Wij gaan eindelijk met de kids naar NYC en wel volgend jaar herfstvakantie

Ben al op zoek nr vliegtickets maar zijn nu weer iets gestegen in prijs. We gaan proberen alleen met trolley handbagage.
Ik heb al veel rondgespeurd op het forum en andere sites. (Vooral die van Eric newyork.nl is super). Daar staan ook mooie dagplanningen. Wat wij niet willen is alle dagen heel erg vol proppen maar ook ruimte hebben om de stad te beleven of spontaan dingen te doen. Daar komt ook meteen mijn vraag betreft tijdsloten reserveren/voordeelpas bij kijken. Zie beneden. De oudste zei gister: ik wil alles zien in NY... duuusss ja....
Voor nu heb ik onderstaande planning even gekopieerd.
De tijden hoeven we natuurlijk niet zo precies aan te houden. Uiteraard moet er ook geshopt worden (iets met sneakers

Ik hou ook wel van buiten de gebaande paden zoals andere wijken buiten Manhattan zoals Williamsburg maar vind het toch lastig want ik wil daar niet gewoon wat rondslenteren zonder 'doel'. Op mijn lijstje zou ook nog een gospel bijwonen/radio city music hall/broadway tour staan. Vinden jullie dit een reële planning? Graag verneem ik jullie doorgewinterde tips

Dag 1
17.00 Aankomst hotel Ik heb nu LIC plaza in Queens geboekt van bijna 1600E (incl ontbijt is mij nog onduidelijk)
19.00 Ga naar Times Square
20.00 Eten
Dag 2
8.00 Ontbijt bij Ellen's Stardust Is dit echt een toevoeging?
9.00 Hop-on-Hop off bus: Downtown tour De bus... niet echt ideaal vervoersmiddel lijkt me....
11.00 Hop-on Hop-off bus Uptown tour
of
12.00 (Lunchen in) Grand Central
13.00 Bezoek highlights in Midtown:
Chrysler Building
SUMMIT One Vanderbilt Twijfel of deze de moeite waard is. Net als Edge mr voor kids waarschijnlijk sjiek
14.00 New York Public Library
Bryant Park
Times Square
Wandel richting Flatiron Building
15.00 Flatiron Building & Madison Square Park
18.00 Avondeten in de buurt van Times Square
20.00 Empire State Building
Dag 3
8.00 Ontbijt
9.00 Top of the Rock
10.00 Bezoek Fifth Avenue:
Rockefeller Center
St. Patrick's Cathedral
Trump Tower
11.00 Tiffany's
Apple Store
Plaza Hotel
12.00 Fietsen in Central Park. Lunch
kopen bij Whole Foods op Columbus Circle
om in het park op te eten
14.00 American Museum of Natural History
Beide bereikbaar per fiets of te voet
16.00 Tijd om uit te rusten!
18.00 Avondeten
19.00 Broadway musical
Dag 4
8.00 Ontbijt
9.00 Vrijheidsbeeld + Ellis Island of sightseeing
cruise
13.00 9/11 Memorial en 9/11 Museum
15.00 Oculus
16.00 Wall Street en de Wall Street Bull
18.00 Sportwedstrijd & eten bij het stadion We willen heel graag een basketbalwedstrijd zien maar of dat gaat lukken is de vraag ivm
thuiswedstrijden van de clubs. Wij gaan waarschijnlijk van za-za.
Dag 5
8.00 Ontbijt
9.00 Donut Tour
of
10.00 American Museum of Natural History
11.00 Start de wandelroute 'Greenwich, SoHo, Chinatown willen we zeker heen. Met tour? Meerwaarde? We hebben nog nooit tour gevolgd
Chinatown & Little Italy' op Eric's New York
App. De Donut Tour stopt vlakbij. Als u het
museum bezoekt neem dan metrolijn C naar
het startpunt
12.00 Op deze route:
– Washington Square Park
– Friends Apartment
– Bleecker Street
– Katz's Deli
13.00 Neem metrolijn F en A, C of E naar 14th
Street
14.00 Meatpacking District en High Line Park
15.00 Hudson Yards & Edge
17.00 Avondeten
19.00 Rooftopbartour Hoeft niet perse een tour te zijn.
Dag 6
9.00 Ontbijt
10.00 Neem de metro naar Brooklyn en wandel
over de Brooklyn Bridge
Als u een route op Eric's New York App wilt
doen, kies dan de 'DUMBO – Brooklyn
Bridge' route
11.00 Brooklyn Bridge Park
12.00 Lunchen in DUMBO
13.00 Brooklyn Bridge
15.00 Helikoptervlucht Die gaan we zeker niet doen
18.00 Dinner Cruise
Dag 7
8.00 Ontbijt & uitchecken
9.00 Neem de metro naar Williamsburg om de
route 'Williamsburg – Greenpoint' van Eric's
New York App te wandelen
14.00 Bagage ophalen / naar het vliegveld
Ik weet, het onderwerp is al vaker besproken, maar ik twijfel om een voordeelpas aan te schaffen. Ik heb nl 2 vragen hierover (en alle tips zijn welkom natuurlijk):
- Ik lees dat musea pay what you wish hanteren (en dus de prijs die op de sites vd voordeelpassen staat niet klopt). Echter als ik ga kijken bij AMNH dan zie ik dat die fee alleen toepasbaar is bij inwoneners van NY en nog wat staten. Dus dan zou je met een pas wel weer goedkoper zijn.
- De tijdsloten die gereserveerd moeten worden: dat geeft ons een gehaast gevoel. (Misschien niet nodig?) Nu is me niet helemaal duidelijk of je sowieso bij al die attracties moet reserveren voor een tijdslot.
En dan nog de vraag of de Friends experience de moeite waard vinden jullie? In LA hebben we koffiehuis Central Perk/bank ook al gezien.
Veeeeeeeeeeeel te veel keus in NYC

Alvast dank voor het meedenken.
Groetjes Jamie