Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring Verifly app

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door d_vdploeg »

Ja je kunt alles op 1 apparaat doen. Overigens goede kans dat je alsnog niet online kunt inchecken. De verifly app praat niet met de online incheck van BA en AA is onze ervaring. Gevolg je moet als nog langs de balie voor check covid documenten
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Peter & Paula
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Peter & Paula »

Wat een waardeloos systeem.
Alles ingevuld en accoord bevonden
Inchecken . . vergeet het maar
App praat inderdaad niet met BA boekingsysteem
Morgen dus inchecken op Schiphol
Zijn met z'n vieren zal ons benieuwen waar ze ons neerzetten in de premium class naar SFO.
Laatst gewijzigd door Peter & Paula op 07 jul 2022, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
CinZ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door CinZ »

Ik vond het eigenlijk wel oke die app. Alles geupload en ook te zien bij AA en vanochtend online ingecheckt.
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Je moet vanaf heden middels je boekingsreferentie je vlucht toevoegen. Maar als ik mijn gegevens invul (exact zoals het bij BA staat) geeft hij aan dat hij mij als passagier niet kan vinden….

Meer mensen last van?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Frian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Frian »

Vraagje. Ik heb al m’n gegevens en bewijzen ingevoerd bij VeriFLY. Daar staat nu dat alles is goedgekeurd. Als ik bij BA.com kijkt op my booking staat daar ook nog dat ik vaccinatie gegevens etc moet invoeren. Moet ik daar dan ook nog doen? Dacht juist dat je dit via VeriFLY moest doen. Weet iemand hoe dat zit?
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Vreemd. Je moet op BA.com je API gegevens invullen, toch geen vaccinatie.
Ik vlieg ook met BA, maar mij vragen ze niet om vaccinatie-gegevens.
Ik heb ook op MyBookigns gekeken (vliegen 7 augustus), maar ik zie het niet.

Waar op BA.com vragen ze dat jou?
Frian
Amerika-ontdekker

Bericht door Frian »

Als ik bij mybooking kijk staat er ook een mogelijkheid om vaccinatiegegevens in te voeren. Ga ik niet doen want heb alles via VeriFLY gedaan. Had alleen verwacht dat daar dan ergens een melding van te zien zou zijn. Ga wel zien of t oké is als ik wil inchecken
yvonne m
Amerikafan
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door yvonne m »

Wij wilden vanmorgen inchecken wat niet lukte ivm de Verifly app. Volgens BA hadden we dit nog niet geregeld. Is wel gedaan en dat kunnen we ook aantonen. Onze corona-vaccinaties staat er in. De koppeling is blijkbaar niet gelukt. We moeten nu de documenten meenemen naar de check-in-desk. Dan moet het goedkomen. We vliegen morgen om 11.20 uur en zijn vanavond al in Brussel. Is het een slim idee om vanavond nog naar de luchthaven te gaan en dit te regelen? Dit om morgen 1 extra stationnetje niet te hoeven doen? Als dit idd een slim idee is weet iemand tot hoe laat deze open is? ik kan het nl zelf nergens vinden.
Frian
Amerika-ontdekker

Bericht door Frian »

Vanavond naar het vliegveld zou ik niet doen. Incheckbalie van BA gaan pas 2 uur voor een vlucht open en zijn dus niet constant bemand.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het heeft geen enkele zin om de avond ervoor al naar Schiphol te gaan.
Frian
Amerika-ontdekker

Bericht door Frian »

Vandaag online ingecheckt voor onze vlucht van morgen. Eerder alle gegevens bij VeriFLY ingevoerd. Kregen gisteravond mail om alle vaccinatie gegevens via BA site in te voeren. Daar ook weer alles ingevuld. Uur later bevestiging dat het was gecheckt en goedgekeurd en vanochtend online ingecheckt zonder problemen.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Vlieg begin september met KLM naar SFO, maar tis me nu niet duidelijk dat je deze app nodig hebt om de USA binnen te komen of alleen om het incheck proces te versnellen? Bij "mijn reis" van de KLM kan ik er ook niets over vinden.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

KLM werkt niet met Verifly.
Op de website kan je je corona gegevens uploaden: https://www.klm.nl/information/covid-19 ... ment-check

Voor de USA:
https://klforyou.force.com/s/covidform? ... ted_States
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Bedankt Frasi :thumbup:
betsy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door betsy »

Vrijdag vertrekken we met AA naar MCO via PHI. Alle COVID QR codes heenreis zijn akkoord. Nu wil ik de codes ook al scannen voor onze terugvlucht op 16-8 van PHI naar AMS maar zegt ie dat de code invalid is omdat ik geen booster heb…🤷🏻‍♀️ Maar dat is toch niet verplicht om NL weer binnen te komen?! Iemand een idee of antwoord? TIA
20 x USA (1986, 1993, 1995, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012 (2x), 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 (2x) en 2020. Meestal Florida, af en toe 'uitstapjes naar de westkust, Canada en/of de noordoost kust.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Als je Nederlander bent, ben je uitgezonderd van de vaccinatieplicht bij het vliegen naar Nederland. Dus wel of geen booster maakt in dat geval niets uit, de hele vaccinatie is niet nodig. Kan je gewoon online bij de vliegmaatschappij inchecken zonder de Verifly app te gebruiken?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Dutchess Het klopt dat we onder de uitzonderingen van vaccinatieplicht voor reizen naar NL vallen. Mijn ervaring van afgelopen juni is echter wel dat er zowel bij online inchecken als bij het inchecken aan de balie naar een vaccinatiebewijs wordt gevraagd. Voor de terugweg moesten wij onze vaccinatiebewijzen uploaden op de website van BA.

Hoewel formeel onjuist, goed om rekening mee te houden. Van andere airlines, o.a. Delta zijn er ook hier op het forum verglijkbare ervaringen te vinden.

Vaak lukt online inchecken ook niet, dus je moet vaak alsnog langs de balie. Ook in ons geval en aan de rij te zien gold dat voor meer mensen. Onze vaccinatiebewijzen werden met het paspoort ernaast grondig bestudeerd. Je kunt de discussie aangaan, maar wij hebben er voor gekozen dat niet te doen. :thumbup:
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

@d_vdploeg - Volkomen begrijpelijk, als je toch al vaccinatiebewijzen hebt is het vaak sneller om die dan maar te overleggen ipv op je gelijk te staan. Maar in zo'n geval als van Betsy wordt die tactiek lastiger omdat ze de benodigde booster niet heeft.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Probeer al de hele dag om in te checken bij American Airlines, maar lukt niet omdat covid-papieren niet in orde zijn. Heb deze via een aparte link wel netjes ingevuld, maar blijft aangeven dat het niet compleet is.
Ook via de Verifly app lukt het niet: "one of the airlines in your booking is not supported"
Check-in op Schiphol is tijdelijk gesloten, dus hoe gaan we dit doen??
Iemand dit in het kort ook al meegemaakt?
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Anita74 schreef:
03 aug 2022, 14:32
Check-in op Schiphol is tijdelijk gesloten
Online inchecken lukt vaak niet. Omdat verifly niet praat met de systemen van AA en BA. Via een kiosk inchecken op de airport kan ook, maar vaak moet je toch langs de balie om je koffer(s) af te geven. Op een of andere manier moet je kunnen inchecken natuurlijk.

Geven ze ook aan wat er ontbreekt?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer