Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rjkd: vraag route zomer 2023.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rjkd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Rjkd: vraag route zomer 2023.

Bericht door Rjkd »

Hallo allemaal,
van de zomer gaan wij drie weken naar de westkust, daar hebben we super veel zin in nadat de eerder geplande reis door corona niet door kon gaan. Nu heb ik een kleine wijziging in de eerdere planning aangebracht en heb daar twee vragen over. Allereerst wat is een goede stop tussen de Grand Canyon en Los Angeles? Anders wordt het een erg lange rit namelijk. :-)
Verder hebben wij in onze planning nog een dag over. Ik zal de planning hier onder even uitschrijven. De vraag is waar zouden we deze het beste tussen kunnen zetten. We vliegen dus de 29e weer terug, dus ergens is er nog ruimte voor een extra dag. Ik twijfel tussen een extra dag San Francisco, Yosemite, of tussen Yosemite en Bishop in. Maar wellicht hebben jullie andere ideeën. Ik hoor het graag!

Route augustus:
8 aankomst Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Bryce
12 Bryce - Page
13 Page - Grand Canyon
14 Grand Canyon - ??
15. ??? - LA
16 LA
17 LA
18 LA
19 LA - Arroyo Grande
20 Arroyo Grande - Monterey
21 Monterey - San Francisco
22 SF
23 SF
24 SF - Yosemite
25 Yosemite
26 Yosemite - Bishop
27 Bishop - Las Vegas
28 Las Vegas - thuis
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vraag route zomer 2023

Bericht door IngridUSA »

Willen jullie niet naar Zion NP? Persoonlijk vind ik het stuk LA -SF wel erg lang in vergelijking tot de rest van de reis. Dus ik zou daar nog 1 of 2 dagen afhalen en deze samen met die ene dag bij Zion toevoegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je voor je reis een nieuw topic opent is het wel handig als je wat meer informatie geeft. Ik begrijp uit je oude routetopic dat jullie Zion bewust overslaan en dat jullie met kinderen reizen. Dat is altijd goed om te weten.
Je route suggereert dat je op de 28e terugvliegt, maar dat is dus niet zo. Als je de 29e terugvliegt (dus 30 terug in Nederland) had je daar beter nog een regel kunnen toevoegen.

Voor een tussenstop tussen de GC en LA is er niet echt een beste tussenstop. Het beste is wat jullie de meeste tijd geeft op plaatsen waar je die tijd wilt gebruiken. Aangezien ja al 3 volle dagen LA hebt zou ik zelf kiezen voor een stop die dichter bij de GC ligt dan bij LA. Maar als je graag nog wat extra tijd in LA wilt hebben kun je ook zo ver mogelijk doorrijden richting LA. Bekijk het eens op googlemaps en kijk eens waar je goed kunt overnachten. De plaats zelf hoeft niet interessant te zijn, het is alleen maar tussenstop.

Met kinderen lijkt me Zion leuker en afwisselender dan Bryce. En het ligt op de route. en dan twee nachten daar.

Marianne
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Waarom zou je Zion overslaan?? Dat snap ik echt niet.
Bij elke reis die wij in die richting gemaakt hebben, was Zion een vaste stopplaats. Volgens onze kinderen ook één van de leukste. Springdale is een leuk, levendig dorpje om te overnachten en is genoeg te doen in Zion dat ook voor de kinderen leuk is:
Narrows
Fietsen van boven naar beneden over de scenic drive (halverwege picknicken bij de Zion Lodge)
Canyon overlook trail
Tuben of zwemmen in de Virgin river
Diverse (korte en langere) wandelingen en uitzichtpunten.

Alleen de highway 9 “door” Zion rijden, dan heb je wel een mooie weg gereden, maar echt Zion National Park niet gezien. Over de scenic drive die door de canyon zelf heen loopt, kun je namelijk ook helemaal niet rijden met je auto, dat moet een shuttlebus.

Ik zou dit zeker toevoegen ten koste van een dag LA en je extra dag.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik persoonlijk vind 4-5 dagen LA wel erg veel. Of er moet een speciale reden zijn.
Rjkd
Amerikafan

Re: Reis Rjkd: vraag route zomer 2023.

Bericht door Rjkd »

Sorry dacht dat uit Het bijschrift wel duidelijk was dat we een dag extra hadden. Het leek me juist onhandig omdat in het overzicht op te nemen. Om nog wat extra toelichting te geven wij reizen met twee volwassenen en twee jongens van 15 en 18 waarvan de oudste en mijn man niet zo dol zijn om naar veel parken te gaan. Wij zijn geen types die Van wandelen houden,gaan paardrijden of gaan fietsen een kleine uitstap is prima en een kleine wandeling maar de Narrows maak ik niemand blij mee denk ik :-)

Vorige keer hadden we Zion express overgeslagen en zaten we nog veel langer in LA. Mij was verteld dat Bryce leuker is dan Zion.
Mijn man en zoon en man wilde daar erg graag wat langer blijven. Nu hebben we toch besloten dat in te korten en daar drie volle dagen te spenderen in plaats van zes. Het idee is de laatste dag ‘s ochtends weg te rijden dus die valt af in LA en bij aankomst op de eerste dag daar heb je dan nog een paar uurtjes denk ik. Ik zal het nog eens hebben thuis over Zion en of we die toch niet toe kunnen voegen. voor het stuk Yosemite hebben we Dan wel genoeg dagen denken jullie? San Francisco willen we sowieso niet inkorten. Wellicht nog een dag LA er af? Dat zal ik even overleggen. Maar is een dag Zion dan niet genoeg? Dan zouden we vanuit Las Vegas naar Zion gaan waar we een dag blijven een dag Bryce en daarna een dag page.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Heb je (of heb je met de kinderen) al eens gekeken wat er te doen is in Zion? Is echt niet alleen maar “saai” wandelen.
Het fietsen bijvoorbeeld: je ziet de hele scenic drive en hoeft alleen maar te sturen, trappen is nauwelijks nodig, want je gaat de hele weg naar beneden, super leuk!
http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... -park.html

En de Narrows is ook wel een belevenis lijkt me, voor kinderen. Leuk, door het water heen lopen en proberen niet om te vallen :wink: Wel op tijd vertrekken die dag…
http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... -park.html

Ik zou in Zion twee nachten doen, dan heb je één volle dag voor een activiteit en kun je ook nog wat zwemmen bij je hotel. Er zijn ook genoeg lekkere restaurantjes daar om uit te kiezen.

Daarna kun je inderdaad Bryce en Page één dag doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Rjkd schreef:
06 nov 2022, 12:26
Mij was verteld dat Bryce leuker is dan Zion.
Niet leuker denk ik, wel mooier/aparter. En erg fotogeniek. Zion is leuker als je wat korte wandelingen wilt doen. En de Narrows inderdaad. Ik kan me niet voorstellen dat kinderen dat niet leuk vinden. En voor Bryce is 1 nacht voldoende, voor Zion zijn twee nachten aan te raden. Dat kan de keuze ook nog beïnvloeden.
Maar kijk vooral zelf wat jullie aanspreekt. Kijk daarvoor op de NPS-sites (www.nps.gov/zion en www.nps.gov/brca) en op www.ontdek-amerika.nl en maak op basis daarvan een keuze. Niet op basis van wat iemand ooit heeft gezegd.

In Yosemite kun je erg veel doen, zelfs als je niet wilt wandelen. Voor raften op de Merced zijn jullie waarschijnlijk te laat in het jaar, maar je kunt er wel fietsen. En zwemmen. Willen jullie ook de sequoia's zien? Om wat meer te leren over een park is een ranger activiteit ook altijd erg leuk om te doen. Kijk eens in het krantje dat je bij de ingang van het park krijgt (zie hier voor die van vorig jaar) om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Een extra stop tussen Yosemite en Las Vegas zou ik wel mooi vinden. Dan heb je ook tijd om bijvoorbeeld Bodie te bezoeken. Spreekt zoiets jullie aan?
En neem in Lone Pine een kijkje bij de Alabama Hills. En het filmmuseum.
Overnachten in Death Valley is een bijzondere ervaring. Maar wel prijzig. Je zou ook eens kunnen kijken naar de Long Street Inn. Ook bijzonder. :wink: Zie hier voor onze ervaring daarmee.

Marianne
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Ik zal er wel overheen hebben gelezen, maar in welke maand reizen jullie?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Augustus. Zie bovenaan het reisschema.

Marianne
BJK2810
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door BJK2810 »

Wij hebben een soortgelijke ronde afgelopen zonder met 3 pubers gedaan (13 en twee keer 17 jaar). Ook in onze ronde zaten 4 volle dagen LA. En ondanks dat wij dat wellicht minder vonden, hebben de kinderen daar erg van genoten. Ik snap dus best dat jullie daar wat meer tijd besteden in jullie reis. Ik zou wel proberen een nacht in Zion toe te voegen, maar ook daarvoor geldt, als je met kinderen reist heb je daar ook rekening mee te houden. Als ik onze mannen vraag, geven ze aan dat ze Zion niet echt bijzonder vonden (de Narrows vonden ze bijvoorbeeld echt niet leuk) en Bryce vonden ze veel leuker. Daar hebben we een lange wandeling gemaakt.
Kortom smaken verschillen!! Yosemite vonden ze trouwens prachtig! Wij waren daar 2 nachten en dat was veel te kort!
Rjkd
Amerikafan

Bericht door Rjkd »

oké ik heb even overlegd Zion gaan we niet doen dat spreekt ons gewoon alle vier niet aan hoe gek dat is misschien ook mag klinken.
We zouden graag de sequoia’s ja zien dus of wel een mariposa grove ofwel een sequoa national park dus ik denk dat wellicht een extra nacht in yosemite handiger is?
Is er en logische route om vanaf Yosemite door Death Valley te rijden en dan langs sequoia np? Ik kan dit niet terug vinden. Het plan is nu om via de tioga pass te gaan.
Bodie klikt leuk!
Het museum en Alabama Hills spreken ons minder aan. mammoth lakes Lijkt mij wel een mooie stop om te kijken.
De vraag is dus eigenlijk is een extra dag Yosemite handig of “ ergens “ een stop tussendoor?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mammoth Lakes is een plaats. Wat zou je daar dan willen doen?
De Alabama Hills hoeven niet veel tijd te kosten, hoewel het wel leuk is om daar over de rotsen te klauteren. Zie hier voor een van onze bezoeken daar.
Bryce is natuurlijk een goede keuze. Kijk eens naar de wandeling via Queens Garden en de Navajo Loop.

Als je sequoia's wilt zien is een extra dag Yosemite niet gek. Voor Sequoia NP heb je geen tijd, je kunt daar ook niet vanuit het oosten naar toe.
Je kunt ook na Yosemite een overnachting doen in Lee Vining en dan nog een stop tussen Lee Vining en Las Vegas. Dat geeft je meer tijd ovor Bodie want als je dat wilt doen tussen Yosemite (waar zou je willen overnachten?) en Bishop heb je erg weinig tijd voor de Tioga Road en voor Bodie. En je wilt ook wel even een kijkje nemen bij Mono Lake lijkt mij. Zie voor ons bezoek aan bodie en Mono Lakes hier.

Marianne
Rjkd
Amerikafan

Bericht door Rjkd »

Ik denk dat we verblijven in de buurt van oakhorst/ suger pine. Dat lijkt mij in iedergeval handig qua afstand. We zijn geen tent types en op het park vind ik dan veel te prijzig.

Ik bedoel mono lake! Sorry geen mammoth lake.
Afweging nu te maken. 3 nachten Yosemite en dan Mariposa grove ook doen. En dan overnachten ergens in bishop.

Of 2 nachten Yosemite. Mariposa grove meteen vanuit SF doen en dan 2 stops op weg naar Las Vegas.

Ik neig naar het eerste eerste zodat we wat meer tijd hebben in Yosemite en mariposa grove. Ons kennende zullen we toch geen lange stops maken tijdens de route langs de tioga pass
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou ook de voorkeur geven aan 3 nachten Yosemite. Maar kies dan voor bijvoorbeeld El Portal of toch iets in het park want vanuit Oakhurst heb je veel reistijd. De dag naar Bishop wordt dan wel heel erg lang als je ook naar Bodie wilt. Je kunt ook de eerste nacht naar Oakhurst en dan twee nachten El Portal.
Hou goed in de gaten of er de komende zomer weer een reservering nodig is. Die moet je dan op tijd regelen. Als je in het park overnacht is dat niet nodig.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer