Het enige dat al gereserveerd is is een hotel in Russelville, 2 nachten voor de zonsverduistering zodat we veel extra tijd hebben om er te komen. Russelville is wel erg noordelijk en daarom nogal spannend qua bewolking. Maar het is wel goed in te passen in een rit van New Orleans naar Memphis. Ik twijfel nog steeds of ik er niet toch Texas aan moet plakken vanwege betere weersomstandigheden, maar daar kunnen jullie natuurlijk ook geen zekerheid over geven. Bovendien willen we later nog bekijken of er in een van de steden leuke concerten zijn, indien mogelijk passen we het daar nog op aan. Het voorlopige plan is nu als volgt:
dinsdag 2 april NL-New Orleans (vluchten staan nog niet online ik heb dus nog geen idee van de tijden)
----slapen hotel New Orleans, nog uitzoeken
woensdag 3 april: dag 1 in New Orleans
donderdag 4 april: dag 2 in New Orleans
vrijdag 5 april: Reis naar Natchez, 2:45 uur; onderweg swamp tour en/of plantage en in Natchez: Indian Mound, Fork of the Roads en centrum
---- slapen in Natchez; Magnolia Bluffs hotel?, nog niet geboekt
zaterdag 6 april: reis Natchez-Russelville; 5:30
---- Slapen in Russelville - gereserveerd
zondag 7 april: Russelville: reservedag omdat ik er echt op tijd wil zijn voor de zonsverduistering. Ik heb nog geen idee wat we deze dag kunnen doen
---- Slapen in Russelville - gereserveerd
Maandag 8 april: ZONSVERDUISTERING en reis naar Memphis 3 uur
---- slapen in Memphis, nog uitzoeken
dinsdag 9 april: enige volle dag in Memphis
---- slapen in Memphis
dinsdag 10 april: reis Memphis-Nashville 3:10 uur, hier is dus nog wel wat extra's mogelijk, misschien nog Memphis of al Nashville
--- slapen in Nashville, nog uitzoeken
woensdag 11 april: enige volle dag in Nashville
----slapen in Nashville, nog uitzoeken
donderdag 12 april: binnenlandse vlucht Nashville-Los Angeles, indien mogelijk
Zoals gezegd: alle tips zijn welkom maar ik vraag me af of dit zo handig is. We hebben uiteraard concessies moeten doen. Meest jammere vind ik dat Clarksdale er niet in zit. Vooral omdat Sam Cooke daar geboren is maar volgens mij is daar niet zo heel veel over te zien. Klopt dat? Of zit ik er helemaal naast? Verder twijfel ik over de Smokey Mountains maar voor zover ik na kan gaan is het daar sowieso nog te koud voor? En ik denk dat de natuur ik het zuidwesten spectaculairder is. Toch? Als laatste: ik twijfel nog over de verdeling van de dagen over de steden. Ik heb nu twee dagen voor New Orleans, één dag voor Memphis en één dag voor Nashville. Dat gaat natuurlijk nooit genoeg zijn. Maar is het wel een beetje redelijk? Of is her gekkenwerk?
Misschien helpt het als ik onze interesses nog aangeef. Ze zijn nogal breed: muziek (soul, blues, rock, jazz, country, echt breed dus), geschiedenis (vooral ook de afro-amerikaanse geschiedenis, daar heb ik veel boeken over gelezen) en techniek en natuur. Eigenlijk is shoppen het enige waar we echt niks aan vinden. Zoals gezegd: alle tips zijn zeer welkom! Alvast heel erg bedankt!!!