Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wachtrijen Schiphol / Privium
Re: Wachtrijen Schiphol / Privium
Vlucht naar SFO op 1 juli 14h50. Geparkeerd in P3
Meet&Assist afspraak was 12h30. Dag ervoor mail met instructies ontvangen.
Heel druk aan douane maar door Amanda er vlotjes doorheen.
Staan we bijna aan de gate, merk ik dat mijn portefeuille nog in de auto lag!
Creditkaarten, rijbewijs….
Gelukkig terug beroep kunnen doen op Amanda om me zo snel mogelijk buiten te krijgen.
In recordtempo naar bus-P3-auto-bus terug naar de vertrekhal. Ondanks Amanda toch oponthoud bij de douane. Toch nog net op tijd en nat van het zweet aan de gate toegekomen.
Daarna eerst vertraging van 30min om te boarden. En daarna nog eens een uur in het vliegtuig moeten zitten alvorens te mogen opstijgen!
Nu de Meet&Assist is elke euro waard geweest met dank aan tophost Amanda!
Ondertussen zitten we al 6 dagen in Amerika en hebben we al elk moment van onze trip genoten.
Meet&Assist afspraak was 12h30. Dag ervoor mail met instructies ontvangen.
Heel druk aan douane maar door Amanda er vlotjes doorheen.
Staan we bijna aan de gate, merk ik dat mijn portefeuille nog in de auto lag!
Creditkaarten, rijbewijs….
Gelukkig terug beroep kunnen doen op Amanda om me zo snel mogelijk buiten te krijgen.
In recordtempo naar bus-P3-auto-bus terug naar de vertrekhal. Ondanks Amanda toch oponthoud bij de douane. Toch nog net op tijd en nat van het zweet aan de gate toegekomen.
Daarna eerst vertraging van 30min om te boarden. En daarna nog eens een uur in het vliegtuig moeten zitten alvorens te mogen opstijgen!
Nu de Meet&Assist is elke euro waard geweest met dank aan tophost Amanda!
Ondertussen zitten we al 6 dagen in Amerika en hebben we al elk moment van onze trip genoten.
Waar werden jullie opgewacht door de host? Ik vraag me namelijk af of we eerst nog in de rij buiten moeten wachten om überhaupt de vertrekhal binnen te kunnen komen. Of is er een aparte ingang voor meet & assist?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Vlucht vandaag om 10.30 met KLM. Ik was 06.10 op Schiphol. Bagage bij KLM afgeven duurde ruim 1.5 uur. Alleen via balies met een enorme Efteling rij. Self-service machines waren dicht helaas. Daarna gelukkig maar een half uur gedaan over security en paspoort controle.
Inmiddels in het vliegtuig en lijkt op tijd te vertrekken. Here we go!
Inmiddels in het vliegtuig en lijkt op tijd te vertrekken. Here we go!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik las het ook en dacht gelijk aan jouw opmerking eerder hier... Er wordt overigens nergens verwezen naar de Meet&Assist optie, ze willen er bewust geen aandacht op vestigen lijkt het
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
>> Kiwi's on tour<<
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik verwacht dat het na dit stuk alleen nog maar erger wordt. Er wordt nadrukkelijk vermeld dat ze iedereen hulp moeten verlenen en dat ze niet mogen vragen naar de reden. Kortom, een vrijbrief.
En wat er staat klopt. De laatste keer konden ze al niet meer helpen bij het inchecken omdat het te druk was. "Gelukkig" hebben wij een eigen rolstoel en ken ik na 30 jaar rolstoel het spelletje inmiddels wel. Maar wat zijn we in een rap tempo een verschrikkelijk genant land aan het worden.
En wat er staat klopt. De laatste keer konden ze al niet meer helpen bij het inchecken omdat het te druk was. "Gelukkig" hebben wij een eigen rolstoel en ken ik na 30 jaar rolstoel het spelletje inmiddels wel. Maar wat zijn we in een rap tempo een verschrikkelijk genant land aan het worden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Dat zou ik ook graag horen. Ik mag toch aannemen dat er ergens wordt afgesproken waar je niet eerst in die rij hoeft aan te sluiten.
1986 FL - 1992 NY - 2000 FL - 2005 Stormchase OKC - 2006 FL - 2008/2009/2010 Stormchase CO - 2011/2012/2013/2014/2015 Stormchase OKC - 2016 Nat.Parks SW - 2017 Stormchase OKC - 2018 Nat.Parks Mid - 2019 Stormchase OKC - 2022 FL - 2023 Stormchase OKC
Schan-da-lig!Almere vak V schreef: ↑07 jul 2022, 10:22https://www.ad.nl/binnenland/liegende-r ... ~ab179e94/
Inmiddels ook in het nieuws. Beschamend...
Van mij mogen ze die lui eruit pikken en alsnog achterin de langste rij zetten die er op het vliegveld te vinden is!
Overigens kan ik mij wel voorstellen dat ook het aantal legitieme verzoeken toeneemt omdat er een groep mensen zal zijn die onder “normale” omstandigheden geen medische assistentie zal aanvragen, maar bv niet in staat is tot lang staan en dat met de huidige wachttijden daarom wel doet.
www.hamakyreis.wordpress.com
2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Vanaf 7 juli is het mogelijk om op P3 (lang parkeren) al in te checken, inclusief je koffers.
Heeft iemand hier vanuit het verleden ervaring mee (tijdens meivakantie kon het ook)?
https://www.schiphol.nl/nl/parkeren/drive-inchecken/
Heeft iemand hier vanuit het verleden ervaring mee (tijdens meivakantie kon het ook)?
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij werden opgewacht bij vertrek 2 deur E (dat is het algemeense assist punt volgens mij). Er stonden buiten wel mensen te wachten maar omdat we met de Ibis bus waren word je dan beneden afgezet en loop je via binnen naar boven.Janneman99 schreef: ↑07 jul 2022, 16:04Dat zou ik ook graag horen. Ik mag toch aannemen dat er ergens wordt afgesproken waar je niet eerst in die rij hoeft aan te sluiten.
En inderdaad ergens half de ochten op de dag voor vertrek de gegevens van Michel ontvangen met info waar elkaar te treffen.
- bedeve
- Amerika-expert
ANWB leden krijgen 12.5 % korting op hun parkeer tarrief...hdehaan79 schreef: ↑07 jul 2022, 21:57Vanaf 7 juli is het mogelijk om op P3 (lang parkeren) al in te checken, inclusief je koffers.
https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/schiphol-parking
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
KLM neemt aanvullende maatregelen voor deze zomer (geen consequenties voor intercontinentale vluchten):
https://nieuws.klm.com/klm-neemt-aanvul ... rvakantie/
https://nieuws.klm.com/klm-neemt-aanvul ... rvakantie/
Wordt duidelijk vermeld in de afspraak mail + tel.nr van de host in geval van problemen
Inchecken is niet het grootste probleem. Douane is gewoon een ramp.hdehaan79 schreef: ↑07 jul 2022, 21:57Vanaf 7 juli is het mogelijk om op P3 (lang parkeren) al in te checken, inclusief je koffers.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
? Security en paspoort controle bedoel je denk ik.
Helaas lijkt er in de maand juli en begin augustus geen beschikbaarheid voor meet & assist
Dat wordt leuk als we over een paar weken vanuit NL terugvliegen met een peuter en baby die na 10 minuten stilstaan al vervelend worden 

- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Zeker beschamend, wij vliegen de 11e augustus en zijn bezig dit nu te regelen, maar bij AA wordt niet gereageerd, via Schiphol niet en ook de uitvoerende instantie geeft niet thuis. Sommigen kunnen de reis helemaal niet meer maken (omdat 3 of 4 uur staan te lang is) omdat anderen er misbruik van maken, misselijkmakend gewoon. Van mij mogen ze steekproeven nemen of gewoon controleren in deze komende drukke tijd en ticket afnemen van degene die er misbruik van maken.Marielleh schreef: ↑07 jul 2022, 17:04Schan-da-lig!Almere vak V schreef: ↑07 jul 2022, 10:22https://www.ad.nl/binnenland/liegende-r ... ~ab179e94/
Inmiddels ook in het nieuws. Beschamend...
Van mij mogen ze die lui eruit pikken en alsnog achterin de langste rij zetten die er op het vliegveld te vinden is!
Overigens kan ik mij wel voorstellen dat ook het aantal legitieme verzoeken toeneemt omdat er een groep mensen zal zijn die onder “normale” omstandigheden geen medische assistentie zal aanvragen, maar bv niet in staat is tot lang staan en dat met de huidige wachttijden daarom wel doet.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Zojuist met Meet&Assist in 25min door alle checks e.d. heen. Super ongemakkelijk en durfde de mensen in de rijen niet aan te kijken.
Maar oh, wat was dt relaxed en wat mij betreft elke cent waard. Ter info: wij kregen vrijdagmorgen (=2 dagen van te voren) de update waar wij moesten verzamelen, incl naan en telefoonnummer van de 'host'. Erg tevree mee dus
Maar oh, wat was dt relaxed en wat mij betreft elke cent waard. Ter info: wij kregen vrijdagmorgen (=2 dagen van te voren) de update waar wij moesten verzamelen, incl naan en telefoonnummer van de 'host'. Erg tevree mee dus
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
>> Kiwi's on tour<<
>> Kiwi's on tour<<
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een goed begin van de vakantie! Een goede reis en veel plezier gewenst!
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht