Ahhhh, dan zou ik zeggen: licht uit in Arches en geniet van de sterrenhemel ! En Canyonlands is idd ook goed te bereiken vanaf Devils Garden.
Laatste tip dan nog voor Moab: https://moabcowboy.com/tours/sunset-tour/ Is tegenwoordig wel wat kostbaar vind ik, paar jaar geleden zélf gedaan en de laatste paar keer dat we er geweest zijn hebben onze kinderen en vrienden deze tour gedaan. Voor iedereen één van de hoogtepunten van de reis...
Nu echt de laatste tip: wij wilden óók een keer raften op de Colorado River maar stond er wat weinig water in de rivier (eind augustus). Raften wordt dan al snel saai.... Wij zijn toen ipv in een raft, met dezelfde tour meegegaan in een kayak. Toen werd het wél leuk en wat spannender !
Marianne : we zitten van 21 - 24 sept in Yosemite en willen op de dag van vertrek ( 24 sept) via Mariposa Grove Yosemite verlaten. Toen we nog niet de camping geboekt hadden ( dat kon pas 15 mei en de permits kwamen eerder in maart beschikbaar ) hebben we voor de zekerheid al wel permits geboekt, zelfs een voor 24 sept, dus we zitten safe wat dat betreft. Want als je camping reserveringen hebt dan is een permit niet nodig.
Ik weet het, het ging me erom dat je dan zonder toegangsreservering niet meer de 25e het park in zou kunnen.
@paulr Bedankt voor de tips ! In 2006 heb ik ook geraft, ( sept ) en hoopte toen op rapids, maar niks van dat alles, gewoon drijven om je heen kijken en luisteren naar de verhalen van de gids. Dus ik ben er nu op ingesteld dat we geen rapids hoeven te verwachten.
En in 2015 hebben we zelf een 4 x 4 Jeep gehuurd en de Canyonlands in gereden, White Rim Road, Shafer Trail, etc fantastisch was het !
Voor mijn vriendin is het de eerste keer Moab, dus leek het ons wel leuk om een combo tour te doen bij Navtec, 's morgens met een gids en jeep mee, en 's middags raften met gids, met kayak is daar trouwens ook mogelijk lees ik op website. Aan de ene kant vind ik het leuk om zelf op pad te gaan en te ontdekken, maar soms vind ik het ook erg leuk om meer te weten te komen via een gids. En een dagje niet te hoeven rijden is ook wel es lekker.
Maar als je met een kayak gaat, dan hoor je waarschijnlijk niet meer wat de gids allemaal heeft te vertellen ?
Ennuh : Tips altijd welkom !
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
Klopt, tijdens het raften/kayakken vaar je wat verder van de anderen af. Vraag me echter wel af wat de ''gids'' te vertellen heeft/had tijdens de tocht op de rivier. Het is vooral veel van hetzelfde, namelijk water en rode rotsen. Wij waren blij dat we kayak hadden, want toen werd een kleine rapid best spannend Tijdens de pauzes (koffie/lunch) kwam de groep wel bijelkaar uiteraard... Je kan evt ook ''aflossen'' deel in de kayak, deel in de raft als je met een groepje bent ?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.