Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

@marh

Gewoon even bij één van de aanbieder kijken, bij Hertz de beroemde code 510000 ingevoerd.......

https://www.hertz.com/rentacar/reservation/#vehicles

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
marh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door marh »

@Reny Bedankt, dat scheelt al behoorlijk met wat ik al gevonden had :thumbup:
Ga mij er verder in verdiepen!
Droopy4u
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Droopy4u »

Ik ben mijzelf ook weer aan het oriënteren voor autohuur. Dit wordt voor mij zo te zien de 1e keer dat ik post-corona tarieven moet betalen.
Vorig jaar mei 2 weken Avis.dk (BA tarief) Ford Explorer voor minder dan $ 300. Vorig jaar zomer een verschoven National boeking gebruikt (4 weken Ford Explorer $ 1.000), maar nu is het feest over :sadcry: :wink: .
Ik heb verreweg het meeste gehuurd via National maar die komt nu altijd duurder uit lijkt het.

Ik heb nu voor de april/mei 23 een Hertz reservering (gold canopy / President circle) staan voor € 954 met CDP 510000. One way vanaf Atlanta Airport naar Tampa Airport.
En een backup boeking Avis.de voor € 918 medium SUV (zou met president club een gegarandeerde upgrade betekenen).

Ik heb 3 vragen voor de experts hier:
1. Hoe weet ik wanneer mijn President circle van Hertz status vervalt? Ik kan het niet vinden in mijn profiel maar denk dat ik het ongeveer een jaar geleden gematcht heb. Ik heb nog National Executive Elite status tot Feb 2024.
2. Op basis van de status die ik heb bij Hertz/Avis (President) waar zijn de beste kansen op die Ford Explorer? (hoort er bij mij helemaal bij in de USA :-)) Hertz heeft een isle om te kiezen, Avis niet, maar bij de balie kreeg ik redelijk makkelijk mijn Explorer mee vorige keer die was prima, alleen niet helemaal schoon van buiten (enige keer Avis voor mij). Ben benieuwd naar meningen (I know geen garanties).
3. In mijn reserving Hertz staat Gold canopy maar volgens mij heb ik daar nog nooit gehuurd (Ga al jaren dus kan me vergissen). Moet ik dan wel of niet langs de balie?

bedankt weer :thumbup:
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Afbeelding

Prijzen zijn behoorlijk goedkoper geworden in mijn geval in vergelijking tot eind 2022, zit nu op 1280 dollar met status bij Hertz en National en kijken of ik iets groot kan vinden voor 3 man, 3 grote koffers en 2 klein etc.

Iemand toch tips waar ik eventueel kan reserveren met optie betalen bij balie??
Laatst gewijzigd door Resetovic op 10 jan 2023, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
marcie216
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door marcie216 »

@Resetovic Welke site is dat, die ziet er wel erg handig uit haha
dirkt
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkt »

Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik zie bij autoerope dat je alleen gelijk moet betalen. Weet iemand of er ook de optie is om later te betalen?
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Souraia schreef:
10 jan 2023, 16:28
Weet iemand of er ook de optie is om later te betalen?
Volgens mij niet.
Ik heb in het verleden een aantal keren bij Autoeurope geboekt, ze waren wel altijd snel met een refund uitbetalen als de prijzen verlaagd waren (nadat ik dat had gemaild!).

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Bij Autoeurope moet je inderdaad vooruit betalen.
Als je ziet dat de prijzen zijn gezakt, kan je zelf online je reservering aanpassen. Als je dan bijv. een half uurtje schuift met de ophaal of inlevertijd, krijg je de nieuwe actuele prijs te zien. Als je deze wijziging dan accepteerd en afsluit, krijg je binnen een paar dagen vanzelf het verschil teruggestort op je creditcard.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

@Frasi Duidelijke uitleg. Nog ter aanvulling: het is niet nodig om ophaal- of inlevertijd te wijzigen. Je kan ook gewoon met de originele (vooringevulde) gegevens klikken op ‘WIJZIG REISPLAN’.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Droopy4u schreef:
09 jan 2023, 15:24
Ik heb 3 vragen:
1. Hoe weet ik wanneer mijn President circle van Hertz status vervalt? Dit staat op Hertz.com: President’s Circle members retain their status until the end of the following year. For example, if you’re awarded President’s Circle status in June 2018 your entitlement to member benefits is valid until the end of 2019
2. Op basis van de status die ik heb bij Hertz/Avis (President) waar zijn de beste kansen op die Ford Explorer? Mijn ervaring is bij Hertz, maar is afhankelijk van locatie en tijd natuurlijk.
3. In mijn reserving Hertz staat Gold canopy maar volgens mij heb ik daar nog nooit gehuurd (Ga al jaren dus kan me vergissen). Moet ik dan wel of niet langs de balie? Eerste keer ben ik gewoon rechtstreeks een auto gaan nemen en binnen een minuut was het geregeld aan het uitrij-hokje.
Droopy4u
Amerikafan

Bericht door Droopy4u »

@HennyCox :thumbup: :clap:
Bedankt voor je duidelijke antwoorden!
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Geboekt bij Autoeurope voor een bedrag van 2038,- ophalen 22 juli in Boston en inleveren op 16 augustus in Ft Lauderdale. Helaas komen ter plaatse nog one way kosten bij van 630 dollar. Ik blijf iig de prijzen in de gaten houden, maar deze staat iig al vast.
Jumping Jack
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jumping Jack »

Pffff, da's veel geld Souraia…
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

De tandjes, wat een knaken. :shock:
Afbeelding
Essie72
Amerika-ontdekker

Bericht door Essie72 »

Kan iemand mij vertellen waar het m verschil in zit tussen deze prijzen? Ik denk dan meteen aan een addertje onder het gras... Ik zie alleen bij Hertz een D Volkswagen Jetta en bij de andere aanbieders Volkswagen Jetta. Weet niet of het daar aan ligt. Het gekke is dat ik deze prijs alleen krijg in Memphis. In alle andere steden in de Zuidelijke Staten krijg ik ook prijzen van boven de 2000 dollar. https://www.happytoursusa.com/en/search ... egoriaLCAR
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Essie72 Ik weet niet op welke datum je zoekt? Happytours heeft in het laatste scherm een zeer duidelijk overzicht van wat wel en niet inclusief is en bij mijn weten zit je altijd goed.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door eborn »

Als ik bij Hertz een reservering wil plaatsen met 'Betalen op locatie', dan lees ik in de voorwaarden dat er een hold wordt gezet op mijn creditcard. Ik vind het echter niet geheel duidelijk voor welk bedrag dit is. Er staat iets over 200 euro plus de kosten. Maar dat lijkt me sterk. Weet iemand hoe dit zit? Ik ben helaas geen Hertz member meer. Vroeger had ik gewoon de Hertz #1 club, maar ik heb even gemist dat dit over was gegaan naar Gold Plus. Dus ik heb verder geen account meer bij hun. Mogelijk zijn de voorwaarden anders als ik wel weer Gold member wordt?
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
Essie72
Amerika-ontdekker

Bericht door Essie72 »

dejong89 schreef:
12 jan 2023, 16:06
@Essie72 Ik weet niet op welke datum je zoekt? Happytours heeft in het laatste scherm een zeer duidelijk overzicht van wat wel en niet inclusief is en bij mijn weten zit je altijd goed.
Ik heb gekeken bij happytours.com op 21-07-2023 vanuit Memphis met terugbrengen in Pensacola op 11-08-2023
Je krijgt dan alleen maar auto's vanaf 2000 euro, met één uitschieter van 1100 dollar. Ik zie geen verschil in de voorwaarden oid, maar vind het echt vreemd. Als ik andere locaties intyp, bijvoorbeeld Nashville, zie ik ook deze auto voor boven de 2000. Ik heb de auto inmiddels wel vastgelegd, en via de mail een bevestiging gehad van de prijs van 1100 dollar. Maar mocht iemand voor mij even willen kijken, dan zou dat heel fijn zijn. Ik krijg de foto en de goede link hier helaas niet geplaatst
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@eborn op hertz.com krijg ik alleen "betaal nu" of "betaal later", geen "op locatie". Ik reserveer altijd met "betaal later", dan kun je kosteloos annuleren. Er wordt pas een reservering op je creditcard gemaakt als je de auto ophaalt voor het totale huurbedrag zonder verdere kosten. Je betaalt dan pas bij het inleveren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer