Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Schatting volume door verhuisfirma / mogelijke verhuis
Ik zou toch wel wat kasten meenemen naar NJ als je in een ouder huis terecht komt. Veel huizen in NJ zijn ouder en die hebben niet van die heel grote kasten. Nieuwere huizen hebben inderdaad grote inloopkasten. De 50's ranch waar wij in wonen dus niet.
Wij hadden maar een halve container met spullen, maar wij waren net student-af toen we hier heen gingen.
Dora
ps. Hopelijk tot spoedig ziens Elke!
Wij hadden maar een halve container met spullen, maar wij waren net student-af toen we hier heen gingen.
Dora
ps. Hopelijk tot spoedig ziens Elke!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor die tip, Dora!dora schreef:Ik zou toch wel wat kasten meenemen naar NJ als je in een ouder huis terecht komt.
'k Heb op het internet (http://www.realtor.com) al gezien dat er heel wat verschillende soorten huizen zijn. Voor ons is het belangrijkste dat onze hond mee mag, dat is dus niet overal toegestaan. En dat de tuin afgemaakt is, of dat we zelf een stukje tuin mogen afmaken. En liefst van al nergens tapijt (vanwege allergie), maar dàt zal een ander paar mouwen zijn...
En, Dora, ik zou maar eens wat graag met je afspreken voor een kopje koffie/thee als we eenmaal ginder zitten!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Veel (huur) huizen hebben houten vloeren hier.kastelke schreef:Bedankt voor die tip, Dora!dora schreef:Ik zou toch wel wat kasten meenemen naar NJ als je in een ouder huis terecht komt.
'k Heb op het internet (http://www.realtor.com) al gezien dat er heel wat verschillende soorten huizen zijn. Voor ons is het belangrijkste dat onze hond mee mag, dat is dus niet overal toegestaan. En dat de tuin afgemaakt is, of dat we zelf een stukje tuin mogen afmaken. En liefst van al nergens tapijt (vanwege allergie), maar dàt zal een ander paar mouwen zijn...
En, Dora, ik zou maar eens wat graag met je afspreken voor een kopje koffie/thee als we eenmaal ginder zitten!
Lijkt me leuk om af te spreken!
Dora
Hey Elke, mis ik iets?kastelke schreef:Bedankt voor die tip, Dora!dora schreef:Ik zou toch wel wat kasten meenemen naar NJ als je in een ouder huis terecht komt.
Ik dacht dat een emigratie er niet meer in zat op kort termijn .. en dat je je daarbij neergelegd had ..
Sandy
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie antwoord van mij op vorige pagina, zondag 22 april om 10.26 uur.Sandy schreef:Hey Elke, mis ik iets?
Ik dacht dat een emigratie er niet meer in zat op kort termijn .. en dat je je daarbij neergelegd had ..
Voorlopig moeten we dus nog steeds wachten (oh, wat zijn we daar toch Geweldig Goed in geworden!). Maar ik blijf me ondertussen verder 'voorbereiden' hé!
Elke
Ik hoop het zo voor je .. ik vind het ook heel positief klinken, dat ze aangegeven hebben je man daar hard nodig te hebben!kastelke schreef:Zie antwoord van mij op vorige pagina, zondag 22 april om 10.26 uur.Sandy schreef:Hey Elke, mis ik iets?
Voorlopig moeten we dus nog steeds wachten (oh, wat zijn we daar toch Geweldig Goed in geworden!). Maar ik blijf me ondertussen verder 'voorbereiden' hé!
Sandy
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach, Sandy, dat is al een hele tijd zo. Maar ze zitten daar nu al zowat een jaar in reorganisaties, met telkens andere bazen en zo. Dus dan moet je weer even wachten tot die ingewerkt zijn (want jouw verhuis is natuurlijk het minste van hun problemen). Deze ochtend kregen we weer bericht van een reorganisatie aan de top. Dus die man die er eigenlijk voor ging zorgen dat de verhuis (terug) op de agenda ging komen, die krijgt nu andere taken, dus iemand anders neemt dat deel weer van hem over... Wachten wachten wachten...Sandy schreef: Ik hoop het zo voor je .. ik vind het ook heel positief klinken, dat ze aangegeven hebben je man daar hard nodig te hebben!
Elke
Frustrerend dat jullie "lot" zo in handen ligt van iemand. En dat het dan maar net uitmaak wie op dat moment de beslissing mag maken. Heb je voor jezelf niet het gevoel dat je er allang had kunnen zitten, als er net iemand anders zat of anders had gelopen? Het klinkt alsof jullie enorme pech hebben steeds. (ik heb ondertussen je blog ook teruggelezen).
Die onzekerheid zou mij echt parten spelen. Houd je nog rekening dat het er misschien wel niet meer van komt? Of weet je zeker dat het er ooit van komt, je man zit immers meer daar dan hier ....
Die onzekerheid zou mij echt parten spelen. Houd je nog rekening dat het er misschien wel niet meer van komt? Of weet je zeker dat het er ooit van komt, je man zit immers meer daar dan hier ....
Sandy
Sandy schreef:Frustrerend dat jullie "lot" zo in handen ligt van iemand. En dat het dan maar net uitmaak wie op dat moment de beslissing mag maken. Heb je voor jezelf niet het gevoel dat je er allang had kunnen zitten, als er net iemand anders zat of anders had gelopen? Het klinkt alsof jullie enorme pech hebben steeds. (ik heb ondertussen je blog ook teruggelezen).
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeker. Maar ik tracht het altijd positief te bekijken, o.a.: een visum is beperkt in tijd, als we twee jaar geleden waren vertrokken, dan waren we misschien in tijdsnood gekomen betreffende het afmaken van de middelbare school voor onze zoon. Als het bedrijf ons dan zou willen sponsoren voor een Green Card... En dat probleem hebben we nu niet: hij moet nog 4 jaar achter dit schooljaar.Sandy schreef:Heb je voor jezelf niet het gevoel dat je er allang had kunnen zitten, als er net iemand anders zat of anders had gelopen?
Sandy, je houdt het niet voor mogelijk! Heel wat mensen binnen het bedrijf hebben al met hun ogen gerold. En ondertussen worden er vanuit andere departementen volop Belgen naar Amerika gestuurd. Een collega waar mijn man mee samen moet gaan werken (van een ander departement) wordt nu *verplicht* om voor 2 jaar naar ginder te trekken! Wat zouden wij graag in zijn schoenen staan... Het is in ieder geval onzettend zenuwslopend en erg frustrerend, maar gelukkig hebben we heel veel steun aan elkaar.Sandy schreef: Het klinkt alsof jullie enorme pech hebben steeds.
Neen. Hoe zenuwslopend deze situatie ook is, we hebben nog altijd hoop. Dat wil ik niet afgeven, en daar is ook geen reden toe. Mijn man werkt nu fulltime voor hun grootste 'klant' (beetje vreemde situatie, want ze behoren tot hetzelfde moederbedrijf). Deze klant wil dus ook dat hij hun zaken in Amerika gaat regelen. En als zijn eigen departement hem niet uit gaat sturen, dan heeft die klant beloofd dat zij hem bij de eerstvolgende gelegenheid zelf in dienst nemen en naar ginder sturen.Sandy schreef: Houd je nog rekening dat het er misschien wel niet meer van komt?
@Hans: het is inderdaad off topic, maar ach. Ik ben wel eens blij dat ik er met iemand over kan praten, want met onze vrienden gaat dat niet, die zijn ten eerste niet gelukkig met onze plannen, zij begrijpen ook absoluut niet wat wij in hemelsnaam in zo'n "zottekot-land" willen gaan zoeken, én ze zijn deze situatie al zo beu als koude pap ("Wij zouden al niet meer willen vertrekken", zeggen ze dan, maar ze begrijpen niet dat WIJ vragende partij zijn, en niet zozeer het bedrijf).
Elke
kastelke schreef:Zeker. Maar ik tracht het altijd positief te bekijken, o.a.: een visum is beperkt in tijd, als we twee jaar geleden waren vertrokken, dan waren we misschien in tijdsnood gekomen betreffende het afmaken van de middelbare school voor onze zoon. Als het bedrijf ons dan zou willen sponsoren voor een Green Card... En dat probleem hebben we nu niet: hij moet nog 4 jaar achter dit schooljaar.Sandy schreef:Heb je voor jezelf niet het gevoel dat je er allang had kunnen zitten, als er net iemand anders zat of anders had gelopen?
Sandy, je houdt het niet voor mogelijk! Heel wat mensen binnen het bedrijf hebben al met hun ogen gerold. En ondertussen worden er vanuit andere departementen volop Belgen naar Amerika gestuurd. Een collega waar mijn man mee samen moet gaan werken (van een ander departement) wordt nu *verplicht* om voor 2 jaar naar ginder te trekken! Wat zouden wij graag in zijn schoenen staan... Het is in ieder geval onzettend zenuwslopend en erg frustrerend, maar gelukkig hebben we heel veel steun aan elkaar.Sandy schreef: Het klinkt alsof jullie enorme pech hebben steeds.
Neen. Hoe zenuwslopend deze situatie ook is, we hebben nog altijd hoop. Dat wil ik niet afgeven, en daar is ook geen reden toe. Mijn man werkt nu fulltime voor hun grootste 'klant' (beetje vreemde situatie, want ze behoren tot hetzelfde moederbedrijf). Deze klant wil dus ook dat hij hun zaken in Amerika gaat regelen. En als zijn eigen departement hem niet uit gaat sturen, dan heeft die klant beloofd dat zij hem bij de eerstvolgende gelegenheid zelf in dienst nemen en naar ginder sturen.Sandy schreef: Houd je nog rekening dat het er misschien wel niet meer van komt?
@Hans: het is inderdaad off topic, maar ach. Ik ben wel eens blij dat ik er met iemand over kan praten, want met onze vrienden gaat dat niet, die zijn ten eerste niet gelukkig met onze plannen, zij begrijpen ook absoluut niet wat wij in hemelsnaam in zo'n "zottekot-land" willen gaan zoeken, én ze zijn deze situatie al zo beu als koude pap ("Wij zouden al niet meer willen vertrekken", zeggen ze dan, maar ze begrijpen niet dat WIJ vragende partij zijn, en niet zozeer het bedrijf).
Hoi, tuurlijk is het leuk om met andere te praten die dezelfde gevoelens hebben, maar some is het beter dit even dmv privé berichten te doen en ook nog persoonlijker. Het is vaak ook voor de vragensteller frustrerend dat zijn vraag gekaapt wordt. En je weet ik ben een van die mensen die je een warm hart toedragen en het helemaal te gek vinden dat je eindelijk in dit te gekke land terecht komt
a4plus solliciteert zeker voor Moderator ... Af en toe off topic is helemaal niet zo erg binnen de beperkingen ... en zonodig wordt een draad afgesplitst als het relevant is voor het forum. De moderators houden dat altijd keurig in de gaten! 
Uiteraard speelt het ook mee dat Elke in dit geval zelf de vraagsteller is ... logisch dat je haar vraag, gezien haar achtergrond, verbindt met een mogelijk vertrek en daar naar vraagt ...
Anyways, bedankt voor je uitgebreide antwoord Elke! Ik ben blij dat jullie nog goede hoop hebben. Ik las enige tijd geleden dat je even de handdoek in de ring gooide op je blog (en logisch ook na al die tegenslagen!) ... maar goed te zien dat je de hoop weer hebt opgepakt. Lijkt mij dat je een goede balans hebt gevonden in het realistisch inschatten van jullie situatie ....
Uiteraard speelt het ook mee dat Elke in dit geval zelf de vraagsteller is ... logisch dat je haar vraag, gezien haar achtergrond, verbindt met een mogelijk vertrek en daar naar vraagt ...
Anyways, bedankt voor je uitgebreide antwoord Elke! Ik ben blij dat jullie nog goede hoop hebben. Ik las enige tijd geleden dat je even de handdoek in de ring gooide op je blog (en logisch ook na al die tegenslagen!) ... maar goed te zien dat je de hoop weer hebt opgepakt. Lijkt mij dat je een goede balans hebt gevonden in het realistisch inschatten van jullie situatie ....
Laatst gewijzigd door Sandy op 24 apr 2007, 23:08, 4 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Ik maak ook regelematig geintjes off topic of zoals nu reageer op een sneer, rijmt leuk. Vond het een beetje een topic worden van "hoe gaat het met je, etc" en dat kan beter in een persoonlijk bericht en is dus ook persoonlijker dan persoonlijke vragen te gaan stellen op dit forum, maar is mijn mening, see yaSandy schreef:a4plus solliciteert zeker voor Moderator ... Af en toe off topic is helemaal niet zo erg binnen de beperkingen ... en zonodig wordt een draad afgesplitst als het relevant is voor het forum. De moderators houden dat altijd keurig in de gaten!
Anyways, bedankt voor je uitgebreide antwoord Elke! Ik ben blij dat jullie nog goede hoop hebben. Ik las enige tijd geleden dat je even de handdoek in de ring gooide op je blog (en logisch ook na al die tegenslagen!) ... maar goed te zien dat je de hoop weer hebt opgepakt. Lijkt mij dat je een goede balans hebt gevonden in het realistisch inschatten en hoop ....
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
We zullen Hans maar niet verder storen/ 
Eenieder die hier nog op wil reageren zonder het te hebben over het inschatten van verhuisvolumes: gelieve dit per PB te doen.
(en dat doen sommigen wel hoor, of via een mailtje naar me, en dan moet ik 10 keer hetzelfde antwoord typen)
Eenieder die hier nog op wil reageren zonder het te hebben over het inschatten van verhuisvolumes: gelieve dit per PB te doen.
(en dat doen sommigen wel hoor, of via een mailtje naar me, en dan moet ik 10 keer hetzelfde antwoord typen)
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Anderen op het forum leven ook mee met Elkes moeilijkheden om in Amerika te geraken
. Ik ben dus blij, dat ze heeft geschreven, hoe het gaat, al is het een beetje off topic.
Om dan maar weer on topic te gaan, destijds hebben mijn ouders wel alle kasten meegenomen. Zij hebben een ouder huis gekocht, maar in de slaapkamers was geen plaats voor de kasten en die hebben ze weg moeten doen. Wel konden ze de kasten uit de voor- en eetkamers goed gebruiken.
En als ik nu in ons huis kijk, hebben we overal ingebouwde kasten, behalve in de voor- en eetkamer.
Om dan maar weer on topic te gaan, destijds hebben mijn ouders wel alle kasten meegenomen. Zij hebben een ouder huis gekocht, maar in de slaapkamers was geen plaats voor de kasten en die hebben ze weg moeten doen. Wel konden ze de kasten uit de voor- en eetkamers goed gebruiken.
En als ik nu in ons huis kijk, hebben we overal ingebouwde kasten, behalve in de voor- en eetkamer.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hé jammer, ik vind het wel leuk om mee te lezen. Ik blijf ook voor jullie duimen, Elke! Ooit moet het er toch eens van komen.kastelke schreef:We zullen Hans maar niet verder storen/
Misschien anders gewoon een nieuw topic openen? Titel: Elkes mogelijke verhuis naar Amerika. Dan is het ook niet meer off-topic, toch????? Of deze titel gewoon aanpassen. Want er zit natuurlijk wel degelijk een relatie!
Gewoon blijven schrijven op het forum Elke, ik lees heel graag mee over jullie perikelen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voilà, topictitel is aangepast. Da's handig als het je "eigen" draadje is. 
Elke
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Ik zal ook heel hard voor jullie duimen Elke. Ik leef ontzettend met je mee en had je graag willen troosten in de periode dat je er doorheen zat en je blog ook vaarwel had gezegd! Ben blij om te zien dat je toch nog de moed hebt om er rekening mee te houden in de toekomst.
Misschien een domme vraag, maar kan je man bijvoorbeeld niet iets eisen bij zijn werk? Ik bedoel, hij zit tenslotte meer daar dan hier.....?
Misschien een domme vraag, maar kan je man bijvoorbeeld niet iets eisen bij zijn werk? Ik bedoel, hij zit tenslotte meer daar dan hier.....?
onze blog - Bouwmanfamily
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2724 Weergaves
-
Laatste bericht door jude
-