Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Ik zie geen enkele reden om zo n prijs nu al te gaan betalen @ClaireVHaut .
Wel een groot prijsverschil in Vancouver tussen afhalen op vliegveld en elders.
Ik keek even bij Hertz op Seymour street naar een vergelijkbare aanbieding.
Te betalen bij inleveren van de auto
toen kwam ik hier op ;
Minivan
(R) Dodge Grand Caravan ou similaire info icon
7
5
A
9.1 l/100km
1948.80
CAD
Payer plus tard
Das dan omgerekend 1.347,02 Euro....
Wel een groot prijsverschil in Vancouver tussen afhalen op vliegveld en elders.
Ik keek even bij Hertz op Seymour street naar een vergelijkbare aanbieding.
Te betalen bij inleveren van de auto
toen kwam ik hier op ;
Minivan
(R) Dodge Grand Caravan ou similaire info icon
7
5
A
9.1 l/100km
1948.80
CAD
Payer plus tard
Das dan omgerekend 1.347,02 Euro....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
@ClaireVHaut Wellicht zou ik die Sixt-huurauto niet via Rentalcars huren maar direct bij Sixt. Daar betaal je USD 1946 voor die autohuur. Ter plekke betalen en kosteloos annuleerbaar. Omgerekend EUR 1827.
Let wel: dit zijn prijzen op basis van Sixt Platinum. Zonder Sixt Platinum betaal je ruim 100 euro meer.
Direct bij Sixt geen unlimited miles, maar een limiet van circa 4200 km, daarna EUR 0.23 / km extra.
Maar dan weer wel met een lager eigen risico op de schade-/diefstaldekkig: CAD 800, tegenover EUR 1729 via Rentalcars.
In de screenshot van Rentalcars zie ik overigens niets staan over een aansprakelijkheidsverzekering?
Let wel: dit zijn prijzen op basis van Sixt Platinum. Zonder Sixt Platinum betaal je ruim 100 euro meer.
Direct bij Sixt geen unlimited miles, maar een limiet van circa 4200 km, daarna EUR 0.23 / km extra.
Maar dan weer wel met een lager eigen risico op de schade-/diefstaldekkig: CAD 800, tegenover EUR 1729 via Rentalcars.
In de screenshot van Rentalcars zie ik overigens niets staan over een aansprakelijkheidsverzekering?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
@bedeve o jee.. dat scheelt idd.. Ik dacht dat dit al een mooie was.Al wil ik liever geen minivan maar dat terzijde.. Een SUV is wenselijk.
@Galapogos Ik ga dat ook bekijken. Platinum zegt mij zo niets.. 4200 km is wel aan de krappe kant.. we rijden zo 5000 km weg vrees ik. Ik kreeg hem bij sixt zelf niet tevoorschijn.. ben er eerlijk gezegd niet handig in.. Normaal regel ik die auto via via en dat is dan vaak goedkoop.. Maar nu lukte dat niet
Goed dat ik nog niet geboekt heb
@Galapogos Ik ga dat ook bekijken. Platinum zegt mij zo niets.. 4200 km is wel aan de krappe kant.. we rijden zo 5000 km weg vrees ik. Ik kreeg hem bij sixt zelf niet tevoorschijn.. ben er eerlijk gezegd niet handig in.. Normaal regel ik die auto via via en dat is dan vaak goedkoop.. Maar nu lukte dat niet
Goed dat ik nog niet geboekt heb
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
-
- Amerikakenner
@bedeve ik krijg die prijs die jij noemt niet tevoorschijn...
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
-
- Amerikakenner
ik zal wel iets niet goed doen, maar @Galapogos en @bedeve ik krijg alleen maar hogere prijzen. Ben ingelogged en alles..
Zoals gezegd.. normaal boek ik niet rechtstreeks en ben qua auto huur niet handig
vliegen dan weer wel
deze komt in de buurt volgens mij, maar ik heb dus geen platinum (ik zal eens uitkzoeken hoe ik daar aan kom)
Zoals gezegd.. normaal boek ik niet rechtstreeks en ben qua auto huur niet handig

- bedeve
- Amerika-expert
Tis geen hogere wiskunde @ClaireVHaut ;
Je gaat naar Hertz .nl .
Je geeft je data in .
Je speelt een beetje met de ophaalplekken.
Je gebruikt CDP 510000
Et Voila of hoe ze dat in Vancouver dan ook zeggen....
En als jij een MPV huurt is er absoluut niemand die er bezwaar tegen maakt dat je met een Midsize SUV wegrijd....
Je gaat naar Hertz .nl .
Je geeft je data in .
Je speelt een beetje met de ophaalplekken.
Je gebruikt CDP 510000
Et Voila of hoe ze dat in Vancouver dan ook zeggen....
En als jij een MPV huurt is er absoluut niemand die er bezwaar tegen maakt dat je met een Midsize SUV wegrijd....
Laatst gewijzigd door bedeve op 02 jan 2023, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
@bedeve zoekt facepalm smilie.. die code vergeten.. zucht.. echt.. dat dat ik alles op rijtje had..
-
- Amerikakenner
@bedeve gelukt hoor.. die code was het hem
thanks ! Heb idd die minivan maar gehuurd.. in ergste geval rijden we in dat hok 

- visje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik wil ook een auto gaan boeken voor onze voorjaarsvakantie in Miami/Orlando.
Overal op het forum zie ik de code 510000 voor Hertz terugkomen. Maar ik kan nergens de bron terugvinden. Is het een zakelijke code? Kan hij ook privé gebruikt worden? Ook zag ik in een topic de melding dat de additional driver(spouse) erbij zat.
Dat laatste zou fijn zijn, want dat zou anders 189 dollar zijn (voor zover ik kan vinden).
Kan iemand mij de bron van deze code geven? Of belangrijke voorwaarden?
We hebben (nog) geen enkel membership bij Hertz. Is dat aan te bevelen?
Verder vroeg ik me af wat goede ophaal/terugbreng tijden zijn. We landen om 14.45u en vertrekken om 17:00u. Wat zijn goede tijden om dan aan te houden? Niet dat de auto er dan nog niet is, of juist vergeven aan een ander.
Een Chrysler 300 (wordt mijn man heel blij van
) kost bij Budget 1091 dollar voor 22 april-6 mei en met de kortingscode bij Hertz voor 800. Bij Budget zit de 'spouse' (ik dus) erbij in. Bij Hertz weet ik niet.
edit: ik heb de zoekfuncties geprobeerd, maar krijg zoveel resultaten dat ik merk dat ik verdwaal als ik begin met linkjes klikken.
Overal op het forum zie ik de code 510000 voor Hertz terugkomen. Maar ik kan nergens de bron terugvinden. Is het een zakelijke code? Kan hij ook privé gebruikt worden? Ook zag ik in een topic de melding dat de additional driver(spouse) erbij zat.
Dat laatste zou fijn zijn, want dat zou anders 189 dollar zijn (voor zover ik kan vinden).

Een Chrysler 300 (wordt mijn man heel blij van

edit: ik heb de zoekfuncties geprobeerd, maar krijg zoveel resultaten dat ik merk dat ik verdwaal als ik begin met linkjes klikken.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@visje Als je zorgt dat je Presidents Circle status haalt (is snel geregeld, zie Hertz topic), huur je een klasse C voor €551 en kun je uitzoeken uit alle rijen. Daar zit normaal gesproken altijd wel iets tussen 

- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
Goede vraag van @visje , of die 510000 code alleen voor zakelijke autohuur is.
Onderstaande tekst staat op de website bij Hertz, daar staat duidelijk dat het voor zakelijke doeleinden is, dus ik zou denken dat die code niet geldt voor vakantiehuur, maar toch lees ik hier in allerlei posts dat mensen die code gebruiken...
tekst van website Hertz:
Ik boek deze reis:
Zakelijk - Indien u niet voor zakelijke doeleinden huurt, wordt uw zakelijke CDP aan de balie verwijderd en uw leisure CDP of, indien niet aanwezig, het beschikbare openbare tarief toegepast.
In het topic over Hertz heeft de moderator de volgende tekst geschreven:
Opgepast met gebruiken van CDP codes die enkel bedoeld zijn voor werknemers of leden van een bep. bedrijf of vereniging. Verzekeringstechnisch kun je dan mogelijks in de problemen komen. Informeer je steeds over CDP codes die je wenst te gebruiken.
Mensen die met code 510000 hebben geboekt: hoe zit het nu eigenlijk...?
Wij hebben tot nu toe via Rentalcars 4 dagen een auto gehuurd. Inmiddels ook al een keertje geannuleerd en opnieuw geboekt, omdat het goedkoper was geworden.
Onderstaande tekst staat op de website bij Hertz, daar staat duidelijk dat het voor zakelijke doeleinden is, dus ik zou denken dat die code niet geldt voor vakantiehuur, maar toch lees ik hier in allerlei posts dat mensen die code gebruiken...

tekst van website Hertz:
Ik boek deze reis:
Zakelijk - Indien u niet voor zakelijke doeleinden huurt, wordt uw zakelijke CDP aan de balie verwijderd en uw leisure CDP of, indien niet aanwezig, het beschikbare openbare tarief toegepast.
In het topic over Hertz heeft de moderator de volgende tekst geschreven:
Opgepast met gebruiken van CDP codes die enkel bedoeld zijn voor werknemers of leden van een bep. bedrijf of vereniging. Verzekeringstechnisch kun je dan mogelijks in de problemen komen. Informeer je steeds over CDP codes die je wenst te gebruiken.
Mensen die met code 510000 hebben geboekt: hoe zit het nu eigenlijk...?

Wij hebben tot nu toe via Rentalcars 4 dagen een auto gehuurd. Inmiddels ook al een keertje geannuleerd en opnieuw geboekt, omdat het goedkoper was geworden.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Mooi dat het gelukt is en je niet bij Sixt terecht komt. Sixt wil nog wel eens "kleine lettertjes" hebben die je route aardig kunnen beperken (of duurder kunnen maken). Ook annuleren is niet altijd gratis. Niet mijn favoriete maatschappij.ClaireVHaut schreef: ↑02 jan 2023, 21:40@bedeve gelukt hoor.. die code was het hemthanks ! Heb idd die minivan maar gehuurd.. in ergste geval rijden we in dat hok
![]()
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikakenner
@Ruud2004 ja bij Sixt zaten nog best wat addertjes.. Die aanbieidng was via rentalcars.com en die was al wat vaag .(in eerste instantie wel prima aanbieding gezien de idiote prijzen her en der) en bij sixt liep je aan tegen max. km. En daar word ik niet blij van. Ik rij graag en kijk niet op KM.. Dus bij Hertz meer dan prima. Heb mijn status gematched dmv Emerald zodat ik bij Hertz die president circle kan krijgen. Even zien wat dat me oplevert bij ophalen
Want ik rij liever in een SUV dan zo'n busje ..

- Jan - België
- Amerikafan
We hebben een auto nodig van 2 juli t.e.m. 23 augustus. Best wel een lange periode, maar die 6100 EUR had ik niet verwacht.
Trouwens: ik zocht net eens de openingsuren op van Avis in Westwood (Beverly Hills) en blijkt dat die de zondag maar open zijn tot 2PM. Onze vlucht landt rond de middag in LAX, dus mijn schitterend plan valt al meteen in duigen. We hebben ook meteen de auto nodig want diezelfde dag rijden we door naar San Diego. Dan wordt het dus toch Avis bij LAX zélf, tenzij jullie een idee hebben?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Een dagje later naar San Diego… 

2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Of het opsplitsen in 2 huren, eentje lax -San Diego, en kijken of je vanuit San Diego voor de rest ook wat leuks kan vinden van een creatieve locatie daar.
Maar inderdaad, vanuit LAX doorrijden naar San Diego vindt ik ook best wel pittig hoor. Ik heb het een paar keer gereden, maar altijd veel langer over gedaan dan de 2 uur die google aangeeft. En dat voor je gevoel midden in de nacht, ik zou lekker een hotel pakken en de volgende ochtend vroeg op pad gaan.
Maar inderdaad, vanuit LAX doorrijden naar San Diego vindt ik ook best wel pittig hoor. Ik heb het een paar keer gereden, maar altijd veel langer over gedaan dan de 2 uur die google aangeeft. En dat voor je gevoel midden in de nacht, ik zou lekker een hotel pakken en de volgende ochtend vroeg op pad gaan.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@KatyHG en @visje
Het mooie van dit forum is dat hier door de jaren heen heel veel kennis is gedeeld over autohuur, zoals terug te vinden in het de verschillende topics.
De 510k code doet hier nu al een jaar de ronde. Vele hebben er gebruik van gemaakt. Deze code hangt niet aan een bedrijf ( heet nota bene '' Generic '' ) en is vrij te gebruiken. Alles is inclusief en de prijs is ook nog eens aantrekkelijk.
Luchthaven toeslag
Toeslag Extra Bestuurder
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
BTW
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Vehicle Licensing Recovery toeslag
@Jan - België
Ik zou overwegen om niet direct naar San Diego te rijden maar jezelf eerst een nachtje rust te gunnen na een lange dag vliegen maar goed, dat is aan jou. Misschien ook een beetje afhankelijk van het tijdstip waarop je aankomt.
De door jou genoemde Mazda CX5 valt ( bij mijn weten ) bij Hertz onder de catogerie midsize SUV. Heb je al geprobeerd om daar te boeken? Dan kom ik namelijk uit op 2656 usd. Dat is iets anders dan 6100 euro. Kan het goedkoper? Jazeker, dan boek je een midsize (catogerie C) en dan betaal je 2300 usd. De kans is groot dat er in een van de aisles een midsize suv staat.
Het mooie van dit forum is dat hier door de jaren heen heel veel kennis is gedeeld over autohuur, zoals terug te vinden in het de verschillende topics.
De 510k code doet hier nu al een jaar de ronde. Vele hebben er gebruik van gemaakt. Deze code hangt niet aan een bedrijf ( heet nota bene '' Generic '' ) en is vrij te gebruiken. Alles is inclusief en de prijs is ook nog eens aantrekkelijk.
Luchthaven toeslag
Toeslag Extra Bestuurder
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
BTW
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Vehicle Licensing Recovery toeslag
@Jan - België
Ik zou overwegen om niet direct naar San Diego te rijden maar jezelf eerst een nachtje rust te gunnen na een lange dag vliegen maar goed, dat is aan jou. Misschien ook een beetje afhankelijk van het tijdstip waarop je aankomt.
De door jou genoemde Mazda CX5 valt ( bij mijn weten ) bij Hertz onder de catogerie midsize SUV. Heb je al geprobeerd om daar te boeken? Dan kom ik namelijk uit op 2656 usd. Dat is iets anders dan 6100 euro. Kan het goedkoper? Jazeker, dan boek je een midsize (catogerie C) en dan betaal je 2300 usd. De kans is groot dat er in een van de aisles een midsize suv staat.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 05 jan 2023, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verkeerde code cgecorrigeerd 510k moet het zijn
Reden: Verkeerde code cgecorrigeerd 510k moet het zijn
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Er staat nergens in die tekst dat die specifieke code voor zakelijke huur is.KatyHG schreef: ↑04 jan 2023, 13:03Goede vraag van @visje , of die 510000 code alleen voor zakelijke autohuur is.
Onderstaande tekst staat op de website bij Hertz, daar staat duidelijk dat het voor zakelijke doeleinden is, dus ik zou denken dat die code niet geldt voor vakantiehuur, maar toch lees ik hier in allerlei posts dat mensen die code gebruiken...![]()
Er staat enkel dat indien de code een zakelijke CDP is, deze zal vervangen worden door een niet-zakelijke CDP, bij niet-zakelijke huur.
Die tekst staat er trouwens altijd bij ingeven van een CDP.
En nogmaals opgelet, de code is 51 met 4 nullen, niet 51 met 3 nullen zoals sommigen hier foutief schrijven.
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
Ik ben ook wel benieuwd naar de bron van Hertz CDP code 510000. Dat er ‘20 GENERIC’ wordt vermeld in de huurovereenkomst zegt niets. Misschien is het wel een code voor bijvoorbeeld de Generic Pharmaceutical Association om maar eens iets te noemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20505 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties