Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.
Re: Reis JLkids.USA: advies reisschema met 4 kinderen.
Wellicht handig om te vermelden wat er al geboekt is, wat nog niet. Wellicht zelfs bekijken wat er nog gewijzigd kan worden (mogelijk tegen kosten). En dan heb ik het over vluchten (zelfs die kunnen wellicht nog gewijzigd worden), de autohuur en ook de overnachtingen.... En aangeven wat jullie erg graag willen zien. Mogelijk kunnen we dan met vereende krachten en ideeën er nog een mooie reis van maken !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is een heel slecht advies! Het zal vermoedelijk helemaal niets uitmaken qua kosten. Nu kost het je een vakantiedag.JLkids.USA schreef: ↑09 okt 2022, 20:55We hebben de vlucht via een reisbureau laten boeken en daar kregen we het advies om een rondje vanuit SF te maken voor de beste ticketprijzen.
Ik neem aan dat de accommodaties nog wel gewijzigd kunnen worden?
Marianne
-
JLkids.USA
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Lief dat jullie zo mee willen denken. De vliegtickets staan dus al vast en zijn ook al betaald. Zo ook de accommodatie in SF (eerste nacht) en de accommodatie in los angeles ook. We hadden dan misschien beter die 3 dagen SF in het begin kunnen doen. Maarja die rit naar LA zal dan toch moeten uiteindelijk. De rest van de accomodaties kunnen nog wel gewijzigd worden. Die zijn geboekt, maar met gratis annulering etc via Booking.com.
Sequoia NP en Grand Canyon waren voor ons samen met de steden wel een must. Daarop was de reis in eerste instantie ook op in elkaar geknutseld. Maar nu zien we natuurlijk ook nog andere mooie plekken voorbij komen waar je dan zo dicht bij in de buurt bent voor je gevoel waardoor we een beetje aan het kijken zijn of we iets ergens toch in kunnen passen. Maar goed, we willen er natuurlijk ook geen stress reis van maken. We zouden er dan toch graag Yosemite NP, Waterholes of Antelope canyon, Horseshoe Bend aan toe willen voegen. Maar als dat echt niet te doen is, houden we ons gewoon aan het oorspronkelijke plan.
Sequoia NP en Grand Canyon waren voor ons samen met de steden wel een must. Daarop was de reis in eerste instantie ook op in elkaar geknutseld. Maar nu zien we natuurlijk ook nog andere mooie plekken voorbij komen waar je dan zo dicht bij in de buurt bent voor je gevoel waardoor we een beetje aan het kijken zijn of we iets ergens toch in kunnen passen. Maar goed, we willen er natuurlijk ook geen stress reis van maken. We zouden er dan toch graag Yosemite NP, Waterholes of Antelope canyon, Horseshoe Bend aan toe willen voegen. Maar als dat echt niet te doen is, houden we ons gewoon aan het oorspronkelijke plan.
zelfs vliegtickets die al betaald zijn kunnen (doorgaans na Corona) tegen een (kleine) vergoeding nog gewijzigd worden. En een overnachting ''kwijt'' zijn qua kosten, maar daarmee je reis redden is het overwegen waard....
-
JLkids.USA
- Amerika-ontdekker
Voordat we hadden geboekt wilden we een one way van LV naar SF (of andersom), maar toen bleek dus dat we 2000 dollar moesten betalen voor een one way fee voor de auto. Dat vonden we uiteraard veel te veel waardoor we daardoor dus ook gekozen hebben om te heen en terug te vliegen vanuit SF.
dat is vreemd... tussen veel staten is er een one way fee, maar bij de meeste autoverhuur bedrijven zijn er juist géén one way kosten tussen Californie en Nevada. Als ik nu een Ford Expedition voor 16 dagen wil boeken in het hoogseizoen voor 16 dagen (juli/aug) ben ik nog geen 1600,- kwijt trouwens, dus dan is 2000 usd voor alleen de one way fee wel erg veel...
edit: 1800,-...
edit: 1800,-...
Laatst gewijzigd door paulr op 09 okt 2022, 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.
-
JLkids.USA
- Amerika-ontdekker
We kregen de kosten toen door van het reisbureau, want zij hebben ook de huurauto geboekt. Ik zal het anders zelf eens navragen bij Sunnycars. Het zou wel een hoop schelen denk ik als we geen rondje hoeven te maken.
bij sunny cars is het doorgaans gratis annuleren !!!! zie mijn eerdere bericht: dat tarief SFO=SFO is van Sunny....
-
JLkids.USA
- Amerika-ontdekker
Ik heb het net inderdaad zelf ook opgezocht op de website en je hebt gelijk! Dit is balen. Als we dit vooraf hadden geweten dan waren we toch voor de one way optie gegaan. Het vervelende is dat de accommodatie in los Angeles niet geannuleerd kan worden. Wellicht kan ik wel navragen of de datum gewijzigd kan worden, maar dan gaan we eerst maar eens puzzelen hoe we het anders beter in elkaar kunnen zetten als we toch voor one way gaan, voordat ik de reis ‘open breek’. Ik weet nu ook nog niet wat het gaat kosten als we de tickets wijzigen (die zijn bij united airlines geboekt).
Het kan zijn dat UA de wijzigingskosten + de mogelijke meerkosten voor een nieuw ticket zal doorbereken. Maar zelfs dan is het de moeite waard om dit te doen. Check eerst eens wat deze kosten zijn svp. Bedenk vervolgens wat je wilt gaan doen en zien. En deel dat hier eerst voordat je tickets en auto gaat wijzigen… wij (josea, Marianne en vele anderen) willen dan ongetwijfeld graag meedenken voor de beste mogelijkheden en route…. Ik reken altijd als volgt : zo’n rondreis kost ca 200-300 euro per persoon per dag met vlucht, vervoer, acco, eten en aktiviteiten. Een loze rijdag kost dus dit bedrag per dag ! Een goede planning bespaart dus uiteindelijk….
-
JLkids.USA
- Amerika-ontdekker
Ja, super bedankt! Ik zat nu dan aan deze route te denken:
Dag 1: aankomst SF
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite (acco in de buurt van Yosemite?)
Dag 5: Yosemite - Sequoia NP (acco in de buurt van Sequoia)
Dag 6: Sequoia NP - Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles (Disney)
Dag 9: Los Angeles
Dag 10: Los Angeles - Kingman
Dag 11: Kingman - Grand canyon (flagstaff)
Dag 12: Grand canyon (flagstaff)
Dag 13: Flagstaff - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - terugvlucht
Dag 16: thuis
Dag 1: aankomst SF
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite (acco in de buurt van Yosemite?)
Dag 5: Yosemite - Sequoia NP (acco in de buurt van Sequoia)
Dag 6: Sequoia NP - Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles (Disney)
Dag 9: Los Angeles
Dag 10: Los Angeles - Kingman
Dag 11: Kingman - Grand canyon (flagstaff)
Dag 12: Grand canyon (flagstaff)
Dag 13: Flagstaff - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - terugvlucht
Dag 16: thuis
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Uit die route zou ik als eerste Flagstaff vergeten en een locatie in het park boeken. En dan één nacht (is met kinderen echt wel genoeg) en die extra nacht toevoegen aan Yosemite.
En bij voorkeur ook nog een nacht LA minder en die toevoegen aan Sequoia.
Want nu race je zowel door Yosemite als Sequoia heen en hebt nauwelijks tijd om echt iets te ervaren van het park.
Of Sequoia vergeten; als het vooral om de grote bomen gaat, dan kun je die ook in Yosemite zien.
Je hebt dan misschien wat meer rust op de rest van de route. Misschien kun je dan Page nog ingevoegd krijgen, daar zou nog even op gepuzzeld moeten worden.
En bij voorkeur ook nog een nacht LA minder en die toevoegen aan Sequoia.
Want nu race je zowel door Yosemite als Sequoia heen en hebt nauwelijks tijd om echt iets te ervaren van het park.
Of Sequoia vergeten; als het vooral om de grote bomen gaat, dan kun je die ook in Yosemite zien.
Je hebt dan misschien wat meer rust op de rest van de route. Misschien kun je dan Page nog ingevoegd krijgen, daar zou nog even op gepuzzeld moeten worden.
-
JLkids.USA
- Amerika-ontdekker
Het kijken naar een nieuwe route houd al snel op, want volgens het reisbureau kunnen we de tickets niet meer wijzigen alleen tegen 100% van de annuleringskosten. Dat gaat m dus niet worden met 6 tickets.
-
JLkids.USA
- Amerika-ontdekker
Ik heb United inmiddels zelf ook een bericht gestuurd of er mogelijkheden zijn om de tickets te wijzigen. Het reisbureau gaf namelijk bij de auto ook aan dat er wel een one way fee gold op het moment dat wij boekte (11 sept). Ik denk dat jij gelijk had hierin Paul en er nooit een one way fee gevraagd werd bij Sunny voor deze plaatsen. Dus ik zit momenteel ook een beetje met gemengde gevoelens bij het reisbureau.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, ik zou niet afgaan op dat reisbureau. Jammer dat je daar mee in zee bent gegaan, je had toch alles makkelijk zelf kunnen regelen, zeker omdat je al tips op het forum had gekregen, en nog veel meer tips had kunnen krijgen.
Als je wel aan een rondje SF vast zit zou ik als ik jullie was toch echt overwegen om alles ten oosten van Las Vegas te laten vallen. Je kunt daar nooit alles doen wat de moeite waard is, en om alleen voor de Grand Canyon die extra kilometers te maken is zonde van de tijd. Gebruik die tijd om meer van de rest te kunnen genieten.
Een voorbeeld, met zowel Sequoia als Yosemite erin:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF - Cambria
Dag 3 Cambria - LA
Dag 4 LA
Dag 5 LA - Anaheim
Dag 6 Anaheim
Dag 7 Anaheim - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Bishop
Dag 10 Bishop - Yosemite
Dag 11 Yosemite - Sequoia
Dag 12 Sequoia
Dag 13 Sequoia - San Francisco
Dag 14 San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco
Omdat je naar Disnleyland wil heb ik Anaheim er in gezet; ik weet niet waar je nu de overnachtingen had, maar vanuit LA is dat niet handig.
Marianne
Als je wel aan een rondje SF vast zit zou ik als ik jullie was toch echt overwegen om alles ten oosten van Las Vegas te laten vallen. Je kunt daar nooit alles doen wat de moeite waard is, en om alleen voor de Grand Canyon die extra kilometers te maken is zonde van de tijd. Gebruik die tijd om meer van de rest te kunnen genieten.
Een voorbeeld, met zowel Sequoia als Yosemite erin:
Dag 1 naar SF
Dag 2 SF - Cambria
Dag 3 Cambria - LA
Dag 4 LA
Dag 5 LA - Anaheim
Dag 6 Anaheim
Dag 7 Anaheim - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Bishop
Dag 10 Bishop - Yosemite
Dag 11 Yosemite - Sequoia
Dag 12 Sequoia
Dag 13 Sequoia - San Francisco
Dag 14 San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco
Omdat je naar Disnleyland wil heb ik Anaheim er in gezet; ik weet niet waar je nu de overnachtingen had, maar vanuit LA is dat niet handig.
Marianne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Nou zeg, wat een beroerd reisbureau inderdaad! Die willen volgens mij gewoon niets voor je doen, want dat kost teveel moeite.
Maar inderdaad, bij een rondje SF kun je het beter inkorten, zoals Marianne voorstelt. En dan het gedeelte oostelijk van Las Vegas in een andere vakantie doen. Daar ga je echt meer van genieten dan hele dagen auto rijden.
Maar inderdaad, bij een rondje SF kun je het beter inkorten, zoals Marianne voorstelt. En dan het gedeelte oostelijk van Las Vegas in een andere vakantie doen. Daar ga je echt meer van genieten dan hele dagen auto rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En zelfs mijn rondje is aardig gehaast! Voor de kust zijn twee overnachtingen mooier, maar goed, dit is al beter dan in 1 dag naar LA rijden.
Ook voor Yosemite is er in mijn route nu veel te weinig tijd- zeker als je buiten het park gaat overnachten - maar je hebt zo wel de mooie route via Death Valley en de 395 en de Tioga Pass.
Marianne
Ook voor Yosemite is er in mijn route nu veel te weinig tijd- zeker als je buiten het park gaat overnachten - maar je hebt zo wel de mooie route via Death Valley en de 395 en de Tioga Pass.
Marianne
-
JLkids.USA
- Amerika-ontdekker
We zitten wel vast aan 4 nachten LA. Dat hotel kon niet geannuleerd worden, maar wel de datum worden gewijzigd. We hadden inderdaad bedacht om vanuit LA op en neer te rijden een dagje naar Disney.
Ik ben nog in afwachting op united of er misschien toch mogelijkheden zijn.
Ik dacht trouwens ook dat we de death valley moesten vermijden in de maand juli/augustus. Dat er dan ook geen dekking is vanuit het autoverhuurbedrijf? Of heb ik dat mis?
Ik ben nog in afwachting op united of er misschien toch mogelijkheden zijn.
Ik dacht trouwens ook dat we de death valley moesten vermijden in de maand juli/augustus. Dat er dan ook geen dekking is vanuit het autoverhuurbedrijf? Of heb ik dat mis?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien dan niet naar Disneyland? Het kost je echt heel veel tijd om heen en weer te rijden denk ik. Misschien is Universal Studios een alternatief?
Met de auto door Death Valley is geen probleem, die restrictie geldt alleen voor campers.
Misschien niet zo gek om (nog?) eens naar de voorbeeldroute te kijken. Alles wat daar staat is mogelijk en toegestaan in de zomer. En je krijgt dan ook een idee van de tijd die je overal nodig hebt. Of lees wat reisverslagen; wij hebben met onze kinderen in de zomer ook meerdere keren Death Valley bezocht.
Mocht je de tickets nog kunnen wijzigen dan is het goed om je route hier nog eens voor te leggen. SF - LAS kan, maar misschien is SF - LAX ook een mogelijkheid. Leg je niet te snel vast.
Marianne
Met de auto door Death Valley is geen probleem, die restrictie geldt alleen voor campers.
Misschien niet zo gek om (nog?) eens naar de voorbeeldroute te kijken. Alles wat daar staat is mogelijk en toegestaan in de zomer. En je krijgt dan ook een idee van de tijd die je overal nodig hebt. Of lees wat reisverslagen; wij hebben met onze kinderen in de zomer ook meerdere keren Death Valley bezocht.
Mocht je de tickets nog kunnen wijzigen dan is het goed om je route hier nog eens voor te leggen. SF - LAS kan, maar misschien is SF - LAX ook een mogelijkheid. Leg je niet te snel vast.
Marianne
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Heb je je reisovereenkomst wel goed bekeken? Staat dit in de voorwaarden en wist je dit niet bij het boeken (zowel vliegtickets als accommodatie LA)? Want het klinkt meer alsof ze er gewoon geen zin in hebben. Ik zou eens goed kijken wat daar nou werkelijk van klopt.JLkids.USA schreef: ↑10 okt 2022, 08:47Het kijken naar een nieuwe route houd al snel op, want volgens het reisbureau kunnen we de tickets niet meer wijzigen alleen tegen 100% van de annuleringskosten. Dat gaat m dus niet worden met 6 tickets.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3280 Weergaves
-
Laatste bericht door Henk25
-
- 10 Reacties