Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dutchskies
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dutchskies »

Hi Amerika Enthousiasten!

Voor komende week heb ik een trip op het programma staan richting Houston, TX om vervolgens verder te reizen vanaf Nashville, TN. Nu ben ik als Hertz PC en National Car Executive Elite member een beetje aan het shoppen geweest, en lijkt dit het financieel meest gunstige:

Afbeelding

$541.80 voor 10 dagen incl. drop fee voor een standaard wagen welke normaliter toegang geeft tot Ultimate Choice. Verzekeringen worden geregeld door mijn Amerikaanse Visa. Lijkt me een uitstekende deal, echter vraag ik mij af:
1) doe ik er goed aan om op een secundaire locatie (vlak bij de luchthaven) een auto op te halen. Normaliter heb ik Hertz Ultimate Choice, maar kan ik er bij een dergelijke locatie vanuit gaan dat ik een upgrade krijg als PC?

De goedkoopste alternatieve optie waarin ik verzekerd ben van vrije keuze is met National vanaf Bush Intercontinental, à raison de $1000 incl. drop fee. Zijn er nog werkende national codes die legaal te gebruiken zijn? De eerdergenoemde Intl. POS code op national.de resulteert in een 2x zo hoog tarief. Daarnaast lijkt bij Hertz de 510k code te resulteren in veel hogere tarieven.
2) zijn er nog opties die ik over het hoofd zie?
Laatst gewijzigd door dutchskies op 15 jul 2022, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

het is lastig @dutchskies ....
Nu heb je niet die Gold voordelen iq het zelf uitzoeken van je auto
Als je dat wel doet en je auto op Bush ophaalt ben je honderden Dollars meer kwijt.
Nou ius dat wel een top Hertz plek maar toch...
Een beetje spelen met National en Avis laat weten dat jouw one-way niet op prijs gesteld wordt.
Denk er eens over of je je comfortabel voelt met de keus die je nu gemaakt hebt en een twintigje in je hand bij aankomst voor de greeter...
What do you have for me...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
dutchskies
Amerika-newbie

@bedeve - dank voor je reactie. Waar kom je op uit met Avis als ik vragen mag? Heb ondervonden dat ik met mijn FB Amex Gold CDP, in combinatie met PC 192021 en boeklocatie Samoa voor IAH (dus mét Ultimate Choice) uit kom op 800 dollar voor een full size. Is het overwegen wellicht waard.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Dutchskies gekeken via mijn AMEX gold card inlog, maar krijg nergens de mogelijkheid om uberhaupt een kortingscode in te voeren?
dutchskies
Amerika-newbie

@Robbie&Irene - Gewoon even via de reguliere website kijken en daar de juiste CDP gebruiken.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Even een vraagje voor de zekerheid. Als we naar de balie gaan bij Hettz en we hebben geboekt met de code CDP: 510000
PC: 192021 levert dit geen controles of iets dergelijks op. Zijn toch codes die je mag gebruiken toch?
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

dutchskies schreef:
15 jul 2022, 22:40
@bedeve - dank voor je reactie. Waar kom je op uit met Avis als ik vragen mag? Heb ondervonden dat ik met mijn FB Amex Gold CDP, in combinatie met PC 192021 en boeklocatie Samoa voor IAH (dus mét Ultimate Choice) uit kom op 800 dollar voor een full size. Is het overwegen wellicht waard.
Ik heb je op IAH en op dat andere vliegveld laten ophalen en je op Metro laten afleveren.
1 .waarschuwingen mbt beschikbaarheid.
2. Tarieven van meer dan $ 800 heb ik niet naar gekeken omdat dat zoveel meer is dan je nu hebt !
Maar ja ; als jouw acceptatie nu rond de $ 800 ligt....
Denk er aan : alles wat je bij Hertz en Nagtional berekent doen op basis van midsize,,,
Want je boekt en betaalt een midsize en je neemt ....mee
Stuur mij een PB !
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

ronenivonne schreef:
16 jul 2022, 20:25
Even een vraagje voor de zekerheid. Als we naar de balie gaan bij Hettz en we hebben geboekt met de code CDP: 510000
PC: 192021 levert dit geen controles of iets dergelijks op. Zijn toch codes die je mag gebruiken toch?

Gevalletje zoekt en gij zult vinden... :wink:
Nee. Hier gaan jullie geen problemen mee krijgen. Huur je off airport? Want anders hoef je helemaal niet langs de balie
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Stel jij nergens grenzen @dejong89 ?
Stuur mij een PB !
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@bedeve Ik kan soms nog wel eens een zachtgekookt eitje zijn. Begrijp je punt :wink:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner

dutchskies schreef:
16 jul 2022, 20:15
@Robbie&Irene - Gewoon even via de reguliere website kijken en daar de juiste CDP gebruiken.
Via AMEX site ( zonder mogelijkheid discount codes in te vullen) kom ik op 1499 euro uit, via Hertz als gast met CDP code op 1513 euro. Uscarhire zonder codes kom ik bij Alamo nu uit op 1260 euro . Allen voor intermediate SUV (IFAR). Twijfel nog of ik moet wachten op lagere prijzen of nu toch vastleggen bij Uscarhire.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

De prijzen bij Uscarhire zijn de afgelopen weken flink gezakt. Waarschijnlijk bij andere aanbieders ook.
Ik heb mijn boeking bij hen voor de komende maand al 2x herboekt om van de prijsdaling te profiteren (scheelt nu €850 vergeleken met 1e boeking).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@dejong89 Of gewoon de :angel13: van het forum...
Stuur mij een PB !
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

dejong89 schreef:
14 jul 2022, 19:47
@wouterjanS Je bent echt nog erg vroeg met het boeken van een auto. Ik zou gewoon nu wat vastleggen en betalen op locatie. Zie je een betere deal? Dan annuleer je je 1e boeking en boek je de betere deal.

Kortingcodes of CDP codes kunnen je een mooier tarief opleveren maar kijk goed uit. Niet alle CDP codes mag jij zomaar gebruiken. De door jou genoemde code is zonder verzekeringen maar ik kan je geen antwoord geven op de vraag of je met je creditcard dit kan afdekken. Daar heb ik geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat hier regelmatig tips voorbij komen voor een goedkopere autohuur. Hou het forum gewoon in de gaten. Voor jou is het pech dat de 51k code van Hertz tot eind dit jaar werkt en bij boekingen vanaf 1 januari 2023 niet meer(vooralsnog).

Wat ik heb geleerd is dat er altijd wel weer een handige " Harry " is die een nieuw foefje vind en deze hier deelt zodat iedereen op dit forum daar van kan profiteren.

Een hogere status is in mijn ogen geen garantie voor een betere auto. Wil je een bepaald type? Boek deze dan. Is de kans op een betere auto groter met een hogere status? Jazeker. Met name bij Hertz en National maar nogmaals, het is geen garantie
Dank voor je reactie!

Het liefst zou ik gewoon nu iets vastleggen maar dan zit ik echt op 1550 + qua kosten. Het is vooral frustrerend dat iedereen eerder in dit topic riep dat het voor 900-1000 te doen zou moeten zijn maar ik dat niet voor elkaar krijg. Ik zou echt tekenen nu voor iets wat ik nu kan vastleggen voor onder de 1200 euro incl verzekeren en 2e bestuurder. Dan maakt mij het type auto eigenlijk vrij weinig uit.

Ook nog contact gehad met Sixt, die geven aan dat de auto vanaf Tx helaas niet naar SC mag, Dus dat is ook geen optie meer helaas.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Zoals al eerder gezegd ben je nu nog erg vroeg. Maar reserveer anders die van 1500 alvast, dan weet je zeker dat het niet meer duurder kan worden. In het ergste geval zal het ook niet afhangen van die 300 euro extra toch. Dan heb je rust en kun je de hele resterende tijd nog gebruiken om een voordeligere auto te vinden. Er komen zeker nog deals en tips waarmee je beter uit bent. Maar zo weet je in ieder geval dat het niet meer wordt. Ik heb een half jaar geleden voor 3 weken Portugal een auto geboekt. Staat even los van codes en tips hier. Als ik nu huur komt er meer dan de helft bij. Anderen geven aan dat ze nu weer voordeliger uit zijn dan eerst. Gewoon blijven kijken. En blijf zeker meelezen hier!
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

wouterjanS schreef:
17 jul 2022, 14:34
dejong89 schreef:
14 jul 2022, 19:47
ik dat niet voor elkaar krijg. Ik zou echt tekenen nu voor iets wat ik nu kan vastleggen voor onder de 1200 euro incl verzekeren en 2e bestuurder. Dan maakt mij het type auto eigenlijk vrij weinig uit.

Kijk even hier https://partners.rentalcar.com/american-vacation/
Kies voor het Gold pakket incl een volle tank benzine (zo leeg mogelijk terug brengen dus) en max 3 extra bestuurders.
Kies bij het betalingsoverzicht voor “pay later” (gewoon op klikken)
Je hoeft niets te betalen en kunt alles later kostenloos annuleren of wijzigen.
Ik kom uit op €1252,- voor een compact.
Daarna de prijs in de gaten houden

Geen idee hoe ik dit uit het gele vak krijg…
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Kevin77 schreef:
17 jul 2022, 16:30
Geen idee hoe ik dit uit het gele vak krijg…
Helemaal onderaan pas gaan typen :wink:
Robbie&Irene
Amerikakenner

Kevin bedankt voor de tip bij https://partners.rentalcar.com/american-vacation/ ! Had Avis voor ~1530 euro, toen Uscarhire voor ~1260 euro en nu Alamo voor ~1060 euro en een standaard SUV ipv de intermediate. Heb deze gelijk vastgelegd en op "pay later" gezet.
Astatic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Astatic »

@Kevin77 @Robbie&Irene

x2 hier hoor, ik heb meteen van de link gebruik gemaakt!
ik heb net voor de zekerheid voor mijn trip van 14/8 t/m 2/9 een Full Size SUV vastgelegd voor €1276 (pay later) vind ik niet heel slecht in deze tijd :clap:
Met mijn Hertz (+ PC status) boeking had ik alleen een Q4 (Mid-Size SUV) voor €1038... en dan maar kijken of ik een grotere kan ritselen...
Ik vind het die €238,- wel waard om een zekerheid in te bouwen :D

Dank je wel! :thumbup:
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
Erikkp
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Erikkp »

Ik heb alle berichten gelezen maar vind het toch ingewikkeld.
Wil graag goed verzekerd zijn maar ook me niet onnodig hoge kosten opleggen.

Zoek een auto 13 tot 30 september in San Francisco. Extra bestuurder. Kleine auto is prima.

Heb nu: sunnycars (alamo) 1397. Dit is incl verzekering tot 10 miljoen en glas en bandenschade, geen eigen risico.
Alternatieven zijn:
- hertz 921 dollar (met de 2 codes). Zover ik zie tot 2 miljoen dekking, maar geen banden ed.
- america vacation (alamo gold en personalisatie accident) 902 euro. Voorwaardes zijn niet geheel duidelijk
- drive usa (alamo of enterprise) tot 10 milj dekking E 1040

Wat adviseren jullie?
Ik vind 1 miljoen als ik dit forum lees voor letselschadedekking toch wel beperkt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer