Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Weekend drukte Smoky Mountains/Nashville.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Weekend drukte Smoky Mountains/Nashville.
Ik ben met een route bezig voor augustus. We willen naar Nashville en ervoor of erna naar de Smoky Mountains. Hotels zijn doordeweeks in Nashville goedkoper.
Alleen als ik dat boek komen we wel aan op zaterdag in de Smoky Mountains.
Is dit te doen met de drukte, of is het dan constant file rijden?
Groetjes Jill.
Alleen als ik dat boek komen we wel aan op zaterdag in de Smoky Mountains.
Is dit te doen met de drukte, of is het dan constant file rijden?
Groetjes Jill.
Laatst gewijzigd door markro op 15 dec 2022, 19:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Smokey veranderd in Smoky.
Reden: Smokey veranderd in Smoky.
Re: Weekend drukte
Ik schreef recent in een ander topic volgende ervaring:
Dit was telkens tijdens weekdagen in de tweede helft van oktober.En vooral overal erg erg erg druk (was er voorbije weken een vakantie in de VS?)
De musea in Nashville waren eigenlijk gewoon aanschuiven van kunstwerk naar kunstwerk. Het plezier was er snel van af zo. Smokies ook enorme drukte, 4,5u over Cades Cove gedaan zonder ergens lang te blijven hangen.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Weekend drukte Smokey Mountains/Nashville
WIj waren door de week in april (en wel in een week van springbreak) in Nashville en ons viel daar geen extreme drukte op. Vooral dat de mensen die er waren heel luidruchtig waren in de buurt rond Broadway. Wij kwamen op een zaterdag aan in Gatlinburg en ons viel pas de maandag daarna op hoe rustig het in Gatlinburg was geworden. In GSM zelf kan ik moeilijk vergelijken, omdat we compleet andere dingen hebben gedaan. Wel was het op die zondag op de populaire plekken (meest memorabel: Laurel Falls) niet echt leuk wandelen vanwege de drukte.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik ging afgelopen 6 oktober op een donderdag naar de Great Smokey Mountains. Ik was er vroeg bij maar om 09:00 u was het al erg druk bij het Visitor Center. Ik ben daarna toen doorgereden naar Clingmans Dome, een ritje van zo'n 20 min. Toen ik daar om 10:00 u aankwam was het (redelijk grote) parkeerterrein al voor de helft gevuld. Nadat ik Clingmans Dome bezocht had en zo'n 1,5 uur later weer wilde vertrekken, stond het muurvast bij het parkeerterrein en waren alle parkeerplekken gevuld. Het parkeerterrein is in een cirkel aangelegd en het duurde gewoon 20 min. voordat ik het terrein kon verlaten. Constant auto's die wachtten tot er een plekje vrij kwam en vanwege de beperkte ruimte ook geen mogelijkheid erom heen te rijden. Ook op de toegangswegen was het toen erg druk. Het was een komen en gaan van bezoekers.
Dit was op een doordeweekse dag. Reken erop dat het weekends nog veel drukker is.
Roland
-
- Amerikafan
Zijn er routes die wel rustiger zijn? of is het overal in het park druk?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij gaan komende zomer naar de Smokeys; 2 nachten op Smokemont Campground en 2 nachten op Cades Coves campground. Wij zijn van plan veel vanaf de camping te doen (fietsen Cades Coves, wandelen) en Clingmans Dome en Laurel Falls vroeg op een ochtend.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Een stad die druk is is "gezellig".
Natuur die druk is is "stresserend/hoort niet".
In het algemeen gaat mijn voorkeur uit naar stad in het weekend en natuur door de weeks.
Zelf al verscheidene malen in the GSM geweest, waaronder ook verlengde weekends. Vooral die laatste kan je beter vermijden, maar het is wat het is natuurlijk.
(op tijd vertrekken is niet perse een voordeel. Dit jaar in mei met mijn ouders (doordeweeks) naar de Smokies geweest. Bij sunrise (heel vroeg opgestaan) Cades Cove loop gereden. 0 beren. In de namiddag nog eens teruggegaan (beetje per ongeluk, er was elders een tijdelijke wegafsluiting) - veel drukker maar 20 beren. )
In Cades Cove is het overigens altijd wel "file rijden"......
Natuur die druk is is "stresserend/hoort niet".
In het algemeen gaat mijn voorkeur uit naar stad in het weekend en natuur door de weeks.
Zelf al verscheidene malen in the GSM geweest, waaronder ook verlengde weekends. Vooral die laatste kan je beter vermijden, maar het is wat het is natuurlijk.
(op tijd vertrekken is niet perse een voordeel. Dit jaar in mei met mijn ouders (doordeweeks) naar de Smokies geweest. Bij sunrise (heel vroeg opgestaan) Cades Cove loop gereden. 0 beren. In de namiddag nog eens teruggegaan (beetje per ongeluk, er was elders een tijdelijke wegafsluiting) - veel drukker maar 20 beren. )
In Cades Cove is het overigens altijd wel "file rijden"......
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Het probleem is een beetje dat er niet zo gek veel "gekende" trail en routes zijn door het park. Het is dus helaas overal druk imo....
Aan de buitenkanten van het park valt het wat beter mee.
Avond is meestal ook wel goed te doen.
-
- Amerikafan
Ik ga toch maar de route veranderen.Die weekend drukte lijkt mij toch echt niet zo fijn.
Het is ook de eerste keer dat wij in Augustus gaan.
Kon helaas niet anders
Zijn verder die drukte bij andere reizen ook niet gewend.
Het is ook de eerste keer dat wij in Augustus gaan.
Kon helaas niet anders

Zijn verder die drukte bij andere reizen ook niet gewend.
Laatst gewijzigd door jillmaeve op 15 dec 2022, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet of het nog zo is, maar het is/was mogelijk speciale fietstickets te kopen. Dan mag je een uur voor de auto's Cades Cove rijden. Dat is misschien een optie.
aah... deze info vond ik net:
https://www.nps.gov/grsm/planyourvisit/ ... e-days.htm
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Het zijn de Smoky Mountains, zonder e - een veel gemaakte fout hier op het forum 

Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Weekend drukte Smoky Mountains/Nashville.
Ik was eind september/begin oktober van zaterdag t/m maandag en van dinsdag t/m donderdag in Nashville: beiden wel redelijk druk, maar niet té.
Gatlinburg was vooral 's avonds wel druk, maar dan moet je daar toch niet willen rijden met de auto en op zich was het een gezellige menigte op straat. Ik vond het contrast tussen de drukte daar en de rust in het national park best wel groot eigenlijk. Cades Cove was op zondag redelijk druk, maar alleen het laatste stukje was een beetje filerijden. Voor de rest konden we gewoon goed doorrijden. Andere hikes waren zo goed als uitgestorven. Op maandagochtend zijn we de zonsopkomst bij Clingman's Dome gaan kijken. Ik dacht dat dat wel in trek zou zijn, maar er waren slechts drie auto's op de parkeerplaats en niemand (!) bij het uitkijkpunt, dat we ruim een half uur voor onszelf hadden, voordat de eerste anderen kwamen. Dikke aanrader overigens, de mooiste zonsopkomst die ik heb gezien.
Nashville vond ik doordeweeks goed te doen, een leuke hoeveelheid volk op de been en alsnog overal bandjes. Ik begreep dat het in het weekend wel afgeladen is en de bierfietsen je om de oren vliegen, dus als ik weer zou gaan zou ik absoluut doordeweeks te gaan.
Aan het begin van de reis baalde ik een beetje dat we in de weekenden eigenlijk steeds in buitengebied zaten. Gaandeweg en achteraf bezien ben ik daar heel blij om.
Gatlinburg was vooral 's avonds wel druk, maar dan moet je daar toch niet willen rijden met de auto en op zich was het een gezellige menigte op straat. Ik vond het contrast tussen de drukte daar en de rust in het national park best wel groot eigenlijk. Cades Cove was op zondag redelijk druk, maar alleen het laatste stukje was een beetje filerijden. Voor de rest konden we gewoon goed doorrijden. Andere hikes waren zo goed als uitgestorven. Op maandagochtend zijn we de zonsopkomst bij Clingman's Dome gaan kijken. Ik dacht dat dat wel in trek zou zijn, maar er waren slechts drie auto's op de parkeerplaats en niemand (!) bij het uitkijkpunt, dat we ruim een half uur voor onszelf hadden, voordat de eerste anderen kwamen. Dikke aanrader overigens, de mooiste zonsopkomst die ik heb gezien.
Nashville vond ik doordeweeks goed te doen, een leuke hoeveelheid volk op de been en alsnog overal bandjes. Ik begreep dat het in het weekend wel afgeladen is en de bierfietsen je om de oren vliegen, dus als ik weer zou gaan zou ik absoluut doordeweeks te gaan.
Aan het begin van de reis baalde ik een beetje dat we in de weekenden eigenlijk steeds in buitengebied zaten. Gaandeweg en achteraf bezien ben ik daar heel blij om.
-
- Amerikafan
Re: Weekend drukte Smoky Mountains/Nashville.
Wij gaan nu van zondag tot donderdag nu naar Nashville.Ik denk inderdaad wel beter dan in het weekend.Had ook al gelezen van de bierfietsen.Wouterkaas schreef: ↑19 dec 2022, 16:48Nashville vond ik doordeweeks goed te doen, een leuke hoeveelheid volk op de been en alsnog overal bandjes. Ik begreep dat het in het weekend wel afgeladen is en de bierfietsen je om de oren vliegen, dus als ik weer zou gaan zou ik absoluut doordeweeks te gaan.
Hopelijk valt het doordeweeks een beetje mee.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2404 Weergaves
-
Laatste bericht door schre062
-
- 5 Reacties