Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

:clap:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Motion schreef:
14 jul 2022, 04:08
het blijft grappig hoe dit topic een herhaling van zetten is elke keer: iemand (meestal een ijverige nieuwkomer) stelt een vraag waaruit blijkt dat hij/zij niet echt veel gelezen, dan wel opgestoken heeft van wat er eerder in dit topic en bijbehorende topics uitgelegd is. Vervolgens geeft een ervaren forumganger vriendelijk antwoord, waarna de vraagsteller aangeeft het niet te snappen of dat het niet waar kan zijn...
Zeer vermakelijk zo af en toe. Respect voor de vriendelijke beantwoorders!
@ Bedankt voor compliment .
@ Aande andere kant is het wel zxo dat die herhaling van zetten bijdragen aanhet vervuilen van het forum,
@ Je ziet ook in dit topic hoe er gereageerd wordt als andere forumgenoten , bij de zoveelste keer dezelfe vraag , aanzetten tot topics lezen....
@ In forums als Flyertalk is er een correctie als een vraag gesteld wordt waarvan het antwoord snel is terug te vinden ; dat zorgt een opgeruimder forum .
@ ik vind dat we met zijn allen vaker in voorkomende gevallen moeten gaan verwijzen naar top ""Zoek " funktie bovenaan rechts bovenaan rechts in op de landingspagina...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Soms vermakelijk, soms ook niet.
Ik vind het best jammer als een “onschuldige” nieuwkomer hier een vraag stelt en meteen de kous op zijn kop krijgt, van “lees het hele topic maar door”.
Ik ben niet echt een nieuwkomer, maar ik vind autohuur soms ook best nog lastig met al die codes en preferred statussen…. Zeker als ik zie welke prijzen de kenners dan kennelijk kunnen vinden en ik niet.
Maar ik durf hier niet echt een vraag meer te stellen daarover. :oops:

In het route-topic geven we ook heel vaak hetzelfde advies en antwoorden. Maar vergeet niet dat het voor de kenners misschien gesneden koek is, maar voor nieuwkomers een woud van regeltjes, mogelijkheden en websites waar ze geen idee hebben waar te beginnen, dus ook niet hoe ze een goedkope auto kunnen boeken.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Hi allemaal! Ik lees dit nu zo en voel mij nogal aangesproken haha.

Ik kan mij voorstellen als je veel ervaring hebt met reizen in amerika dat (mijn) vragen echt als open deuren kunnen voelen. Maar bij de vraag die ik stel hoe ik bij de ' goedkope' prijs kom krijg ik elke keer alleen als reactie lees het topic en gebruik de zoekfunctie. Nu heb ik de afgelopen twee avonden echt mijn best gedaan om goed in te lezen. Maar of ik lees er gewoon meermaals overheen of ik lees het wel maar begrijp het niet goed. Maar ik kom er gewoon niet uit. Wat wellicht in dit geval fijn voor mij zou zijn om iets specifieker een tip te geven waar ik naar moet zoeken, dan gewoon zeggen boek zelf maar in dit topic. Want het laatste wat ik wil is jullie het gevoel geven dat ik mijn vragen uit een soort van luiheid stel of dat ik niet gelezen hebt. Dit is zeker niet het geval, maar ik vat het gewoon oprecht niet. En wat Josea zegt heb ik ook wel, dat ik nu eigenlijk geen vragen meer durf te stellen. Wat ook weer zonde is imho.

Toevoeging:
Mijn eerste vraag over verzekeringen kwam wel uit het niet goed inlezen, dat geef ik toe. Maar ik heb nu meermaals de begin post doorgelezen en http://www.allesamerika.com/autohuur-amerika.html en viewtopic.php?f=30&t=61731&hilit=National+Car+emerald
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

josea schreef:
14 jul 2022, 11:23

Maar ik durf hier niet echt een vraag meer te stellen daarover. :oops:
Dat is niet best .....
Maar een beetje begrijpend lezen laat jou toch wel weten dat de steeds weer repeterende basale vragen bedoeld worden.
Iemand die de topics leest en met de info gaat spelen kan op vragen terecht komen die een uitgesproken bijdrage kunnen opleveren !
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

wouterjanS schreef:
14 jul 2022, 11:39
Maar of ik lees er gewoon meermaals overheen of ik lees het wel maar begrijp het niet goed....
En als je dan laat weten wat je zoek activiteit is , welk deel van de info je oppikt ,en waar je de boot mist kan dat een zinvolle bijdrage opleveren
Stuur mij een PB !
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Ik sluit me wel aan bij @josea in dit geval. Erg veel kan gevonden worden via de zoekfunctie, maar ik kan me heel goed voorstellen dat veel nieuwe forumgebruikers ook vaak denken dat die informatie achterhaald is als er bijvoorbeeld 2019 bij staat. Bovendien vind ik het zelf heel prettig als er vragen van nieuwkomers beantwoord worden met relevante antwoorden, omdat men dan weet dat het up to date info is. Ik begrijp echt dat sommige nieuwkomers het forum weer verlaten, omdat ze de indruk krijgen dat (overbodige?) vragen stellen niet gewenst is.

Lastig, snap ik, want als alles herhaald moet worden is dat ook hinderlijk, maar toch denk ik dat het ook prettig is voor veel mensen als de topics met recente info worden geupdate als iemand een vraag stelt en alleen verwijzen naar een zoekfunctie draagt daar niet altijd aan bij :) imho
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Berichten uit 2019 kunnen nog altijd relevant zijn. De openingspost in het autohuurtopic is al jaren oud en toch relevant. Daar staat alles in wat moet weten over verzekeringen etc. Hertz en National idem. Als iemand dan vraagt: Heb ik de juiste verzekeringen, dan heb je de openingspost niet gelezen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Resetovic »

@kwarktaart

Yup, sluit mij helemaal aan op jouw reactie!

Er wordt vrij snel afgebekt(vooral in het algemeen en los dat het ergens staat gemeld, maar niet iedereen is even handig of snapt het misschien nog niet) en gewezen op de zoekfunctie terwijl veel beginposts ook niet echt up to date zijn.
En de zoekfunctie is niet heilig alsof men hier 100% match antwoord heeft......

Moet wel zeggen dat het mij wel is opgevallen dat vrouwelijke gebruikers wel sneller/antwoord krijgen op soortgelijke vragen.

Anyway on-topic, ik ga hier in ieder geval niks meer vragen en gewoon mee lezen of de zoekfunctie gebruiken 😂😉.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Iedereen wil je graag helpen maar lees eerst zelf eens een topic door. Dat is geen afbekken maar gewoon een tip voor nieuwe leden, man of vrouw. Over het algemeen vind je een schat aan informatie op dit forum doormiddel van de zoekfunctie en de openingspost.
Waar het om gaat is dat er heel veel zelfde soort vragen voorbij komen die al tientallen keren zijn beantwoord en dan heb ik het bijvoorbeeld over verzekeringen, CDP codes en skip the counter.

Denk dat we daarmee de discussie moeten afronden en ons weer moeten gaan richten op het gene waar dit topic over gaat, autohuur.

Vraagje over tol in San Francisco. Wij hebben een auto gehuurd en willen komende week de Golden Gate over rijden. Ik lees net dat cash niet geaccepteerd wordt voor de tol hier, maar dat er een account moet zijn gekoppeld aan de auto voor de tol. Kan ik er vanuit gaan dat dit automatisch het geval is bij onze huurauto? Ik ga niet langs de counter, dus kan het daar niet vragen, vandaar de hoop dat iemand hier het antwoord al heeft :)
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@kwarktaart ik heb gewoon een handmatige aanmelding gedaan direct er na via hier, https://www.bayareafastrak.org/vector/a ... &fbpz=skip

Binnen een week afgeschreven automatisch van mijn creditcard.
Laatst gewijzigd door Resetovic op 14 jul 2022, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
kwarktaart
Amerikakenner

Dankje @Resetovic! Ik heb de link opgeslagen en zal zodra we ons nummerbord weten ook een prepayment doen, handig.
JudKon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door JudKon »

Via Avis hebben wij een fulltime SUV gereserveerd voor onze komende trip. Al geboekt in sept 21 en geen betere deal meer langs gekomen. We zijn met 6 dus een kleinere auto is geen optie.

Maar nu ga ik opeens twijfelen of ik nog iets moet doen? Ik heb nog niet eerder een auto gehuurd. We gaan naar de balie, melden ons daar en dan wordt het verder geregeld? Ik heb me aangemeld voor preferred, kunnen wij dan de balie overslaan?
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@JudKon Als het je 1e keer is dat je als preferred lid een auto huurt dan moet je langs de balie en je meldt je bij het bordje : Avis preffered. Je geeft je rijbewijs en CC af en als het goed is krijg je dan je sleutels mee. Ik zou ook even vragen of er wat te kiezen valt. Wie weet.
Lees ook het Avis topic eens door. Hier zijn een hoop leden die hun ervaringen hebben gedeeld.

viewtopic.php?f=30&t=77618&start=300

Bericht door Resetovic »

@JudKon

Was voor mij ook allemaal nieuw en een 1e keer in mei.

Indien via Europa geboekt zitten alle benodigde verzekeringen erbij(heb ik inmiddels hier geleerd) en eventueel alleen Wegenwacht Plus is een optie, ik had dit wel erbij genomen terwijl auto vrij nieuw was en uiteindelijk niet nodig gehad :crazy:.

Verder had ik mijzelf via een omweg Preferred President's Circle gemaakt en moest mij alsnog melden aan de balie bij Avis en geloof dat jij hier ook niet aan ontkomt gezien jij ook nog geen geschiedenis hebt bij Avis.

@kwarktaart👍
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

kwarktaart schreef:
14 jul 2022, 15:58
Vraagje over tol in San Francisco. Wij hebben een auto gehuurd en willen komende week de Golden Gate over rijden. Ik lees net dat cash niet geaccepteerd wordt voor de tol hier, maar dat er een account moet zijn gekoppeld aan de auto voor de tol. Kan ik er vanuit gaan dat dit automatisch het geval is bij onze huurauto? Ik ga niet langs de counter, dus kan het daar niet vragen, vandaar de hoop dat iemand hier het antwoord al heeft :)

https://www.bayareafastrak.org/en/toll ... ment.shtml
Hier kan je vooraf via een tijdslot de betaling regelen of tot 48u na de passage. Via de verhuurder laten lopen komen er allicht kosten bij.
Je hoeft enkel stadinwaarts te betalen.
wouterjanS
Amerikafan

Bericht door wouterjanS »

Oke ik ga nog een poging doen voor specifieke vragen.

Als ik het allemaal goed begrijp zijn er twee manieren om goedkoper te huren en betere auto's te krijgen.

1. Kortingscodes bij bijv National of Avis.
2. Account upgrading via matching.

Ik heb nu het afgelopen uur op het Avis account voor volgend jaar april geprobeerd met verschillende verhuur locaties en alle codes die ik het de Avis post tegen kwam. viewtopic.php?f=30&t=77618&hilit=Avis&start=160

Het resultaat is dat alleen met de code D650000 de prijs gigantisch naar beneden gaat , (en ik dollar getoond wordt), maar volgens mij zit er dan geen verzekering meer bij. Alleen zie ik op de nederlandse Avis website nadat ik die code heb ingevuld ook geen optie om die alsnog erbij te boeken. Klopt dat? En moet ik die code dus niet gebruiken?

Verder heb ik alle andere codes die ik tegen kwam uitgetest maar gebeurd er eigenlijk niets met de prijs. Doe ik iets verkeerd?

Concrete vragen:
1. Is account upgrade alleen voordelig om sneller geholpen te worden en upgrates te krijgen of heeft het ook invloed op de prijs die aangeboden wordt?
2. Zie ik iets over het hoofd qua codes? Ik blijf rond de 1500 euro uitkomen voor 2 weken huren in Houston.

Ik ga later met National hetzelfde doen en alle codes uitprobereren. Maar hoop op mijn ervaring met Avis nu al wat feedback te kunnen krijgen.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@wouterjanS Je bent echt nog erg vroeg met het boeken van een auto. Ik zou gewoon nu wat vastleggen en betalen op locatie. Zie je een betere deal? Dan annuleer je je 1e boeking en boek je de betere deal.

Kortingcodes of CDP codes kunnen je een mooier tarief opleveren maar kijk goed uit. Niet alle CDP codes mag jij zomaar gebruiken. De door jou genoemde code is zonder verzekeringen maar ik kan je geen antwoord geven op de vraag of je met je creditcard dit kan afdekken. Daar heb ik geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat hier regelmatig tips voorbij komen voor een goedkopere autohuur. Hou het forum gewoon in de gaten. Voor jou is het pech dat de 51k code van Hertz tot eind dit jaar werkt en bij boekingen vanaf 1 januari 2023 niet meer(vooralsnog).

Wat ik heb geleerd is dat er altijd wel weer een handige " Harry " is die een nieuw foefje vind en deze hier deelt zodat iedereen op dit forum daar van kan profiteren.

Een hogere status is in mijn ogen geen garantie voor een betere auto. Wil je een bepaald type? Boek deze dan. Is de kans op een betere auto groter met een hogere status? Jazeker. Met name bij Hertz en National maar nogmaals, het is geen garantie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door JudKon »

Voor wouterjanS: wij hebben onze fullsize SUV vorig jaar september vastgelegd via Avis.be.
Op dat moment werd de prijs (zo’n 1950 euro, nu zal dat 2400 zijn door de dollar koers, post paid ) als hoog bestempeld door de kenners. Door het jaar heen heb ik regelmatig gekeken, maar deze prijs dus ook niet meer gevonden. Nu ben ik er blij mee :)

Alle tips en trucs werkten niet voor ons, wij reizen met 6 en deze auto moest het zijn. De stress en het risico van hopen dat er een fullsize staat via upgrades durf en wil ik niet nemen.
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer