Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen Turo (autohuur)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Ervaringen Turo (autohuur)

Bericht door sunnyrojo »

Motion schreef:
02 mar 2022, 12:16
Ondertussen is TURO wel veranderd: er is een optie voor volledig verzekeren voor bezoekers van de US.

Ik heb zelf een reservatie gedaan voor een Jeep in Moab, voor 1 dag.
Protection Premier protection plan
Out-of-pocket maximum: $0

Het geheel werkt net als AirBNB alleen dan voor auto's
Maar goed, na de zomer kan ik pas mijn ervaring delen!

Heb je de auto nog gehuurd via Turo? Ik kreeg deze tip nml. ook dat het nu ook met verzekering kan klopt dat? Ik heb even op de site gekeken maar dan moet je je eerst aanmelden dus hoe was de ervaring met Turo?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Motion
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Motion »

Ik had wel een reservering maar ik heb deze geannuleerd vanwege het weer.
Twee dagen vantevoren werd er veel regen en onweer voorspeld dus het rijden met de jeep is niet doorgegaan.

Was een goede beslissing want het regende die dag inderdaad veel en er waren constant flash-flood meldingen.

De reservering kon ik zonder kosten annuleren, dat was echt top, binnen een dag had ik het geld ook weer terug.
Dus ondanks dat ik er geen gebruik van gemaakt heb toch een positieve ervaring met Turo.
De verzekering klopt inderdaad, je betaalt (als je daarvoor kiest) extra omdat je buitenlander bent maar je krijgt daarvoor een nette verzekering zonder eigen risico voor terug.
Houd er dus wel rekening mee dat het tarief veel hoger uitvalt dan in eerste instantie wordt weergegeven.
Ik zou Turo zelf niet gebruiken als vervanging voor een gewone huurauto. Wel voor iets speciaals voor een paar dagen.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Mijn recente ervaring met Turo was prima.
Ik had voor 26 aug 2022 een Jeep Wrangler gehuurd via Turo om naar de White Pocket (tussen Kanab en Page) te gaan.
Voor het premier protection plan (hoogste verzekering) gekozen. Dan is alles verzekerd tot banden en glas zonder eigen risico.
Voor de trip begint vraagt de Turo-app of je foto's wilt uploaden en kun je de trip starten. Bij het einde van de trip hetzelfde.

De host was prima, de auto prima. Kortom, ik zou het zou weer doen.

De weg naar White Pocket was een ander verhaal. Verdorie, die is er slecht aan toe. Ik raad het niemand aan om die nu in een standaard huurauto te doen. Enorm diep zand, diepe geulen, rotsplaten. En dan had het juist daarvoor zelfs nog geregend wat het zand wat vaster maakt. De touroperators die er reden kwamen er alleen maar doorheen (chevy suburban van dreamland) door de bandendruk behoorlijk te verlagen.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

De turo verzekering dekt geen offroad. Dus daar moet je wel mee oppassen
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@ONYX666 Bij de host had ik van tevoren via de Turo-chat aangegeven waar ik met de auto naartoe wilde. Dat was geen probleem. Tevens ligt het dan al vast wat je intenties zijn en dat je goedkeuring daarvoor hebt van de host.

Daarbij komt verder nog dat de rit naar white pocket over genummerde wegen gaan, BLM1017, BLM1087 enzo verder. Hele slechte wegen, maar wel bestaande en genummerde wegen, dus officieel niet off-road, wel off-pavement.
poetry81@gmail.com
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door poetry81@gmail.com »

Goedenavond allen,

Hetaatste bericht over Turo was alweer enkele maandem geleden. Iemand nog een update?
Ik wil graag 2 weken een auto huren, maar schrik echt van de huidige prijzen.
Ik begrijp alleen niet waar ik bij Turo het premium protection plan kan vinden. Moet je dan eerst contact opnemen met host zodat je dan pas totale prijs ziet/verzekering kan toevoegen?
(Likkt mij handig om dat van tevoren te weten)
Als iemand het weet, hoor ik het graag.
Gr, Nelly
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Er zijn met een beetje zoek en speurwerk echt redelijke prijzen te vinden inclusief alle benodigde verzekeringen.
Voor welke periode zoek je een auto?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door poetry81@gmail.com »

Hoi dejong89,

ik zoek een auto voor 2 weken (san francisco) in juni.
Voorheen deed ik dat met sunny cars (vond ik makkelijk want dat was all in)
Nu op andere sites vind ik het lastig met de verschillende soorten verzekeringen, waar ze je best wel een beetje gek mee kunnen maken :)
Op expedia kom ik iets tegen van 800 dollar met collision damage plan, maar is dat voldoende, dat je weet?
Als je even wilt meedenken, heel graag.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Hier is een speciaal topic voor gemaakt en daar vind je echt het antwoord op al je vragen
Van Sunnycars krijg ik altijd een zure smaak. Het is een prima bedrijf hoor maar op iedere blog lees je :

'' Wij huren altijd bij Sunnycars want daar is altijd alles inclusief ''

Ja, leuk, maar als je je een beetje inleest betaal je veel minder en is ook alles inclusief. Bijvoorbeeld: Wij gaan volgende maand naar Costa Rica. Alle blogs: Huur bij Sunnycars want daar is altijd alles inclusief.

Uiteindelijk via Sixt geboekt. 790 usd voor een kleine suv. Alles inclusief.
Sunnycars: 1500 euro. Voor een mini. Maar ja, '' alles inclusief '' :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer