Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rossie186
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Rossie186: route westkust voor oktober 2022.

Bericht door Rossie186 »

Goedemorgen allemaal,

Nogmaals bedankt voor alle tips. We hebben ondertussen geboekt bij Tioga! De camper is bevestigd, dus we kunnen beginnen met de voorpret. Hieronder onze reis zoals 'ie is geworden. De volgende stap is dat we gaan kijken welke campsites we al willen vastleggen in/rondom de NP's. Hiervoor zal ik het forum ook goed doorspeuren voor tips! :thumbup:

Dag 1 Amsterdam - San Diego
Dag 2 San Diego
Dag 3 San Diego
Dag 4 San Diego - LA (auto)
Dag 5 LA (auto)
Dag 6 LA (auto)
Dag 7 LA (auto)
Dag 8 LA - Morro Bay (auto)
Dag 9 Morro Bay - via Big Sur - San Francisco (auto)
Dag 10 San Francisco
Dag 11 San Francisco
Dag 12 San Francisco - Yosemite (camper)
Dag 13 Yosemite - Tiago pass (indien open) (camper)
Dag 14 Yosemite (camper)
Dag 15 Yosemite - Sequoia (camper)
Dag 16 Sequoia (camper)
Dag 17 Sequoia - Lake Isabella (camper)
Dag 18 Lake Isabella - Death Valley (camper)
Dag 19 Death Valley - Zion (camper)
Dag 20 Zion (camper)
Dag 21 Zion - Bryce - Antelope Canyon (camper)
Dag 22 Antelope Canyon - Horseshoe bend - Grand Canyon (camper)
Dag 23 Grand Canyon (camper)
Dag 24 Grand Canyon - Las Vegas (camper)
Dag 25 Las Vegas CG - Las Vegas (camper inleveren)
Dag 26 Las Vegas
Dag 27 Las Vegas
Dag 28 Las Vegas
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Is het een bewuste keuze om niet eerst naar Seki te gaan en daarna na Yosemite over de Tioga Pass naar Death Valley te rijden? Sinds 1980 is de wintersluiting voor de Tioga Pass slechts drie keer al in oktober ingegaan. De vroegste datum was 17 oktober afgelopen jaar. Zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htm

Op dag 21 van Zion N.P. naar Page rijden met onderweg nog een bezoek aan Bryce N.P. en daarna nog een tour in één van de Antelope Canyons lijkt mij best een uitdaging. Kijk goed hoe laat de laatste tour is en zorg dat je niet te laat bent.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat het gelukt is met de camper.
Wel jammer dat jullie maar het minimale aantal dagen de camper hebben; een of twee dagen uitloop was wel fijn geweest. Vooral jammer dat jullie Bryce op doorreis doen; een overnachting daar is echt een aanrader. Misschien daar overnachten en dan een nacht minder voor de Grand Canyon uittrekken? Wat zijn jullie plannen daar?
Ik zou ook een overnachting bij Valley of Fire wel mooi hebben gevonden.
Hoewel ik een groot fan ben van Sequoia en Kings Canyon vind ik het ook niet gek als jullie vanuit Yosemite naar Death Valley zouden rijden. Normaal gesproken is de Tioga Pass open in oktober. Wanneer zijn jullie daar precies?
Je zou dan vanaf SF zoiets kunnen doen:

Dag 12 San Francisco - Yosemite
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite - Lee Vining
Dag 16 Lee Vining - Death Valley
Dag 17 Death Valley - Valley of Fire
Dag 18 Valley of Fire - Zion
Dag 19 Zion
Dag 20 Zion - Bryce
Dag 21 Bryce - Page
Dag 22 Page - Grand Canyon
Dag 23 Grand Canyon
Dag 24 Grand Canyon - Las Vegas

Dit geeft je meer tijd overal. Ook zal het qua weer in het oostelijke deel wat aangenamer zijn.
Wil je wel naar Sequoia dan zou je dat ook voor Yosemite kunnen doen; je rijdt dan via Kings Canyon het park in en uit, wat met een camper sowieso aan te raden is.

Edit: Old Faithful was me al voor. :wink:

Marianne
Rossie186
Amerika-ontdekker

Bericht door Rossie186 »

Wederom bedankt voor het meedenken! Het was even stil, maar ondertussen hebben we onze reis aangepast op jullie advies. Sequoia hebben we eruit gehaald en de suggestie overgenomen zoals door jullie gegeven. Ontzettend bedankt! :clap: De enige wijziging is dat we niet op dag 12 direct naar Yosemite rijden maar eerst een tussenstop doen. We kunnen de camper pas tussen 13-16 ophalen en met het idee dat we daarna nog boodschappen moeten doen wordt het dan wel erg laat aankopen in Yosemite. Voor een eerste dag/nacht met de camper (en waarschijnlijk in het donker aankomen) hebben we gekozen voor een tussenstop. Dan hebben we rustig de tijd.
We hopen over de Tioga Pass te kunnen rijden, dus van oost naar west. Dit is (indien open uiteraard) wel mogelijk toch? Ik heb nog niet echt juiste informatie gevonden, maar aangezien jullie het ook voorstellen lijkt het mij te kunnen, haha.

We hebben overigens ook al plek op de Upper Pines Campground weten te reserveren. Voor Lee Vinning en Page gaan we nog campgrounds zoeken, evenals een leuke plek op weg naar Yosemite. Leuke voorpret :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooi dat je Yosemite al hebt gereserveerd, En heb je de andere campings al vastgelegd? Het zal in bijvoorbeeld Zion ook wel snel gaan.
Rossie186 schreef:
17 mei 2022, 17:38
We hopen over de Tioga Pass te kunnen rijden, dus van oost naar west.
Ik neem aan dat je van west naar oost bedoelt? :wink: Of heb je de route aangepast? Misschien niet gek om het eens te plaatsen zodat we kunnen zien hoe het er nu uitziet?
Wat bedoel je precies met de juiste informatie? Op deze site kun je zien of de Tioga pas (wegnummer 120) open is. Of op de NPS-site natuurlijk. Alternatief is de Sonora Pass (de108). Die is net opengegaan voor de zomer.

Bij Lee VIning zou je naar Mono Lake kunnen kijken. Of rij iets verder en kijk bij June Lake. Tussen de oostingang van Yosemite en Lee Vining liggen ook campings, maar die kun je niet reserveren.

Marianne
Rossie186
Amerika-ontdekker

Bericht door Rossie186 »

Martin & Marianne schreef:
17 mei 2022, 18:34
Mooi dat je Yosemite al hebt gereserveerd, En heb je de andere campings al vastgelegd? Het zal in bijvoorbeeld Zion ook wel snel gaan.
Rossie186 schreef:
17 mei 2022, 17:38
We hopen over de Tioga Pass te kunnen rijden, dus van oost naar west.
Ik neem aan dat je van west naar oost bedoelt? :wink: Of heb je de route aangepast? Misschien niet gek om het eens te plaatsen zodat we kunnen zien hoe het er nu uitziet?
Wat bedoel je precies met de juiste informatie? Op deze site kun je zien of de Tioga pas (wegnummer 120) open is. Of op de NPS-site natuurlijk. Alternatief is de Sonora Pass (de108). Die is net opengegaan voor de zomer.

Bij Lee VIning zou je naar Mono Lake kunnen kijken. Of rij iets verder en kijk bij June Lake. Tussen de oostingang van Yosemite en Lee Vining liggen ook campings, maar die kun je niet reserveren.

Marianne
Haha uhm je hebt helemaal gelijk, van west naar oost. Ben blij dat we straks navigatie hebben, van mijn skills moeten we het duidelijk niet hebben haha. Voor Zion-Watchman waren we helaas te laat. We moeten nu dus wachten op South Campground maar die gaat pas 2 weken van tevoren open. Dan zijn we al in San Diego dus hopelijk lukt het ons vanuit daar om alsnog een plekje op South te bemachtigen. Ik hou ook de site in de gaten in de hoop dat er een annulering is bij Watchman. Verder hebben we bij in Death Valley Furnace Creek geboekt, in Bryce North Campground en bij de Grand Canyon Mather Ground. Bedankt voor de tips, ik ga direct kijken :thumbup:

De reis ziet er nu zo uit:

1 oktober Amsterdam – San Diego
2 oktober San Diego
3 oktober San Diego
4 oktober San Diego – LA
5 oktober LA
6 oktober LA
7 oktober LA
8 oktober LA – Morro Bay
9 oktober Morro Bay – HW1 - San Francisco
10 oktober San Francisco
11 oktober San Francisco
12 oktober San Francisco - ntb (ergens onderweg richting Yosemite)
13 oktober ntb - Yosemite
14 oktober Yosemite
15 oktober Yosemite – Tioga pass – Lee Vinning
16 oktober Lee Vinning – Death Valley
17 oktober Death Valley - Zion
18 oktober Zion
19 oktober Zion - Bryce (zonsondergang)
20 oktober Bryce (zonsopgang) – Page
21 oktober Page (deze dag tour Antelope Canyon geboekt)
22 oktober Page – Grand Canyon
23 oktober Grand Canyon
24 oktober Grand Canyon – Las Vegas
25 oktober Las Vegas
26 oktober Las Vegas
27 oktober Las Vegas
28 oktober Las Vegas - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooi hoor!
Voor de eerste nacht met de camper zou je kunnen kijken naar iets richting Oakhurst/Wawona. Dan kun je de volgende ochtend naar de Mariposa Grove om de sequoia's te zien.
Jammer van Watchman, die moet je echt 6 maanden van te voren boeken. Als South niet lukt kun je ook nog de camping in Springdale nemen.
Ik zou een overnachting tussen Death Valley en Zion wel mooi vinden; bijvoorbeeld in Valley of Fire. Dan heb je ook tijd voor dat park. Maar ik denk dat er niet meer geschoven kan worden? Moet de camper de 25e ingeleverd worden?

Het is niet nodig - en ook niet toegestaan - om bovenliggende berichten geheel te quoten. :wink:

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef:
17 mei 2022, 19:09
k zou een overnachting tussen Death Valley en Zion wel mooi vinden; bijvoorbeeld in Valley of Fire. Dan heb je ook tijd voor dat park. Maar ik denk dat er niet meer geschoven kan worden? Moet de camper de 25e ingeleverd worden?
Als een dag minder Las Vegas niet kan i.v.m. het inleveren van de camper, zou je nog kunnen denken aan een dag minder bij de Grand Canyon. (sprak hij weifelend)
Valley Of Fire S.P. is heel mooi en in oktober is de temperatuur aangenamer dan in juli of augustus, al zul je nog steeds geen handschoenen nodig hebben. :wink:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Lastig.
De tour bij Antelope Canyon ligt ook vast natuurlijk.

Andere mogelijkheid: in Las Vegas een auto huren en vandaar heen en weer naar Valley of Fire.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer