Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vvanvliet: vanaf Las Vegas met camper in twee weken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Vvanvliet
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Vvanvliet: vanaf Las Vegas met camper in twee weken

Bericht door Vvanvliet »

In de meivakantie gaan wij naar Amerika met onze drie pubermannen van 11,12 en 13 jaar. We hebben een vlucht op Las Vegas heen en terug, dat staat vast. Ook hebben we een camper gehuurd. Ik heb volgende planning gemaakt maar weet helemaal niet of dit realistisch is. Kan iemand tips geven of dit te doen is? Mijn kinderen willen graag naar Los Angelos en mijn man naar San Diego. En hebben jullie tips wat je met puberjongens kunt doen qua leuke activiteiten. (pretpark houden ze niet van)
22 april aankomst 12.30 uur in Las Vegas
23 april camper ophalen dan kijken we hoe ver we kunnen rijden richting Zion
24 april Zion
25 april Bryce
26 april Page
27 april Page
28 april Grand Canyon'
29 april over route 66 naar Barstow
30 april camping newport dunes waterfront daar blijven 3 nachten en huren een auto
1 mei dagje naar San Diego
2 mei dagje naar Los Angelos
3 mei vertrek naar Lone pine
4 mei via Death Valley naar Las Vegas
5 mei Las Vegas
6 mei camper inleveren en naar huis vertrek 13.30 uur
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondreis vanaf Las Vegas met camper in twee weken

Bericht door josea »

Het kan, hoewel het hier en daar wel wat gehaast is. Veel tijd in San Diego zal je niet hebben, als je heen en weer rijdt op één dag. Daar kun je je wel meerdere dagen vermaken. Er zal ook wel wat file staan rond Los Angeles.
Ik snap alleen niet waarom je twee weken die camper hebt? Bij LA huur je een auto en in Las Vegas heb je hem eigenlijk ook niet meer nodig, een hotel aan de Strip is veel leuker. Dus eigenlijk heb je alleen de tweede week nog de camper om van LA naar Las Vegas te rijden in twee dagen. Dat had je ook met de auto kunnen doen, heb je meteen vervoer in Las Vegas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis vanaf Las Vegas met camper in twee weken

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan inderdaad, maar ik zou zelf liever wat meer tijd hebben besteed aan de parken in Utah. Naar Zion rijden kan op zich wel in 1 dag. Dan heb je daar een volle dag, dat is eigenlijk wel het minimum voor Zion. Hebben jullie daar al een camping gereserveerd? Dat kan 6 maanden van te voren als je in het park wilt kamperen.

Edit: ik zie nu je vraag over het reserveren ...

Qua activiteiten zou je kunnen kijken naar de Narrows in Zion, maar misschien is het water daarvoor nog te koud en te hoog. Verder is de Canyon Overlook Trail leuk om te doen (als je naar Bryce rijdt). In Bryce is paardrijden leuk om te doen. Verder kun je denken aan varen op Lake Powell. Misschien met een kajak naar Antelope Canyon?
Wat zijn de plannen in Los Angeles?
Bij Lone Pine kun je naar de Alabama Hills, leuk om daar rond te lopen.
In Death Valley vonden wij het heel bijzonder om daar de pup fish te zien; dat kan bij de Salt Creek.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Reis Vvanvliet: vanaf Las Vegas met camper in twee weken

Bericht door paulr »

Oef... zoals Josea al zegt: het kan. Ik denk dat het handig is om voor jezelf ook eens de rijtijden op te schrijven tussen de plaatsen die je wilt gaan bezoeken (tel bij google maps tijden ca 20% op met een camper). Vergeet ook niet dat je onderweg boodschappen doet, vaker bij een tankstation staat etc etc. Zoals Josea ook zegt: eigenlijk znde om de trip met een camper te doen. De camper is met name leuk in de parken en de natuur, dus in jullie geval nu alleen Zion (minimaal 2 nachten !), Bryce (1 nacht) en GC (1 nacht). Ik zou respectievelijk reserveren op Watchman, North en Mather Campground in deze parken. De overige dagen zou een auto+hotels veel beter geweest zijn inderdaad of.... je wijzigt je plannen en vergeet Californie.

In plaats daarvan kun je dan vanaf Bryce naar Capitol Reef via de UT12 (2 nachten Fruita campground) en dan door naar Arches (1 nacht Devils Garden). Vervolgens 2 nachten in Moab (raften/kajakken, mountainbiken, iets met 4x4 en canyonlands bezoeken. Sun Outdoor camping in het dorp). Daarvandaan naar Page via Monument Valley (1 nacht, maar hoeft niet per se). Dan de route vervolgen via Page naar GC en evt Sedona meepakken. Eindigen met 2 nachten Vegas...

Op deze manier heb je een iets rustigere route en tijd voor aktiviteiten onderweg... en maak je optimaal gebruik van de camper !
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het is echt wel allemaal zeer gehaast. Zowel de parken als de steden. Beetje zonde van zo een dure reis denk ik dan.
San Diego (je verspeelt 3 uur op en af) heeft zoveel te bieden.
LA Veel standaard bezienswaardigheden zitten in het noorden dus moet je er helemaal door. Zonde file kost je dat al een uur.

Het is echt ook wel jammer om in Vegas in de camper te blijven zitten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vvanvliet
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Vvanvliet »

Josea,
Deze kijk had ik nog niet bedacht. Had zeker een optie kunnen zijn. Maar ik heb de camper al vastgelegd voor twee weken. We vinden een camper ook wel fijn want dan heb je je eigen huis als het ware. Ik heb een een zoon met autistische trekken die ervan houdt om z'n eigen omgeving te hebben. De auto huren voor twee denk ik handig te vinden omdat ik het niet zo zitten om met een camper een stad in te rijden en ergens te parkeren.

Marianne, Bedankt voor de tips. In de kajaktocht in Page lijkt ons wel wat. In Los Angelos willen we alleen naar Santa Monica, dat kennen onze zonen van games en dat willen ze graag zien. We willen dan een fiets en fietsen naar Venice Beach, gewoon rustig aan. Aan het eind van de dag langs Griffith observatory rijden.
In San Diego willen we alleen het schip bezoeken en wat van de old town te zien. Gewoon rustig aan.

De tip om alleen de parken te doen, is niet iets wat onze zonen willen. Het zijn pubers :P

Het deel in Calafornie vind ik wel het lastige deel. Ik neem de tips in overweging en ga nog even naar de planning kijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Fietsen naar Venica Beach is inderdaad leuk. Je hebt dan in principe ook nog wel wat tijd voor andere dingen. Wij vonden een studiotour erg leuk om te doen, bijvoorbeeld bij Warner Bros of Paramount.

Het is Los Angeles, niet Los Angelos. :wink:

Bij Barstow zou je naar Calico Ghost Town kunnen gaan. Is wel erg commercieel en duur, maar misschien toch wel aardig. Volgens mij heb je daar ook een camping met de nodige activiteiten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer