Vorige maand terug gekomen van een soortgelijk route en alles is voorbij gegaan als een droom eerlijk gezegd. Ik wil er nu direct nogmaals een soortgelijke reis plannen, dit keer niet met mijn partner maar met mijn broertje en een neef.
Reis/Amerika zelf was gewoon geweldig en ben vooral forumgebruikers hier echt heel erg dankbaar, ik had totaal geen ervaring en door de ervaring van velen hier heb ik gewoon een road trip kunnen afleggen in een onbekend land als Amerika.
1e keer moest ik echt alleen autorijden, dit keer zijn wij met 3 man sterk en kan ik de stuur overgeven vooral op dode/rustige wegen. Nogmaals zijn er veel kilometers en dit dan wel in 24 dagen met Los Angeles/Las Vegas die de meeste dagen krijgen.
Wandelen in natuurparken is voor mijn gezelschap niet direct een prioriteit, maar ik wil ze uiteraard wel een onvergetelijk reis geven gezien ook beiden dit nooit hebben gedaan.
Route is nu als volgt en via Booking is alles al geboekt, enige waar ik mee zit in hoeverre het nog winter is in bepaalde gebieden en de kans dat er er nog sneeuw ligt op de route zelf, want ik wil sneeuwige routes namelijk wel vermijden.
Reis is van 27 maart t/m 20 april 2023.
27 maart - San Francisco
28 maart - San Francisco (Via Pacific Coast Highway 1)
28 maart - Obispo
29 maart - Obispo (Via Pacific Coast Highway 1)
29 maart - LA
30 maart - LA
31 maart - LA
01 april - LA
02 april - LA
03 april - LA (Via Joshua Tree National Park)
03 april - Kingman
04 april - Kingman
04 april - Grand Canyon
05 april - Grand Canyon
05 april - Page
06 april - Page
07 april - Page
07 april - Bryce Canyon
08 april - Bryce Canyon (Via Zion scenic road in 1 stuk door richting Sin City)
08 april - Las Vegas
09 april - Las Vegas
10 april - Las Vegas
11 april - Las Vegas
12 april - Las Vegas[ (Via Death Valley National Park)
12 april - Bishop
13 april - Bishop[/b] (onderweg Mono Lake en Ghost Town Bodie bezoeken)
13 april - Lake Tahoe
14 april - Lake Tahoe
15 april - Lake Tahoe
15 april - Yosemite National Park
16 april - Yosemite National Park
17 april - Yosemite National Park
17 april - San Francisco
18 april - San Francisco
19 april - San Francisco
20 april - San Francisco
Mijn laatste reis was ik door Page richting Zion gereden, ik was behoorlijk onder de indruk van Page en omgeving en wil dit keer Page, Bruce en Lake Tahoe meenemen.
Zion wordt alleen gedaan via Mount Carmel scenic drive.
Heeft iemand toch nog enige tips voor mij qua route of verblijven onderweg zoals tussen SF-LA, LA-Grand Canyon, LV-Lake Tahoe.

Verder vraag mij ook af of het boeken van tickets nu of later in het jaar iets kan uitmaken, uiteraard gezien Covid/Oekraine-Rusland kan alles nog alles anders lopen.
Ik zit op 900 per persoon, dit is een United Airlines vlucht geboekt via Lufthansa inbegrepen 23 kilo koffer en annuleren minus 190 euro. Is dit een vrij normale ticketprijzen en de moeite waard om nu al te boeken....