Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Iemand een idee wat ik fout doe: ik kan bij United de paspoorten van mijn man en mij uploaden (webcam foto), maar de paspoorten van de kinderen lukt niet. Ik heb het ondertussen op diverse dagen 20x geprobeerd maar krijg steeds de melding dat uploaden niet lukt.
Waar kan dit aan liggen? ik kan natuurlijk gewoon inchecken bij de balie op Schiphol, maar gezien de drukte daar doe ik dat nu liever niet..
Waar kan dit aan liggen? ik kan natuurlijk gewoon inchecken bij de balie op Schiphol, maar gezien de drukte daar doe ik dat nu liever niet..
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@jill1234
Probeer het nog even met je mobiele telefoon en de united app, is bij mijn kinderen ook gelukt.
Probeer het nog even met je mobiele telefoon en de united app, is bij mijn kinderen ook gelukt.
-
- Amerika-expert
Lukt helaas ook niet. Er staat dan dat ik paspoort moet scannen maar er gebeurt niks; de scan lukt niet.
-
- Amerika-expert
Dank je, het uploaden is nu gelukt maar bij ons allemaal is het geen groen vinkje, maar een oranje rondje: pending approval: thanks for uploading your passport. Please bring your documents with you to the airport so an agent can review them in personen and issue you a boarding pass.
Of zou dit nog geen groen vinkje zijn omdat we pas over een maand vliegen en er dus nog geen boardingpass is?
Of zou dit nog geen groen vinkje zijn omdat we pas over een maand vliegen en er dus nog geen boardingpass is?
-
- Amerika-ontdekker
@jill1234
72 uur voor je vlucht vertrekt moet je nog je vaccinatie bewijzen en het attestation form uploaden daarna kan het vinkje pas groen worden.
72 uur voor je vlucht vertrekt moet je nog je vaccinatie bewijzen en het attestation form uploaden daarna kan het vinkje pas groen worden.
-
- Amerika-expert
Dat zal het zijn dan; bij ons staat 'action needed'en bij de kinderen 'verification needed'
Ik wacht wel tot 72 uur voor vertrek en anders gaan we wel langs de balie; moetent toch ook koffers inchecken (nog nooit bij de self service balies gedaan)
Ik wacht wel tot 72 uur voor vertrek en anders gaan we wel langs de balie; moetent toch ook koffers inchecken (nog nooit bij de self service balies gedaan)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Even een "wat als" vraag in relatie tot alle koffer ellende. We hebben een overstap in de VS. Daar blijkt dat onze koffers niet op de luchthaven van de overstap blijken te zijn. Normaal pak je ze van de band en lever je ze even later na customs weer in voor de volgende vlucht.
Ga je dan al daar melden dat je koffers er niet zijn? Dat kan wel eens lang duren, vooral als bijvoorbeeld alle koffers niet mee gingen. Risico is dan dat je daardoor je volgende vlucht mist.
Of zou je door kunnen naar de gate en daar melden dat je koffers er niet waren?
Iemand ervaring of tips?
Ga je dan al daar melden dat je koffers er niet zijn? Dat kan wel eens lang duren, vooral als bijvoorbeeld alle koffers niet mee gingen. Risico is dan dat je daardoor je volgende vlucht mist.
Of zou je door kunnen naar de gate en daar melden dat je koffers er niet waren?
Iemand ervaring of tips?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik ben benieuwd hoe dit opgelost is. Heb je nog een alternatief naar tevredenheid gekregen? Wij vliegen op 22 juli met Lufthansa vanaf Düsseldorf via Frankfurt naar Windhoek Namibië. Nu is gisteren de vlucht Düsseldorf-Frankfurt eruit gehaald. We hebben nog geen alternatief gekregen. Die zijn er ook niet veel. Nou vinden wij het in het uiterste geval ook nog wel goed om naar Frankfurt te rijden maar ben wel benieuwd wat onze rechten eigenlijk zijn. Moet Lufthansa ons een alternatief aanbieden? Ze verkopen ook tickets waarbij de leg Düsseldorf-Frankfurt met de trein gaat. Vinden wij ook prima maar volgens ons reisbureau hebben ze dat (nog) niet aangeboden omdat dit in een duurdere boekingsklasse valt. Hebben wij hier recht op?Davyv schreef: ↑28 jun 2022, 16:19We zouden via Lufthansa op 1 juli vanuit Brussel naar Munchen vliegen, en dan verder door naar Las Vegas. Net mail gekregen dat vlucht naar Munchen geschrapt is. Bij Lufthansa uiteraard niemand die opneemt op klantendienst. Er is een alternatief via Washington, maar daar staat bij 'waiting list'. Nu twijfel ik om dat te boeken, want zo blijven we mogelijk helemaal met lege handen achter. Of vergis ik me? Iemand tips?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Heb je via het reisbureau losse tickets geboekt (eventueel met los hotel, combinatie-reis), of een pakketreis?
Lastig aan te geven waar je bij Lufthansa recht op hebt, omdat er een reisbureau tussen zit. En je niet weet welke afspraken zij hebben gemaakt. Maar in principe moet je een redelijk voorstel doen en moet het reisbureau dat voor je regelen, of op basis van de rechten met betrekking tot het ticket bij de luchtvaartmaatschappij, of op basis van de pakketreis die ze aanbieden.
Bij alleen de vlucht geboekt volgens consumentenbond:
En anders gelden de regels voor een pakketreis:
https://www.consumentenbond.nl/juridis ... pakketreis
Eigenlijk moet het reisbureau het dan regelen, eventueel kan je zelf een redelijk alternatief voorstellen.
Moet je wel zeker weten dat je een pakketreis hebt. Staat ook uitgelegd.
Switch naar andere boekingsklasse en trein zou dus eigenlijk geen probleem mogen zijn. Eventueel vertrek vanaf andere luchthaven (Brussel, Keulen/Bonn?) zou ook nog redelijk kunnen zijn.
Doe redelijke voorstellen, leg ze vast, met de prijs van nu.
Lastig aan te geven waar je bij Lufthansa recht op hebt, omdat er een reisbureau tussen zit. En je niet weet welke afspraken zij hebben gemaakt. Maar in principe moet je een redelijk voorstel doen en moet het reisbureau dat voor je regelen, of op basis van de rechten met betrekking tot het ticket bij de luchtvaartmaatschappij, of op basis van de pakketreis die ze aanbieden.
Bij alleen de vlucht geboekt volgens consumentenbond:
https://www.consumentenbond.nl/juridis ... eannuleerdRechten bij annulering:
De luchtvaartmaatschappij moet je bij een annulering de keuze bieden uit:
Het ticket terugbetalen binnen 7 dagen en indien van toepassing, een gratis vlucht naar het beginpunt van je reis.
Óf een eerstvolgende, vergelijkbare vlucht naar je eindbestemming.
Óf een vergelijkbare vlucht, op een dag die je zelf kiest.
Niet de luchtvaartmaatschappij, maar de passagier mag die keuze maken. Als het nodig is moet de luchtvaartmaatschappij ook bijstand verlenen. Denk aan eten en drinken, (hotel)overnachting en vervoer daarnaartoe. Dit geldt ook bij vertraging en overboeking van de vlucht. Verzorgt een maatschappij je niet? Dan kun je de kosten ervan achteraf declareren bij de luchtvaartmaatschappij.
Je hebt deze rechten alleen als:
Je een los vliegticket hebt gekocht. Dit kan bij een luchtvaartmaatschappij of via een online reisbureau. Bijvoorbeeld via een bemiddelaar.
Je de bevestiging van de reservering hebt, met een reserveringsnummer en ticketnummer.
Je vliegreis begint in een EU-land, IJsland, Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk of Zwitserland. Of als je vloog met een luchtvaartmaatschappij die in een van die landen geregistreerd is.
De luchtvaartmaatschappij je vlucht annuleert.
En anders gelden de regels voor een pakketreis:
https://www.consumentenbond.nl/juridis ... pakketreis
Eigenlijk moet het reisbureau het dan regelen, eventueel kan je zelf een redelijk alternatief voorstellen.
Moet je wel zeker weten dat je een pakketreis hebt. Staat ook uitgelegd.
Switch naar andere boekingsklasse en trein zou dus eigenlijk geen probleem mogen zijn. Eventueel vertrek vanaf andere luchthaven (Brussel, Keulen/Bonn?) zou ook nog redelijk kunnen zijn.
Doe redelijke voorstellen, leg ze vast, met de prijs van nu.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Het reisbureau heeft alles voor ons geboekt. Ik neem aan dat het dan een pakketreis betreft. Ik heb alle vertrouwen in ons reisbureau, ze hebben de reis al 2x voor ons omgeboekt en aangepast vanwege corona, ik ben heel blij dat we alles daar onder gebracht hebben. Het komt dus vast wel goed maar was alleen benieuwd naar onze rechten. Het leek mij ook heel logisch dat we dan het treingedeelte zouden kunnen boeken. Maar onze zoon heeft al aangeboden ons naar Frankfurt te brengen dus linksom of rechtsom, we komen er wel 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-expert
Wij waren 3u tevoren op BRU vandaag, in een half uur koffers gedropt, ingechecked, door security en paspoort controle
. Sky Priority en daarmee ook Fast Lane. De economy rijen waren een stuk langer, ik schat 1,5-2u.
Nu 2,5u wachten

Nu 2,5u wachten

- bedeve
- Amerika-expert
Prima @HarryH !
Geen lounge op Zeventem ?
Ben je ondertussen FB Gold ?
Fijne reis ; have fun
Geen lounge op Zeventem ?
Ben je ondertussen FB Gold ?
Fijne reis ; have fun
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
@harryh Even twee vraagjes waar jij vermoedelijk wel het antwoord op kent.
Ik ben Flying Blue Silver. Mijn echtgenote en kinderen zijn elk Flying Blue Explorer. We vliegen vanaf Brussel met Delta naar New York JFK.
1) Mag ik in de SkyPriority-lijn aan de check-in counter om in te checken en mijn bagage af te geven? Strikt genomen zou alleen ik dit mogen, maar dat is natuurlijk niets waard als mijn echtgenote en kinderen in de gewone rij moeten...
2) Mag ik met priority boarden of niet (dit is eigenlijk minder belangrijk, maar wil het graag weten).
Fijne reis!
Ik ben Flying Blue Silver. Mijn echtgenote en kinderen zijn elk Flying Blue Explorer. We vliegen vanaf Brussel met Delta naar New York JFK.
1) Mag ik in de SkyPriority-lijn aan de check-in counter om in te checken en mijn bagage af te geven? Strikt genomen zou alleen ik dit mogen, maar dat is natuurlijk niets waard als mijn echtgenote en kinderen in de gewone rij moeten...
2) Mag ik met priority boarden of niet (dit is eigenlijk minder belangrijk, maar wil het graag weten).
Fijne reis!
- bedeve
- Amerika-expert
@Timothy555 ; je stelt je vraag specifiek aan HarryH . Erg als ik m beantwoord. ?
De voordelen van een Flying Blue status houder gelden voor iedereen die onder dezelfde boeking hoort.
Dat gaat dus ook op voor het boarden : Zone 3.
Wat was dat makkelijk toen je ten tijde van Corona 1 en 2 niet online kon inchecken....hup langs alle rijen op naar Sky Priority
De voordelen van een Flying Blue status houder gelden voor iedereen die onder dezelfde boeking hoort.
Dat gaat dus ook op voor het boarden : Zone 3.
Wat was dat makkelijk toen je ten tijde van Corona 1 en 2 niet online kon inchecken....hup langs alle rijen op naar Sky Priority
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
@Timothy555 mijn vrouw en ik hebben FB Silver, m'n dochter die vandaag meereist niet. Ze kon op BRU ook met ons bij Sky Priority inchecken. En bij Security Fast Lane even uitgelegd, mocht ze door het poortje met ons mee, scan werkte niet. Tijdens boarden kan ze ook met ons mee. Was alleen vandaag niet nodig: Kregen alle 3 een gratis upgrade naar Delta Comfort+ 

@harryh bedankt voor het aangeven van de geschatte wachttijden
wij gaan zaterdag en ik verwacht dat het dan nog iets drukker zal zijn. Ik heb maar even Fastlane geregeld

-
- Amerika-expert
@bedeve Ja tuurlijk, meer zelfs: heel erg bedankt!
Delta 'ziet' mijn Flying Blue status of ga ik die moeten aantonen?
@harryh Leuk, een gratis upgrade
Is dat random bij Delta (als je status hebt)?
Ik zie geen enkele optie in de app of online om betalend te upgraden zoals je bij KLM wel hebt.
Delta 'ziet' mijn Flying Blue status of ga ik die moeten aantonen?
@harryh Leuk, een gratis upgrade

Ik zie geen enkele optie in de app of online om betalend te upgraden zoals je bij KLM wel hebt.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Als je FB nummer gekoppeld is aan je boeking, dan "ziet" Delta inderdaad jouw FB status.
Echter, ik heb wel eens meegemaakt dat men voor toegang van de Delta lounge mijn FB pasje wilde zien; de print op mijn boardingpass was niet voldoende. Maar dat is in jouw geval niet relevant want FB Silver kwalificeert niet voor lounge toegang.
Vooral op binnenlandse vluchten upgrade Delta vaak hun trouwe reizigers: vluchten zijn vaak overbooked en/of reizigers die vanwege annuleringen/omboekingen/gemiste vlucht in de wacht staan om nog mee te kunnen. Omdat economy doorgaans vol zit maar first class (=binnenlandse business class) nog niet, upgrade Delta dan vaak trouwe klanten naar first zodat anderen de vrijgekomen stoelen in economy kunnen innemen. Ik ben wel een paar keer geupgrade bij Delta. Helaas altijd maar bij erg korte vluchten van 1-1,5u.
Bij KLM ben ik ook wel eens ge-upgrade (binnen EU) maar die lijken daar meer terughoudend in te zijn.
Intercontinentaal zal je altijd moeten betalen wil je een klasse hoger reizen.
Echter, ik heb wel eens meegemaakt dat men voor toegang van de Delta lounge mijn FB pasje wilde zien; de print op mijn boardingpass was niet voldoende. Maar dat is in jouw geval niet relevant want FB Silver kwalificeert niet voor lounge toegang.
Vooral op binnenlandse vluchten upgrade Delta vaak hun trouwe reizigers: vluchten zijn vaak overbooked en/of reizigers die vanwege annuleringen/omboekingen/gemiste vlucht in de wacht staan om nog mee te kunnen. Omdat economy doorgaans vol zit maar first class (=binnenlandse business class) nog niet, upgrade Delta dan vaak trouwe klanten naar first zodat anderen de vrijgekomen stoelen in economy kunnen innemen. Ik ben wel een paar keer geupgrade bij Delta. Helaas altijd maar bij erg korte vluchten van 1-1,5u.
Bij KLM ben ik ook wel eens ge-upgrade (binnen EU) maar die lijken daar meer terughoudend in te zijn.
Intercontinentaal zal je altijd moeten betalen wil je een klasse hoger reizen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20500 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties