Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@Pepito refereert aan een prachtige Lufthansa actie van alweer een paar jaar geleden...
Ik stuur iedereen met alle plezier een Amex FB referral code , maar laat een ding duidelijk zijn : Die kaart heeft veel voordelen maar zorgt op dit moment niet voor lagere autohuur tarieven !
@MichaelJohnson ; wanneer jij een concrete vraag hebt over bijv autohuur help ik je met plezier.
Als ik je teksten lees zie ik geen vragen ; wel aannames en invullingen .
Daar kan ik nix mee.
Kom maar op met je concrete vragen
Ik stuur iedereen met alle plezier een Amex FB referral code , maar laat een ding duidelijk zijn : Die kaart heeft veel voordelen maar zorgt op dit moment niet voor lagere autohuur tarieven !
@MichaelJohnson ; wanneer jij een concrete vraag hebt over bijv autohuur help ik je met plezier.
Als ik je teksten lees zie ik geen vragen ; wel aannames en invullingen .
Daar kan ik nix mee.
Kom maar op met je concrete vragen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Was dat een MC van Lufthansa, dat heb ik niet meer onthouden. In mijn profiel staat: MASTERCARD WORLD ELITE
Maar ben ondanks Corana tegenwoordig PC op basis van huren. Alhoewel ik dat niet vol ga houden met de huidige Hertz tarieven in NL.
Hertz is bij redelijke prijs wel mijn favoriete verhuurder. Vorig jaar 23 van 33 huren in NL bij Hertz, dit jaar tot nu nog maar 1 auto bij Hertz, en dan in Spanje, en niets in NL, het is net als in de VS meestal veel te duur in verhouding tot daarvoor of andere opties.
Maar ben ondanks Corana tegenwoordig PC op basis van huren. Alhoewel ik dat niet vol ga houden met de huidige Hertz tarieven in NL.
Hertz is bij redelijke prijs wel mijn favoriete verhuurder. Vorig jaar 23 van 33 huren in NL bij Hertz, dit jaar tot nu nog maar 1 auto bij Hertz, en dan in Spanje, en niets in NL, het is net als in de VS meestal veel te duur in verhouding tot daarvoor of andere opties.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- bedeve
- Amerika-expert
@Pepito Ik kom niet meer aan huren in euopa toe... Om heleplezierige redenen trouwens...
Wat doet Hertz CDP 1859849 in Europa voor jou ?
Wat doet Hertz CDP 1859849 in Europa voor jou ?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik vond dat mijn auto te veel stil stond en dat leek zonde van het geld. En dus dacht ik dat ik hem wel weg kon doen en mezelf vervoeren met OV, taxi en huurauto voor minder in de maand.
En dat blijkt ook wel redelijk te kloppen, alhoewel vanwege Corona trein uit de vergelijking is gevallen, en de huurauto bij Hertz nu 3 tot 5 keer duurder is dan pre-corona.
Net voor een weekend binnenkort ge-checked en daar maakt deze IT code amper verschil, sommige klassen een paar euro meer anderen wat minder, maar blijft te duur, dus het wordt weer een deel-auto.
En dat blijkt ook wel redelijk te kloppen, alhoewel vanwege Corona trein uit de vergelijking is gevallen, en de huurauto bij Hertz nu 3 tot 5 keer duurder is dan pre-corona.
Net voor een weekend binnenkort ge-checked en daar maakt deze IT code amper verschil, sommige klassen een paar euro meer anderen wat minder, maar blijft te duur, dus het wordt weer een deel-auto.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- bedeve
- Amerika-expert
Heb jij voldoende kennis van deel- en abo- gebruik @Pepito .?
We zijn nog maar in de ontstaansperiode daarvan ...
Wanneer je een auto alleen prive gebruikt in een stedelijke omgeving zou ik het wel weten...
In een andere omgeving vanuit een gezin met opgroeiende kinderen kun je wel twee autoos gebruiken....
Heb jij ook gekeken naar de veranderde positie van Avis in Nederland ?
Verzamelde AWD codes daar op losgelaten ?
Ik zie dat Uber actief is in jouw leefomgeving
En verder de deelplatformss...
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... -gosharing
We zijn nog maar in de ontstaansperiode daarvan ...
Wanneer je een auto alleen prive gebruikt in een stedelijke omgeving zou ik het wel weten...
In een andere omgeving vanuit een gezin met opgroeiende kinderen kun je wel twee autoos gebruiken....
Heb jij ook gekeken naar de veranderde positie van Avis in Nederland ?
Verzamelde AWD codes daar op losgelaten ?
Ik zie dat Uber actief is in jouw leefomgeving
En verder de deelplatformss...
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... -gosharing
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Het wordt wel een beetje
Ben de laatste jaren redelijk wat ervaring aan het opdoen met de deel-auto’s en het bevalt me redelijk goed. Hier in de randstad heb ik inderdaad wat meer mogelijkheden en dan in het noorden. Sinds 2015 al heel af en toe, en de laatste 3-4 jaar veel meer.
Het was sinds ik de auto weg had gedaan in ieder geval de back-up voor de plotselinge en korte huren.
Voor geplande langere ritten huurde ik meestal bij Hertz. (Geen kilometer kost, alleen brandstof of stroom. Maar met de huidige Hertz en brandstofprijzen zijn de deelauto’s gunstiger.)
Qua delen zeker 5 verschillende aanbieders geprobeerd, en MyWheels en WeDriveSolar zijn mijn favorieten. En de leukste voertuigen vind je bij Snappcar.
En wat betreft de kinderen.
Mijn dochter is nu lang genoeg om geen zitje meer nodig te hebben, en daarvoor gebruikten we de opblaasbare Bubble Bum (Ook zo’n top tip van dit forum, we hebben er wel een paar versleten, hard opgeblazen in een in de zon geparkeerde auto is niet heel handig, wordt te heet. En in Peru over een pas van 4600 meter laat ze ook ‘ontploffen’.)
Avis in NL nooit goede prijzen gezien, maar ook niet echt met de codes geprobeerd, zal binnenkort eens kijken hoe of dat gaat.

Ben de laatste jaren redelijk wat ervaring aan het opdoen met de deel-auto’s en het bevalt me redelijk goed. Hier in de randstad heb ik inderdaad wat meer mogelijkheden en dan in het noorden. Sinds 2015 al heel af en toe, en de laatste 3-4 jaar veel meer.
Het was sinds ik de auto weg had gedaan in ieder geval de back-up voor de plotselinge en korte huren.
Voor geplande langere ritten huurde ik meestal bij Hertz. (Geen kilometer kost, alleen brandstof of stroom. Maar met de huidige Hertz en brandstofprijzen zijn de deelauto’s gunstiger.)
Qua delen zeker 5 verschillende aanbieders geprobeerd, en MyWheels en WeDriveSolar zijn mijn favorieten. En de leukste voertuigen vind je bij Snappcar.
En wat betreft de kinderen.
Mijn dochter is nu lang genoeg om geen zitje meer nodig te hebben, en daarvoor gebruikten we de opblaasbare Bubble Bum (Ook zo’n top tip van dit forum, we hebben er wel een paar versleten, hard opgeblazen in een in de zon geparkeerde auto is niet heel handig, wordt te heet. En in Peru over een pas van 4600 meter laat ze ook ‘ontploffen’.)
Avis in NL nooit goede prijzen gezien, maar ook niet echt met de codes geprobeerd, zal binnenkort eens kijken hoe of dat gaat.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hoi allemaal,
Ik zat al wat terug te lezen, maar ik kon het niet helemaal vinden. Zijn er inmiddels al leden die hun auto hebben opgehaald die ze met de goedkope prijs op avis.dk hebben geboekt en ging dat allemaal goed? Lijkt me dat het niet fout kan gaan, maar ik ben ergens nog huiverig dat ze er een probleem van maken dat je als Nederlander via de Deense website hebt geboekt. Ik heb ergens anders ook nog een auto gehuurd, dus dan kan ik die annuleren.
Ik zat al wat terug te lezen, maar ik kon het niet helemaal vinden. Zijn er inmiddels al leden die hun auto hebben opgehaald die ze met de goedkope prijs op avis.dk hebben geboekt en ging dat allemaal goed? Lijkt me dat het niet fout kan gaan, maar ik ben ergens nog huiverig dat ze er een probleem van maken dat je als Nederlander via de Deense website hebt geboekt. Ik heb ergens anders ook nog een auto gehuurd, dus dan kan ik die annuleren.
Wij hebben 2 auto's gehuurd en opgehaald, geboekt via avis.dk (supergoedkope tarief). Geen problemen gehad, zelfs een upgrade gekregen door PC status.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik kreeg gewoon netjes de auto mee niks mis mee.ellenmarije schreef: ↑27 mei 2022, 09:15Hoi allemaal,
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
@peterz84 & @nwolf
Goed om te horen! Bedankt voor jullie snelle reacties
Goed om te horen! Bedankt voor jullie snelle reacties

- nwolf
- Amerikakenner
Je moet het zo zien, als alles op groen staat op Avis.dk en Avis.com dan zal de mensen op locatie het een zorg zijn of het wel of niet klopt.
die hebben twee doelen :
1: jou extra's aansmeren (commissie)
2: jou zo snel als mogelijk weg krijgen met zo min mogelijk lastige vragen die extra werk met zich mee kunnen brengen

die hebben twee doelen :
1: jou extra's aansmeren (commissie)
2: jou zo snel als mogelijk weg krijgen met zo min mogelijk lastige vragen die extra werk met zich mee kunnen brengen

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Daar komt nog bij dat veel Amerikanen geen idee hebben dat Nederland en Denemarken 2 verschillende landen zijn.
“ Hmmmm Netherlands is that in Copenhagen? “
“ Hmmmm Netherlands is that in Copenhagen? “

- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Tja Amerikanen staan je vaak heel glazig aan te kijken als je zegt dat je uit "the Netherlands" komt. Wij hebben met de oude Avis code de auto opgehaald omdat met de nieuwe .dk code wij geen enkel voordeel hadden, overigens geen problemen gehad en ook voor de allereerste keer de transponder gebruikt die we al 2 jaar op zak hadden, wat toch weer scheelde met de tol.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8

2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
- bedeve
- Amerika-expert

Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Mijn boeking bij Avis voor de zomer ophalen San Francisco en inleveren San Diego. Dit staat op de email bevestiging en ook online vind ik dit terug. In de Avis app staat echter inleveren ook San Francisco. Iemand dit wel eens gehad? Lijkt me niets om zorgen te maken maar dacht even double check 
PS: iemand nog last gehad met de Avis.be boekingen icm D486602? Las tijdje terug dat het bij iemand niet goed ging, iemand anders hier problemen mee gehad?

PS: iemand nog last gehad met de Avis.be boekingen icm D486602? Las tijdje terug dat het bij iemand niet goed ging, iemand anders hier problemen mee gehad?
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
2022 California + Hawaii
Vorig jaar gedaan, ook geen probleem.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
Hoi @JVDP78
Ik heb precies hetzelfde.
Ik start de autohuur op Paine Field en lever de auto op Seattle Tacoma in.
In de app staat het fout en staat de inleverlocatie ook op Paine Field. In mijn e-mail bevestiging en wanneer ik inlog op avis.com staat het wel juist.
Die printjes neem ik mee en ik meldt het nog even wanneer ik de auto ophaal.
Maar inderdaad, verwarrend is het zeker.
Ik heb precies hetzelfde.
Ik start de autohuur op Paine Field en lever de auto op Seattle Tacoma in.
In de app staat het fout en staat de inleverlocatie ook op Paine Field. In mijn e-mail bevestiging en wanneer ik inlog op avis.com staat het wel juist.
Die printjes neem ik mee en ik meldt het nog even wanneer ik de auto ophaal.
Maar inderdaad, verwarrend is het zeker.
Ok thanks, ja ik neem ook printje mee dus zal vast goed komen maar wel vreemd. In de app voeg je hetzelfde reserveringsnumner in dus je zou verwachten dat de gegevens uit dezelfde database komen toch?
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2022 California + Hawaii
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik kom op Avis.dk een categorie “Nissan pathfinder” tegen, maar dat wordt een categorie “Medium” genoemd. Een Nissan pathfinder is toch een grote SUV? Of niet?
De prijs is daar erg interessant, als in €2.075 op dk in vergelijking met €4.750 (exact dezelfde auto en periode) op Avis.nl. Daar snap ik echt niets van.
De prijs is daar erg interessant, als in €2.075 op dk in vergelijking met €4.750 (exact dezelfde auto en periode) op Avis.nl. Daar snap ik echt niets van.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12931 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties