counter naar gold canopy.
Doen ze dit niet, dan nog hoef je niet perse langs de counter. Je loopt gewoon de garage in, kiest je auto, laat je reisgenoten bij de auto achter en loopt zelf langs de gold desk IN de garage voor de afhandeling. Mits het een ultimate choice locatie betreft natuurlijk.

Bericht door eborn »

@dejong89 helder! Het betreft Tampa airport, dus dat is een Ultimate Choice. Zal nog eens in het 'wat kreeg je mee' topic kijken of ik kan vinden wat ze daar beschikbaar hebben. Ik las ergens dat zolang je minimaal een midsize/intermediate class boekt, Ultimate Choice in principe moet lukken.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Midsize of hoger en you are good to go
Ik ben zelf 1x op Tampa geweest en dit is een zeer mooi en modern verhuurcentrum.
Nog nooit zo ongelofelijk veel keuze gehad. Destijds bij National geboekt. Ik denk dat we wel konden kiezen uit 40 auto's.

Bericht door eborn »

@harryh Ik was net toch nog aan het kijken bij Hertz.com, en ze noemen het ook in het Engels 'Pay on location'. Ik was dus niet in de war :lol: Dit is overigens op Tampa met de 510k code.

Blijkbaar geldt er bij een no-show wel een mogelijke no-show charge. Of die in de praktijk ook geind wordt is natuurlijk de vraag.
CANCELLATIONS PAY AT LOCATION RESERVATIONS
Pay at location reservations can be cancelled any time before your scheduled pick-up time without an administrative charge.
Failure to cancel the reservation before your scheduled pick-up time will result in a No-Show/Lost Rental Charge as per below.

NO SHOWS/ LOST RENTALS
If you fail to cancel your reservation prior to the pick-up time and do not collect the vehicle on the pick-up date, or if you fail to comply with the pick-up terms (refer Rental Qualifications & Requirements), we reserve the right to charge a No Show/Lost Rental Charge of GBP 70.00 / EUR 95.00 / CHF 65.00 which recovers our administration costs and compensates us for our inability to rent the vehicle when it was reserved for your use.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Waar kijk jij, linkje? Ook in het Engels krijg ik Pay Later. Ik heb hier een tijd terug de cancellation policy van Hertz bij Pay Later gedeeld, er is in de US geen No Show fee staat daar in viewtopic.php?p=1284949#p1284949
eborn
Amerikafan

Bericht door eborn »

(waarschuwing: lange post)

@harryh Ik gebruik de normale site: https://www.hertz.com/rentacar/reservation/ . Ik ben ingelogd als Gold Plus (geen status) en zet de site altijd op Engels, zodat ik zeker weet dat ik ook LDW heb (in Nederland heb ik de meest gekke vertalingen gezien). Ik boek op Tampa van 23/04 t/m 05/05 (11.00 uur). Met CDP 510k. Ik kies Privereis.

Bij het kiezen van een voertuig klasse staat al Pay at Location:
image.png
image.png (56.99 KiB) 1026 keer bekeken
En in het overzicht zie ik ook Pay at location:
image.png
image.png (52.33 KiB) 1026 keer bekeken
Grappig genoeg heet het in Nederlands wel 'Betaal later tarief':
image.png
image.png (57.44 KiB) 1024 keer bekeken
En ook in het overzicht staat het zo vermeldt:
image.png
image.png (50.84 KiB) 1024 keer bekeken
Tenslotte zijn de huurvoorwaarden ook anders. In het Engels mag je maar 3x wijzigen.

Engels:
You can amend your reservation online up to three times through the View/Modify/Cancel button. No processing fee will be charged for changes made online. For changes made by phone call, we reserve the right to charge a handling fee.
Nederlands
Je kunt je reservering kosteloos online wijzigen via het bekijk/wijzig /annuleer reservering-knop op onze website. Je kunt ook Contact met ons opnemen. Wij behouden ons dan wel het recht voor om administratiekosten in rekening te brengen.
Tenslotte staat er in de Nederlandse voorwaarden dat de No-show enkel geldt in Europa. Als je Engels gekozen hebt (dus de taal, niet het land), dan staat dit er niet.
Wanneer u bij de vestiging betaalt maar u bent niet in staat geweest uw voertuig op te halen of te annuleren voor de ophaaldatum, behouden wij ons het recht voor een no show/verloren huurkosten door te belasten van 65.00 Euro of equivalent daarvan om ons tegemoet te komen in de kosten die wij hebben omdat wij het voertuig niet verder kunnen verhuren. Voor meer informatie gaat u naar Prepaid Online Annulering en No Show kosten hieronder. Dit bedrag zal van uw creditcard worden genomen die u gebruikt heeft bij het maken van de reservering. Op dit moment alleen van toepassing op huren in Europa èn indien de reservering voor deze huur gemaakt is in Europa of in de Verenigde Staten.
Dat krijg je als je 400 verschillende schermpjes met voorwaarden hebt. Zie ze allemaal maar eens in lijn te houden :D
eborn
Amerikafan

Bericht door eborn »

Die hele Nederlandse voorwaarden zijn sowieso een 'hot mess' :D
Wanneer u vooruitbetaald heeft en niet geannuleerd heeft en het voertuig niet heeft opgehaald op de ophaaldatum, behouden wij ons het recht voor een No Show/Verloren huur toeslag van € 95 of equivalent daarvan door te belasten ter compensatie omdat wij deze auto niet meer konden verhuren omdat deze voor u gereservereerd was.
In dat geval zullen wij uw betaling terugstorten waarbij de kosten voor no show/verloren huur in mindering zijn gebracht wanneer u ons binnen 90 dagen voor ophaaldatum aanschrijft via: Hertz Prepaid Accounting Department, Hertz Europe Service Centre, Swords Business Park, Swords, Co. Dublin, Ierland, waarin u vraagt om teruggave en daarbij dient u een kopie van uw reserveringsbevestiging te hebben bijgesloten.
Oftewel: als je bij Prepaid niet annuleert, dan betaal je mogelijk € 95. Behalve als je dus 90 dagen voor ophalen contact opneemt dat je hem niet komt ophalen. Hoezo!? Dan annuleer je toch. Want er staat ook:
Als u uw reservering heeft vooruitbetaald en uiterlijk twee dagen voor de geplande ophaaldag annuleert, betalen wij de reservering volledig terug. Wanneer u later dan twee dagen voor ophalen van het voertuig annuleert, worden er admistratiekosten t.b.v. €45,00 (of lokale equivalent - zie 'VOORBETALING ONLINE ANNULERING EN NO SHOWKOSTEN' hieronder) in rekening gebracht op de creditcard gebruikt is bij het maken van de reservering.
Ik ga er vanuit dat er na ophaaldatum moest staan, maar dat staat er niet. Je kunt dit soort voorwaarden dan toch niet serieus nemen? :D Zo'n groot bedrijf, en dan zoveel inconsistenties.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@eborn ik zie het, boek meestal in het NL. Maar belangrijkste is het verschil tussen Pre Paid en Post Paid. Bij Pre Paid kunnen er kosten zijn maar ik weet niet welke want ik boek nooit Pre Paid en heb dit ook niet uitgezocht. Ik heb er intussen tientallen keren Post Paid gehuurd, al vaak gecanceld en een keer een no show gehad, dat is in de VS kosteloos. Wat is je vraag nu?
eborn
Amerikafan

Bericht door eborn »

@harryh geen vraag en ik heb net ook gereserveerd. Ik verbaasde me er alleen over dat zulke grote partijen die wereldwijd opereren zo slordig met hun voorwaarden omgaan. Je zou toch denken dat daar iemand dedicated op zit. Maar voor nu een mooi tarief tegen goede voorwaarden :thumbup: dank voor je inzichten!
dennis118
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door dennis118 »

Iemand ervaring met de ultimate choice locatie van Hertz op Tamp int? M.a.w. hoe is het aanbod daar? Zit te twijfelen tussen de huur van een small suv of een large sedan en dan daar een SUV in 1 de van aisles uit te kiezen.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Ik stel veel vragen, maar deze worden niet echt beantwoord en gelukkig niet wat er veranderd namelijk constant iets :D .

Huidige status bij mij is het volgende en hoop dat iemand die veel huurgeschiedenis heeft mij juiste/beste advies kan geven, heb 1x keer in het buitenland een auto gehuurd en dit was via Avis ophaal locatie Amerika.

Reis is 27 maart t/m 20 april te San Francisco, totaal 3 volwassenen.

Hertz.de - 1278 dollar (Medium-C) (Geboekt met status President's Circle en Gold Canopy, code 510000)
Nationalcar.de - 1277 dollar (Full size) (Ingelogd en geboekt met status Executive Elite)
Avis.nl - 974 euro (medium Mazda CX5) (Geboekt met status President's Circle, AWD code Flying Blue F982700)

Avis was in 2022 contant boven 2000 euro en inmiddels een hele mooie prijs van 974 euro, vorig jaar mei 2022 idem een Mazda CX5 geserveerd te SFO en kreeg door mijn status een bijna nieuwe Ford Explorer mee met alles er op en aan inclusief navigatie, als ik zekerheid had van soortgelijke auto met optie zou ik blind voor Avis gaan en mijn ervaring was top.

Ik weet dat bij Hertz gewoon kosteloos geannuleerd kan worden, hoe zat dit met National en Avis? Ik kan 3 reserveringen laten staan tot het moment dat ik daar ben en eerst begin bij Avis en kijken wat ze aanbieden.

Hoop sowieso dat prijzen in de tussentijd met Hertz en National wat verder gaat zakken, vooral National schommelt het echt behoorlijk veel van boven 2000 dollar naar 1280 dollar grens.

Mijn dank voor je reactie en zal het dan ook gaan printen :thumbup: .
Laatst gewijzigd door Resetovic op 14 jan 2023, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iets waar ik maar weinig verhalen over lees op dit forum is het volgende: via BA.com ticket + autohuur. Soms zitten daar mooie aanbiedingen tussen, zeker als je met meer dan 1 persoon reist. Voor mij alleen kan het meestal niet uit, maar heel af en toe zie ik wel iets leuks. Je hebt dan een huurauto via Avis of Budget. Vorig jaar heeft een familielid daar een mooie aanbieding gescoord en momenteel kijkt een ander familielid ook naar een mooie aanbieding.

Nou ben ik zelf geen fan meer van vliegen met BA (via LHR) maar het mooie is dat je vrijwel altijd een vlucht van AA kunt kiezen (heen en terug) zodat je niets met BA en LHR van doen hebt.

Het is lang niet altijd voordeliger maar als je nog op zoek bent naar tickets + autohuur zou ik toch eens aanraden vlucht + huurauto bij BA te bekijken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer