Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fam.: Denver - SFO in 5,5 week.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Fam.
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Fam.: Denver - SFO in 5,5 week.

Bericht door Fam. »

Hoi allemaal,

In de zomer 2023 willen we heel graag met onze kinderen van dan 7 en 10 jaar oud met de camper door Amerika rondreizen. We hebben hiervoor 5,5 weken de tijd voor, dus we kunnen heel veel gaan zien! Maar we zijn ook van het rustige reistempo, we zijn tenslotte op vakantie. Ik heb me suf gezocht naar welke route nu bij ons zou passen, want nog niks staat vast. Maar wat is dat lastig zeg!
Uiteindelijk ben ik op deze route uitgekomen waarbij we starten in Denver en eindigen in San Francisco en ik hoor graag jullie mening hierover voordat ik vluchten en camper ga vastleggen :-) Heel erg bedankt alvast voor het meekijken!

Dag 1 Amsterdam naar Denver
Dag 2 Denver camper ophalen en boodschappen
Dag 3 Denver naar Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 4 Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 5 Rocky Mountain NP naar Glenwood Springs
Dag 6 Glenwood Springs (adventure park?)
Dag 7 Glenwood Springs naar Grand Junction
Dag 8 Grand Junction
Dag 9 Grand Junction naar Black Canyon of the Gunnison
Dag 10 Black Canyon of the Gunnison naar Durango
Dag 11 Durango (highway 550 en/of raften)
Dag 12 Durango naar Mesa Verde NP
Dag 13 Mesa Verde NP naar Arches NP
Dag 14 Arches NP
Dag 15 Arches NP naar Monument Valley
Dag 16 Monument Valley naar Sedona
Dag 17 Sedona en evt. Jerome (oud mijnstadje)
Dag 18 Sedona naar Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon NP
Dag 20 Grand Canyon NP naar Page
Dag 21 Page
Dag 22 Page naar Bryce Canyon NP
Dag 23 Bryce Canyon NP
Dag 24 Bryce Canyon NP naar Zion NP
Dag 25 Zion NP
Dag 26 Zion NP naar Las Vegas
Dag 27 Las Vegas
Dag 28 Las Vegas (dag naar waterpark)
Dag 29 Las Vegas naar Mammoth Lakes
Dag 30 Mammoth Lakes naar Yosemite NP
Dag 31 Yosemite NP
Dag 32 Yosemite NP naar Napa Valley
Dag 33 Napa Valley
Dag 34 Napa Valley naar Carmel/Monterey
Dag 35 Carmel/Monterey - walvis spotten
Dag 36 Carmel/Monterey - inpakken en schoonmaken
Dag 37 Carmel/Monterey naar San Francisco - camper inleveren
Dag 38 San Francisco
Dag 39 San Francisco
Dag 40 Vlucht naar huis
Dag 41 Aankomst thuis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Denver - SFO in 5,5 week

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Wat heerlijk om zoveel tijd te hebben! Je kunt dan veel zien, en dat doe je nu zeker. Maar je zegt ook dat je wel een rustig tempo aan wilt houden. In dat geval zou ik toch iets schrappen en wat meer tijd op dezelfde plaatsen blijven want ik vind het behoorlijk druk. Op een gegeven moment heb je zoveel indrukken opgedaan dat je niets meer opneemt. Zo zou er bij Moab nog wel een dag bij kunnen zodat je ook tijd hebt voor Canyonlands NP en Dead Horse Pont SP en voor andere bezienswaardigheden in de buurt. Ook voor Yosemite is de tijd nu minimaal.
Aan de andere kant neem je voor bijvoorbeeld Grand Junction en Monterey wel weer ruim de tijd.
Detail, maar waarom Estes Park en niet een camping in het park bij Rocky Mountain NP? Dat voorkomt ook het reserveren van een time slot.

Qua route: jammer dat je niet Capitol Reef meeneemt, en de UT12 tussen Capitol Reef en Bryce. Zie voor dat stuk en wat andere routes tussen Denver en SF ons 2013- en 2019-verslag.

Om een idee te krijgen van een route met Capitol Reef:
Dag 1 Amsterdam Denver
Dag 2 Denver
Dag 3 Denver - RMNP
Dag 4 RMNP
Dag 5 RMNP - Glenwood Springs
Dag 6 Glenwood Springs
Dag 7 Glenwood Springs - Grand Junction
Dag 8 Grand Junction - BCotG
Dag 9 BCotG - Durango
Dag 10 Durango
Dag 11 Durango - Mesa Verde
Dag 12 Mesa Verde - Moab
Dag 13 Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab - Capitol Reef (via Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon)
Dag 16 Capitol Reef
Dag 17 Capitol Reef - Bryce
Dag 18 Bryce - Zion
Dag 19 Zion
Dag 20 Zion - Page
Dag 21 Page
Dag 22 Page - Monument Valley
Dag 23 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 24 Grand Canyon
Dag 25 Grand Canyon - Sedona
Dag 26 Sedona
Dag 27 Sedona - Las Vegas
Dag 28 Las Vegas
Dag 29 Las Vegas
Dag 30 Las Vegas - Mammoth Lakes
Dag 31 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 32 Yosemite
Dag 33 Yosemite
Dag 34 Yosemite - Monterey (via de Mariposa Grove)
Dag 35 Monterey
Dag 36 Monterey - San Francisco
Dag 37 San Francisco
Dag 38 San Francisco
Dag 39 San Francisco
Dag 40 San Francisco

Napa heb ik laten vallen maar er is nog een dag speling.

Marianne
Fam.
Amerika-newbie

Bericht door Fam. »

Hoi Marianne,

Wat fijn dat je hebt meegekeken, dank je wel daarvoor!
Ziet er uit als een logische route en wellicht wat meer rust.
Denk dat we Monument Valley dan ook laten vallen, zodat we vanuit Page meteen naar de Grand Canyon gaan. Dan hebben we nog even wat meer rust er in.

Groetjes Hen
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Als ik dan nog een kleine aanpassing mag voorstellen op de route van Marianne:
- wellicht tussen BCoTG naar Durango nog een extra nacht overwegen in Ouray of Silverton ? Mooi in het hooggebergte…
- wellicht 1 nacht minder GC en die idd toevoegen aan Moab of Sedona. Als je niet diep de koof in gaat wandelen heb je aan 1 nacht GC voldoende en in beide andere plaatsen is iets meer te doen, zeker voor kinderen.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 10 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Wat een verademing om eens een wat rustiger tempo te zien!

Eén van onze uitgangspunten voor de reis die we dit jaar hebben gemaakt was om eigenlijk altijd minstens drie nachten ergens te blijven (d.w.z. twee volle dagen). Dat is niet altijd gelukt, maar we waren blij dat we dit uitgangspunt hadden.

Het viel ons op dat we toch eigenlijk elke dag op stap waren en dat we veel dingen hebben gezien en gedaan die meestal worden overgeslagen.

Ik heb nu drie lange reizen gemaakt in het westen (met een motorhome): twee "vliegreizen" (zoveel mogelijk zien in het hele westen in de vijf weken die we hadden) en de laatste reis die "diep" was in plaats van "breed". Dat laatste is veel beter bevallen. Gezien we 3 1/2 maand door het westen konden zwerven was het wellicht iets gemakkelijker om het zo te doen, maar ik blijf bij het principe.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Mooi om zo'n lange reis te maken. Ik zou persoonlijk kiezen voor een extra dag Sedona ten koste van een nacht Grand Canyon. Vooral omdat je eventueel nog een uitstapje wilt maken naar Jerome. Sedona en omgeving is ook voor kinderen heel leuk en ook afwisselender dan de GC.
Monument Valley schrappen is een keuze maar aan de andere ook wel jammer. Wij hebben er een prachtige zonsondergang meegemaakt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Waar zijn de kinderen in geïnteresseerd? Als we dat weten kunnen we beter meedenken.

Onze zoon van negen heeft eigenlijk de hele reis aan z'n plakboek gewerkt en hield nauwgezet op de kaart bij waar we waren (en heen gingen). Zijn favoriete bezienswaardigheden waren de Visitor Centers. We hebben ze derhalve denk ik allemaal bezocht... :lol:
(Engels is zijn moedertaal dus hij kon wel alles lezen en begrijpen.)
Fam.
Amerika-newbie

Bericht door Fam. »

Wat fijn al deze reacties, dank jullie wel!

De tip om een nachtje GC op te geven om zo meer ruimte te maken voor Sedona gaan we opvolgen, aangezien jullie beide aangeven dat het voor de kinderen echt een leukere omgeving is bij Sedona. In de rit van GC naar Sedona willen we ook een middagje ofzo doorbrengen bij Slide Rock State Park, dit lijkt me voor de kinderen een heerlijke middagactiviteit :-)
Daarbij willen we idd Jerome ook bezoeken, want ik verwacht dat de kinderen dat wel willen zien!

@Big Al , de kinderen vinden gelukkig best veel leuk. Ze zijn wel van het wandelen, als het maar geen 'saaie' wandeling is. Ze houden van klimmen, klauteren en afwisseling. Of bijv. een wandeling met een speurtocht o.i.d. Ze zijn ook wel van de wat spannendere activiteiten, zo vonden ze canyoning en via feratta met abseilen de hoogtepunten van hun vakantie afgelopen jaar. Geschiedenis vinden ze ook erg interessant, denk dat bijvoorbeeld Mesa Verde NP ze echt wel trekt. Daarentegen zijn kastelen of musea niet echt aan hen besteed. Zwemmen/met water bezig zijn is ook iets wat ze graag doen!

Zelf vinden we het belangrijk dat er gewoon voldoende tijd is om iets te bekijken, een wandeling te maken zonder op tijd te moeten letten omdat je weer verder moet.

@paulr , je geeft aan dat in de omgeving van Moab ook leukere dingen te doen zijn voor de kinderen, heb je hier tips voor ons?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Je zou kunnen gaan raften op de Colorado River (in die periode is de rivier niet te wild, dus prima met kinderen in die leeftijd), je kan iets met een 4x4 tour doen (waar jij dan zelf mag rijden, niet goedkoop, wel spektakel). Kijk eens hier: https://www.moabadventurecenter.com/moab-with-kids of hier: https://moabcowboy.com/most-popular-tours/
Zie trouwens wel dat sommige aktiviteiten (ziplines bijv) op leeftijd 8+ staan... Raften vanaf 5+

Slick Rock bij Sedona lijkt trouwens meer dan dat het is, maar is wel leuk om een paar uurtjes te vertoeven, zeker geen hele middag naar mijn mening. Het is er vaak drukker dan je op foto's of filmpjes op het web ziet...
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

… en kouder en kijk uit voor schaafwonden en blauwe plekken :(
Maar als ze van avontuurlijke dingen houden, vinden ze het toch vast wel leuk.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Canyon of the Ancients (net ten noorden van Mesa Verde NP) heeft een heel mooi bezoekerscentrum - wij vonden het veel interessanter en uitgebreider dan het bezoekerscentrum van Mesa Verde NP. Overigens speelde Mesa Verde maar een bescheiden rol in de bewoning van het gebied - in de laatste twintig jaar of zo is ontdekt dat er talloze nederzettingen in het gebied waren. Daar gaat het bij Canyon of the Ancients over.

Als de kinderen een goede conditie hebben en van klauteren houden zou ik de wandeling naar Dark Angel via de "primitive trail" aanraden (Arches NP). Onze 9-jarige zoon vond het fantastisch. Ik zou wel aanraden om dit zo vroeg mogelijk in de ochtend te doen vanwege de zon/hitte. Je zal dan ook gemakkelijk een parkeerplek kunnen vinden, al heb je die niet echt nodig als je op de de Devil's Garden Campground staat.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Als je in Sedona bent is de West Fork Oak Trail ook een leuke wandeling. De wandeling voert langs de Oak Creek en onderweg steek je het water regelmatig over via stenen en takken. Dat maakt het avontuurlijk en leuk met kinderen. Het ligt even ten noorden van Slide Rock SP (vanuit Sedona).

Als je naar Slide Rock SP gaat zorg dan dat je er 's morgens op tijd bent. Dan heb je in ieder geval kans op een mooi plekje langs het water. Wij waren er 's middags en toen was het erg druk. Maar wel erg leukl

In Durango kun je een treinrit maken met de historische locomotief maar dat wist je waarschijnlijk al. Als je de prachtige 550 rijdt oftewel de Million Hyw kom je onderweg het historische plaatsje Silverton tegen. Leuk om daar even rond te lopen. Het is tevens het eindstation van de trein.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Fam.
Amerika-newbie

Bericht door Fam. »

Dank voor jullie suggesties en tips ook wat er ter plaatse leuk is om te doen met de kinderen, hartstikke leuk!
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Nog een tip: de kinderen kunnen meedoen aan het Junior Ranger-programma van de National Park Service. Daar zijn geen extra kosten aan verbonden voor jullie, tenzij je de officiële spullen aanschaft (wat natuurlijk wel leuk is).

https://www.nps.gov/kids/become-a-junior-ranger.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer