Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Stremmul: Tip gevraagd voor reisdag GC - Page
Reis Stremmul: Tip gevraagd voor reisdag GC - Page
In onze reisroute zomer 2023 reizen we van de Grand Canyon naar Page, alwaar we overnachten. De dag erna reizen we van Page naar Las Vegas. We slaan ZION bewust over (eerder bezocht).
Ik heb drie vragen:
- Is het volgende plan voor de reisdag GC-Page realistisch: ochtendwandeling South kaibab trail tot Ooh Aah point, door naar Page en bezoek aan Horseshoe bend en Antelope Canyon (reserveren voor de namiddag)?
- Is een bezoek aan Valley of Fire op de route tussen Page en Las Vegas aan te raden (reistijd eind juli) of is het gezien de te verwachten temperatuur slimmer om direct door te rijden naar LV en daar wat meer tijd te hebben (nb we hebben 2 overnachtingen in LV)?
- Is het ook een optie om van GC via Page (met ochtendwandeling, HSB en Antelope Canyon) in de vroege avond door te rijden naar Kanab en daar te overnachten voor tijdwinst op de reisdag naar LV?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb drie vragen:
- Is het volgende plan voor de reisdag GC-Page realistisch: ochtendwandeling South kaibab trail tot Ooh Aah point, door naar Page en bezoek aan Horseshoe bend en Antelope Canyon (reserveren voor de namiddag)?
- Is een bezoek aan Valley of Fire op de route tussen Page en Las Vegas aan te raden (reistijd eind juli) of is het gezien de te verwachten temperatuur slimmer om direct door te rijden naar LV en daar wat meer tijd te hebben (nb we hebben 2 overnachtingen in LV)?
- Is het ook een optie om van GC via Page (met ochtendwandeling, HSB en Antelope Canyon) in de vroege avond door te rijden naar Kanab en daar te overnachten voor tijdwinst op de reisdag naar LV?
Alvast bedankt voor het meedenken!
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Reis Stremmul: Tip gevraagd voor reisdag GC - Page
Ik denk dat het zeker moet lukken om eerst te wandelen in de GC (een beetje afhankelijk natuurlijk van hoe laat je opstaat/gaat wandelen) en dan naar Page rijden waar je eind van de middag een van de Antelope Canyons of de Horseshoe bend 'doet'. Ik denk niet dat je voor beide tijd hebt, maar misschien heb ik dat mis.
Maar mocht dat nu niet lukken, kun je dat altijd nog de volgende morgen doen. Ik zou dan ook zeker niet alvast doorrijden naar Kanab, maar overnachten in Page. Ook omdat ik denk dat de dag van de GC naar Page met jullie plannen al vol genoeg is, en dat je dan niet ook nog eens 1,5 uur door wilt rijden naar Kanab.
Van Page naar LV is het een uur of 5 rijden. Als je eerst de Horseshoe bend 'doet', (of een tour in de Antelope Canyon afhankelijk van beschikbaarheid), ben je rond 10 uur wel op weg naar LV. Dan kom je precies op tijd aan om in te checken, of om eerst naar de outlets te gaan, of om onderweg toch nog via Valley of Fire te rijden, al zal je daar in juli midden op de dag niet heel veel meer kunnen doen dan doorheen rijden.
Maar mocht dat nu niet lukken, kun je dat altijd nog de volgende morgen doen. Ik zou dan ook zeker niet alvast doorrijden naar Kanab, maar overnachten in Page. Ook omdat ik denk dat de dag van de GC naar Page met jullie plannen al vol genoeg is, en dat je dan niet ook nog eens 1,5 uur door wilt rijden naar Kanab.
Van Page naar LV is het een uur of 5 rijden. Als je eerst de Horseshoe bend 'doet', (of een tour in de Antelope Canyon afhankelijk van beschikbaarheid), ben je rond 10 uur wel op weg naar LV. Dan kom je precies op tijd aan om in te checken, of om eerst naar de outlets te gaan, of om onderweg toch nog via Valley of Fire te rijden, al zal je daar in juli midden op de dag niet heel veel meer kunnen doen dan doorheen rijden.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Welkom op het forum.
Het lijkt mij nogal druk. Misschien is het allemaal (net) te doen, maar de eerste veertig kilometer rijd je nog langs de Grand Canyon met enkele uitzichtpunten waar je misschien wilt stoppen. Houd er ook rekening mee dat je al eerder - ik dacht een half uur - bij Antelope Canyon moet zijn.
Slaan jullie Bryce N.P. om dezelfde reden over als Zion N.P.? Ik ben er al enkele keren geweest en ik vind het telkens weer prachtig.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Misschien is het verstandig om je route hier te plaatsen. Dan zien we bijvoorbeeld of je een dag eerder al gelegenheid hebt iets bij de Grand Canyon te zien of doen.
Het lijkt mij nogal druk. Misschien is het allemaal (net) te doen, maar de eerste veertig kilometer rijd je nog langs de Grand Canyon met enkele uitzichtpunten waar je misschien wilt stoppen. Houd er ook rekening mee dat je al eerder - ik dacht een half uur - bij Antelope Canyon moet zijn.
Als je verder onderweg niets gepland hebt, zou je via Valley Of Fire kunen rijden. Het is een mooie route.Stremmul schreef: ↑18 okt 2022, 22:26- Is een bezoek aan Valley of Fire op de route tussen Page en Las Vegas aan te raden (reistijd eind juli) of is het gezien de te verwachten temperatuur slimmer om direct door te rijden naar LV en daar wat meer tijd te hebben (nb we hebben 2 overnachtingen in LV)?
Slaan jullie Bryce N.P. om dezelfde reden over als Zion N.P.? Ik ben er al enkele keren geweest en ik vind het telkens weer prachtig.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dank voor jullie reactie. We gaan dan toch slapen in Page denk ik en in de ochtend daar nog iets doen vóór vertrek naar LV.
Bryce slaan we inderdaad over om dezelfde reden (vonden wij overigens ook prachtig). We hebben gekozen voor een korter rondje, met hier en daar meer overnachtingen per plek.
We reizen met onze twee zoons die er nog niet zijn geweest. Mijn man en ik hebben het meeste van de route 20 jaar geleden gezien, behalve SEKI. Destijds langere route met steeds 1 overnachting per plek en voor mijn gevoel op verschillende plekken wel wat gemist. Nu willen we er iets meer rust in en een voor ons goede balans tussen kust, stad, woestijn en bos. Dat heeft geleid tot de volgende route:
Dag 1 Heenvlucht SF-Pasific Grove
Dag 2. Pasific Grove (Point Lobos State Natural Reserve, Monterey)
Dag 3. Pasific Grove - Santa Barbara
Dag 4. Santa Barbara
Dag 5. Santa Barbara - LA
Dag 6. LA
Dag 7 LA
Dag 8. LA - Twentynine Palms (JT NP)
Dag 9 Twentynine Palms - Kingman (stukje route 66 voor de jongens)
Dag 10 Kingman - GC (via Seligman, Williams - overnachting GC Village)
Dag 11 GC - Page
Dag 12 Page - LV
Dag 13 LV
Dag 14 LV - Death Valley
Dag 15 Death Valley - Lee Vining
Dag 16 Lee Vining - El Portal (Yosemite)
Dag 17 Yosemite
Dag 18 El Portal - Grant Grove (SEKI)
Dag 19 SEKI)
Dag 20 Grant Grove - Three Rivers (SEKI)
Dag 21 Three Rivers - SF
Dag 22 SF
Dag 23 SF
Dag 24 Terugvlucht
Ik ben nog niet zeker over het bezoek aan Point Lobos…destijds hebben we de 17 miles drive gedaan. Daarom wil ik nu graag iets anders, maar dan zien mijn zoons de 17 miles drive niet. Een tip op dit punt is ook zeer welkom.
Bryce slaan we inderdaad over om dezelfde reden (vonden wij overigens ook prachtig). We hebben gekozen voor een korter rondje, met hier en daar meer overnachtingen per plek.
We reizen met onze twee zoons die er nog niet zijn geweest. Mijn man en ik hebben het meeste van de route 20 jaar geleden gezien, behalve SEKI. Destijds langere route met steeds 1 overnachting per plek en voor mijn gevoel op verschillende plekken wel wat gemist. Nu willen we er iets meer rust in en een voor ons goede balans tussen kust, stad, woestijn en bos. Dat heeft geleid tot de volgende route:
Dag 1 Heenvlucht SF-Pasific Grove
Dag 2. Pasific Grove (Point Lobos State Natural Reserve, Monterey)
Dag 3. Pasific Grove - Santa Barbara
Dag 4. Santa Barbara
Dag 5. Santa Barbara - LA
Dag 6. LA
Dag 7 LA
Dag 8. LA - Twentynine Palms (JT NP)
Dag 9 Twentynine Palms - Kingman (stukje route 66 voor de jongens)
Dag 10 Kingman - GC (via Seligman, Williams - overnachting GC Village)
Dag 11 GC - Page
Dag 12 Page - LV
Dag 13 LV
Dag 14 LV - Death Valley
Dag 15 Death Valley - Lee Vining
Dag 16 Lee Vining - El Portal (Yosemite)
Dag 17 Yosemite
Dag 18 El Portal - Grant Grove (SEKI)
Dag 19 SEKI)
Dag 20 Grant Grove - Three Rivers (SEKI)
Dag 21 Three Rivers - SF
Dag 22 SF
Dag 23 SF
Dag 24 Terugvlucht
Ik ben nog niet zeker over het bezoek aan Point Lobos…destijds hebben we de 17 miles drive gedaan. Daarom wil ik nu graag iets anders, maar dan zien mijn zoons de 17 miles drive niet. Een tip op dit punt is ook zeer welkom.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je op tijd aan de South Kaibab Trail begint kun je die dag nog veel doen. Het is sowieso mooi (en qua temperatuur nog plezierig) om het tegen zonsopkomst te doen. Wij liepen ooit tot aan Cedar Ridge, zie hier onze ervaring.
Reken nog wel tijd voor wat viewpoints aan de oostkant.
Ik vind de route niet erg rustig. Je hebt overal de minimale tijd. Het is wel een eind rijden na aankomst, dus je mist onderweg ook van alles.
Kijk eens in ons verslag voor 1 nacht Pacific (met twee keer een c) Grove en 2 nachten Big Sur. Wij deden een groot deel van de 17 miles drive op de fiets, dat is misschien ook een idee.
Waarom zou je niet zowel de 17 miles drive als Point Lobos kunnen doen? Maar misschien is het sowieso niet gek om wat eerder te stoppen, en dan 1 nacht SB.
Hou er rekening mee dat er wellicht weer een toegangsreservering komt voor Yosemite. Als je niet in het park overnacht moet je in dat geval een reservering hebben om het park in te rijden (dus ook voor de Tioga road).
Marianne
Reken nog wel tijd voor wat viewpoints aan de oostkant.
Ik vind de route niet erg rustig. Je hebt overal de minimale tijd. Het is wel een eind rijden na aankomst, dus je mist onderweg ook van alles.
Kijk eens in ons verslag voor 1 nacht Pacific (met twee keer een c) Grove en 2 nachten Big Sur. Wij deden een groot deel van de 17 miles drive op de fiets, dat is misschien ook een idee.
Waarom zou je niet zowel de 17 miles drive als Point Lobos kunnen doen? Maar misschien is het sowieso niet gek om wat eerder te stoppen, en dan 1 nacht SB.
Hou er rekening mee dat er wellicht weer een toegangsreservering komt voor Yosemite. Als je niet in het park overnacht moet je in dat geval een reservering hebben om het park in te rijden (dus ook voor de Tioga road).
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1910 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-