Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Elendan: maart 2023 campertrip Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Elendan: maart 2023 campertrip Las Vegas.

Bericht door Elendan »

Ook in 2023 willen we weer naar de VS, de camper is gehuurd maar verder ligt er nog niets vast.
Afgelopen april zijn we naar Arizona (zuidelijk deel) en New Mexico geweest en dat willen we nu overslaan. Maar waar gaan we dan heen zo vroeg in het jaar? De temperatuur is natuurlijk niet overal even aangenaam en ik heb manlief beloofd dat hij niet onder drie dekbedden hoeft te kruipen 's nachts, dus ik ben op zoek naar wat plaatsen met mildere temperaturen.

We houden niet van reserveren en RV-parks maar hebben een sterke voorkeur voor wildkamperen, of plekken in nationale en staatsparken.
San Diego is nog een twijfelgevalletje, als we onze tijd ergens anders beter kunnen benutten dan skippen we dat. Waarom? We zijn nu eenmaal geen stadsmensen zijn we achter gekomen na onze eerdere reizen.

Ik ben al aan het spitten geweest en heb een voorlopige route bedacht. Toch loop ik op wat plekken vast, daarom graag jullie input. We moeten de camper inleveren op vrijdag 7 april en blijven dan nog 1 nacht of 2 in Las Vegas.

image.png
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Elendan: maart 2023 campertrip Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk om je planning te zien; ik had toevallig zelf in het weekend een vergelijkbare route opgesteld, voor het geval we ooit eens in het vroege voorjaar zouden kunnen gaan.
In mijn planning had ik ook nog Petrified Forest opgenomen, en geen San Diego. Maar San Diego kan prima, zeker als je naar Joshua Tree gaat. Daar ben je dan wellicht net als de cactussen bloeien. Een extra overnachting daar is niet gek denk ik. Wij zijn er eens in december geweest; ideale temperaturen om te wandelen, wij hadden daar wat weinig tijd voor toen.
Misschien loten voor de Wave?

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Elendan: maart 2023 campertrip Las Vegas.

Bericht door Elendan »

Dank je wel, elke keer weer leuk om zo'n puzzel te maken inderdaad.

San Diego met camper is wel een dingetje zeker omdat we niet van reserveren houden. Ik hoop dus tegen die tijd nog een plekje te vinden op een RV park, geen ontkomen aan bij San Diego. Als er geen plekken meer zijn dan wordt het waarschijnlijk lastig om te bezoeken.

Op de rest van de route zijn genoeg wildkampeerplekken te vinden mocht er geen nat.- of state park beschikbaarheid hebben.

Petrified Forrest bij Holbrook bedoel je of bedoel je iets anders? Anders zijn we daar in mei geweest, was inderdaad een aanrader.

De loterij voor The Wave daar zat ik ook aan te denken, we zijn behoorlijk flexibel qua datum. Dus in november inschrijven voor maart en evt. tweede poging in december voor april.

Nog aanraders voor het stuk tussen Anza Borrego en Lees Ferry/Page? Daar ben ik een beetje lost en heb voorlopig Yuma en Tuba City staan. Twijfel of we niet beter Yuma over kunnen slaan en meer richting Lake Havasu City kunnen rijden.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer