Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weinig beschikbaarheid hotels. 7 maanden van te voren boeken te vroeg?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Weinig beschikbaarheid hotels. 7 maanden van te voren boeken te vroeg?

Bericht door Roning »

Hallo forumleden,

Na in 2020 onze reis naar Zuid- west Amerika hebben moeten cancellen gaan we nu alsnog! Deze keer in de meivakantie 14 dagen, zo'n zin in!
De ticket prijzen vielen me (na alle spookberichten) mee maar toen ik eenmaal hotels wilde gaan boeken schrok ik me rot. Die zijn behoorlijk duurder geworden zo te zien. Wij gaan met 7 personen en hebben dus op zijn minst 2 kamers met 2 queens nodig. In 2020 lukte het me nog om op gemiddeld iets onder de 400 euro per nacht uit te komen maar ik kom nu boven de 500 euro uit. Hotelkamers zijn echt veel duurder geworden. Verder valt het me op dat er heel weinig beschikbaarheid is. Zo weinig dat ik me eigenlijk niet voor kan stellen dat dat klopt zo ver van te voren.
Ben ik te vroeg? Worden hotels voor het boekings-seizoen april/mei nog vrijgegeven misschien? En worden ze misschien ook nog goedkoper? Ik heb weinig ervaring met zo vroeg boeken dus ik hoop dat jullie dat weten :)
Ik boek overigens de meeste hotels bij Booking.com of is het slimmer dat via een andere weg te doen? Bij de hotels zelf ben ik vaak duurder uit.

Op verzoek zet ik even onze route erbij.
Dag 1: San Fransisco (al eens geweest dus we doen alleen de highlights)
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Reisdag Fresno - Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Zion
Dag 8: Bryce
Dag 9: Bryce
Dag 10: Page
Dag 11: Grand Canyon
Dag 12: Palm Springs (even bijkomen)
Dag 13: Palm Springs
Dag 14: Los Angeles (al eens geweest en zo bijzonder vind ik het niet dus voor de kids gaan we alleen nog naar Universal)
Dag 15: Los Angeles

Het is veel te kort natuurlijk in Zion, Bryce en Page. Grand Canyon is prima te doen in 1 dag. Het is alleen de laatste keer dat we zo'n reis maken met onze pubers en we willen ze graag de mooiste plekken laten zien, al is het maar kort. We gaan zelf nog wel een keer terug om alles uitgebreid te bewonderen :wink: We kunnen helaas niet in de zomervakantie (nooit) dus zullen het met deze 2 weken moeten doen.
Ik twijfel heel erg of ik Zion en Bryce er niet uit moet knippen maar dat is het enige in deze route dat ik zelf nog niet gezien heb dus dat doe ik liever niet.
Laatst gewijzigd door Roning op 21 sep 2022, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: weinig beschikbaarheid hotels. 7 maanden van te voren boeken te vroeg?

Bericht door Tipsy_1 »

boekingen staan al open hoor. Allicht kijk je helaas naar de juiste prijs en beschikbaarheid.
Niet alle hotels staan op booking. Voor volledigheid kan je ook google maps gebruiken en misschien leuke motelletjes die beter van prijs zijn ontdekken?
Ga je naar de toeristische hot spots? Zo ja dan is de prijs die je ziet allicht "correct". Alles is veel duurder geworden de laatste jaren.
Maar hou het in de gaten, de prijs kan nog zakken.

(ik boek bijna altijd rechtstreeks bij hotel ketens ivm rewards punten maar booking is prima)
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Prijzen zijn inderdaad (schrikbarend) hoog/gestegen. Als je binnen een bepaald budget zoekt kan de beschikbaarheid daardoor inderdaad beperkt zijn/lijken.
Booking is prima, en prijzen zijn concurrerend (uitgezonderd rewards). Je kunt soms ook is op Expedia (of Agoda) kijken, soms is een bepaald hotel daar net ff goedkoper door een aanbieding. En altijd als ik wat gevonden heb check ik nog even rechtstreeks bij hotel, maar ik kom dan zelden goedkoper uit (zonder rewards).
Af en toe kun je op Hotwire of Priceline nog wel een prima deal scoren. Met een beetje zoekwerk weet je precies wat je krijgt. Voor mijn aanstaande reis zo nog een hotel kunnen scoren voor minder dan de helft van de prijs op alle andere sites.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Je kunt ook gratis lid worden van bv Best Western of IHG groep (Holiday Inn enz). Als je lid bent van de ANWB kun je gebruik maken van het AAA-tarief.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Gemiddeld voor 2 kamers boven de €500 :shock:
Welke klasse en waar slaap je dan wel niet ?
Ik kwam een aantal jaar geleden gemiddeld op €70/€80 en nu dit jaar op <€90. Maar als je IN de populairste parken zoekt en in Las Vegas (zonder lidmaatschap) in een suite bij bv The Wynn...tsja dan kan ik het me goed voorstellen.
Zoals @Tipsy_1 hier al aangeeft, zoek eens op Google Maps naar hotelletjes die niet op Booking staan. Zo vond ik op 20 minuten rijden van Zion een motel voor €70.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

KW1984 schreef:
21 sep 2022, 16:45
Af en toe kun je op Hotwire of Priceline nog wel een prima deal scoren. Met een beetje zoekwerk weet je precies wat je krijgt. Voor mijn aanstaande reis zo nog een hotel kunnen scoren voor minder dan de helft van de prijs op alle andere sites.
:thumbup: Dat doe ik dus ook altijd, alle hotels die ik geboekt heb nalopen op Hotwire, via het aantal reviews zie je precies welk hotel je krijgt, enige nadeel is dat ze niet gratis te annuleren zijn. Maar het scheelt op een 3-weekse rondreis soms €200 a €300 euro.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is echt heel duur geworden vergeleken met een aantal jaren geleden maar ik heb het idee dat het wel goedkoper moet kunnen. We kunnen makkelijker meedenken als je je route plaatst en aangeeft of je in of vlakbij de parken wilt overnachten.

Marianne
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

HennyCox schreef:
21 sep 2022, 17:13
Gemiddeld voor 2 kamers boven de €500 :shock:
Welke klasse en waar slaap je dan wel niet ?
Ik kwam een aantal jaar geleden gemiddeld op €70/€80 en nu dit jaar op <€90. Maar als je IN de populairste parken zoekt en in Las Vegas (zonder lidmaatschap) in een suite bij bv The Wynn...tsja dan kan ik het me goed voorstellen.
Zoals @Tipsy_1 hier al aangeeft, zoek eens op Google Maps naar hotelletjes die niet op Booking staan. Zo vond ik op 20 minuten rijden van Zion een motel voor €70.
Tja deze reactie had ik verwacht maar we kijken naar 2/3 sterren motel/hotels. Een eenvoudig HI doorreis motel zit je zo op 300 euro. Hotel in oakhurst, dus echt wel een eind buiten Yosemite 500 - 600 euro (is dan wel voor 2 nachten) In page hetzelfde. Zelfs de meest eenvoudig hotels vragen ze 600 - 700 euro voor. Om over LA maar niet te spreken. Het hier veel geadviseerde Magic Castle hotel 3 *. Meer dan 1.000 euro voor 2 nachten😳. Ik heb al wat zitten schaven en kom nu iets onder de 500 euro uit. Ik zoek in de klasse Best Western, Holliday Inn enz. Motels zoals super 8 ook prima een keer. En in Vegas heb ik de voordeligste torenkamer in Excalibur geboekt. Alhoewel een suite in the Wynn me ook leuk lijkt 😉.
FF3D621A-CF9B-40C5-8D7A-F15C34A4DFA0.jpeg
99BD8965-2439-4D4F-8564-735C3DB0D773.jpeg
Laatst gewijzigd door Roning op 21 sep 2022, 17:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Martin & Marianne schreef:
21 sep 2022, 17:22
Het is echt heel duur geworden vergeleken met een aantal jaren geleden maar ik heb het idee dat het wel goedkoper moet kunnen. We kunnen makkelijker meedenken als je je route plaatst en aangeeft of je in of vlakbij de parken wilt overnachten.

Marianne
Dank je! Moet ik die dan hier in dit topic plaatsen?
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Tipsy_1 schreef:
21 sep 2022, 15:31
boekingen staan al open hoor. Allicht kijk je helaas naar de juiste prijs en beschikbaarheid.
Niet alle hotels staan op booking. Voor volledigheid kan je ook google maps gebruiken en misschien leuke motelletjes die beter van prijs zijn ontdekken?
Ga je naar de toeristische hot spots? Zo ja dan is de prijs die je ziet allicht "correct". Alles is veel duurder geworden de laatste jaren.

(ik boek bijna altijd rechtstreeks bij hotel ketens ivm rewards punten maar booking is prima)
Ik kijk ook altijd nog even op TripAdvisor en Trivago enz voor een vergelijking. Bij de hotels zelf ben ik vaak duurder uit. Maar wat zijn die reward punten waar jij het over hebt?
Laatst gewijzigd door Roning op 21 sep 2022, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Tipsy_1 schreef:
21 sep 2022, 15:31

Dank je! Die tip van Google ga ik zeker gebruiken. En ja we gaan wel naar alle toeristische hotspots. SF, Yosemite, LV, Bryce, Page, GC, LA. Je kent het wel 😉. Maar ik vind bijvoorbeeld een hotel buiten een NP ook prima, ik hoef er niet middenin te slapen. Tenzij betaalbaar, dan zou het leuk zijn 😉. En we kijken naar 2/3 sterren hotels. BW, HI enz.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

IngridUSA schreef:
21 sep 2022, 16:51
Je kunt ook gratis lid worden van bv Best Western of IHG groep (Holiday Inn enz). Als je lid bent van de ANWB kun je gebruik maken van het AAA-tarief.
Oh dat lidmaatschap ga ik eens naar kijken👍🏻 En die AAA code kun je alleen gebruiken wanneer je rechtstreeks bij het hotel boekt neem ik aan?
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

KW1984 schreef:
21 sep 2022, 16:45
Prijzen zijn inderdaad (schrikbarend) hoog/gestegen. Als je binnen een bepaald budget zoekt kan de beschikbaarheid daardoor inderdaad beperkt zijn/lijken.
Booking is prima, en prijzen zijn concurrerend (uitgezonderd rewards). Je kunt soms ook is op Expedia (of Agoda) kijken, soms is een bepaald hotel daar net ff goedkoper door een aanbieding. En altijd als ik wat gevonden heb check ik nog even rechtstreeks bij hotel, maar ik kom dan zelden goedkoper uit (zonder rewards).
Dank je! Ik kijk wel altijd nog even op TripAdvisor en Trivago enz voor een vergelijking. Hotwire en Priceline ken ik niet maar ga ik gelijk even naar kijken👍🏻 Wat houd zo’n reward in?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Probeer niet alle berichten volledig te quoten, zo wordt het nogal onleesbaar. Je kunt een naam vermelden als je op iemand reageert of een relevant deel van het bericht quoten.

Je kunt je overnachtingsplaatsen in dit topic vermelden maar als je ook nog advies wilt over je route kun je die het beste in het andere subforum plaatsen. Ik heb het gevoel dat je wel veel wilt.
Als de hotels die je nu hebt uitgekozen allemaal incl ontbijt zijn scheelt dat weer.
Ik weet niet of je ook naar Zion gaat. Je zou in dat geval eens naar de Zion Park Motel kunnen kijken. Kijk niet alleen naar booking. En ja, voor de AAA korting moet je rechtstreeks bij het hotel boeken.
In Page vonden wij het Red Rock Motel niet gek. Lekker veel ruimte en een keuken erbij.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 sep 2022, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Martin & Marianne schreef:
21 sep 2022, 18:27
Probeer niet alle berichten volledig te quoten, zo wordt het nogal onleesbaar. Je kunt een naam vermelden als je op iemand reageert of een relevant deel van het bericht quoten.
Dank voor de tip. Ik zag het net inderdaad toen ik terug zat te lezen😳. Ik moet nog even leren hoe het werkt allemaal. Ik zal mijn route toevoegen aan mijn eerste bericht. Al ben ik daar eigenlijk al wel uit. Maar misschien zijn er nog tips qua hotels😊.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

"rewards" => lidmaatschappen van ketens zoals hierboven aangegeven. Je hebt Wyndham (bvb Super 8, La quinta,...), IHG (bvb Holiday inn, cantwell suites... ), Best Western, Choice (Quality inn,...). Zo heb je lagere prijzen en spaar je punten. Ik ben ook fan van Ref Roof en Motel 6: goedkoop (geen rewards systeem maar wel direct korting). Ik vind dat nog altijd het meest aangewezen om te boeken.

Ik denk ook toch dat je niet heel goed zoekt en wel goedkoper kan vinden. Langs de andere kant, twee kamers, het telt gewoon door he.
Als ik voor twee willekeurige dagen in de tweede week van mei bij bvb Wyndham zoek voor Page vind ik rates vanaf 116 $ per kamer. tot ongeveer 150$ per nacht voor hotels met een iets betere beoordeling. Dat is een gewone goede prijs. Maar ik weet niet natuurlijk niet welke dagen jij daar exact zit. De super 8 die jij hierboven heft is een van de duurdere aan 162$ per nacht pre tax.... x 2 kamer x 2 nachten + bijna 100 $ tax... zo ziet je snel aan rond de 700$.
Rates die jij hierboven geeft zijn meestal voor meerdere nachten voor 2 kamers en dat klinkt ook gewoon erg hoog natuurlijk. 150$ per nacht per tax is tegenwoordig vrij normaal helaas in toeristische gebieden.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

Tipsy_1 schreef:
21 sep 2022, 19:31

Ik denk ook toch dat je niet heel goed zoekt en wel goedkoper kan vinden. Langs de andere kant, twee kamers, het telt gewoon door he.
Ja ik ga er nog eens goed naar kijken. Misschien heb ik toch stiekem wel te dure hotels. Al vind ik 2/3 sterren al niet hoog 😳. Ik ben vooral bang om met de kinderen in 1 of ander uitgewoond hotel terecht te komen☹️. Super 8 of Ramada vind ik al spannend….
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

196D887F-6C42-4D44-8365-F95B9A297BF6.png

Dit scheelt al weer een paar honderd dollar. Inclusief ontbijt en zwembad.
Roning
Amerikafan

Bericht door Roning »

IngridUSA schreef:
21 sep 2022, 19:47

Dit scheelt al weer een paar honderd dollar. Inclusief ontbijt en zwembad.
Super, dank je! Deze zie ik dus helemaal niet in mijn zoekresultaten terwijl ik geen enkele filter heb aanstaan. Pas toen ik op de naam van het hotel zocht kon ik deze vinden 🤔.
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Dat is vreemd! Ik heb trouwens liever een 2/3 sterrenhotel met een 7 of 8 bij de reviews dan een 4 sterren die een mager zesje krijgt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer