Mijn vrouw en ik (53 en 58) hebben een camperreis geboekt, waarbij we de vlucht, camper en overnachtingen reeds hebben geboekt bij een reisbureau. Onze reis staat nog open en daarvoor vragen we jullie advies.
Op woensdag 10 mei vliegen we vanaf Schiphol, via Chicago naar Las Vegas. De omgekeerde reis doen we op woensdag 6 juni.
We zijn dus 4 weken in Amerika. Bij aankomst in Las Vegas hebben we 2 overnachtingen geboekt. Mede omdat we de 2e dag een helikoptervlucht met Maverick naar de Grand Canyon willen maken. Deze trip hebben we nog niet geboekt. We maken deze trip omdat we de GC ook vanaf de grond willen ervaren. Daarnaast bespaart het ons een trip naar de North Rim en West Rim. Wel staat in de planning een overnachting in de GC South Rim opgenomen.
Op 12 mei halen we onze camper op bij Las Vegas Road Bear RV. We hebben een C23-25 ft. gehuurd voor 24 nachten/25 dagen.
We willen zoveel mogelijk zien en ervaren in onze vakantie, vandaar dat we Zuidwest Amerika liever in 2 vakanties doen, dan alles in een te korte periode. Later willen we nog eens naar Californië, maar nu willen we met name genieten van de NP, SP en Route 66.
Rondje Las Vegas - Las Vegas. Maar dan niet over San Fransisco of Los Angeles, maar over Springdale, Moab, Sedona, etc.
Ons reisschema (met camper) ziet er nu nog als volgt uit:
12 mei Ophalen Road Bear RV in Las Vegas > Walmart > NV-167 > Valley of Fire SP (Atlatl Rock Campground)| geen trails, wel uitzicht
13 mei > NV-169 > St. George > UT-9 > Springdale > Zion NP (Watchman) | Angels Landing (tot Hogsback)
14 mei > Zion NP (South Campground) | The Narrows
15 mei > UT-9 > UT-14 > UT-148 > UT-143 > Panguitch > UT-12 > Bryce NP (Ruby's Inn) | Navajo Loop trail
16 mei > UT-12 > Escalante > Capital Reef NP (Fruita) | Hickman Bridge trail
17 mei > UT-24 > Goblin Valley > UT-95 > UT-275 > Natural Bridges National Monument (Campground) | geen trails, wel uitzicht
18 mei > UT-95 > US-191> UT-211 > The Needles District (Campground) | geen trails, wel uitzicht
19 mei > UT-211 > US-191 > UT-279 > Petroglyphs > Moab (KOA Holiday) | zwembad, citywalk
20 mei > US-191 > UT-313 > Dead Horse Point > UT-313 Island in the Sky | Canyonlands (Willow Flat Campground) | Mesa Arch trail
21 mei > UT-313 > US-191 > UT-128 (tot aan Cisco; dan zelfde weg terug) > Arches NP (Devils Garden) | Delicate Arch trail
22 mei > US-191 > UT-162 > Montezuma Creek > Four Corners Monument > US-160 > UT-191 Bluff (Coral Sands) | geen trails, citywalk
23 mei > US-163 > Goosenecks SP > Mexican Hat > Monument Valley (The View) | Wildcat trail
24 mei > Monument Valley (Goulding's) | Scenic drive, Paardrijden door MV
25 mei > US-160 > US-163 > AZ-98 > Upper Antelope Canyon > Lower Antelope Canyon > US-89 > Lake Powell (Wahweap)
26 mei > US-89 > Horseshoe Bend > Page > Glen Canyon Dam > Lake Powell (Wahweap) | eventueel kanoën
27 mei > US-89 > US-89A > Historic Navajo Bridge > US-89 > AZ-64 > Desert Viewtower > Grand Canyon NP (Mather) | South Kaibab trail
28 mei > AZ-64 > US-180 > I-40 > Winslow > AZ-87 > AZ-260 > Camp Verde (Distant Drums Resort) | geen trails
29 mei > AZ-260 > AZ-89A > Jerome > Cottonwood > AZ-89A > Sedona (Rancho) | Devil's Bridge trail
30 mei > AZ-89A > Oak Creek Vista > Williams > Seligman > Hackberry > Kingman (KOA Journey) | Old Route 66
31 mei > Chloride > Oatman > Lake Havasu (City) (Cattail Cove SP)
1 juni > AZ-95 > CA-62 > CA-177 > Joshua Tree NP (Jumbo Rocks) | Keys View
2 juni > CA-62 > Pioneertown > Palm Springs (Palm springs / Joshua Tree KOA) | citywalk
3 juni > San Bermardino > Barstow > Calico (Calico Ghost Town Campground) | citywalk
4 juni > I-15 > Primm (Bonny & Clyde death car) > Seven magic mountains > Hoover Dam > Lake Mead > Las Vegas (KOA Journey at Sam's Town)
5 juni > Inleveren Road Bear RV in Las Vegas | overnachting hotel
6 juni > Las Vegas > Schiphol
Ik heb eigenlijk de volgende vragen:
1. Is bovengenoemde vakantie realistisch? Veelal zullen we vroeg vertrekken en onderweg willen we veel zien. Ik verwacht dan ook dat we tegen het einde van de middag op de campgrounds aankomen
2. Is deze planning ook mogelijk omdat we een aantal overnachtingen doen in de NP's. Hoe lang kunnen we zonder stroom? Ik dacht zelf van om de dag naar een camping met electra en water. Maar in Canyonlands kom ik dan denk in de problemen, want daar staan we wel 2 nachten achter elkaar op een camping met weinig voorzieningen? (The Needles District Campground en Willow Flat Campground)
3. Sommige campings zijn: "first come, first served". Wat is jullie ervaring? Hoe laat moet je dan toch wel op die camping zijn om toch nog een plaats te hebben? En wat als je alternatieve camping ook vol is. Waar kun je dan overnachten?
4. Als je 's middags aankomt op een camping met "first come, first served", kun je dan nog wel met de camper even er tussenuit om bijvoorbeeld ergens te gaan eten? Denk aan Willow Flat Campground en 's avonds eten in Moab. Of ben je dan gelijk ook je plaats kwijt? Onder het mom van: "opgestaan is plaats vergaan".
5. En is een vertrek bij een gereserveerde plek wel mogelijk? Denk daarbij aan Devils Garden in Arches en eten in Moab?
6. Hoe snel moet je erbij zijn om plaatsen te reserveren in National Parks (denk aan Devils Garden). Moet je al een account met creditcard en naw-gegevens hebben aangemaakt bij recreation.gov?
Hopelijk kunnen jullie mij van de antwoorden voorzien.
Groet, René