Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis katrienverr: 7 weken // camper // mei-juni // 2 kiddo's van 5 en 2

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
katrienverr
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis katrienverr: 7 weken // camper // mei-juni // 2 kiddo's van 5 en 2

Bericht door katrienverr »

Hallo,
Expert ogen :geek2: gezocht voor de eerste versie van onze route.

- Mei en Juni
- C25 Camper
- Met 2 kindjes van 2 en 5 jaar
- We hebben geprobeerd om dingen als Rockies en Yellowstone te weerstaan en voor een andere reis te houden en zo de kilometers te 'beperken'.

Is het logisch? Ontbreken er dingen? Ergens teveel of te weinig tijd? Betere tussenstops? Elke kritiche noot is welkom. :)

Kaart: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Woensdag 3 mei: VLUCHT BRU (11:20) - SFO (17:10)
Donderdag 4 mei: San Francisco
Vrijdag 5 mei: San Francisco
Zaterdag 6 mei: San Francisco
Zondag 7 mei: PICKUP CAMPER San Francisco - Santa Cruz
Maandag 8 mei: Santa Cruz - Big Sur
Dinsdag 9 mei: Big Sur - Pismo Beach
Woensdag 10 mei: Pismo Beach - Malibu
Donderdag 11 mei: Malibu
Vrijdag 12 mei: Malibu - California
Zaterdag 13 mei: California
Zondag 14 mei: California
Maandag 15 mei: California
Dinsdag 16 mei: California - San Diego
Woensdag 17 mei: San Diego
Donderdag 18 mei: San Diego
Vrijdag 19 mei: San Diego - Lake Havasu
Zaterdag 20 mei: Lake Havasu
Zondag 21 mei: Lake Havasu - Sedona
Maandag 22 mei: Sedona
Dinsdag 23 mei: Sedona - Grand Canyon
Woensdag 24 mei: Grand Canyon
Donderdag 25 mei: Grand Canyon - Page
Vrijdag 26 mei: Page
Zaterdag 27 mei: Page - Monument Valley
Zondag 28 mei: Monument Valley - Moab
Maandag 29 mei: Moab
Dinsdag 30 mei: Moab
Woensdag 31 mei: Moab
Donderdag 1 juni: Moab - Goblin State Park
Vrijdag 2 juni: Goblin State Park - Capitol Reef NP
Zaterdag 3 juni: Capitol Reef
Zondag 4 juni: Capitol Reef - Bryce
Maandag 5 juni: Bryce
Dinsdag 6 juni: Bryce
Woensdag 7 juni: Bryce - Zion
Donderdag 8 juni: Zion
Vrijdag 9 juni: Zion
Zaterdag 10 juni: Zion
Zondag 11 juni: Zion - Snow Canyon
Maandag 12 juni: Snow Canyon
Dinsdag 13 juni: Snow Canyon - Valley of Fire
Woensdag 14 juni: Valley of Fire
Donderdag 15 juni: Valley of Fire - Las Vegas
Vrijdag 16 juni: Las Vegas
Zaterdag 17 juni: Las Vegas
Zondag 18 juni: Las Vegas - Death Valley
Maandag 19 juni: Death Valley - Lake Isabella
Dinsdag 20 juni: Lake Isabella - Yosemite
Woensdag 21 juni: Yosemite
Donderdag 22 juni: Yosemite
Vrijdag 23 juni: Yosemite
Zaterdag 24 juni: Yosemite
Zondag 25 juni: Yosemite - Anthony Chabot Camping
Maandag 26 juni: RETURN CAMPER (11:00 TBC)
Dinsdag 27 juni: VLUCHT SFO (12:15) - NY (20:59)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 7 weken // Camper // Mei Juni // 2 kiddo's van 5 en 2

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Wat een heerlijk lange reis! Het ziet er goed uit, maar ik denk dat je op sommige plaatsen wel iets minder tijd kunt gebruiken. Valley of fire zal in juni al te heet zijn om er een volle dag door te brengen. Bryce is een heel mooi, maar klein park; ik weet niet wat je plannen daar zijn? Ik zou daar een dag minder doen, en eigenlijk is 1 overnachting daar ook al voldoende als je geen lange wandelingen gaat maken.
Met Califonia bedoel je LA neem ik aan? Kijk eens wat je daar en in Malibu wilt doen en wat handig is met de camper. Ik zou denk ik eerder wat meer tijd voorzien bij Monterey/Big Sur. Of nog een dag San Diego.
Joshua Tree zal in mei wellicht ook al heet zijn, maar een stop daar en dan bij Lake Havasu is misschien ook niet gek.
Ik begrijp Lake Isabella niet, tussen Death Valley en Yosemite. De logische route is via Lee Vining en de Tioga Pass. Die zal normaal gesproken open zijn medio juni.
Je zou nog een extra nacht aan de oostkant van Yosemite kunnen doen, bijvoorbeeld twee nachten June Lake. En het zou ook mooi zijn om tussen Yosemite en SF nog een paar dagen naar Sequoia en Kings Canyon te gaan.
Willen jullie echt in Death Valley overnachten? En mag je er doorheen rijden van de camperverhuurder?

Denk er aan dat het Memorial Day weekend erg druk is. Je zit in je huidige schema dan in Page en MV. Moab moet je dan sowieso vermijden.
Bedenk ook dat de campings in de parken (zowel NP's als SP's) al 6 maanden van te voren gereserveerd kunnen worden. Ik denk dat je wellicht nu al te laat bent voor veel campings.
Yosemite heeft een ander schema, zie hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm. Jullie moeten op 15 februari reserveren. Ik raad altijd aan om een maand eerder te oefenen. Zie ook dit topic.

Kijk voor Arches naar de timed entry reservering (via www.nps.gov/arch).

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Reis katrienverr: 7 weken // camper // mei-juni // 2 kiddo's van 5 en 2

Bericht door paulr »

Hoi, lekker hoor... 7 weken !
De meeste mensen scheuren langs alle parken, maar jullie hebben flink de tijd. Sterker nog, zoals Marianne al aangeeft wellicht teveel tijd op verschillende plaatsen. Bedenk goed wat je wilt doen (behalve ook lekker een dagje niksen ergens) en dan zouden op de volgende plaatsen wellicht nacht(en) minder ook prima zijn: ''Californie'' (dus LA, 1 of 2), Bryce (2), Zion (1), VoF (1), Snow Canyon (1)
Al met al best wat nachten ''over''... Yellowstone én Rockies toevoegen wellicht wat veel van het goede, maar vanuit Moab is het een erg mooie omweg naar het Rocky Mountain National Park / Estes. En daarmee ''breek'' je de 12 dagen met ''rode stenen'' (vanaf Grand Canyon - Capitol Reef) een beetje. Je kan eventueel ''binnendoor'' heen via Mesa Verde en Durango-Ouray (Million Dollar Hwy), dan stukje I-70 en bij Dillon naar de oostkant van het park. Dan terug via Estes naar Idaho Springs en een lange rijdag (weer I-70 voor wat kilomters) richting Capitol Reef...
Wij deden dit afgelopen juni omdat Yellowstone dicht was (overstromingen) en hebben ervan genoten !
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Heel handig dat kaartje erbij :-)
Heerlijk dat je overal zo ruim de tijd hebt.
Ook een flink stuk langs de kust. Persoonlijk zou ik al uit SF richting Half Moon Bay gaan.
Je zou ook nog vanuit LA richting San Bernardino National Forest kunnen gaan en dan naar San Diego.
https://www.fs.usda.gov/activity/sbnf/r ... 5&actid=29
Met wat erna aan parken komt is het niet helemaal Wauw... maar toch een leuke afwisseling.
Wij zaten ooit meen ik aan Big Bear Lake.
Wat Marianne zegt, over Death Valley, volgens mij is de enige camperverhuurder die dat ( op eigen risico) toestaat Cruise America.
Ik zou ook zeker Bryce inkorten. San Diego is ook zo veel voor de kids te doen. Maar jullie hebben een luxe probleem met zoveel ruimte met zeven weken. Lijkt me heerlijk!
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Tussen LA en San Diego zou een overnachting ook niet verkeerd zijn. Als je wat wilt genieten van het strand zal de temperatuur daar ook aangenamer zijn dan ten noorden van LA. Je hebt op dat gedeelte ook mooie badplaatsen.
Met zoveel dagen te besteden zou ik ook zoals @paulr schrijft ter afwisseling van de rode rotsen een stukje Colorado meenemen. Weer heel anders qua natuur en ook prachtig. Als voor jullie Estes Park (RMNP) te ver uit de route ligt kan je ook kiezen om na Monument Valley de route te nemen naar Durango, eventueel via Mesa Verde, en vervolgens de scenic Million Dollar Hyw via Silverton naar Grand Junction en daarna Moab - Capitol Reef etc. Durango en Silverton zijn beide mooie historische stadjes.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

helemaal eens met @IngridZw , iets korter Colorado kan natuurlijk ook !
Vooral het ''even weg uit rode stenen'' vonden wij erg lekker...
Ook in mei en juni hebben we al een aantal malen erg hoge temperaturen gehad in Utah/Nevada.
Daarom alleen al is het lekker om even naar het groene gedeelte te gaan.
Rondje Moab, Mesa Verde, Durango, Ouray, Ridgway, Telluride, Capitol Reef is prima in een dag of 4-5...
bijvoorbeeld: 1 nacht Mesa Verde, 1 nacht Durango, nachtje op Haviland of Molas lake campground, onderweg bezoek Silverton en Ouray en nacht Ridgway Statepark. En dan weer naar het westen...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dat is goed te doen. Bedenk wel dat het zelfs in mei nog koud kan zijn daar; wij hadden er rond 20 mei nog sneeuw. Misschien aardig om ons 2013-verslag te bekijken; wij waren toen in dezelfde periode in het zuidwesten.
Kijk goed waar je het Memorial Day weekend zit als je de route aanpast.

Nog even over de campings: hoewel je op tijd bent voor Yosemite is het lastig om daar een plaats te bemachtigen. Misschien is het niet gek om als backup een aantal campings in Kings Canyon en Sequoia te reserveren. Annuleren kost wel wat geld, maar dat is te overzien.

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ook op andere plaatsen zal het al passen en meten worden met campings, althans...als je in de NP wilt verblijven en dat lijkt me wel tijdens zo'n lange reis met camper (anders worden kosten campings wel erg fors). Ik zie voor Devils Garden (Arches), Fruita (Capitol Reef), Watchman (Zion), Cave Springs (Sedona) in juni al heel veel kruisjes staan en weinig A-tjes van ''availability)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer