Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wel of geen coronatest binnenlandse vlucht?
Wel of geen coronatest binnenlandse vlucht?
Hoi,
We gaan vanuit Amerika nog 6 dagen naar Hawaii. Nu is mijn vraag vallen wij dan onder domestic Travelers. Dit houdt in dat we niet hoeven te testen omdat we een binnenlandse vlucht hebben.
Na 3 kwartier in de wacht te hebben gestaan bij de overheid heb ik de verbinding maar verbroken. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven.
We gaan vanuit Amerika nog 6 dagen naar Hawaii. Nu is mijn vraag vallen wij dan onder domestic Travelers. Dit houdt in dat we niet hoeven te testen omdat we een binnenlandse vlucht hebben.
Na 3 kwartier in de wacht te hebben gestaan bij de overheid heb ik de verbinding maar verbroken. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven.
Re: wel of geen coronatest binnenlandse vlucht
Ik heb even via google gekeken maar testen is niet nodig voor binnenlandse vluchten, ook niet naar/van Hawaii.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 70
@rick76 Het CDC bepaalt dat, zie hier de eisen voor domestic traveling https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... vid19.html, geen testen nodig. Bij International Travel staat duidelijk naar de VS (dus niet in de VS):
Zelfde geldt als je een overstap in de VS op de heenreis hebt; de testeis geldt voor de 1e vlucht, niet voor de 2e. Alleen voor de 1e moet je je testcerificaat overleggen.
Naar Hawaii vliegen als je al in de VS bent is een domestic flight.You are required to show a negative COVID-19 test result or documentation of recovery from COVID-19 before you travel to the United States by air.
Zelfde geldt als je een overstap in de VS op de heenreis hebt; de testeis geldt voor de 1e vlucht, niet voor de 2e. Alleen voor de 1e moet je je testcerificaat overleggen.
Top bedankt voor de snelle reacties. Mijn twijfel is nu weggenomen. Nogmaals bedankt
Ik begrijp je oorspronkelijke verwarring wel, want Hawaii was heel lang een staat die wel COVID eisen stelde aan binnenlandse passagiers. Maar die eisen zijn 26 maart 2022 opgeheven. https://www.gohawaii.com/travel-requirements
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
nope. Wij zijn in maart nog in hawaii geweest. Niets testen. Je moest wel je vaccinatie bewijs tonen maar dat hoeft ondertussen ook niet meer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht