Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat doen met bagage in auto tijdens wandeling in berengebied?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Wat doen met bagage in auto tijdens wandeling in berengebied?

Bericht door Raziel »

Als je de info leest over Sequoia NP staan er veel waarschuwingen voor het achterlaten van voedsel in je auto, wat de aandacht van beren zou trekken.
Hoe doen jullie dat dan als je van de ene overnachtingsplaats naar de andere trekt en onderweg je auto op een parkeerplaats achterlaat om te gaan wandelen? Haal je dan alles eruit wat aanlokkelijk voor beren is?
Er staat dan dat er bearboxes staan, maar het lijkt me stug dat er voldoende zijn voor de hoeveelheid bezoekers om al hun spullen in te stoppen?
Laatst gewijzigd door markro op 28 okt 2022, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: beren?

Bericht door Martin & Marianne »

Als er bear boxes staan kan het daar in, we hebben dat wel in Yosemite meegemaakt; daar was dan ook voldoende beschikbaar bij de trailhead (langs de Tioga Road). Maar ook daar zijn niet bij alle trailheads bearboxes aanwezig, of ze zijn vol, dus dan laat je het in de auto achter.
Ik denk dat het in Sequoia met name gaat om de wat langere trails; ik kan me niet herinneren dat er bij bijvoorbeeld de General Grant of General Sherman parkeerplaats iets staat. Maar bij bijvoorbeeld Cedar Grove zie je op googlemaps wel de nodige bear boxes staan.
Of zoals hier, bij de high sierra trailhead.

image.png
image.png (507.14 KiB) 1416 keer bekeken

Van de NPS-site:
While Day-Hiking
Properly store all food, scented items, and food-related supplies left at the trailhead inside a provided food storage box. This includes coolers. If no food storage box is available, store food in your car trunk. For vehicles with no trunk, place food items low and out of sight and keep windows closed. When hiking, don't leave your backpack and walk off to take a photograph—always stay within arm's length of your food. Bears know backpacks are a source of food.
Bron: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/bears.htm

Marianne
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wat doen met bagage in auto tijdens wandeling in berengebied?

Bericht door Raziel »

Ik had zelf eigenlijk het idee dat op de grote parkeerplaatsen zoveel verkeer is van auto's en mensen dat de kans op een "beren-inbraak" relatief klein zou zijn, vooral overdag.

(bedankt voor aanpassen titel ;-) )
Berry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Berry »

Wij laten in de praktijk spul gewoon in de auto liggen. Uiteraard ramen dicht en auto op slot en waar mogelijk ook afgedekt of in de kofferbak bij een sedan. Zo streng als in Yosemite en Sequoia hebben wij ze ook nog niet meer gezien. Op veel plekken zijn uberhaupt geen bear boxes en ook de campings in Glacier bijv. hebben vaak geen bear lockers.
Wellicht zullen de strenge regels in Yosemite en Sequoia ook te maken hebben met het type toerist dat hier nog wel eens komt. Wij hebben ze in slippers de tocht omhoog naar Upper Falls zien maken bijv.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, die strengere regels in Sequoia en Yosemite vielen mij ook al op. Normaal is in de auto voldoende. We hebben in Glacier, Rocky Mountain, Yellowstone, Shenandoah en Great Smoky Mountain gekampeers en gewandeld, nooit gelezen dat je ook geen eten in de auto mocht laten.

Maar misschien hebben de beren in Yosemite en Sequoia al te veel geleerd door de grote hoeveelheid toeristen.
Terug in Texas!
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Toen wij jaren geleden in Yosemite kampeerden, had iedere site op onze kleinere camping( weet de naam niet meer) een bearbox. Na een dagje toeren kwamen we terug en was er net een beer doodgeschoten, omdat die bleef terugkomen op de camping op zoek naar eten. Dus ik ben bang dat sommige campings/ trails een hogere aantrekkingskracht hebben op beren. En dat zal zeker te maken hebben hoe de strikte regels door bezoekers worden opgevolgd.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik denk dat het met name 's nachts is dat je beter niets in de auto laat liggen in gebieden met "slimme" (lees: die weten dat toeristen lekkers hebben) beren
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Geen voedingswaren en toiletspullen in de auto laten liggen geldt voor 's nachts. Overdag zouden de beren niet uitgebreid op zoek gaan bij de auto' s, aldus de ranger in Tuolumne Meadows toen we een backcountry permit afzegden dit jaar.

Howel wij deze zomer maar heel kort in het zuidwesten zijn geweest hadden we in de ene week dat we er kampeerder twee "bear incidents". Boven Mammoth lakes waren we vergeten de hendel van de beren box vergeten eraf te halen. De box zat vol met proviant en was compleet leeggehaald. Chocola, koek etc was allemaal opgegeten. Blikjes vis, chips en backpackers eten was minder aantrekkelijk. De beren gaan daar in het donker de camping af, in de hoop wat eetbaars te vinden.

Twee dagen later in Whitney portal. Er werd gewaarschuwd om te zorgen dat je voor het donker gegeten had en alles had opgeruimd. In de schering liepen de beren over de camping. Onze auto was letterlijk brandschoon, maar toch bleek dat er beren bezoek was geweest. Krassen en pootafdrukken bij de handvatten, deurrubbers naar binnen gedrukt en sierstrips eraf.
De volgende nacht moesten wij einde middag onverwacht naar het ziekenhuis. Later op de avond doodmoe, de rugzakken in de auto laten staan en direct de tent ingegaan. Geen beren bezoek gehad, voor zover zichtbaar. De volgende ochtend ontdekte ik dat er nog allerlei eten van de hike van de vorige dag in de rugzakken zat.
Veel logica kan ik hier dus niet in vinden,🤔maar ben uiteraard wel blij dat we geen schade hadden.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer