Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

First come, first served St. Mary campground, Glacier NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

First come, first served St. Mary campground, Glacier NP.

Bericht door nancywittebols »

Hallo,
Ik vertrek binnenkort terug naar de States. Mijn eerste park die ik deze reis bezoek is Glacier np. Ik heb een reservatie voor de St. Mary camping tot 15 augustus. Ik zou graag hier langer willen verblijven, maar vanaf 15 augustus is het op basis van first come, first served. Mijn vraag is nu: heb je voorrang omdat je hier al staat of moet je in de rij aansluiten?
Heb zo niet direct een duidelijk antwoord kunnen vinden op het internet. Iemand ervaring mee?
Bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: First come, first served St. Mary campground, Glacier.

Bericht door Martin & Marianne »

Interessante vraag!
Ik zou denken dat je er mag blijven staan als je er al staat. Veel eerder komen zal niet gaan. :wink:
Ik zou het in elk geval vragen op je eerste dag, misschien kun je dan al aangeven tot hoe lang je er wilt blijven.

Misschien dat iemand er ervaring mee heeft?

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Wij stonden afgelopen juni op een plek bij Lake Dillon, Colorado. Deze was 1 dag voor aankomst niet boekbaar, dus wij stonden daar zeg maar FCFS. Voor de dag erna hadden we géén reservering, maar zagen wél dat onze plek niet gereserveerd was. We hebben toen met de Camping Host overlegd dat zij ons om 08.00 uur 's ochtends zou waarschuwen dat we ons plekje zouden kunnen behouden (indien niet geboekt) zodat we reserverings-briefje aan onze plek zouden kunnen hangen. Gezien het feit dat jullie plek uberhaupt de dag erna niet geboekt kan worden, lijkt het mij dat je een soortgelijke afspraak met het plaatselijke ''camping-hoofd'' zou kunnen maken.
nancywittebols
Amerikafan

Heb zojuist een email teruggekregen via de website van het nationaal park. Ik krijg voorrang. Moet het melden aan de ranger in de kiosk, dat ik wat langer wil blijven. Joepie, na twee lange jaren ( pas op, Frankrijk is ook mooi hoor) terug naar de US. Het begint nu serieus te kriebelen.
Bedankt voor de reacties.
Berry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: First come, first served St. Mary campground, Glacier NP.

Bericht door Berry »

Als je op een fcfs plaat staat (welke dus niet online gereserveerd kan worden) kan je er uiteraard blijven zo lang je wilt en zo lang mag conform de parkregels. Wij hebben afgelopen maanden wel gehad dat we ergens maar 1 nacht mochten staan omdat die plek elke dag online gereserveerd kon worden.

Glacier np is trouwens echt top! Weet je al welke hikes je doen wilt? Toen wij er waren was zowel Grinnel als Avalanche lake deels dicht helaas.
nancywittebols
Amerikafan

Re: First come, first served St. Mary campground, Glacier NP.

Ik ben al eens in Glacier geweest voor een 10 tal dagen, de laatste zomer voor de pandemie. Grinnell en Avalanche heb ik reeds gedaan. Ook de Highline, Siyeh Pass, Piegan Pass, Dawson Pass, Iceberg en Ptarmigan tunnel , Cracker Lake,Bullhead lake en nog een paar anderen heb ik reeds gedaan. Dit jaar zou ik graag Pitamakan pass ( de hele loop zal te zwaar zijn) doen, Piegan Pass opnieuw ( was vorige keer zwaar bewolkt weer en misschien deze keer via many glacier), en via de Highline trail naar de swifcurrent lookout gaan. Over de Sperry glacier ben ik aan het twijfelen. Lijkt me nogal een zware tocht. Ik zou ook graag een wandeling doen nabij Cutbank (dacht dat het zo heette). Glacier heeft mijn hart gestolen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer