roelb schreef: ↑27 jul 2022, 10:42
Aan de andere kant, als je FB status hebt dan pleit dat weer voor de KLM vlucht, zeker als je platinum bent. Dan heb je immers direct vanaf boeken kostenloos toegang tot economy comfort. Bij lagere status krijg je korting op die stoelen, maar dat is al direct weer een stuk minder interessant. Bij online check-in is het voor KLM vluchten vaak mogelijk om voor een relatief gunstig bedrag te upgraden naar Business class als er nog stoelen vrij zijn.
Toevallig vandaag net een ticket bij KLM geboekt voor de directe vlucht naar Houston.
Nu heb ik nog een lage FB status, vorig jaar met KLM naar Vancouver, Canada gevlogen nadat ik jaren en jaren niet met KLM had gevlogen. Dus eigenlijk heb ik nog helemaal geen status.
Toch kon ik voor een prima prijsje stoelen in de Exit row kiezen. Aan het gangpad in een rij van 3, omdat het bij het raampje (dat hier overigens niet zit in de Boeing 777-200) het vaak koud kan zijn. Heb dat één keer meegemaakt en zat te vernikkelen tijdens de vlucht

). Voor zowel heen- als terugvlucht gelijk maar vastgelegd. Als FB member kreeg ik nog 10% korting dus dat was weer mooi meegenomen. Op Seatguru worden dit als 'mindere' stoelen aangemerkt. Dat vind ik persoonlijk niet want het stoort mij echt niet dat er af en toe mensen staan te wachten bij het toilet. En van geurtjes ook nog nooit last gehad bij een Exit row.
Helaas had KLM de ticketprijs net vandaag weer met EUR 100 verhoogd nadat ik de prijs al enkele weken in de gaten hield. Had gisteravond al willen boeken maar toen ik dat via de app wilde doen, kreeg ik een 'access denied' toen het op betalen aankwam en ik naar een website werd geleid. Vervelend want er was wel een boekingsnummer aangemaakt, dat zag ik later ook in de app en online. Helaas kon ik daar niet verder mee. Opnieuw boeken had geen zin omdat de stoelen die ik wilde hebben nog bezet waren door de vastgelopen boeking. Vanochtend was die vastgelopen boeking weer verdwenen. Jammer van die EUR 100, maar niets aan te doen. De ticketprijs was aan de hoge kant. Maar ja, als je graag naar Amerika wilt moet je er maar wat voor over hebben. Dan had ik de knoop maar eerder moeten doorhakken.
Hoewel ik wil proberen dit keer met enkel handbagage te reizen heb ik wel een ticket incl. ruimbagage gekozen. Reden is dat ik vooraf stoelen wilde vastleggen en sowieso op de terugweg ruimbagage heb. En het kan zomaar zijn dat ik toch met ruimbagage op de heenweg wil vliegen. Dus die vrijheid wilde ik houden, nu kan ik alle kanten op en heb de stoelen alvast kunnen vastleggen.
Overigens had ik nog bij United gekeken, ook de rechtstreekse vlucht. Een ticket bij United was goedkoper, zo'n EUR 100. Toch niet voor United gekozen om ik de stoelkeuze beperkt vond. Om op de dezelfde plek te zitten als bij KLM had ik ruim 4x zoveel voor de stoelen moeten betalen!
Dus al met al blij met KLM.
Roland