Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JLkids.USA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.

Bericht door JLkids.USA »

Ik kreeg deze reactie van united:

It appears that you've purchased a bulk ticket from a travel agency that requires special handling. Any flight changes to a wholly unused ticket, has to be done directly with the original booking source.

Als ik in de voorwaarden kijk is annuleren tot 42 dagen voor vertrek 200 euro. Dan zou dat dus de prijs zijn om om te boeken? Hoewel als ik nu kijk naar wat de tickets kosten bij united dan zou ik echt veel duurder uit zijn dan wat ik er nu voor betaald heb. Dus dan denk ik dat ik het hierbij maar laat zitten.

Ik kan wel kijken of ik wat kan schuiven met hotels. Opa en oma gaan ook mee. Ze passen zich wel aan aan onze reis, maar ze zouden toch graag de grand canyon erin willen houden. Misschien dat ik dan een hotel kan vinden in tusayan. Ik zag dat dat best dichtbij is. Wellicht dan 1 nacht daar en een extra nacht bij Yosemite? De kinderen kijken erg uit naar Disney. Ik ga eens even puzzelen.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Waarom dan Tusayan? Boek dan meteen een overnachting in het park, hoeft niet veel duurder te zijn.
Bright angel lodge bijvoorbeeld, dan overnacht je pal aan de rim! Met een beetje mazzel kun je een mooie zonsopgang zien.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Ik snap dat je dan niet meer omboekt, maar 200 euro of 100% is toch ook wel even wat anders. En gewoon weer foute informatie. Kijk dan ook eens naar je acco in LA want wellicht kun je die nog wijzigen naar 2 of 3 nachten zodat je nog iets in Anaheim kunt zoeken. Die zou ik dan bij voorkeur zelf (annuleerbaar) boeken trouwens. En ik zou ook een klacht indienen bij het reisbureau.
JLkids.USA
Amerika-ontdekker

Bright angel kan ik niet boeken, er is geen beschikbaarheid. Andere accomodaties in het park zijn vrij duur. Rond 300-400 dollar per nacht en we hebben 2 kamers nodig. Ik zag ook nog Red Feather lodge voor een mooie prijs. Lijkt me er ook niet ver vandaan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Red Feather Lodge is in Tusayan als ik me niet vergis. Dat is op zich niet verkeerd. Je zou iets annuleerbaars kunnen boeken en dan regelmatig checken of er iets in de Bright Angel lodge vrij komt Je hebt dan wel 3 kamers nodig denk ik. Je kunt ook eens bellen; ze hebben ook cabins voor grotere gezelschappen, die zijn alleen telefonisch te reserveren (zie https://www.grandcanyonlodges.com/lodgi ... ge-cabins/). In het begin van je topic is al de Yavapai Lodge genoemd, dat is ook nog een mogelijkheid.
Kijk ook eens naar de vervoersmogelijkheden in de parken; het is niet gek als je ergens zit waar je gebruik kan maken van een shuttlebus. Dan hoeft je niet altijd alles samen te doen.

Ik begrijp nu dat jullie met 8 personen zijn. Hebben jullie dan twee auto's?
Met een dergelijk groot gezelschap lijkt het me zéker verstandig om het programma niet te druk te maken. Ik kan me voorstellen dat voor opa en oma de GC een wens is, maar laat ze ook eens naar de route kijken en naar de andere parken; wellicht dat ze dan ook begrijpen dat dit wel erg veel is, zeker als jullie niet meer gaan doen dan een paar uitzichtpunten.

Marianne
JLkids.USA
Amerika-ontdekker

Voordat ik alle hotels om ga gooien vanavond wil ik nog even deze route dan voorleggen:

Dag 1: aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco - Los Angeles
Dag 3: Los Angeles (Disney)
Dag 4: Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles - Kingman
Dag 7: Kingman - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Sequoia NP
Dag 11: Sequoia NP - Yosemite NP
Dag 12: Yosemite NP
Dag 13: Yosemite NP - San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco - Nederland
Dag 16: thuis

Ik heb de vraag uitstaan bij het hotel in Los Angeles of ik daar kosteloos 1 nacht af kan halen. Dan kunnen we daar een nacht langs de kust route nemen. Ik heb nu gekozen voor Disney op dag 3, omdat dat een vrijdag is. Ik kan me voorstellen dat zaterdag of zondag het helemaal super druk is in het pretpark? Als dat in het hoogseizoen geen verschil zou maken dan kan dat alsnog op een weekenddag, wat wel zou moeten als we er een nacht langs de kustroute tussen kunnen doen.

Red Feather is dus een optie, deze kan ik inderdaad met gratis annuleren boeken en betalen bij accommodatie. Ik zou Bright Angel dan nog in de gaten kunnen houden. Yavapai lodge heb ik ook gezien, maar was ook vrij prijzig en ook direct betalen (is dat altijd bij deze lodge?). We kiezen voor 2 kamers (4 personen per kamer).
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Wanneer ga je dan? Ik zie bij de bright angel lodge nog elke dag beschikbaarheid.

Edit: en nu niet meer…… :shock:
Laatst gewijzigd door josea op 10 okt 2022, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
JLkids.USA
Amerika-ontdekker

We zouden dan op 26 juli 2023 daar overnachten.
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Vanaf 1 juli staat elke dag op niet beschikbaar. Misschien gaan ze verbouwen ofzo? Weet jij dat, Marianne?
Kun je daar überhaupt met vier personen per kamer in?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Direct betalen betekent niet dat je niet kosteloos kunt annuleren. Dus dat hoeft op zich geen reden te zijn om niet iets te reserveren in het park.
De tijd voor Sequoia is nog steeds bijzonder kort. Je gaat het in deze optie bezoeken op de dag dat je naar Yosemite rijdt. Even afhankelijk van waar je gaat overnachten bij Yosemite, wordt dat een rijdag van minimaal 5,5 uur (tot aan Yosemite Village). Als je buiten het park overnacht komt daar nog minimaal een uur bij. En dat is dan alleen nog maar de reistijd.
Als je toch naar Yosemite gaat, waarom dan niet daar naar de sequoia's? Je hebt dan een mooie en kortere route. Als Sequoia een must is dan zou ik Yosemite vergeten en die tijd gebruiken voor Sequoia en Kings Canyon.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

josea schreef:
10 okt 2022, 14:17
Vanaf 1 juli staat elke dag op niet beschikbaar. Misschien gaan ze verbouwen ofzo? Weet jij dat, Marianne?
Kun je daar überhaupt met vier personen per kamer in?
Ik weet het niet, ik zie inderdaad ook geen beschikbaarheid vanaf juli (ik heb gezicht op 2 personen nu, dus daar kan het niet aan liggen).
De kamers zijn voor maximaal 3 personen.
Ik heb ze een bericht gestuurd.

Zie voor een handig overzicht van accommodatie in en vlakbij het park: https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/lodging.htm

Marianne
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Er zijn nog wel kamers beschikbaar voor 26-7, maar je moet even spelen met het aantal personen. Er kunnen er maar 2 of 3 in afhankelijk van welke kamer je neemt. Voor 8 man heb je er dus al wel 3 nodig, maar je zit wel eerste rang. Red Feather is okee om te overnachten en er zit een zwembad bij. Je had toch al een auto geboekt als ik het goed heb? Hoe doe je dat dan nu met 8 personen?
JLkids.USA
Amerika-ontdekker

Ik heb Sequoia NP er eigenlijk een soort van tussen gepropt, omdat er een aantal in ons gezelschap vooral de General Sherman tree willen zien. Ik heb het idee dat ik verder alleen maar bossen daar aan zal treffen? Mij lijkt Yosemite een mooier park? Met sequoia’s, maar ook met beekjes, rotsen etc. Een mooier landschap.

Het is een heel gepuzzel om met allerlei wensen rekening te houden :wink:

Qua auto hebben we een chervolet surburban 8 zitter geboekt.

De kinderen kunnen nog niet alleen op een kamer, dus we zijn wel afhankelijk van de verdeling 2 + 6, of 4 + 4. Mijn man wil niet dat wij zelf nog gaan splitsen om ieder apart met wat kinderen op een kamer te slapen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sequoia is redelijk veel bomen, maar ook wel riviertjes en rotsen. Met name Kings Canyon is wat gevarieerder.
Bedenk dat de General Sherman Tree wel de grootste is, maar dat de Grizzly Giant in Yosemite daar niet echt voor onder doet, zeker als je ze niet naast elkaar ziet. Het mooie van sequoia vind ik dat je meer tussen de sequoia's door kunt wandelen (ik vind de Congress Trail een aanrader, zie hier voor ons bezoek daar) ) maar als jullie niet gaan wandelen maakt dat ook niet uit. Je kunt ook alleen de General Grant doen, dat is de nr 2 qua grootte. Het is een leuk klein rondje waarbij je ook door een boom kunt lopen. In dit geval zou ik liever overnachtten in Fresno of in Kings Canyon zelf (maar de cabins waren geen optie begreep ik?), dan kun je via de CA180 het park binnen rijden.
Als je niet naar Yosemite gaat is de Kings Canyon Scenic Byway ook een aanrader. Het is ook leuk overnachten daar, in de Cedar Grove (180 dollar voor een kamer met 2 queens), zie hier voor ons verblijf.

Voor Kings Canyon en ook Sequoia had ik al naar ons 2006- en 2013-verslag verwezen. Beide vakanties bezochten we ook Yosemite, dus vergelijk dat eens. Je kunt ook eens kijken welke wandelingen er zin beide parken zijn en op basis daarvan een keuze maken.
Yosemite is wel iets veelzijdiger, en met kinderen kun je er wel wat meer doen (zwemmen/pootjebaden in de Merced river, fietsen, korte wandelingen, het Indianendorp bekijken etc).

Marianne
JLkids.USA
Amerika-ontdekker

Bedoel je in Fresno overnachten na Sequoia NP? Ik denk dat ik dan liever zo dicht mogelijk bij Sequoia NP wil overnachten, omdat we die dag al een flinke auto rit gehad hebben.

Is het een kleine wandeling van Sherman naar de Grant? Het is dan sowieso wel fijn om even te wandelen na zo’n rit. Ik denk dat ik het daarna dan wel prima vind en de volgende dag we al op tijd naar Yosemite vertrekken. Dan hebben we daar ruim de tijd met 2 overnachtingen verwacht ik.

Ik had al wat verslagen van je gelezen, maar Yosemite NP trekt mij persoonlijk meer dan Sequoia NP, maar door toch een dagdeel in Sequoia NP te vertoeven kom ik ook mijn mede-reizigers tegemoet :wink:
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

zooooo...er wordt al behoorlijk aan de route getimmerd :)
@JLkids.USA Kun je mij doorgeven waar je een en ander geboekt hebt ? Wellicht zitten er in de ''regeltjes'' wel wat mogelijkheden. ''Requires special handling'' betekent niet 100% kosten. Heb je bij een ANVR organisatie geboekt? Staat er specifiek in je reisovereenkomst welke onderdelen van de reisovereenkomst 100% kosten krijgen bij wijziging, etc, etc. Je mag me ook wat details in een PB sturen...
(ik werk in de reiswereld en mogelijk kan ik je advies geven hoe je mogelijk tóch iets kan bereiken. Geen garantie, maar wie weet...)
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik bedoelde eerst een nacht in Lyndsay en dan een nacht Fresno.
En nee, je kunt niet van de Sherman Tree naar de Grant Tree lopen.... De ene ligt in Sequoia en de andere in Kings Canyon. Heb je al eens op de kaart van de parken gekeken? Zie daarvoor onder maps op www.nps.gov/seki.

Marianne
JLkids.USA
Amerika-ontdekker

@Paul: Ja ze zijn aangesloten bij ANVR, maar ik heb besloten om het zo maar te laten met de tickets. Als ik de tickets opnieuw zou boeken ben ik vele malen duurder uit. Op onze totaalprijs voor tickets voor 8 pers is het nu 4000 euro duurder bij United :shock:

Ik probeer nu dus wat aanpassingen te doen in de hotels/route die we al hadden. Ik heb inmiddels de red Feather lodge geboekt bij grand canyon.

Ik ben nog in afwachting of ik 1 nacht in LA kan skippen, dan zouden we 1 overnachting langs de kust route willen nemen.

@marianne: oh zo ja, dan laat ik het hotel in lyndsay staan en kijk ik nog voor 2 nachten in Fresno. Dan gaan we in Sequoia NP alleen de General Sherman bezoeken en wat rond wandelen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, ik was uitgegaaan van Lindsay. En dan via Sequoia naar Fresno, of wellicht nog niets verder. dat ziet er dan zo uit:

image.png
image.png (322.12 KiB) 872 keer bekeken

Op deze manier heb je tijd voor de General Sherman Tree en een kijkje bij de Tunnel Log etc. En je komt langs de General Grant Grove in Kings Canyon. Terugrijden naar Lyndsay heeft helemaal geen zin.
Fresno is echter geen goede basis voor Yosemite! Je kunt het gebruiken als tussenstop maar niet om daarvandaan heen en weer te rijden naar Yosemite
Je zou na Fresno iets in het park kunnen zoeken, of kijk naar El Portal. Een andere mogelijkheid is om na Sequoia twee nachten Oakhurst te doen.

Marianne
JLkids.USA
Amerika-ontdekker

Ik ben de halve avond bezig geweest om een betaalbare overnachting te zoeken bij Yosemite. Vanaf Oakhurst betaal je 1000+ euro voor 2 nachten en 2 kamers. Lodges in het park zijn nog duurder.

Ik had eigenlijk bedacht om de dag wanneer we uit Las Vegas komen sequoia NP in te rijden voor de Sherman Tree. En daarna te overnachten in Lyndsay en van daaruit de volgende dag verder te gaan naar Yosemite NP.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer