Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis FrancoiseM: 4 weken van Salt Lake City naar San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
FrancoiseM
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis FrancoiseM: 4 weken van Salt Lake City naar San Francisco.

Bericht door FrancoiseM »

Hallo,

31 augustus 2023 vliegen we (2 volwassenen) naar Salt Lake City, de terugvlucht is op 26 september vanuit San Francisco. We hebben een auto gehuurd en willen graag in cabins en hotels verblijven, aanbevelingen hiervoor zie ik graag. We hebben de volgende planning:
31-8: Heenvlucht Ams - Salt Lake City
01-9: Salt Lake City
02-9: Salt Lake City - Craters of the moon - Arco
03-9: Arco - Yellowstone NP (Mammoth Hot Sprngs lodge)
04-9: Yellowstone NP (Old Faithful Lodge)
05-9: Yellowstone NP (Old Faithful Lodge)
06-9: Yellowstone NP - Grand Teton - Jackson
07-9: Jackson - Flaming Gorge - Vernal
08-9: Vernal - Dinosaur NM - Moab
09-9: Moab (Arches)
10-9: Moab - Capitol Reef
11-9: Capitol Reef - Bryce
12-9: Bryce - Zion
13-9: Zion
14-9: Zion - Page
15-9 :Page
16-9: Page - Monument Valley
17-9: Monument Valley - Grand Canyon
18-9: Grand Canyon
19-9: Grand Canyon - Las Vegas
20-9: Las Vegas - Death Valley
21-9: Death Valley - Mammoth Lakes
22-9: Mammoth Lakes - Yosemite
23-9: Yosemite
24-9: Yosemite - San Francisco
25-9: San Francisco
26-9: Terugvlucht San Francisco - Amsterdam

Graag jullie mening over deze route en aanpassingen. Ik weet dat het erg druk is, maar het lijkt me dat het wel moet kunnen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 4 weken van Salt Lake City naar San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
4 weken is lang maar ik vind jullie route toch aardig gehaast. Zeker voor Yellowstone is de tijd nu erg beperkt en dat geldt ook voor de omgeving van Moab. Ik zou zelf de dag Salt Lake City en de omweg via Craters of the Moon laten vallen ten gunste van meer tijd voor die parken.

Voor Yellowstone is Old Faithful mooi om minimaal een nacht te verblijven. Verder zou ik het laten afhangen van de prijs en beschikbaarheid.

In plaats van Mammoth Lakes zou je ook naar Lee Vining kunnen kijken. Dan zit je dichter bij Mono Lake en Bodie.
Wij waren erg gecharmeerd van het Mono Motel. Misschien heb je voor overnachtingen en andere tips iets aan aan ons 2019-verslag voor onze reis in september.
Voor Yellowstone zou je eens ons 2015-verslag kunnen bekijken.

Hou er rekening mee dat het Labor Day weekend druk zal zijn. Leg Yellowstone zo snel mogelijk vast (via www.yellowstonenationalparklodges.com).

Voor Yosemite kun je kijken op www.travelyosemite.com als je in het park (vallei) wilt overnachten. Ik zou dat wel aanraden want je hebt er weinig tijd. Bovendien is het vroeg donker in september en dan is heen en weer rijden niet prettig.
Als je naar de Mariposa Grove wilt is een overnachting in Wawona of Oakhurst ook een optie voor de tweede nacht.

Marianne
FrancoiseM
Amerika-newbie

Re: Reis FrancoiseM: 4 weken van Salt Lake City naar San Francisco.

Bedankt voor het meedenken en bruikbare tips Marianne,
Ik heb het e.e.a. nog bekeken en aangepast. Ook heb ik de parken in Yellowstone al vastgelgd. Het ziet er nu zo uit:
01-9: Salt Lake City - West Yellowstone
02-9: West Yellowstone - Yellowstone NP (Mammoth Hot Sprngs lodge)
03-9: Yellowstone NP (Mammoth Hot Sprngs lodge)
06-9: Yellowstone NP - Grand Teton - Jackson
07-9: Jackson - Park City?
08-9: Park City? - Moab
09-9: Moab (Arches)
21-9: Death Valley - Lee Vining
22-9: Lee Vining - Yosemite

Ik twijfel er wel over welke tussenstop we het beste kunnen maken tussen Jackson en Moab.
En of we Moab eventueel moeten laten vallen zodat we meer tijd hebben voor andere parken. Tips?
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Moab overslaan zou ook wel weer jammer zijn, Ik zou er wel een extra dag aan toevoegen en dan ten koste van een overnachting in de Grand Canyon. Normaal gesproken heb je daar aan 1 overnachting voldoende.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou Moab ook niet overslaan. Een nacht minder Grand Canyon kan, maar dan heb je erg veel dagen achter elkaar met maar één overnachting. Een dag minder Page zou ook kunnen.
Kijk eens wat je in Yellowstone zou willen doen. Je hebt nu alleen maar overnachtingen aan de westkant. Als je van West Yellowstone naar Mammoth gaat heb je die dag voldoende tijd voor de terrassen daar. Ik zou in plaats van die tweede nacht iets bij Canyon of Lake niet gek vinden. Of kijk naar Roosevelt. Je kunt ook eens kijken wat er mogelijk is als je vanuit Salt Lake City via Grand Teton naar Yellowstone rijdt. En dan ook weer via Grand Teton terug. Dan kun je daar beide wegen nemen zonder heen en weer te rijden. Ik zie nu dat je nu eigenlijk 2 extra dagen hebt voor Yellowstone. Een beetje schuiven met wat meer tijd voor Grand Teton zou sowieso niet gek zijn.
Vanuit Jackson zou je wat verder kunnen rijden dan Park City. Bijvoorbeeld naar Green River. Dat is dan wel een lange rijdag maar je zit dan vlak bij Moab (maar waarschijnlijk veel goedkoper) en dan is een extra overnachting in Moab niet nodig.
Je weet dat voor Arches een timed entry ticket nodig is?

Marianne
FrancoiseM
Amerika-newbie

Wederom bedankt voor jullie reacties. Ik heb deze meegenomen en kom dan tot de volgende route:
01-9: Salt Lake City - Jackson
02-9: Jackson - Grand Teton - Yellowstone NP (Lake lodge cabin)
03-9: Yellowstone NP (Mammoth Hot Sprngs lodge)
06-9: Yellowstone NP - Grand Teton - Pinedale
07-9: Pinedale - Faming Gorge - Moab
08-9: Moab
09-9: Moab
21-9: Death Valley - Lee Vining
22-9: Lee Vining - Yosemite

Er zitten wel een paar dagen veel rijden in, maar het blijft keuzes maken.
Het enige waar ik nog over twijfel is om Monument Valley eruit te halen om zo ergens anders nog een dag langer te kunnen verblijven, waar zouden jullie dan kiezen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het heel mooi zo. Als je nog iets wilt schuiven dan zou ik een extra overnachting bij Yosemite niet gek vinden. Zeker als jullie van wandelen houden. Je zou dan een dag uit kunnen trekken voor de Panaroma Trail. Of doe twee nachten in de vallei en dan een nacht in Oakhurst zodat je die laatste dag naar de Mariposa Grove kunt gaan. Of doe een overnachting tussen Yosemite en SF zodat je bij beide wat meer tijd hebt (en een goedkope overnachting).
Een extra dag Capitol Reef is ook mooi als je van wandelen houdt. Zie voor wat mogelijkheden ons 2019-verslag. Wij hebben toen wat bekendere dingen niet gedaan omdat we die al eerder hadden gedaan. Je kunt je er dus prima meerdere dagen vermaken.
Ik zou dan niet MV overslaan maar een nacht minder in Page of bij de GC doen. De afstanden naar en van MV zijn niet groot, dus je hebt dan in Page of bij de GC nog bijna een volle dag.

Kijk eens wat je het meeste aanspreekt en wat je overal zou willen doen. Kijk ook eens of die twee nachten Grand Canyon nodig zijn. Er zijn mensen die een blik naar beneden werpen en het dan wel gezien hebben. Willen jullie een stuk naar beneden lopen? Dan is een stuk van de South Kaibab Trail een aanrader.
In Monument Valley vonden wij de Wildcat Trail erg mooi om te doen. Zie ons 2019-verslag daarvoor of kijk in het topic met wandelingen.
En om het nog wat lastiger te maken :wink: : als je MV er in houdt kun je ook overwegen om vanuit Moab eerst naar MV te gaan en dan naar Capitol Reef. Zo kun je de UT95 meepakken. Dit is een schitterende route. Het maakt de totale reis iets langer, maar veel scheelt het niet.

Marianne
FrancoiseM
Amerika-newbie

Bedankt voor de tips, geeft weer veel stof tot nadenken :)
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Vooral de laatste tip van Marianne is interessant. Wij hebben deze route ook gereden en vonden het schitterend. Vanuit Mexican via de Moki Dugway naar beneden rijden met onderweg prachtige uitzichten en vervolgens de UT 95 naar Capitol Reef.
Persoonlijk zou ik de extra nacht bij Grand Canyon schrappen en deze bij Las Vegas zetten. Eén overnachting daar is eigenlijk te weinig om een indruk van de stad te krijgen en er is zoveel te zien.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
FrancoiseM
Amerika-newbie

Allen bedankt voor de tips, ik heb mijn schema rond en ben de hotels vast aan het leggen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer