Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Reis Seyst: Denver - Salt Lake City

Bericht door paulr »

mooie adviezen over ''hoogte''.
Wellicht zul je geen hoogteziekte krijgen, maar acclimatiseren is áltijd goed voor je de hoogte in gaat. Natuurlijk is het zo dat als je alleen voor het uitzicht gaat en geen inspanning doet het niet ''zo heel veel uitmaakt'', maar doorgaans is het goed om aan hoogte te wennen. Voel je je gewoon lekkerder !
Wij skien met regelmaat in de Rockies en zijn dan de eerste 2-3 dagen gewoon minder fit als we net na de landing in Denver aankomen. En dan skien we nog ''maar'' op op 3300-3800 meter hoogte. Ook voor het wandelen is het raadzaam eerst 2-4 dagen op normale hoogte in Colorado te zijn, voor je een top pakt. Wel eens op Tenerife naar de Teide (vulkaan) geweest ? Vorig jaar zijn we direct na ontbijt (0 meter, zaten aan het strand) naar de lift gereden en om 10.30 de laatste 100m naar de top gewandeld (3715 m.). Was ook beter om een paar uur later te doen :)
Kortom, alles kan, maar sommige dingen zijn gewoon leuker op juiste moment...
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Paulr verwoord het beter dan ik deed. Ik had beter 'wennen aan de hoogte' kunne noemen dan hoogteziekte.

Wij deden in diezelfde rondreis op dag 2 en 3 RMNP aan. Als je dan aan de Trail Ridgea Road nog even naar een hoger uitzichtpunten loopt voel je dat zeker, maar dan in de zin van sneller buiten adem. Tenminste, wij staken het op de hoogte :D
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Wauw wat veel reacties en fijn dat jullie allemaal willen meedenken :)

Wij hebben er inmiddels voor gekozen om de Pikes Peak (en ook Mount Evans) over te slaan. Echter hebben we er wel voor gekozen om onze reis iets aan te passen/ toe te voegen. We willen graag een rondje Denver doen (beginnen en eindigen) omdat dit ons beter uitkomt qua vliegen (en leuker lijkt).

We hebben tot nu toe de volgende route:
1. Amsterdam - Denver/ Estes Park
2. Denver/ Estes Park - Estes Park - Rocky Mountains NP
3. Estes Park - Cheyenne – (Rocky Mountains NP)
4. Cheyenne - Hot Springs – (Scotsbluff (wandeling), Agate Fossil Beds, Mammoth Site)
5. Hot Springs – Interior – (Crazy horse, Rushmore, Keystone (plaatsje), Scenic (Ghost Town))
6. Interior - Rapid City – (BadLands NP)
7. Rapid City – Deadwood - (Black Hills)
8. Deadwood – Sheridan – (Devils Tower, Don King Museum)
9. Sheridan – Cody – (Devil's Canyon, Old Trail Town/ Buffalo Bill Museum, Cody Night Rodeo)
10. Cody - Yellowstone NP - (Yellowstone NP)
11. Yellowstone NP
12. Yellowstone NP
13. Yellowstone NP
14. Yellowstone NP- Grand Teton NP – (Yellowstone NP)
15. Grand Teton NP
16. Grand Teton NP
17. Grand Teton NP- (??) – (Grand Teton NP en rijden)
18. ??
19. ??
20. Denver - Amsterdam

Hebben jullie nog adviezen hoe we de route vanuit Grand Teton NP naar Denver het best kunnen inplannen? Wij hoeven niet perse naar Salt Lake City. Wij zaten zelf te denken aan Grand Teton NP > Rock Spirngs > Grand Junction (Colorado National Monument) > Denver.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je een rondje Denver gaat doen zou ik RMNP op het laatst doen. Je kunt de eerste dag dan lekker vroeg vertrekken richting South Dakota; je bent dan toch vroeg wakker. Misschien in één keer naar Hot Springs?
En dan kun je op het laatst eerst naar Grand Lake en dan via de Trail Ridge Road naar Estes Park. Zoiets deden wij (met nog wat anders stops in Colorado) in 2019. Het Colorado NM deden wij in 2013, dat is een mooie stop.
Er zijn veel rondjes Denver te vinden op het forum, misschien kun je nog wat tips uit andere topics halen.

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Goed idee om andersom te doen !
Je kan dan ergens laatste week Estes doen en als je tijd ''over'' hebt wellicht vanaf Estes nog een stukje zuidelijker de Rockies in. Je kan dan denken aan de regio Silverthorn/Dillon. Leuk om te wandelen, te fietsen (bijvoorbeeld naar Keystone en/of Breckenridge) of andere aktiviteiten. Je zit dan relatief dichtbij Denver voor de terugreis, zodat je niet kort voor terugvlucht nog lange ritten hebt...
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Martin & Marianne schreef:
15 jan 2023, 13:21
Als je een rondje Denver gaat doen zou ik RMNP op het laatst doen. Je kunt de eerste dag dan lekker vroeg vertrekken richting South Dakota; je bent dan toch vroeg wakker. Misschien in één keer naar Hot Springs?
Mee eens. Je hebt nu nauwelijks tijd voor RMNP, want op de dag van aankomst doe je echt niet veel meer. Haal je Hot Springs in 1 dag, dan win je er 2 op je schema.

Aan het eind dan in 2 dagen naar Grand Lake (in 1 dag is een hele lange rit). Misschien via route 26? Dan kom je door het Wind River Indian Reservation. Wij zijn niet in deze streek geweest, maar aangezien jullie van "native" houden, valt er hier misschien nog wat te doen voor jullie.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Wij hebben nu de volgende route:
Dagnr - Plaats aanvang dag - Plaats naar toe - Notitie
1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Hot Springs – (Scotsbluff (wandeling), Agate Fossil Beds, Mammoth Site)
3. Hot Springs – Interior – (Crazy horse, Rushmore, Keystone (plaatsje), Scenic (Ghost Town))
4. Interior - Rapid City – (BadLands NP)
5. Rapid City – Deadwood – (Black Hills)
6. Deadwood – (Sheridan) – (Devils Tower, Don King Museum)
7. Sheridan - Cody – (Devil's Canyon, Old Trail Town/ Buffalo Bill Museum, Cody Night Rodeo)
8. Cody – Yellowstone NP – (Yellowstone NP)
9. Yellowstone NP
10. Yellowstone NP
11. Yellowstone NP
12. Yellowstone NP - Grand Teton NP – (Yellowstone NP)
13. Grand Teton NP
14. Grand Teton NP -Lander – (Grand Teton NP)
15. Lander - Grand Lake – (Sacajawea Gravesite)
16. Grand Lake - Estes Park – (Rocky Mountain NP, Trail Ridge Road)
17. Rocky Mountain NP
18. Estes Park - Denver/ Airport – (Rocky Mountain NP)
19. Denver/ Airport - Amsterdam

We hebben nu op dag 15 een route van Lander na Grand Lake staan dat 5.30uur rijden is. Dit is behoorlijk lang, maar we willen maar 1 keer overnachten tussen Grand Teton NP en Grand Lake. Zijn er nog adviezen om deze dag nog een beetje dragelijk te maken.

Op het eind hebben we nu 3 dagen in Rocky Mountains NP. Is dit voldoende om ook de adviezen van @paulr, regio Silverthorn Dillon, te kunnen doen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je trekt nu een dag minder uit voor de reis, is dat bewust?
Voor RMNP had ik al naar ons 2019-verslag verwezen. Wij hebben toen ook nog het nodige gedaan op de dag dat we van Estes Park naar het vliegveld reden.
Wil je meer doen dan zou ik er nog een dag bij nemen.

In South Dakota zou je ook wel ergens meerdere nachten kunnen blijven, dit is wel wat onrustig zo.

Marianne
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Uit je eerdere reactie, en die van @Bravy, haalde ik het idee om in 1 dag vanuit Denver naar Hot Springs rijden. In eerdere reis ging ik vanuit Estes Park naar Cheyenne naar Hot Springs. Hoe zou je het begin van de reis dan inplannen?

Er was eigenlijk geen reden om een dag korte op te schrijven hahah...Door de chaos in mijn Excel overzicht een dag minder gerekend haha..Die extra dag kan in bij Rocky Mountains NP inplannen of ergens anders?

Of we de avond ervoor al naar het vliegveld gaan hangt een beetje af van hoe laat we vliegen. We hebben daarin nog geen keuze gemaakt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Seyst schreef:
15 jan 2023, 16:59
Uit je eerdere reactie, en die van @Bravy, haalde ik het idee om in 1 dag vanuit Denver naar Hot Springs rijden. In eerdere reis ging ik vanuit Estes Park naar Cheyenne naar Hot Springs. Hoe zou je het begin van de reis dan inplannen?
Ik bedoelde inderdaad in een keer naar Hot Springs. Maar waarom verderop zowel een overnachting in Deadwood als Rapid City?

Voor RMNP lijken twee dagen mij prima, maar als je veel wilt wandelen kun je er nog een dag bij doen. In het Bear Lake gebied zijn prachtige wandelingen. Maar je kunt ook naar de suggesties van Paulr kijken.

Marianne
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Uhm...ja..Waar de keuze vandaan komt om in Deadwood te overnachten durf ik niet meer te zeggen...Ik zou ervoor kunnen kiezen om iets verderop (dichterbij Sheridan) te overnachten. Alleen dit kan niet te ver aangezien ik ook Devils Tower wil zien. Of Devils Tower moet op dezelfde kunnen als dat ik de Black Hills inga (dag 5). Maar ik weet niet hoelang ik nodig heb in de Blackhills.

Wij hebben nu de volgende route:
Dagnr - Plaats aanvang dag - Plaats naar toe - Notitie
1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Hot Springs – (Scotsbluff (wandeling), Agate Fossil Beds, Mammoth Site)
3. Hot Springs – Interior – (Crazy horse, Rushmore, Keystone (plaatsje), Scenic (Ghost Town))
4. Interior - Rapid City – (BadLands NP)
5. Rapid City –???? – (Black Hills)
6. ??? – (Sheridan) – (Devils Tower, Don King Museum)
7. Sheridan - Cody – (Devil's Canyon, Old Trail Town/ Buffalo Bill Museum, Cody Night Rodeo)
9. Yellowstone NP
10. Yellowstone NP
11. Yellowstone NP
13. Grand Teton NP
15. Lander - Silverthorn – (Sacajawea Gravesite)
16. Silverthorn - Grand lake
17. Grand Lake - Estes Park – (Rocky Mountain NP, Trail Ridge Road)
18. Rocky Mountain NP
19. Estes Park - Denver/ Airport – (Rocky Mountain NP)
20. Denver/ Airport - Amsterdam

Er moet alleen nog een keuze gemaakt worden waar ik nacht 5 op 6 slaap i.p.v. Deadwood. De extra dag heb ik toegekend aan Silverthorn (vanuit Lander) en daarna richting Rocky Mountains.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik bedoelde: waarom geen twee nachten Deadwood, of twee nachten Rapid City? Het zijn allemaal afstanden van ongeveer een uur rijden.

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Hoi,
ik zou alleen Silverthorne en omstreken erbij doen als je een dag/dagen ''over'' hebt zoals je schreef. Nu is het een omweg vanuit Lander naar RMNP, dan kan je deze dag beter bij RMNP doen. In je andere topic schrijf je dat je graag wilt wandelen, dus dan heb je in RMNP (beide zijden van de Trail Ridge) voldoende mogelijkheden ! Heb je een extra wandeldag ! Of als je eens wat anders wilt gaan fietsen nabij Grand Lake.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Ah zo! Bedankt voor jullie reacties. Dan blijven we twee nachten in Deadwood en een extra dag in Rocky Mountain NP ipv Silverhtorn.

Dan is de route nu als volgt:
1. Amsterdam - Denver
4. Interior - Deadwood – (BadLands NP)
5. Deadwood - Deadwood(Black Hills)
6. Deadwood – Sheridan – (Devils Tower, Don King Museum)
9. Yellowstone NP
10. Yellowstone NP
11. Yellowstone NP
13. Grand Teton NP
15. Lander - Grand Lake – (Sacajawea Gravesite)
16. Grand Lake - Estes Park
17. Rocky Mountain NP
18. Rocky Mountain NP
19. Estes Park - Denver/ Airport – (Rocky Mountain NP)
20. Denver/ Airport - Amsterdam

Dan denk ik dat de route zo goed als rond is, op een paar puntjes op de i na. Moet zeggen dat we er blij mee zijn :)
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Rondje ziet er prima uit zo !
Nu maar hopen dat het weer meezit en dat de sneeuw op tijd zal smelten in Yellowstone/Grand Teton. Op dit moment valt er veel meer sneeuw dan gemiddeld in die regio, dus hopen dat de trails in juni een beetje begaanbaar zijn (wij komen medio juni in Yellowstone aan, dus fingers crossed...)
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

paulr schreef:
15 jan 2023, 18:12
Rondje ziet er prima uit zo !
Nu maar hopen dat het weer meezit en dat de sneeuw op tijd zal smelten in Yellowstone/Grand Teton. Op dit moment valt er veel meer sneeuw dan gemiddeld in die regio, dus hopen dat de trails in juni een beetje begaanbaar zijn (wij komen medio juni in Yellowstone aan, dus fingers crossed...)
Oh wat leuk dat jullie ook naar Yellowstone komen!! Ben nu wel benieuwd naar jullie reis...vergelijkbaar met die van ons?

Laten we inderdaad hopen dat de trails begaanbaar zijn. Ben vanavond beetje aan het inlezen over welke trails een meerwaarde zijn. Ik was wel heel blij om te zien dat er nog genoeg beschikbaarheid is qua hotels (wij komen 31 mei aan in Yellowstone). Heb je beetje keuze hihi
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Nee, zeker niet vergelijkbaar… wij starten en eindigen dit keer in Calgary om vervolgens in 3 weken “alleen maar” Yellowstone, Grand Teton en Glacier te doen. Weinig kilometers, veel wandelen, fietsen en andere aktiviteiten. Reizen met een (truck)camper. Maar hebben de afgelopen jaren wel iets meer kilometers gemaakt tijdens verschillende one ways en rondjes in het zuid-westen (en Canada). Maar we hebben wel altijd aangehouden dat we heel veel minder kilometers maakten dan de meesten mensen doen, om voldoende tijd te hebben voor wandelingen, fietstochtjes, kanoën, whale watching, beren tochten etc
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Seyst schreef:
15 jan 2023, 17:30
Ik heb eigenlijk altijd te weinig tijd voor de vijf museums van het Buffalo Bill Center. Houd er rekening mee dat ze om 18:00u sluiten. Eventueel kun je de volgende morgen terug, de tickets zijn twee opeenvolgende dagen geldig.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Nu je RMNP aan het eind van de vakantie hebt gezet zou je nog een hoge berg kunnen overwegen... :D
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

paulr schreef:
15 jan 2023, 22:06
Nee, zeker niet vergelijkbaar… wij starten en eindigen dit keer in Calgary om vervolgens in 3 weken “alleen maar” Yellowstone, Grand Teton en Glacier te doen. Weinig kilometers, veel wandelen, fietsen en andere aktiviteiten. Reizen met een (truck)camper. Maar hebben de afgelopen jaren wel iets meer kilometers gemaakt tijdens verschillende one ways en rondjes in het zuid-westen (en Canada). Maar we hebben wel altijd aangehouden dat we heel veel minder kilometers maakten dan de meesten mensen doen, om voldoende tijd te hebben voor wandelingen, fietstochtjes, kanoën, whale watching, beren tochten etc
Oh wauw!! Ook een mooie rondreis en totaal wat anders! Laten we hopen dat de zon schijnt in juni :)
Old Faithful schreef:
15 jan 2023, 22:25
Ik heb eigenlijk altijd te weinig tijd voor de vijf museums van het Buffalo Bill Center. Houd er rekening mee dat ze om 18:00u sluiten. Eventueel kun je de volgende morgen terug, de tickets zijn twee opeenvolgende dagen geldig.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Oh bedankt voor de tip! Heb je nog adviezen welke van de vijf museums het mooist zijn zodat we die als eerst kunnen bezichtigen?
Bravy schreef:
15 jan 2023, 22:50
Nu je RMNP aan het eind van de vakantie hebt gezet zou je nog een hoge berg kunnen overwegen... :D
Hij staat nu ook zeker op het lijstjes. :D Een hoge berg bezoeken is een soort van must do voor ons (waar het vandaan komt geen idee haha)...dus de kans is groot dat we dat nog doen hihi
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer