Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door Martin & Marianne »

Anita74 schreef:
13 mei 2022, 10:29
Wilde ook graag de Lower Antilope Canyon boeken voor 's ochtends, maar deze is helaas uitverkocht
Hopelijk komen er nog annuleringen. Was is eigenlijk de beste tijd om te gaan? We zijn er op 11 augustus.
Wil je toch gaan voor de Lower Antelope Canyon dan is vroeg in de ochtend een mooie tijd. Het beste is om direct zonlicht in de canyon te vermijden (in tegenstelling tot de Upper Antelope Canyon). dus later op de dag kan ook.
Wij hebben geen ervaring met Canyon-X. Dat klinkt ook wel goed. Wij hebben wel Waterholes Slot Canyon bezocht, en dat vonden wij na de Lower een tegenvaller.

Marianne
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Wil je toch gaan voor de Lower Antelope Canyon dan is vroeg in de ochtend een mooie tijd. Het beste is om direct zonlicht in de canyon te vermijden
Juist niet !!
Rond 12:00 uur is veel beter, dan dringt het licht verder door in de canyon en zijn de kleuren veel beter.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Bedankt voor de tip van Canyon X. Is deze net zo mooi als de Lower Antelope Canyon?
Ik heb hier even gekeken en ze hebben de 11e inderdaad nog wel plaatsen, maar de eerstbeschikbare is helaas pas om 10.20 uur. We willen eigenlijk meteen 's ochtends vroeg, omdat we daarna doorrijden naar Bryce Canyon en deze in de middag nog willen bekijken.

Ik had trouwens bij Dixie Tours nog navraag gedaan en deze zeiden:
"Our most popular tours to visit the Canyon is between the hours of 7:45 AM to 10:45 AM or 2:15 PM to 4:15PM. The lighting in the Canyon is spectacular during the morning or later afternoon. We would not recommend visiting the Canyon when the sun is at its highest point. The direct sunlight will result in your photos being overexposed and washed out."

Helaas hebben zij de 11e om 8.15 uur nog maar 3 plaatsen beschikbaar. Twijfel nu om deze misschien alvast te boeken en het in de gaten te houden mochten er meer plaatsen vrij komen, of op een andere tijd. Om 7.45 uur zijn ook nog 2 plaatsen vrij, maar het liefst willen we natuurlijk met z'n allen.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Wij waren er (in 2015) rond half 3. Die foto's zijn 'gewoon' prachtig, helder en scherp.
Komende juni staat er voor ongeveer dezelfde tijd een tour geboekt. Dus als er later wel tijd is, gewoon boeken. Dat het misschien het allermooiste is in de vroegeochtend, betekent niet dat het niet mooi of niet de moeite waard is op een ander tijdstip :thumbup:
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Anita74 schreef:
13 mei 2022, 19:33
Bedankt voor de tip van Canyon X. Is deze net zo mooi als de Lower Antelope Canyon?
Ik heb hier even gekeken en ze hebben de 11e inderdaad nog wel plaatsen, maar de eerstbeschikbare is helaas pas om 10.20 uur. We willen eigenlijk meteen 's ochtends vroeg, omdat we daarna doorrijden naar Bryce Canyon en deze in de middag nog willen bekijken.
Dat is dus niet meer de route die je hier pas geleden gepost hebt? Want toen ging je naar MV na Page?
Hoe is je route nu dan? Heb je hem omgedraaid?

10.20 kan alsnog prima hoor, ook als je naar Bryce gaat. Rond half twaalf ben je wel klaar bij Canyon X, dan rijd je naar Bryce, waar je in de middag de scenic drive kunt doen met alle stoppunten. De volgende ochtend dan een wandeling naar beneden, en dan kun je na de lunch door naar je volgende bestemming.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Ik heb later nog vermeld dat de route toch andersom wordt, dus van LA naar Las Vegas :wink:
Dit wordt nu onze definitieve route:

1. vlucht naar LA
2. LA
3. LA
4. LA - Kingman
5. Kingman - Grand Canyon
6. Grand Canyon - Monument Valley
7. Monument Valley - Page
8. Page - Bryce Canyon
9. Bryce Canyon - Zion
10. Zion
11. Zion - Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas
14. vlucht Las Vegas naar Miami
15. Miami - Cape Coral
14-23. villa in Cape Coral
23. vlucht naar huis

Een wandeling in de ochtend is inderdaad ook niet verkeerd ivm de hitte.
Hebben we dan wel voldoende tijd in Zion? Dit is dan 1 middag en 1 dag, want op dag 11 gaan we in de ochtend richting Las Vegas.

Is Canyon X net zo mooi als Lower Antelope Canyon?
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Zat net nog even te kijken bij Dixie Tours en ik kon boeken voor 9.15 uur :D
Meteen gereserveerd :clap:
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Ik wou je net gaan wijzen op Dixie’s maar ik zie dat je al geboekt hebt. Ken’s of Dixie’s maakt volgens mij niet veel uit. Veel plezier!
Coyote Buttes
Amerikakenner

@Anita74
Anita74 schreef:
13 mei 2022, 19:33
"Our most popular tours to visit the Canyon is between the hours of 7:45 AM to 10:45 AM or 2:15 PM to 4:15PM. The lighting in the Canyon is spectacular during the morning or later afternoon. We would not recommend visiting the Canyon when the sun is at its highest point. The direct sunlight will result in your photos being overexposed and washed out."
Kijk gewoon welke tijd jou het beste uitkomt, gedurende de hele dag kun je genieten van de schoonheid van Antelope Canyon.

Maar ik wil toch even terugkomen op bovenstaande quote;
  • Wat ik lees is echt volslagen onzin en wordt alleen maar verteld omdat het voor hun beter uitkomt (lees meer toersisten, meer geld).
  • Ik ben er zelf meerdere geweest en tussen 11:00 en 13:00 uur is het licht echt verreweg het beste
  • Waarom denk je dat de Antelope Canyon Photo Tours (extra duur) tussen 11:00 en 13:00 uur zijn? Overexposed en washed out??
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Coyote Buttes
Jij hebt het ook over de Lower Antelope Canyon?
Ik heb alleen ervaring met tijdstippen tussen ongeveer 10 en 12. En mijn ervaring was dat met het directe zonlicht op de wanden lastig fotograferen is omdat de contrasten groter worden. Maar het hangt natuurlijk heel erg af van het doel van je bezoek; wil je vooral foto's maken of gewoon genieten van de prachtige vormen en kleuren? In dat laatste geval heb je geen last van overbelichte stukken. En de tijd van het jaar - en dus de stand van de zon - zal ook veel uitmaken.

Laurent Martres schrijft in zijn boek Photographing the Southwest het volgende:
"The best time to photograph Lower Antelope Canyon and obtain a rich palette of colors is from very early in the morning until about 11 AM. Light becomes somewhat less intereseting after that.

Ook op www.ontdek-amerika.nl wordt de ochtend aangeraden voor de Lower. Zie hier.

Er zijn natuurlijk weinig mensen die ervaring hebebn met verschillende tijdstippen, dus jouw ervaring is goed om te lezen. En tenzij je voor professionele foto's gaat is de beste tijd de tijd die jou het beste uitkomt.

Marianne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het lijkt mij dat Coyote Buttes het hier over de upper heeft.
Coyote Buttes
Amerikakenner

Hoi,

Ik heb het over de lower Antelope Canyon.
Elk tijdstip van de dag is mooi om te genieten van de kleuren, vormen en structuren van de canyon. Wat voor 1 aspect wat mooier op een bepaald tijdstip, is voor een ander aspect misschien weer wat minder.

De upper Antelope Canyon is het mooist rond het middaguur, de lower is mooi van 9:00 - 15:00 uur.
Ik ben op verschillende tijdstippen er geweest (ook het boek van Martres gelezen), maar iets na het middaguur komt het licht verder de canyon in.
Mijn ervaring is dat de kleuren onderin de canyon (van geel, oranje, rood, paars naar bruin en blauw) dan veel meer naar voren komen.

Ik praat nog over de tijd dat je gewoon met een statief de lower canyon in kon en uren kon blijven.
In 1998 ben ik s'morgens rond 10:00uur in de canyon afgedaald en zeker tot een uur of 3 gebleven.
Foto's nemen, even zitten en genieten en weer foto's nemen. Lenzen wisselen, filters wisselen en nog een rondje.
Voor de meeste overkill (en dat kan nu niet meer), maar voor mij genieten.

Samenvattend zul je Antelope canyon prachtig vinden, ongeacht het tijdstip van de dag.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Het zal ongetwijfeld op elk tijdstip heel mooi zijn, en dat mag ook wel voor die prijs :lol:
Voor ons komt in de ochtend het beste uit qua planning, dus zijn heel blij met de boeking van 9.15 uur :D
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Anita74 schreef:
03 mei 2022, 13:46
Van LA rijden we via de Route66 Needles - Oatman - Kingman, dit is een rit van ca. 500 km en duurt zonder stops 5,5 uur.
Is het een optie om verder door te rijden? Bv tot aan Seligman (extra 140 km/1,5 uur)?
De volgende dag rijden we dan van Kingman verder op de Route66 (via Hackberry - Seligman) naar de Grand Canyon, deze rit is 300 km.
Ik ben onze aankomende rondreis wat verder aan het uitdiepen, nog 4 weken :clap:
Twijfel toch nog heel erg over de overnachting tussen LA en Grand Canyon. We rijden het eerste stuk snelweg tot aan Needles. Daar gaan we de Route66 rijden via Oatman, Kingman, Hackberry, Seligman en Williams en dan de 64 richting Grand Canyon Village.
Als we in Kingman overnachten, hebben we de volgende dag nog een rit van 300 km naar de Grand Canyon. We willen dan eerst nog wat stops doen bij bv Hackberry General Store, maar deze is pas om 9.00 uur open. Heb ook gelezen dat voor de ingang van GC vaak een lange file staat. We hebben deze middag sowieso nog op de planning in GC: Visitor Center/Mather Point en met de shuttle naar Hermit Rest./diverse stops. De rest van de Grand Canyon, dus oostkant rijden we de volgende ochtend als we het park verlaten.
Waar zouden jullie overnachten? Kingman of iets verder door rijden? Is Seligman bv te doen? Ben heel bang dat we later dan gepland in de Grand Canyon aankomen ivm drukte.
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie inderdaad op de NPS site staan dat ze waarschuwen voor de drukte. Heb je de tips daar gelezen? Zie https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/sr-tips.htm.

Ik denk dat je later op de dag minder rijen bij de ingang hebt maar dan blijft er natuurlijk ook minder tijd over. Aan de andere kant is het lang licht dus je kunt ook in de avond nog iets doen. Misschien onderweg uitgebreid lunchen en dan 's avonds een salade of sandwich op een bankje met uitzicht op de Canyon?
De volgende dag heb je ook nog bijna de hele dag, je hoeft niet heel vroeg bij MV te zijn als je niet de Valley Drive gaat doen. Misschien is het aardig om bij The View te eten, je hebt daar uitzicht op de buttes. Als niet-gast moet je er wel op tijd zijn. Na zonsondergang rij je dan door naar Mexican Hat.

Marianne
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Ik had inderdaad de NPS site bekeken en zag ook die foto met enorme file voor de ingang :o
Helaas zitten we vast aan de drukke zuid-ingang.

Zonsondergang is al best vroeg, rond half 8. Maar inderdaad goeie tip voor eten op bankje :thumbup:
We wilden eigenlijk deze dag nog wel de shuttle naar Hermit rest nemen incl de stops en wandelingetjes tussendoor. Geen idee hoelang we hier voor uit moeten trekken?
En dan zonsondergang aan de rim kijken, we overnachten in Maswik. Denk dat dit wel te lopen is toch?

De volgende dag willen we nog naar visitor center/Matherpoint en dan via de oostkant/desertview het park verlaten.
We willen wel de Valley drive rijden, dus toch wel voor de middag weg uit GC. En we hebben ook nog een uur minder in Utah door tijdsverschil.
Had inderdaad op de planning om bij The View te eten en zo de zonsondergang mee te pikken en daarna pas naar ons hotel in Mexican Hat te rijden.
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik denk dat je genoeg tijd hebt voor de GC. Een aantal uitzichtpunten bekijken en een stukje wandelen langs de rim is voldoende want op een gegeven moment merk je dat het toch allemaal veel op elkaar lijkt.
Wij zaten ook en Maswik en vandaaruit is het maar een klein stukje lopen naar de rim.
Wij hebben In Seligman geluncht in Roadkill Café en Saloon. Heel lekker en ook van binnen heel leuk en traditioneel ingericht.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Anita74 schreef:
05 jul 2022, 20:50
We wilden eigenlijk deze dag nog wel de shuttle naar Hermit rest nemen incl de stops en wandelingetjes tussendoor. Geen idee hoelang we hier voor uit moeten trekken?
Het hangt er een beetje van af hoe vaak je uitstapt en hoever je gaat wandelen. en hoe frequent de shuttlebus rijdt. Reken op ongeveer 3 uur. Alleen a de bus kost 80 minuten, zonder uit te stappen. Kijk eens hier voor ons verslag van een dag GC om een idee te krijgen.
Het is goed te lopen vanaf de Maswik Lodge.

Marianne
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Dank voor jullie reacties!

Seligman is iets te vroeg voor onze lunch, dan hebben we net ontbeten :lol:
Denk dat het in Williams wordt al is dit ook nog vrij vroeg, en anders in Tusayan.

Als we met de shuttlebus richting Hermit Rest. gaan, kunnen we dus altijd besluiten om eerder terug te keren. We willen sowieso tot aan Hopi Point gaan.

Nog even een andere vraag: is het verstandig om alvast eerder de Parken-jaarpas aan te schaffen? Of is het net zo gemakkelijk om dit pas bij de Grand Canyon zelf te doen? Is er een aparte rij voor pashouders die sneller gaat of staat iedereen in dezelfde rij?
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Meestal sta je in dezelfde rij en het aanschaffen van de pas gaat heel vlot. Wel met debet of credit card betalen.
Je kunt hem eventueel ook aanschaffen in Williams of Tusayan. Zie ook https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/fees.htm

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer