Ik heb hier al veel gelezen en de voorbeeldreis ziet er ook erg leuk uit! Ik twijfel nog over een aantal dingen.
Wij zijn voornemens om in mei te reizen. We hebben nog geen vakantie aangevraagd, dus zijn nog zeer flexibel. Ik denk dat we in totaal wel zo'n 4 à 5 weken kunnen reizen. Ik ben al veel aan het kijken op websites van aanbieders, maar de prijzen voor volgend jaar zijn nog niet beschikbaar, dus daar is het wachten sowieso nog eventjes op. Maar is het nu ''voordeliger'' om een pakketreis te boeken of om zelf alle onderdelen los te boeken?
Enerzijds lijkt het me heel handig dat alles vooraf geregeld is en ik zelf niet hoef na te denken over de route of hoeveel dagen we ergens verblijven. Maar anderzijds, ik zou ook graag naar Sequoia NP willen, maar die wordt in de standaard rondreizen bijna niet aangeboden.
Natuurlijk wil ik ook graag naar de andere meest bezochte bezienswaardigheden, zoals: Yosemite NP, Zion NP, Death Valley NP, Bryce Canyon, Grand Canyon. Qua steden maakt het ons niet zo veel uit, Las Vegas willen we wel eens gezien hebben en San Francisco lijkt mij te gek.
Wat we wel zeker weten is dat we met een auto willen rondreizen en niet met een camper.
Daarnaast kwam het idee in me op, als we toch al zo'n eind vliegen, om aan het einde van de rondreis nog een kleine verlenging te doen op Hawaii. Wie heeft hier ervaring mee? Wat kan ik verwachten qua extra kosten? Is het handig om ter plaatse in Amerika tickets naar Hawaii te boeken of dat op voorhand in Nederland al te doen zodat het maar vastligt?
Ik zou dan naar één eiland gaan, een dag of 6, zoiets. Ik zat dan te denken aan het eiland Maui.
Het hoort misschien niet helemaal op deze plaats op het forum, maar het hoort wel bij onze reis door het Zuidwesten (misschien, hopelijk
Ben benieuwd naar alle adviezen en tips!