Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: rondje Vegas januari, tips gezocht

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja ook slim, ieder zo z'n voorkeuren haha. Maar ik heb naar jullie geluisterd en het El Portal geboekt. Tot nu toe zijn de adviezen hier altijd on-point geweest dus :thumbup: Scheelde ook weer ruim honderd euro, kan ik in Vegas een kleine upgrade doen ;)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik denk dat dat een verstandige keuze is. Beatty ligt centraler. Voor zover je centraal kan zitten in zo'n "leeg" gebied.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

TradeMarkNL83 schreef:
15 dec 2022, 09:27
Hoeveel nachten @Old Faithful ?
Eentje, wij kwamen van Lone Pine. Wij hadden eerder die reis al een overnachting in Panamint Springs gehad en dat was ook zeer goed bevallen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Thnx @Old Faithful ja ik wilde graag in zo’n miners cabin ofzo daar maar die zijn wel wat aan de prijs ;) De gewone kamers overigens ook wel een prijscategorie hoger.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Nou m'n reis is nu wel zo goed als rond, krijg er steeds meer zin in! Nog beetje puzzelen welke hikes ik wel en niet zal doen, en uitzoeken wat de beste routes zijn om te rijden. Hebben mensen toevallig nog eet-adressen waar ik absoluut heen moet? :clap: En moet ik nog voor bepaalde parken een dagkaart (dus niet entreekaart) of iets kopen, of me aanmelden?

Dag 1 Las Vegas - Beatty El Portal Motel: 200km, 2 uur rijden (via 160)

Dag 2 Beatty
- Hikes DV

Dag 3 Beatty
- Artist’s Palette Drive
- Gold Canyon Hike combineren met Gower Canyon Loop

Dag 4 Beatty - Lone Pine

Dag 5 Lone Pine
- Alabama Hills

Dag 6 Lone Pine - St. George

Dag 7 St. George
- Petrified Dunes (Snow Canyon SP)
- Butterfly, Lava Flow Overlook, West Canyon Road and Petrified Dunes Loop
(- Red Hills Desert Garden)

Dag 8 St. George
- Yant Flat

Dag 9 St. George - Zion
- Red Cliffs NCA (Babylon Arch Trail of Yellow Knolls trail)
- Of Kolob Canyons als begaanbaar

Dag 10 Zion
- The Narrows

Dag 11 Zion
- Observation Point trail

Dag 12 Zion - Las Vegas
- Eventueel Valley of Fire
Laatst gewijzigd door TradeMarkNL83 op 28 dec 2022, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

De trail naar Observation Point is al een paar jaar afgesloten vanwege schade aan de trail, en volgens mij is nog niet bekend of en zo ja wanneer de trail weer opent.

Je kunt wel naar Observation Point via een alternatieve trailhead buiten het park, maar ik weet niet hoe eenvoudig die trailhead is te bereiken en wat er dan van die wandeling overblijft (naast natuurlijk het uitzicht op het eind).

Een alternatief kan de West Rim Trail zijn. Dat is de trail die oa naar Angels Landing gaat, maar hij is ook erg de moeite waard als je Angels Landing níét wil doen.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Thnx @Galapogos, toen ik in 2019 in Zion was, was ie inderdaad ook al dicht maar ik dacht toen vanwege slecht weer. Ik zal dat dubbel checken! Ook toen moest je inderdaad al via ik dacht de oost ingang van het park ernaar toe (trail heet op alltrails ook observation point via east mesa) en kon je een deel lopen. West Rim Trail heb ik denk ik vorige keer al gedaan want heb toen ook angels landing gegaan.

Edit: ohja wegens rock fall toen en inderdaad helaas nog steeds dicht :(

Maar anders nog genoeg anders te bekijken in Zion. Hoop ook Kolob Canyons nog eens te doen, maar gok dat het daar het seizoen niet voor is.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Nog bedankt voor de hulp allen! Inmiddels een ruime week terug en ik zal hier zsm wat ervaringen delen, wellicht hebben anderen er nog wat aan :)
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Een kleine samenvatting van m'n reis met wat positieve en negatieve dingen :) Op volgorde van wat ik bezocht heb. Overall naar m'n zin gehad, wel paar mindere dagen met veel regen, maar goed dat is nu eenmaal het risico deze periode.

Death Valley: wat een geweldig park. Weer was wat wisselvallig, maar die eerste dag met zon en 18 graden maakte veel goed. Paar toffe hikes gelopen waaronder Golden Canyon and Gower Gulch Loop via Zabriskie Point, Mesquite Flat Sand Dunes Trail en (ivm tijdgebrek) een stukje van de Mosaic Canyon trail. Het El Portal Motel beviel erg goed, maar dat uur reistijd heen en terug was toch wel minder met die korte dagen.

Alabama Hills: heb ik uit voorzorg ivm het noodweer in Californie helaas overgeslagen. Wel balen maar vanaf daar naar m'n volgende bestemming (Valley of Fire) was ook 5-6 uur rijden en daar zag ik toch ook wat tegenop. Dus toen heb ik nog een nacht voor een prikkie in Caesars Palace in Vegas geslapen (geloof in de 100 dollar).

Valley of Fire: ik twijfelde in het begin of ik hier nog een tweede keer naartoe zou gaan maar ik ben blij dat ik het heb gedaan! Kwam nu ergens anders het park in (bij de Beehives) en heb wat toffe nieuwe delen gezien. De trail Fire Wave, White Domes and Seven Wonders Loop was echt de moeite waard.

Zion: de weersvoorspellingen die komende dagen waren niet best, dus ipv eerst Snow Canyon heb ik eerst Zion gedaan, omdat ik daar toch het liefst nog eens terug wilde. Bumbleberry Inn was een fijn hotel, goeie bedden. Ontbijt inbegrepen was ook fijn, maar koste toch wel steeds iets meer tijd in de ochtend dan ik zou willen. Maar goed ik heb The Narrows gelopen met gehuurd wetsuit en dat was erg tof. Ook nog naar Scout Lookout geweest en de Wes-Rim trail een stukje verder.

Snow Canyon SP: wow wat een geweldige tip was dit van hier. Echt een geweldig park, wat tof ook dat er fietspaden zijn. Ik heb er de meeste trails wel gedaan en aan elkaar geknoopt, was mooi! M'n hotel was ook prima, maar de volgende keer zou ik toch in een ander deel van St. George verblijven dan Best Western Plus, want die omgeving was verder niet heel gezellig.

Las Vegas: nacht verbleven in het nieuwe Resorts World hotel. Mooi luxe hotel. Ook nog een dag flink zon gehad en bij het zwembad gelegen :thumbup:
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Bedankt voor de samenvatting! Wij gaan volgende maand op reis en Snow Canyon SP schuift nu wel naar boven op de prioriteitenlijst. Bestaat er überhaupt wel een gezellig deel in St. George? Wij hebben ook een hotel geboekt vlakbij de BW Plus.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Felicitas schreef:
03 feb 2023, 13:28
Bedankt voor de samenvatting! Wij gaan volgende maand op reis en Snow Canyon SP schuift nu wel naar boven op de prioriteitenlijst. Bestaat er überhaupt wel een gezellig deel in St. George? Wij hebben ook een hotel geboekt vlakbij de BW Plus.
Het is natuurlijk niet heel bruisend nee, maar iets noorderlijker is het wel leuker, daar ging ik ook meestal eten 's avonds want daar zitten wel wat restaurants etc. In de buurt van Best Western Coral Hills.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer