Na in 2020 onze reis naar Zuid- west Amerika hebben moeten cancellen gaan we nu alsnog! Deze keer in de meivakantie 14 dagen, zo'n zin in!
De ticket prijzen vielen me (na alle spookberichten) mee maar toen ik eenmaal hotels wilde gaan boeken schrok ik me rot. Die zijn behoorlijk duurder geworden zo te zien. Wij gaan met 7 personen en hebben dus op zijn minst 2 kamers met 2 queens nodig. In 2020 lukte het me nog om op gemiddeld iets onder de 400 euro per nacht uit te komen maar ik kom nu boven de 500 euro uit. Hotelkamers zijn echt veel duurder geworden. Verder valt het me op dat er heel weinig beschikbaarheid is. Zo weinig dat ik me eigenlijk niet voor kan stellen dat dat klopt zo ver van te voren.
Ben ik te vroeg? Worden hotels voor het boekings-seizoen april/mei nog vrijgegeven misschien? En worden ze misschien ook nog goedkoper? Ik heb weinig ervaring met zo vroeg boeken dus ik hoop dat jullie dat weten

Ik boek overigens de meeste hotels bij Booking.com of is het slimmer dat via een andere weg te doen? Bij de hotels zelf ben ik vaak duurder uit.
Op verzoek zet ik even onze route erbij.
Dag 1: San Fransisco (al eens geweest dus we doen alleen de highlights)
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Reisdag Fresno - Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Zion
Dag 8: Bryce
Dag 9: Bryce
Dag 10: Page
Dag 11: Grand Canyon
Dag 12: Palm Springs (even bijkomen)
Dag 13: Palm Springs
Dag 14: Los Angeles (al eens geweest en zo bijzonder vind ik het niet dus voor de kids gaan we alleen nog naar Universal)
Dag 15: Los Angeles
Het is veel te kort natuurlijk in Zion, Bryce en Page. Grand Canyon is prima te doen in 1 dag. Het is alleen de laatste keer dat we zo'n reis maken met onze pubers en we willen ze graag de mooiste plekken laten zien, al is het maar kort. We gaan zelf nog wel een keer terug om alles uitgebreid te bewonderen

Ik twijfel heel erg of ik Zion en Bryce er niet uit moet knippen maar dat is het enige in deze route dat ik zelf nog niet gezien heb dus dat doe ik liever niet.