Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaring gevraagd: trein Düsseldorf naar luchthaven Frankfurt.
Ervaring gevraagd: trein Düsseldorf naar luchthaven Frankfurt.
Hallo allen,
Wij hebben tickets geboekt bij Lufthansa voor een vlucht naar Tampa. Het eerste deel van de reis is met de trein van centraal station Düsseldorf naar de luchthaven van Frankfurt. Heeft iemand ervaring met deze treinreis?
Wij rijden met de auto naar Düsseldorf. Iemand ervaring met parkeren nabij het station? Heb zelf al wat gegoogeld, maar kom vooral normale parkeergarages tegen wat je per uur betaald. Normaal heb je websites waar je voor een totaalprijs een parkeerplek kan reserveren. Misschien zoek ik niet goed, maar deze zijn voor mij niet te vinden.
Misschien dat iemand hier een goede parkeerplaats kent.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Wij hebben tickets geboekt bij Lufthansa voor een vlucht naar Tampa. Het eerste deel van de reis is met de trein van centraal station Düsseldorf naar de luchthaven van Frankfurt. Heeft iemand ervaring met deze treinreis?
Wij rijden met de auto naar Düsseldorf. Iemand ervaring met parkeren nabij het station? Heb zelf al wat gegoogeld, maar kom vooral normale parkeergarages tegen wat je per uur betaald. Normaal heb je websites waar je voor een totaalprijs een parkeerplek kan reserveren. Misschien zoek ik niet goed, maar deze zijn voor mij niet te vinden.
Misschien dat iemand hier een goede parkeerplaats kent.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Ervaring gevraagd: trein Düsseldorf naar luchthaven Frankfurt.
Ik zou in dit geval naar een wijk rijden waar je gratis langs de weg kunt parkeren, zo dicht mogelijk tegen het centraal station aan en daar een taxi bellen
Thanks! Maar dat is geen optie voor ons. Parkeer de auto liever in een parkeergarage. Bedankt voor het meedenken.
Ik denk niet dat je in het centrum en nabij het hauptbahnhof plekken vindt waar je voor langere tijd voordelig kan parkeren. Is met de trein naar Dusseldorf geen optie?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Op Dusseldorf Flughafen zijn wel verschillende parkeergarages voor lang parkeren.
https://www.dus.com/de-de/parken
Of bijv. Parkvogel (https://www.parkvogel.de/parken-flughaf ... e-parkhaus) die een gratis shuttle naar de luchthaven heeft.
Vanaf daar kan je snel met de S-bahn naar Düsseldorf HBF. Ook 's nachts.
https://www.dus.com/de-de/parken
Of bijv. Parkvogel (https://www.parkvogel.de/parken-flughaf ... e-parkhaus) die een gratis shuttle naar de luchthaven heeft.
Vanaf daar kan je snel met de S-bahn naar Düsseldorf HBF. Ook 's nachts.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij hebben een aantal jaar geleden dezelfde route genomen, de auto hadden we gewoon in een parkeergarage gezet vlakbij het station, ik weet echt niet meer welke (kijk op Google Maps, het barst van de parkeergarages rondom het station), en ik weet ook niet meer wat het koste.
We hadden een erg vroege trein en hebben in het hotel in het station overnacht, volgens mij een Ibis, erg eenvoudig maar effectief.
De treinreis zelf was perfect, je zit in een deel speciaal voor mensen die een vlucht hebben, erg leuk om een stuk bijna 300 km per uur te rijden
, je stapt uit op de luchthaven en meteen bij binnenkomst kun je al je koffer afgeven.
En daarna bovenin de A380 begint het genieten pas echt, een van de fijnste vluchten ooit.

We hadden een erg vroege trein en hebben in het hotel in het station overnacht, volgens mij een Ibis, erg eenvoudig maar effectief.
De treinreis zelf was perfect, je zit in een deel speciaal voor mensen die een vlucht hebben, erg leuk om een stuk bijna 300 km per uur te rijden

En daarna bovenin de A380 begint het genieten pas echt, een van de fijnste vluchten ooit.

Bedankt voor de reacties tot zover! Parkeren nabij luchthaven Düsseldorf, zou een optie kunnen zijn, maar is wel weer gedoe met reis bewegingen. Er zijn inderdaad genoeg parkeergarages in de omgeving van het station. Kom er alleen niet helemaal uit, of je hier voor langere tijd mag parkeren en als dit wel mag, het onwijs veel geld kost. Heb nu Parkhaus Hauptbahnhof p3 op het oog. Als ik het goed begrijp kan hier voor langete tijd geparkeerd worden, kost het 80 euro voor 2 weken en 90 voor 3 weken en 50 meter van het station. Vind de informatie die ik heb gevonden nogal summier, dus weet niet zeker of dit klopt. Je kan alleen niet van te voren reserveren, dus je weet van te voren niet of er plek is dat is wel een dingetje.
Vaak kun je bij het afrekenen ook kiezen voor “inrijkaart verloren” het tarief dat je dan moet betalen is meestal lager. Vaak rond de 20 euro.
Goede tip, vraag me af of dit werkt. Doe je dan i.p.v. je kaartje erin drukken op inrijkaart verloren en dan krijg je een lager tarief? We zullen toch niet de eerste zijn die deze route afleggen en dus langer in de garage staan. Ben benieuwd of ze hier in trappen
Wij hebben dit in de VS albregelmatig gedaan. Meestal betaal je rond de 20 voor een verloren kaart
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Werkt dat ook bij garages die met kenteken herkenning werken? Niet dat ik van plan ben het uit te proberen...
@dennis118 Op https://en.parkopedia.de/parking/garag ... 2302070930 kan je verschillende garages en parkeerduren met elkaar vergelijken. In de rechterkolom naar beneden scrollen geeft je ook de eventuele maximum parkeerduren aan:
Voor jou Parkhaus Hauptbahnhof P3 is dat 30 dagen.
En het tarief voor 3 weken is €100.
Je ziet ook nog wat andere garages in de buurt. Misschien kan je bij sommige reserveren, maar dat zag ik zo snel niet.
Wel kan je een schatting van de drukt krijgen voor de stations parkeergarage op https://www.dbbahnpark.de/digital/prog ... aum=100058.
(Al geven ze zelf wel aan dat de kwaliteit van de schatting maar 2 van de 5 sterren is. Maar toch, beter als niets.)
En wat betreft de trein naar het vliegveld in Frankfurt, dat station is inderdaad erg prettig, en zo snel je het station uitloopt over de brug over de snelweg kan je inderdaad (in ieder geval voor Lufthansa en partners) je bagage al inchecken.
Ik ben in het verleden vaak met de trein vanuit Utrecht voor werk naar station Frankfurt Flughafen gegaan en dan overstappen of op de S-bahn of hotel shuttle. Vond het prettig en vlot reizen.
Trein stopt eventueel ook nog in Arnhem om daar al op te stappen, maar ik geloof dat de trein tot Düsseldorf al niets voor je was. Van Düsseldorf naar vliegveld Frankfurt alleen nog een stop in Keulen, en daarna ben je na een snel uurtje al op het vliegveld.
Voor jou Parkhaus Hauptbahnhof P3 is dat 30 dagen.
En het tarief voor 3 weken is €100.
Je ziet ook nog wat andere garages in de buurt. Misschien kan je bij sommige reserveren, maar dat zag ik zo snel niet.
Wel kan je een schatting van de drukt krijgen voor de stations parkeergarage op https://www.dbbahnpark.de/digital/prog ... aum=100058.
(Al geven ze zelf wel aan dat de kwaliteit van de schatting maar 2 van de 5 sterren is. Maar toch, beter als niets.)
En wat betreft de trein naar het vliegveld in Frankfurt, dat station is inderdaad erg prettig, en zo snel je het station uitloopt over de brug over de snelweg kan je inderdaad (in ieder geval voor Lufthansa en partners) je bagage al inchecken.
Ik ben in het verleden vaak met de trein vanuit Utrecht voor werk naar station Frankfurt Flughafen gegaan en dan overstappen of op de S-bahn of hotel shuttle. Vond het prettig en vlot reizen.
Trein stopt eventueel ook nog in Arnhem om daar al op te stappen, maar ik geloof dat de trein tot Düsseldorf al niets voor je was. Van Düsseldorf naar vliegveld Frankfurt alleen nog een stop in Keulen, en daarna ben je na een snel uurtje al op het vliegveld.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- Ruud2004
- Amerika-expert
Nee, dat lijkt mij niet.Elizabeth Henry schreef: ↑08 jan 2023, 21:30Werkt dat ook bij garages die met kenteken herkenning werken? Niet dat ik van plan ben het uit te proberen...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Bedankt, een hele handige site. Nu maar hopen dat er plek is.Pepito schreef: ↑09 jan 2023, 07:43@dennis118 Op https://en.parkopedia.de/parking/garag ... 2302070930
Toch werkt dit tot nu toe bij mij altijd. Wanneer je op “uitrijkaart kwijt” drukt en het bedrag hiervoor betaalt krijgt je gewoon een papieren uitrijkaartje. Hiermee gaat de slagboom open, ook al is je kenteken gescand bij het binnenrijden. Anders zou de optie “uitrijkaart kwijt” ook niet aangeboden kunnen worden bij een parkeergarage met kentekenherkenning.Ruud2004 schreef: ↑09 jan 2023, 12:22Nee, dat lijkt mij niet.Elizabeth Henry schreef: ↑08 jan 2023, 21:30Werkt dat ook bij garages die met kenteken herkenning werken? Niet dat ik van plan ben het uit te proberen...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Maar als je er bv 3 weken gestaan hebt en je kenteken is gescand bij het binnenrijden, krijg je dan een papieren uitrijkaartje als je op "kaart kwijt" drukt voor bv betalen voor 24u? Het systeem weet toch hoe lang jouw auto/kenteken binnen is geweest?
Je krijgt dan inderdaad gewoon een papieren kaartje bij het automaat.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Dat biedt mogelijkheden 

- Ruud2004
- Amerika-expert
Ja, dat is ook wel weer zo. Zeker iets om te onthouden.woutervg schreef: ↑11 jan 2023, 10:59Toch werkt dit tot nu toe bij mij altijd. Wanneer je op “uitrijkaart kwijt” drukt en het bedrag hiervoor betaalt krijgt je gewoon een papieren uitrijkaartje. Hiermee gaat de slagboom open, ook al is je kenteken gescand bij het binnenrijden. Anders zou de optie “uitrijkaart kwijt” ook niet aangeboden kunnen worden bij een parkeergarage met kentekenherkenning.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta