Heb even gezocht op google en het wordt inderdaad op een aantal nieuwssites bevestigd. Het zou ingaan vanaf 17.00 eastern time in, dus 23.00 in Nederland.
Volgens mij kun je in zo'n geval gewoon of 24 uur wachten en het opnieuw aanvragen, of telefonisch contact opnemen. Er zal vast wat meer scrutiny zijn, maar als het om een fout gaat kan het hersteld worden. Ik heb meer van dit soort verhalen voorbij zien komen.
Waarom je de slotvragen van je ESTA aanvraag altijd met "nee" moet beantwoorden en de consequenties als je per ongeluk “ja” invult.
Tja het kan iedereen overkomen natuurlijk. Maar ESTA is altijd wel iets waar je gewoon even voor moet gaan zitten. Ik check alle velden nogmaals en zeker de slotvragen of alles op “nee” staat.
Je kunt inderdaad om een correctie vragen. Ik haal niet uit het stuk van het AD of deze persoon dat ook gedaan heeft. Direct een nieuwe aanvragen zal in zo'n geval nooit helpen:
How can applicants correct a mistake when completing their ESTA applications?
The ESTA website provides applicants with the data submitted prior to submission so the applicant may review and make corrections if necessary. In addition, the ESTA website requires the applicant to reaffirm the passport number, family name and country of citizenship prior to submission. For corrections:
Any data entered may be corrected prior to submitting the application.
After the application is submitted, data such as email address, telephone number, and “Travel Information” such as the Carrier Name and flight number, and address while in the United States may be corrected or updated using the ESTA update function.
Mistakes made in answering any of the VWP eligibility questions A – G may be changed depending on the question. Contact the CBP ESTA Office at (202) 344-3710.
Overigens voor mijzelf nog even een check gedaan of mijn terugreis goed geregistreerd was afgelopen december. Alle reizen op mijn huidige paspoort terug kunnen vinden. Zelfs een uitstapje van 1 dag naar Canada in 2018.
Je kunt dat hier vinden onder: Need A History Of Your Arrivals & Departures?
Uit het artikel, op de vraag hoe het dan kwam dat hij bij één vraag Ja invulde:
Mijn muis gleed uit, denk ik. Maar daar kwam ik pas achter toen de Esta afgekeurd bleek.
Dus invullen, blind op alles doorklikken en nooit meer eerst je antwoorden nakijken? Sorry hoor, maar zoiets weet je toch dat je moet doen, altijd eerst even je antwoorden nakijken om te zien of er niet per ongeluk iets misgegaan is?
Ja, 'schrikkige ik' zal dat nooit voorhebben, ik lees letterlijk drieëndertig keer al die vragen na, om ze vervolgens nog 11 keer te controleren in de 'review' voor je kan doorgaan, en meestal roep ik terloops nog eens op m'n vrouw
Tja, ESTA invullen is niet iets dat je 'even snel moet doen'.
Ik geloof dat ik afgelopen november zeker 30 min. bezig ben geweest voor ik alles verstuurde. Ook voor mij geldt, check, check en double check...
Weet niet of deze persoon een forumlid van hier is, zie zijn naam vaker voorbij komen op FB in de Amerikagroepen, maar het is niet iemand die onervaren is zo lees ik. Blijft natuurlijk erg sneu maar dit was zo te voorkomen geweest.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.