Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis bibliolief: route van 4 dagen door Yellowstone NP vanuit de West Entrance
-
bibliolief
- Amerika-ontdekker
Reis bibliolief: route van 4 dagen door Yellowstone NP vanuit de West Entrance
Wij arriveren op 22 juni a.s. met onze camper in West Yellowstone en zijn voornemens om daar 4 dagen te verblijven om vervolgens via de zuid kant richting Grand Teton te rijden. Nu is mijn vraag hoe ik die 4 dagen het beste kan indelen. Ons beginpunt is Yellowstone Grizzley RV Park. Suggesties, ervaringsverhalen etc. zijn welkom.
Re: Route van 4 dagen door Yellowstone NP komend vanuit de West Entrance
eerste reactie: waarom 4 dagen West Yellowstone en geen overnachtingen op Madison, Canyon of Grant campground ? Scheelt veel onnodig heen en weer rijden ! Verder zijn er enorm veel reisverslagen te vinden van mensen op dit forum om een eerste dagindeling te maken....Wellicht die eerst lezen en op basis van jullie wensen een eerste schema maken en die hier delen ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo, welkom op het forum! Ik ben ook wel benieuwd naar de reden voor West Yellowstone. Het lijkt mij niet gek om zeker 2 of 3 nachten in het park te overnachten. Je rijdt dan minder heen en weer en het kamperen in het park zal goedkoper zijn dan in West Yellowstone. Kijk eens op www.yellowstonenationalparklodges.com voor de mogelijkheden.
Hebben jullie in Grand Teton al een camping gereserveerd? En hoeveel nachten willen jullie daar blijven?
Voor een mogelijke indeling zou je eens naar ons 2015-verslag kunnen kijken. En dat van 2017.
Marianne
Hebben jullie in Grand Teton al een camping gereserveerd? En hoeveel nachten willen jullie daar blijven?
Voor een mogelijke indeling zou je eens naar ons 2015-verslag kunnen kijken. En dat van 2017.
Marianne
-
bibliolief
- Amerika-ontdekker
Sorry, ik heb het verkeerd geformuleerd. We blijven 2 nachten in Grizzly RV Park (dat is bij de west ingang) en zijn voornemens de andere 2 nachten in het oosten van het park door te brengen en daar de bezienswaardigheden te verkennen. Om vandaaruit door te rijden naar Grand Teton. Meer concreet luidt de vraag hoe ik die 4 dagen het beste kan verdelen zonder al te veel op en neer te hoeven rijden. Is het bv beter om 2 dagen het noorden, westen en zuiden te verkennen en de andere 2 dagen noord, oost en zuid of is het een betere optie om eerst west, noordwest en zuidwest te verkennen en de laatste 2 dagen noordoost, oost en zuid Yellowstone.
Ik heb een paar routes bekeken op internet van andere reizigers maar wilde toch ook eens informeren bij jullie Amerika kenners. Dus suggesties zijn welkom.
Ik heb een paar routes bekeken op internet van andere reizigers maar wilde toch ook eens informeren bij jullie Amerika kenners. Dus suggesties zijn welkom.
- Bravy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen zomer 3,5 dag Yellowstone gedaan, met tussendoor 1 dag Grand Teton. Ook met een camper. Door de overstromingen met name in het noorden hebben wij de route op het laatste moment moeten aanpassen. Ik weet niet of je die 2 dagen Grizzly al geboekt hebt (of nog kan wijzigen). Onze route (in een notendop):
Dag 1: Vanuit Grizzly (dat komt dus mooi overeen, maar onze eerste optie was Gardiner, maar dat was dicht) in één keer doorrijden naar Mammoth. Daarna "bovenlangs" de Grand Loop Road volgend tot aan Canyon Village (Lamar Valley was afgesloten; Pebble Creek was onze eerste optie voor de 2e overnachting).
Dag 2: Vanuit Canyon Village eerst de bezienswaardigheden rondom de "Grand Canyon of Yellowstone" bekeken, daarna naar het westen gereden (Norris, en al het andere moois daarna) en weer overnacht in Grizzly.
Dag 3: Vanuit Grizzly eerst doorrijden naar Upper Geyser (dan is het nog rustig), daarna iets terug gereden (Black Sand Basin, Biscuit Basin, Grand Prismatic, Fountain Pot, Fairy Falls). Overnachting bij Grant Village.
Dag 4: Zijn we naar Grand Teton gegaan en overnachting bij Colter Bay.
Dag 5: Terug naar Yellowstone (West Thumb, Mud Volcano) en via de East Entrance naar Cody.
Vragen zijn dus:
Staan de overnachtingen al vast?
Wat doe je vóór en ná Yellowstone?
Dag 1: Vanuit Grizzly (dat komt dus mooi overeen, maar onze eerste optie was Gardiner, maar dat was dicht) in één keer doorrijden naar Mammoth. Daarna "bovenlangs" de Grand Loop Road volgend tot aan Canyon Village (Lamar Valley was afgesloten; Pebble Creek was onze eerste optie voor de 2e overnachting).
Dag 2: Vanuit Canyon Village eerst de bezienswaardigheden rondom de "Grand Canyon of Yellowstone" bekeken, daarna naar het westen gereden (Norris, en al het andere moois daarna) en weer overnacht in Grizzly.
Dag 3: Vanuit Grizzly eerst doorrijden naar Upper Geyser (dan is het nog rustig), daarna iets terug gereden (Black Sand Basin, Biscuit Basin, Grand Prismatic, Fountain Pot, Fairy Falls). Overnachting bij Grant Village.
Dag 4: Zijn we naar Grand Teton gegaan en overnachting bij Colter Bay.
Dag 5: Terug naar Yellowstone (West Thumb, Mud Volcano) en via de East Entrance naar Cody.
Vragen zijn dus:
Staan de overnachtingen al vast?
Wat doe je vóór en ná Yellowstone?
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
René
---
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou kiezen voor 1 nacht West Yellowstone en dan de rest in het park. Kijk eens welke bezienswaardigheden voor jullie een must zijn: je moet waarschijnlijk keuzes maken. Ik zou in elk geval voor een overnachting bij Madison kiezen zodat je dicht bij de geisers zit. Een of twee nachten Canyon is ook handig, dan zit je aardig centraal. Een mogelijke indeling kan zijn:
West Yellowstone - Madison (geiser basins)
Madison - Mammoth Hot Springs - Canyon (Norris, Mammoth Hotsprings)
Canyon - Canyon (of Grant) (Grand Canyon of the Yellowstone, Lake)
Canyon/Grant - Grand Teton (West Thumb)
Kijk eens naar de ligging van de campings en bezienswaardigheden op de kaart op www.nps.gov/yell (onder maps).
Marianne
West Yellowstone - Madison (geiser basins)
Madison - Mammoth Hot Springs - Canyon (Norris, Mammoth Hotsprings)
Canyon - Canyon (of Grant) (Grand Canyon of the Yellowstone, Lake)
Canyon/Grant - Grand Teton (West Thumb)
Kijk eens naar de ligging van de campings en bezienswaardigheden op de kaart op www.nps.gov/yell (onder maps).
Marianne
-
bibliolief
- Amerika-ontdekker
Onze route luidt:
Salt Lake City
Idaho Falls 1dag
West Yellowstone 1d
Yellowstone National Park 3 dagen
Grand Teton 1,5 d
Riverton 1,5 d
Flaming Gorge 1 d
Colorado National Monument 2 d
Arches National Park 3 d
Capitol Reef National Park 2 d
Salt Lake City
Terugvlucht
Thuiskomst
We hebben nog geen campings geboekt maar ben wel al bezig om in Yellowstone Yellowstone Grizzly RV Park te boeken. Nog niet geboekt omdat het reserveringssysteem steeds een foutmelding geeft. Zoals gezegd waren we voornemens om 2 dagen deze camping te boeken en de andere 2 dagen aan de noord oostkant met de voorkeur voor Tower Fall campground. Ik heb daarover gemaild met NPS en kreeg het volgende antwoord:Thank you for your interest in Yellowstone. The flood event last June caused significant damage and we are still working to repair park infrastructure. At this time, only Lewis Lake and Indian Creek campgrounds are open for reservations at www.recreation.gov. We do not have information about which other National Park Service campgrounds will be open for Summer 2023. Once we have more information, it will be posted on our website at Camping - Yellowstone National Park.
Naar aanleiding van de suggestie van Marianne heb ik geprobeerd om Madison Campground te boeken maar die is al de hele maand juni volgeboekt. Aangezien de afstand tot Grizzly campground niet groot is, ga ik daar boeken. In ieder geval bedankt voor de tip. Ik ga mij nu storten op de route suggesties.
Salt Lake City
Idaho Falls 1dag
West Yellowstone 1d
Yellowstone National Park 3 dagen
Grand Teton 1,5 d
Riverton 1,5 d
Flaming Gorge 1 d
Colorado National Monument 2 d
Arches National Park 3 d
Capitol Reef National Park 2 d
Salt Lake City
Terugvlucht
Thuiskomst
We hebben nog geen campings geboekt maar ben wel al bezig om in Yellowstone Yellowstone Grizzly RV Park te boeken. Nog niet geboekt omdat het reserveringssysteem steeds een foutmelding geeft. Zoals gezegd waren we voornemens om 2 dagen deze camping te boeken en de andere 2 dagen aan de noord oostkant met de voorkeur voor Tower Fall campground. Ik heb daarover gemaild met NPS en kreeg het volgende antwoord:Thank you for your interest in Yellowstone. The flood event last June caused significant damage and we are still working to repair park infrastructure. At this time, only Lewis Lake and Indian Creek campgrounds are open for reservations at www.recreation.gov. We do not have information about which other National Park Service campgrounds will be open for Summer 2023. Once we have more information, it will be posted on our website at Camping - Yellowstone National Park.
Naar aanleiding van de suggestie van Marianne heb ik geprobeerd om Madison Campground te boeken maar die is al de hele maand juni volgeboekt. Aangezien de afstand tot Grizzly campground niet groot is, ga ik daar boeken. In ieder geval bedankt voor de tip. Ik ga mij nu storten op de route suggesties.
- Bravy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Onze ervaring vorig jaar was dat we soms een andere browser moesten gebruiken om een boeking te kunnen maken, en soms zelfs een VPN verbinding, omdat de reserveringssite geen verkeer van buiten Amerika toestond(?!)bibliolief schreef: ↑14 jan 2023, 11:38Nog niet geboekt omdat het reserveringssysteem steeds een foutmelding geeft.
Of dat ook voor Grizzly gold weet ik niet meer...
Groet,
René
---
René
---
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wacht niet met reserveren; de campings via recreation.gov kun je 6 maanden van te voren boeken, dus je bent voor bijvoorbeeld Arches en Capitol Reef waarschijnlijk al te laat.
Jammer dat Madison al vol is. Jullie hebben een grote camper? Je kunt ook eens naar Norris kijken.
Je kunt ook eens kijken wat er is aan mogelijkheden als je de route omdraait.
Even uit nieuwsgierigheid: wat is er in Riverton?
Marianne
Jammer dat Madison al vol is. Jullie hebben een grote camper? Je kunt ook eens naar Norris kijken.
Je kunt ook eens kijken wat er is aan mogelijkheden als je de route omdraait.
Even uit nieuwsgierigheid: wat is er in Riverton?
Marianne
-
bibliolief
- Amerika-ontdekker
Waarom Riverton?
Van 28 juni tot 2 juli vindt er in Riverton een festival plaats: de 1883 Rendez-vous (https://www.1838rendezvous.com/). Eind negentiende eeuw vonden er verschillende bijeenkomsten plaats in Riverton, waarbij allerlei handelaren en andere 'mountain men' samenkwamen om te onderhandelen over populaire handelswaren als bont. De meest beroemde bijeenkomst was de 1883 rendezvous, waarbij ongeveer driehonderd mensen samenkwamen, die dagenlang onderhandelden en de opening van het jachtseizoen vierden. Eind juni wordt in Riverton deze grote bijeenkomst uit 1883 nagespeeld. Er zijn verschillende evenementen, waaronder mandenweven, traditionele indianendansen en 'black powder shooting'. Ik heb bij de organisatie de exacte data gecheckt en daar onze planning op aangepast.
Ik zou dolgraag eens een powwow mee willen maken. Tijdens onze eerste Amerika reis (2012) en vorig jaar onze Canada reis, is het niet gelukt om zo'n pow wow bij te wonen. In Riverton hoop ik toch iets in die vorm te mogen zien tijdens dat festival al zijn het misschien slechts een paar inianendansen.
Van 28 juni tot 2 juli vindt er in Riverton een festival plaats: de 1883 Rendez-vous (https://www.1838rendezvous.com/). Eind negentiende eeuw vonden er verschillende bijeenkomsten plaats in Riverton, waarbij allerlei handelaren en andere 'mountain men' samenkwamen om te onderhandelen over populaire handelswaren als bont. De meest beroemde bijeenkomst was de 1883 rendezvous, waarbij ongeveer driehonderd mensen samenkwamen, die dagenlang onderhandelden en de opening van het jachtseizoen vierden. Eind juni wordt in Riverton deze grote bijeenkomst uit 1883 nagespeeld. Er zijn verschillende evenementen, waaronder mandenweven, traditionele indianendansen en 'black powder shooting'. Ik heb bij de organisatie de exacte data gecheckt en daar onze planning op aangepast.
Ik zou dolgraag eens een powwow mee willen maken. Tijdens onze eerste Amerika reis (2012) en vorig jaar onze Canada reis, is het niet gelukt om zo'n pow wow bij te wonen. In Riverton hoop ik toch iets in die vorm te mogen zien tijdens dat festival al zijn het misschien slechts een paar inianendansen.
haha...dat klinkt wel leuk ! Dat festival in Riverton... Heb nog even gekeken of we dat in onze reis kunnen passen, maar dan zijn we al te ver naar naar het noorden alweer ! Veel plezier daar !
-
bibliolief
- Amerika-ontdekker
Re: Reis bibliolief: route van 4 dagen door Yellowstone NP vanuit de West Entrance
Ik werd een beetje onrustig toen ik van een van de forumleden hoorde dat ik mogelijk te laat zou zijn voor het boeken van campings. Ben dus meteen aan de slag gegaan en heb nu alle accommodaties geboekt. Begin-, en eindpunt is Salt Lake City. De hotels zijn geboekt via Tioaga Tours.
Idaho Falls: Mountain River Ranch (1 dag) - West Yellowstone: Yellowstone Grizzly RV Park (1 dag) - Yellowstone: Bridge Bay (3 dagen)
Grand Teton: Signal Mountain Campground (1 dag) - Riverton: verblijf in een tipi (2 dagen) - Flaming Gorge: verblijf in een cabin (1 dag) -
Colorado National Monument: Saddlehorn Campground (2 dagen) - Arches National Park: Portal RV Resort (3 dagen) - Capitol Reef: Fruita Campground (2 dagen).
Ga mij nu storten op een mooie route in Yellowstone Park. Met dank voor de tips van de formumleden
Idaho Falls: Mountain River Ranch (1 dag) - West Yellowstone: Yellowstone Grizzly RV Park (1 dag) - Yellowstone: Bridge Bay (3 dagen)
Grand Teton: Signal Mountain Campground (1 dag) - Riverton: verblijf in een tipi (2 dagen) - Flaming Gorge: verblijf in een cabin (1 dag) -
Colorado National Monument: Saddlehorn Campground (2 dagen) - Arches National Park: Portal RV Resort (3 dagen) - Capitol Reef: Fruita Campground (2 dagen).
Ga mij nu storten op een mooie route in Yellowstone Park. Met dank voor de tips van de formumleden
Re: Reis bibliolief: route van 4 dagen door Yellowstone NP vanuit de West Entrance
Wat ik begrijp is dat de campings in het noorden van Yellowstone (mammoth, tower fall, Slough creek, pebble creek etc) nog tot nader overleg gesloten blijven komend jaar. Daar valt nog niets te reserveren.
2009 Australië (adelaide-cairns-AS-darwin)
2012 Rondje Vancouver
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle-Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
2026 Canada: Calgary-Vancouver
2012 Rondje Vancouver
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle-Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
2026 Canada: Calgary-Vancouver
Mooi dat je campings hebt kunnen vastleggen. Ik ben wel benieuwd naar de reden om op paar plekken niet de camper te gebruiken , maar in een tipi of cabin te slapen. Dat maakt het naar mij idee onnodig kostbaar…. Wel leuk natuurlijk, een tipi.
Heb je bewust voor Portal gekozen in Moab? Sun Outdoor ligt op loopafstand van supermarkt en restaurants. Wel lekker om eens niet voor alles de camper te hoeven gebruiken.
Heb je bewust voor Portal gekozen in Moab? Sun Outdoor ligt op loopafstand van supermarkt en restaurants. Wel lekker om eens niet voor alles de camper te hoeven gebruiken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 4789 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 4 Reacties