Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tipsy_1: tips gevraagd voor een roadtrip in "Oost-Texas".
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Reis Tipsy_1: tips gevraagd voor een roadtrip in "Oost-Texas".
In april hopen wij een weekje naar Texas te gaan.
In 2014 hebben we deze staat al eens bezocht (Big Bend, Austin, Route 66 gedeelte, Hill Country, San Antonio,...) dus deze keer willen we graag de andere kant uit: "oost-texas" (als dat al bestaat).
Idee is te vliegen op Houston of Dallas.
Op het ideeen lijstje staan:
- Dallas
- Fort Worth (geen idee wat me hier van voor te stellen trouwens)
- Enchanted Rock SP
- Galveston
- Port Aransas
- Dinosaur Valley SP
Zijn er nog andere leuke ideetjes?
Ik vind over deze kant van Texas beduidend minder reisverslagen ed dan van de "andere kant".
Staat-overschreidende ideetjes mag ook.
Bedankt!
In 2014 hebben we deze staat al eens bezocht (Big Bend, Austin, Route 66 gedeelte, Hill Country, San Antonio,...) dus deze keer willen we graag de andere kant uit: "oost-texas" (als dat al bestaat).
Idee is te vliegen op Houston of Dallas.
Op het ideeen lijstje staan:
- Dallas
- Fort Worth (geen idee wat me hier van voor te stellen trouwens)
- Enchanted Rock SP
- Galveston
- Port Aransas
- Dinosaur Valley SP
Zijn er nog andere leuke ideetjes?
Ik vind over deze kant van Texas beduidend minder reisverslagen ed dan van de "andere kant".
Staat-overschreidende ideetjes mag ook.
Bedankt!
Re: Tips voor een roadtrip in "Oost-Texas"
Even denken...
Pedernales Falls SP bij Austin, heb je miaschien al gedaan, maar ik zie enchanted rock er ook nog bij staan
Brazos Bend SP bij Houston (eigenlijk altijd wel alligators, in april kon je er wel eens heel veel zien)
NASA in Houston
Bij Port Aransas zou ik zeker een boottocht doen om dolfijnen te zien.
USS Lexington in Corpus Christi
South Padre Island NS
Bij Galveston is het strand bij de stad niet echt mooi, Galveston Island SP is een mooie plek. De stad zelf is wel leuk
De Stockyards in Fort Worth vonden wij persoonlijk niets, maar smaken verschillen
Pedernales Falls SP bij Austin, heb je miaschien al gedaan, maar ik zie enchanted rock er ook nog bij staan
Brazos Bend SP bij Houston (eigenlijk altijd wel alligators, in april kon je er wel eens heel veel zien)
NASA in Houston
Bij Port Aransas zou ik zeker een boottocht doen om dolfijnen te zien.
USS Lexington in Corpus Christi
South Padre Island NS
Bij Galveston is het strand bij de stad niet echt mooi, Galveston Island SP is een mooie plek. De stad zelf is wel leuk
De Stockyards in Fort Worth vonden wij persoonlijk niets, maar smaken verschillen
Terug in Texas!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Re: Tips voor een roadtrip in "Oost-Texas"
super tips! 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Re: Reis Tipsy_1: tips gevraagd voor een roadtrip in "Oost-Texas".
Leuke trip! April is sowieso erg goed seizoen voor Texas.
De dingen die ik erg de moeite waard vond, tijdens mijn 2019 Texas trip in jullie hoek:
- Downtown Forth Worth (dus niet per se alleen de Stockyards, maar ook het centrum van de stad an sich. Sfeervol, gezellig)
- Sixth Floor Museum in Dallas
- Padre Island NS - echt een mooi strand!
Veel plezier!
De dingen die ik erg de moeite waard vond, tijdens mijn 2019 Texas trip in jullie hoek:
- Downtown Forth Worth (dus niet per se alleen de Stockyards, maar ook het centrum van de stad an sich. Sfeervol, gezellig)
- Sixth Floor Museum in Dallas
- Padre Island NS - echt een mooi strand!
Veel plezier!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
bedankt! zet ik op de lijst 

- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Hoi Tipsy,
Wij zijn op dit moment ook aan het oriënteren op een route in Oost Texas. Hebben echter nog geen idee wanneer we kunnen gaan. Maar dan ligt die maar alvast op de plank...
'De route die we op het ogg hebben, gaat ruwweg van Dallas/Fort Worth, naar Waco, Austin, Fredericksburg, San Antonio, Corpus Christi, Houston naar New Orleans. Dan evt. via Natchitoches terug naar Dallas. Ik kan dus nog niet uit ervaring spreken, maar dit is wat ik tot nu toe heb opgeschreven. Ik laat hierbij het al genoemde in dit topic en dat wat jullie al op een eerdere reis hebben gezien achterwege.
In Dallas: Southfork Ranch van de tv-serie (misschien alleen interessant als je een bepaalde leeftijd hebt en die serie ook vroeger gezien hebt).
Waco: Mammoth National Park, Dr. Pepper Museum.
Op 60 km van Corpus Christi heb je Kingsville waar blijkbaar de op eennagrootste ranch van de wereld staat en rondleidingen gegeven worden: https://king-ranch.com/visit/ Ook in het dorp zelf een ranch-museum. Weet niet of het beide wat is, heb het nog niet echt onderzocht. Lijkt bij elkaar te horen, maar ligt wel uit elkaar...
Vanaf Houston naar New Orleans: vanaf Lafayettte ligt de Louisiana Bayou Byway, lijkt me een mooie route door de Mississippi-delta, met verschillende bezienswaardigheden onderweg (moet ik ook nog onderzoeken). En datzelfde geldt voor Natchitoches in Louisiana.
Een tip: ga naar www.myscenicdrives.com (routeplanner), zoom in op de locatie van je interesse, klik daar met je muis en kies voor 'Find places of interest'. Je krijgt dan allerlei tips voor (off the beaten tracks)bezienswaardigheden. Ik maak hier al jaren dankbaar gebruik van...
Wij zijn op dit moment ook aan het oriënteren op een route in Oost Texas. Hebben echter nog geen idee wanneer we kunnen gaan. Maar dan ligt die maar alvast op de plank...
'De route die we op het ogg hebben, gaat ruwweg van Dallas/Fort Worth, naar Waco, Austin, Fredericksburg, San Antonio, Corpus Christi, Houston naar New Orleans. Dan evt. via Natchitoches terug naar Dallas. Ik kan dus nog niet uit ervaring spreken, maar dit is wat ik tot nu toe heb opgeschreven. Ik laat hierbij het al genoemde in dit topic en dat wat jullie al op een eerdere reis hebben gezien achterwege.
In Dallas: Southfork Ranch van de tv-serie (misschien alleen interessant als je een bepaalde leeftijd hebt en die serie ook vroeger gezien hebt).
Waco: Mammoth National Park, Dr. Pepper Museum.
Op 60 km van Corpus Christi heb je Kingsville waar blijkbaar de op eennagrootste ranch van de wereld staat en rondleidingen gegeven worden: https://king-ranch.com/visit/ Ook in het dorp zelf een ranch-museum. Weet niet of het beide wat is, heb het nog niet echt onderzocht. Lijkt bij elkaar te horen, maar ligt wel uit elkaar...
Vanaf Houston naar New Orleans: vanaf Lafayettte ligt de Louisiana Bayou Byway, lijkt me een mooie route door de Mississippi-delta, met verschillende bezienswaardigheden onderweg (moet ik ook nog onderzoeken). En datzelfde geldt voor Natchitoches in Louisiana.
Een tip: ga naar www.myscenicdrives.com (routeplanner), zoom in op de locatie van je interesse, klik daar met je muis en kies voor 'Find places of interest'. Je krijgt dan allerlei tips voor (off the beaten tracks)bezienswaardigheden. Ik maak hier al jaren dankbaar gebruik van...
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
Paar jaar geleden geweest met mijn moeder toen ze 72 werdt. Zij vond het helemaal geweldig om gezien te hebben. En ik ook, ik krijg nog steeds een big smile als ik de foto zie dat ik bij het zwembad zit op de Southfork Ranch!
27 States so far...
- Tipsy_1
- Amerika-expert
bedankt voor tips, zeer nuttig!!!!!!!!!!
De vliegtickets en huurauto zijn ondertussen geboekt (15-22 april) maar voor de rest nog niets
Dat Mammoth park bij Waco ziet er top uit trouwens.
De vliegtickets en huurauto zijn ondertussen geboekt (15-22 april) maar voor de rest nog niets

Dat Mammoth park bij Waco ziet er top uit trouwens.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ondertussen een eerste poging gedaan om de route samen te stellen (niet simpel)
We gaan dus midden april.
dan is het in theorie hopelijk nog blue bonnet season - velden met blauwe bloempjes?
Zaterdag: > Forth Worth
aankomst rond 10 u in Dallas, wat geocachen en bezoek Fort Worth stockyard en centrum
hotel hier in het centrum of in Dallas centrum was echt veel te prijzig
Zondag: via Dallas > Hill Country Fredericks burg
Dallas Centrum (Reunion Tower, 6th floor museum)
Dinosaur Valley SP
Maandag: Hill country > Gruene
wineries, Enhanted Rock, Pedernales Falls,...
avond music in Gruene? Kan dat ook op maandag?
Hill country, Austin, San Antonio deden we al eens
Dinsdag: Gruene > Padre Island
Woensdag: Padre Island > Galveston?
Port Aransas
? zou graag ergens sea turtles op het strand zien? of dolfijnen?
Donderdag: Galveston > ??? (of deze nacht beter elders ?)
Brazos Bend SP
Kemah Boardwalk bij Houston?
Het space gedoe in Houston hebben we geen interesse in
Vrijdag: ??? > Waco
Zaterdag: Waco > airport
Mammoth Dig site
Nog niet 100% OK dus...
Tips welkom!
bedankt!
We gaan dus midden april.
dan is het in theorie hopelijk nog blue bonnet season - velden met blauwe bloempjes?
Zaterdag: > Forth Worth
aankomst rond 10 u in Dallas, wat geocachen en bezoek Fort Worth stockyard en centrum
hotel hier in het centrum of in Dallas centrum was echt veel te prijzig

Zondag: via Dallas > Hill Country Fredericks burg
Dallas Centrum (Reunion Tower, 6th floor museum)
Dinosaur Valley SP
Maandag: Hill country > Gruene
wineries, Enhanted Rock, Pedernales Falls,...
avond music in Gruene? Kan dat ook op maandag?
Hill country, Austin, San Antonio deden we al eens
Dinsdag: Gruene > Padre Island
Woensdag: Padre Island > Galveston?
Port Aransas
? zou graag ergens sea turtles op het strand zien? of dolfijnen?
Donderdag: Galveston > ??? (of deze nacht beter elders ?)
Brazos Bend SP
Kemah Boardwalk bij Houston?
Het space gedoe in Houston hebben we geen interesse in

Vrijdag: ??? > Waco
Zaterdag: Waco > airport
Mammoth Dig site
Nog niet 100% OK dus...

bedankt!
Ik vind het lastig om te reageren, omdat jullie altijd veel sneller reizen dan wij. Die maandag in de Hill Country lijkt me lastig worden met zowel enchanted rock, pedernales en wineries, maar ik kan het mis hebben.
Wat betreft dolfijnen, doe vanuit Port Aransas een dolphin cruise (op de Scarlet Lady). Kan ook vanuit Galveston geloof ik, maar daar heb ik geen ervaring mee. Bij Port Aransas 2x gedaan, beide keren enorm veel dolfijnen gezien. Sea turtles hebben wij nooit gezien.
In Waco misschien nog het Dr Pepper museum?
Wat betreft dolfijnen, doe vanuit Port Aransas een dolphin cruise (op de Scarlet Lady). Kan ook vanuit Galveston geloof ik, maar daar heb ik geen ervaring mee. Bij Port Aransas 2x gedaan, beide keren enorm veel dolfijnen gezien. Sea turtles hebben wij nooit gezien.
In Waco misschien nog het Dr Pepper museum?
Terug in Texas!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Hill country zijn we natuurlijk al eens geweest vandaag dat ik er niet meer dan twee overnachtingen wil.
Ik weet dat er veel te doen is. Te veel
Dus dat zal zeker kiezen worden die dag!
bedankt voor de tips van de dolfijnen en dr pepper
Ik weet dat er veel te doen is. Te veel

Dus dat zal zeker kiezen worden die dag!
bedankt voor de tips van de dolfijnen en dr pepper

- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Waco is interessant voor fans van "Fixer Upper", je kan er een bezoek brengen aan de Magnolia grounds en een tour doen van huizen. Als de show jouw niks zegt dan is er niet echt iets de moeite in Waco.
Mammoth NM vonden wij leuk voor een bezoek, maar het is klein en wij waren er met een uurtje klaar.
Dinosaur Valley vonden wij leuk, het was voor ons een eerste aanraking met sporen van dino's en vonden we wel indrukwekkend. De zichtbaarheid van de sporen is wel sterk afhankelijk van het rivierpeil.
Voor het 6th floor museum in Dallas, let wel op de openingsdagen, wij stonden voor een gesloten deur
Downtown Dallas heeft ook enkele leuke kunstwerken.
De Historic Stockyards in Ft. Worth is een beetje tourist trap, maar wij vonden het zeer leuk! Wij kozen voor 1 nacht in het Hyatt Place hotel om een er midden in te zitten.
De kustlijn van Texas vonden wij teleurstellend, voornamelijk privé stranden en weinig faciliteiten, of waar er dan wel zijn enorm veel drukte.
Mammoth NM vonden wij leuk voor een bezoek, maar het is klein en wij waren er met een uurtje klaar.
Dinosaur Valley vonden wij leuk, het was voor ons een eerste aanraking met sporen van dino's en vonden we wel indrukwekkend. De zichtbaarheid van de sporen is wel sterk afhankelijk van het rivierpeil.
Voor het 6th floor museum in Dallas, let wel op de openingsdagen, wij stonden voor een gesloten deur

Downtown Dallas heeft ook enkele leuke kunstwerken.
De Historic Stockyards in Ft. Worth is een beetje tourist trap, maar wij vonden het zeer leuk! Wij kozen voor 1 nacht in het Hyatt Place hotel om een er midden in te zitten.
De kustlijn van Texas vonden wij teleurstellend, voornamelijk privé stranden en weinig faciliteiten, of waar er dan wel zijn enorm veel drukte.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
Op de website van Hop hop naar Amerika staat een podcast ‘groot’ ( ook op spotify) deze gaat oa over Texas. Misschien leuk ter voorbereiding. De maker heeft op YouTube ook een item over Texas geplaatst. Zelf heb ik roadtrip Texas gedaan in 2019. The Forth Worth Stockyards vonden we ook heel leuk, heel toeristisch natuurlijk maar had t niet willen missen. ( gelunched met Texas BBQ bij Coopers natuurlijk) tip: wij hadden Gruene vrij snel gezien, beeldschoon verder hoor, toen naar Luckenbach gereden, hele andere sfeer maar ook superleuk.
Fl🐊NY🗽NJ-CA🌴AZ🌵NV-UT-🏜️TX🤠-NM-OK-DC-🇺🇸VA-WV-🍩PA-MD-GA-🍑TN-AR-Al-🏈MS-IL
- Tipsy_1
- Amerika-expert
thx!!! Dat ga ik eens bekijken/beluisteren.
(Wij deden Gruene en Luckenback ook al, op onze 2014 trip.
Je hebt allicht gelijk qua Gruene)
Ondertussen route "omgedraaid" - dat leek beter uit te komen qua timing. Ik heb ook alle hotels al geboekt maar alles is uiteraard flexibel en annuleerbaar. Er zitten met name in het kust gedeelte wat pittige afstanden tussen.
zaterdag: aankomst > Dallas (overnachitng HI Dallas Market Ctr Love)
geocaching / Dallas Reunion Tower?
zondag: Dallas > Houston (overnachting Houston BW Dowtown)
Dallas centrum 6th floor museum / Huntsville Texas Prison museum
maandag: Houston > Galveston (overnachting BW Galveston Seawall)
Armand Bayou / Brazos Bend/ Kemah boardwalk (?) / centrum Galveston
dinsdag: Galveston > Port Aransas (overnachting airbnb om de was te kunnen doen en enkel met hand luggage te reizen in Pass Aransas)
dolfijnen / Galveston Island SP / langs de kust & Port Aransas
woensdag: Port Aransas > San Antonio (overnachting Aiden hotel) (we waren al eens in San Antonio maar ik vermoed dat we hier laat gaan toekomen en dan is een avondje stad misschien nog wel eens leuk, misschien verander ik dit nog naar elders in Hill Country
Port Aransas / Padre Island NS
donderdag: San Antonio > San Marcos (overnachting airbnb kleine cottage)
Pedernal Falls. Enchanted Rock. Blue bonnets (llano). Blanco. Gruene.
vrijdag: San Marcos > Fort Worth
Waco (Mammoth Dig) / Dinosaur Valley SP / avond Forth Worth
zaterdag: Fort Worth > naar huis!
Fort Worth
(Wij deden Gruene en Luckenback ook al, op onze 2014 trip.

Ondertussen route "omgedraaid" - dat leek beter uit te komen qua timing. Ik heb ook alle hotels al geboekt maar alles is uiteraard flexibel en annuleerbaar. Er zitten met name in het kust gedeelte wat pittige afstanden tussen.
zaterdag: aankomst > Dallas (overnachitng HI Dallas Market Ctr Love)
geocaching / Dallas Reunion Tower?
zondag: Dallas > Houston (overnachting Houston BW Dowtown)
Dallas centrum 6th floor museum / Huntsville Texas Prison museum
maandag: Houston > Galveston (overnachting BW Galveston Seawall)
Armand Bayou / Brazos Bend/ Kemah boardwalk (?) / centrum Galveston
dinsdag: Galveston > Port Aransas (overnachting airbnb om de was te kunnen doen en enkel met hand luggage te reizen in Pass Aransas)
dolfijnen / Galveston Island SP / langs de kust & Port Aransas
woensdag: Port Aransas > San Antonio (overnachting Aiden hotel) (we waren al eens in San Antonio maar ik vermoed dat we hier laat gaan toekomen en dan is een avondje stad misschien nog wel eens leuk, misschien verander ik dit nog naar elders in Hill Country
Port Aransas / Padre Island NS
donderdag: San Antonio > San Marcos (overnachting airbnb kleine cottage)
Pedernal Falls. Enchanted Rock. Blue bonnets (llano). Blanco. Gruene.
vrijdag: San Marcos > Fort Worth
Waco (Mammoth Dig) / Dinosaur Valley SP / avond Forth Worth
zaterdag: Fort Worth > naar huis!
Fort Worth
- Stan.Gobien
- Techmod
- Contacteer:
San Antonio riverwalk vond ik 's avonds heel leuk om te doen.
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Met dank aan de vele tips hierboven gekregen en jullie reisverslagen, zijn wij net terug van een intense, afwisselende en interessante week in Texas.
Ik maak nog een verslag (hier op het forum) maar omdat ik het zelf wel een streek vond (Oost-Texas dus) waar minder over terug te vinden is, hier enkele impressies.
- April reisweer: heel goed. Vooral de eerste dagen echt perfect en lekker warm en zonnig maar niet te. Daarna bewolkt met oplopende temperaturen met op het einde van een echte "zweet" dag (heel humid) een gigantisch onweer.
- Dallas: vonden we een erg leuke stad! We hebben hier een lange wandeling gemaakt. Niet alles kunnen doen maar toch een goede indruk en is ons goed bevallen. Erg propere stad ook.
- Huntsville: prison museum met old sparky was wat kleiner en minder informatief dan gedacht. Maar mijn man vond het heel indrukwekkend om de eigenlijke death row gebouwen te zien (ligt midden in een woonwijk)
- Heel leuk vonden we de kleinere local dorpjes die we tegenkwamen en dan bedoel ik niet de toeristische maar de wat meer sjofele maar toch mooie en sfeervolle plekjes, zo kwamen we op dag 1 in Decatur voor de lunch terecht in een heel lekkere goedkope bomvolle zaak
- Houston: wat een contrast met Dallas. Zagen we in Dallas amper daklozen dan waren ze hier overal. We bezochten het centrum op een avond en hebben hier de nodige tafererelen gezien. Een luide stad ook. De omgeving van Houston verkennen was erg fijn. Glenwood Cemetery was prachtig, leuke roadkunst, etc Waterwall was heel mooi maar door de dure parking wel beetje toerist trap.
- Leuke natuurgebieden hebben ze in Texas. We hebben enorm veel wildlife gezien. Uiteraard in Bravos Bend maar een andere verrassing vonden we Anhanuac national Wildlife refugee (wat we niet zo ingeschat hadden en we dus tijd te kort kwamen). En ook vooral rond Port Aransas. We kwamen veel van die national wildlife regugees tegen maar hadden er niet zo veel tijd voor als ik misschien wel gewild had. We zagen alligators, feral hogs, armadillo, veel vogels, coyotes, etc
- Galveston: leuk om te verkennen en heel eigen sfeer. "heel doods" we waren duidelijk off season. We hadden de seawall wel heel wat hoger verwacht, hihi. De ferry vanaf Bolivar hebben we door slechte timing in het donker moeten nemen (lange wachttijd!).
- Port Aransas vond ik geweldig. Niet zozeer het plaatsje zelf maar de overdaad aan wildlife in natuurgebieden en parken rondom. Overal waar we bij water (aan de inlet kant toch) stopten zagen we meteen dolfijnen zelfs gewoon aan onze voeten aan het muurtje van het zeekanaal. Een dolfijnentrip boeken was dus niet nodig. Het was ook schitterende nu ook eens dolfijen te zien springen in de boeggolven van de grote zeeschepen die je hier van vlakbij kan zien passeren. Ook veel bijzondere vogels en grote aantallen in de mooie natuurgebiedjes. We hebben heel de kust van Mustang Island over het strand afgereden wat wel weer een unieke belevenis was voor ons. Padre Island National Seashore vonden we weinig toevoegen.
- San Antonio kenden we natuurlijk al, maar de River Walk hebben we in het donker nog eens helemaal afgewandeld. Mijn man vindt dat helemaal niks (te afgelekt), ik vond het wel fijn hier nog eens te komen. We zaten hier in een gloednieuw hotel dat nog maar een paar dagen open was (Aiden).
- Hill Country blijft leuk en nieuwe dingen kunnen ontdekken. Pedernales Falls was echt een verrassing, zo'n mooie rotsen om te verkennen. Lunchen in Fredericksburg en de Enchanted Rock beklimmen waren ook top (op een enorm hete dag, met gigantisch onweer 's avonds)
- Wacco vonden een leuke tussenstop (Mammoth dig was wel heel klein, te klein om echt voor om te rijden en kon gelukkig ook self guided, was tof!). Upper Fixer zegt ons niets maar we hebben geluncht in een restaurantje dat in oude garage thema is en erg tof en lekker was (jake's texas teahouse)
- Tegenvaller van de reis was misschien toch wel Dinosaur Valley State Park. Mooie natuur en bloemen, maar de dinosaur tracks stelden niks voor bij wat wij al op veel andere plaatsen zagen en de waterstand was veel te hoog (wat volgens mij vaak zo is)
- Fort Worth: downtown was een enorm leuke verrassing en 's avonds erg sfeervol voor enkele uurtjes. Stockyards was niets voor ons, zo'n fake aandoende tourist trap (we waren er overigens toen de toeristen nog niet wakker waren maar toch hihi)
- We wisselden hotels (veelal HI en BW, allemaal erg goed) af met airbnb voor de was halverwege de reis zodat we "light" konden reizen. Dat is ons weer goed bevallen.
- Texas is big! We hebben op een dikke week 2000 miles gereden en sommige dingen die op de kaart niet ver lijken (vooral de kust en ook in Hill Country) zijn in de praktijk flinke afstanden karren en je moet goed op de pinken zijn met al die afslagen en fly overs. Een deel van de belevenis!
- Zo veel wildflowers overal in alle kleuren en heel groene streek!
Het was een topreisje
Heel anders dan het meer woestijnachtige "westelijk" deel van Texas.
Ik maak nog een verslag (hier op het forum) maar omdat ik het zelf wel een streek vond (Oost-Texas dus) waar minder over terug te vinden is, hier enkele impressies.
- April reisweer: heel goed. Vooral de eerste dagen echt perfect en lekker warm en zonnig maar niet te. Daarna bewolkt met oplopende temperaturen met op het einde van een echte "zweet" dag (heel humid) een gigantisch onweer.
- Dallas: vonden we een erg leuke stad! We hebben hier een lange wandeling gemaakt. Niet alles kunnen doen maar toch een goede indruk en is ons goed bevallen. Erg propere stad ook.
- Huntsville: prison museum met old sparky was wat kleiner en minder informatief dan gedacht. Maar mijn man vond het heel indrukwekkend om de eigenlijke death row gebouwen te zien (ligt midden in een woonwijk)
- Heel leuk vonden we de kleinere local dorpjes die we tegenkwamen en dan bedoel ik niet de toeristische maar de wat meer sjofele maar toch mooie en sfeervolle plekjes, zo kwamen we op dag 1 in Decatur voor de lunch terecht in een heel lekkere goedkope bomvolle zaak
- Houston: wat een contrast met Dallas. Zagen we in Dallas amper daklozen dan waren ze hier overal. We bezochten het centrum op een avond en hebben hier de nodige tafererelen gezien. Een luide stad ook. De omgeving van Houston verkennen was erg fijn. Glenwood Cemetery was prachtig, leuke roadkunst, etc Waterwall was heel mooi maar door de dure parking wel beetje toerist trap.
- Leuke natuurgebieden hebben ze in Texas. We hebben enorm veel wildlife gezien. Uiteraard in Bravos Bend maar een andere verrassing vonden we Anhanuac national Wildlife refugee (wat we niet zo ingeschat hadden en we dus tijd te kort kwamen). En ook vooral rond Port Aransas. We kwamen veel van die national wildlife regugees tegen maar hadden er niet zo veel tijd voor als ik misschien wel gewild had. We zagen alligators, feral hogs, armadillo, veel vogels, coyotes, etc
- Galveston: leuk om te verkennen en heel eigen sfeer. "heel doods" we waren duidelijk off season. We hadden de seawall wel heel wat hoger verwacht, hihi. De ferry vanaf Bolivar hebben we door slechte timing in het donker moeten nemen (lange wachttijd!).
- Port Aransas vond ik geweldig. Niet zozeer het plaatsje zelf maar de overdaad aan wildlife in natuurgebieden en parken rondom. Overal waar we bij water (aan de inlet kant toch) stopten zagen we meteen dolfijnen zelfs gewoon aan onze voeten aan het muurtje van het zeekanaal. Een dolfijnentrip boeken was dus niet nodig. Het was ook schitterende nu ook eens dolfijen te zien springen in de boeggolven van de grote zeeschepen die je hier van vlakbij kan zien passeren. Ook veel bijzondere vogels en grote aantallen in de mooie natuurgebiedjes. We hebben heel de kust van Mustang Island over het strand afgereden wat wel weer een unieke belevenis was voor ons. Padre Island National Seashore vonden we weinig toevoegen.
- San Antonio kenden we natuurlijk al, maar de River Walk hebben we in het donker nog eens helemaal afgewandeld. Mijn man vindt dat helemaal niks (te afgelekt), ik vond het wel fijn hier nog eens te komen. We zaten hier in een gloednieuw hotel dat nog maar een paar dagen open was (Aiden).
- Hill Country blijft leuk en nieuwe dingen kunnen ontdekken. Pedernales Falls was echt een verrassing, zo'n mooie rotsen om te verkennen. Lunchen in Fredericksburg en de Enchanted Rock beklimmen waren ook top (op een enorm hete dag, met gigantisch onweer 's avonds)
- Wacco vonden een leuke tussenstop (Mammoth dig was wel heel klein, te klein om echt voor om te rijden en kon gelukkig ook self guided, was tof!). Upper Fixer zegt ons niets maar we hebben geluncht in een restaurantje dat in oude garage thema is en erg tof en lekker was (jake's texas teahouse)
- Tegenvaller van de reis was misschien toch wel Dinosaur Valley State Park. Mooie natuur en bloemen, maar de dinosaur tracks stelden niks voor bij wat wij al op veel andere plaatsen zagen en de waterstand was veel te hoog (wat volgens mij vaak zo is)
- Fort Worth: downtown was een enorm leuke verrassing en 's avonds erg sfeervol voor enkele uurtjes. Stockyards was niets voor ons, zo'n fake aandoende tourist trap (we waren er overigens toen de toeristen nog niet wakker waren maar toch hihi)
- We wisselden hotels (veelal HI en BW, allemaal erg goed) af met airbnb voor de was halverwege de reis zodat we "light" konden reizen. Dat is ons weer goed bevallen.
- Texas is big! We hebben op een dikke week 2000 miles gereden en sommige dingen die op de kaart niet ver lijken (vooral de kust en ook in Hill Country) zijn in de praktijk flinke afstanden karren en je moet goed op de pinken zijn met al die afslagen en fly overs. Een deel van de belevenis!
- Zo veel wildflowers overal in alle kleuren en heel groene streek!
Het was een topreisje

- Stan.Gobien
- Techmod
- Contacteer:
Leuk om te lezen dat zo goed bevallen is.
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
Leuk dat jullie zo genoten hebben van "onze omgeving" (wij wonen 45min rijden van Brazos Bend SP, aan de rand van Greater Houston)!
Terug in Texas!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Leuke tips! 
Geeft weer ideeën voor als ik weer naar Texas ga.
Roland

Geeft weer ideeën voor als ik weer naar Texas ga.

Roland
Dank zeg! Leuk om te lezen. Wij gaan volgend jaar april.
Twee weken, rondje Houston, met halverwege de reis natuurlijk de solar eclipse.
Denk dat wij ons beperken tot de kust, Hill Country en Auston en/of San Antonio.
Twee weken, rondje Houston, met halverwege de reis natuurlijk de solar eclipse.
Denk dat wij ons beperken tot de kust, Hill Country en Auston en/of San Antonio.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1789 Weergaves
-
Laatste bericht door Ruud2004
-
- 10 Reacties