Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Zijn dit geen opties die je in je Avis Preferred account aangevinkt hebt staan?
Ik weet niet hoe dit precies bij Avis werkt, en ga niet de details doorlezen nu.

Maar bij Hertz kan je de opties ook per gebied instellen in je profiel, en die zitten er als je van de Gold service gebruik maakt dan standaard bij. Wel gespecificeerd en je kan het bij afhalen/uitrijden nog aanpassen, daarom ook altijd het bedrag checken.

In mijn Avis account bij accountinstellingen en dan ‘voorkeuren voor verhuur’ heb ik een aantal opties om aan te of uit te vinken:
De dekkingsmogelijkheden van uw voorkeur:
Schadedekking voertuig
Voertuigdiefstaldekking (van toepassing in Europa en Afrika)
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (van toepassing in de VS)
Verzekering persoonlijke bezittingen (van toepassing in de VS)
Persoonlijke ongevallenverzekering (dekt overlijden of letsel van bestuurder of passagiers)
Hoe staat dit bij jullie @73ES ?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Wellicht ook verstandig om je instellingen in avis.com te controleren. Daar zijn de volgende zaken om aan/uit te vinken:
Protections & Coverages
CDW: Collision Damage Waiver (CDW)
PAI: Personal Accident Insurance (PAI)
PEP: Windscreen Damage Waiver (WDW)
ALI: Theft Protection(TP)

Equipment & Services
XMR: Satellite Radio
GPS: Hands-Free Navigation
RSN: Cover Roadside Issues
GSO: Fuel Plans
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Ik heb die instellingen ook allemaal aangepast (uitgezet dus :lol:) en bij mij vroegen ze ook nergens naar toen ik de auto ging halen.
Ik vroeg er zelf naar of er ook tol op de voucher stond en toen vroeg de dame aan de balie bij de garage pas of ik dat wilde. Het zit er dan dus standaard niet op.
Maar als je dit aangevinkt hebt staan op avis.com zou dat idd een reden kunnen zijn. Kan me niet voorstellen dat een verhuurbedrijf lang zonder gedoe blijft als ze iedereen proberen te "scammen" richting dit soort opties.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Kan iemand mij adviseren wat het beste is in mijn situatie?

Ik start in San Francisco en ik ga dan via Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite terug naar San Francisco. Volgens mij valt het allemaal mee qua tolwegen, maar volstaat in mijn geval zo'n automatische tol pas van Avis bij gebruik van een tolweg?
Volgens mij als ik het goed heb blijft alleen bijvoorbeeld de Golden Gate Bridge over die ik apart moet betalen bij passeren er van.....
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

De Golden gate bridge kun je het beste via deze https://www.goldengate.org/bridge/tolls-payment/ site betalen. Verder zijn er niet veel tolwegen in het westen, of je kunt ze makkelijk vermijden.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@Harry Dank, ik heb je link bewaard!
Duidelijk, dan volstaat navigeren met Sygic/Maps om tolwegen te vermijden vast wel.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Voor de volledigheid, je betaald alleen maar tol als je naar het zuiden (dus de stad in) rijd, richting het noorden betaal je niets. :D
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Let op bij gebruik van google maps dat hij toegang tot national parks ook als tolweg ziet :wink:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door steentjuh »

Nou begin ik toch erg te twijfelen en ben ik de instellingen in mijn Hertz profiel na gaan kijken.

Dit is er nu ingesteld, klopt dat?
Screenshot_20220510_215136.jpg
Dit staat er in mijn reservering
Screenshot_20220510_215102.jpg
latje21
Amerika-ontdekker

Bericht door latje21 »

Trom schreef:
10 mei 2022, 18:05
Wellicht ook verstandig om je instellingen in avis.com te controleren. Daar zijn de volgende zaken om aan/uit te vinken:
Protections & Coverages
CDW: Collision Damage Waiver (CDW)
PAI: Personal Accident Insurance (PAI)
PEP: Windscreen Damage Waiver (WDW)
ALI: Theft Protection(TP)

Equipment & Services
XMR: Satellite Radio
GPS: Hands-Free Navigation
RSN: Cover Roadside Issues
GSO: Fuel Plans
Het wordt steeds vreemder met Avis. Zojuist gechecked in mijn Avis.com-account en alle opties staan uitgevinkt.
Wanneer ik vanuit het account mijn reservering aanklik staan ineens deze twee rental options genoemd:
Reservering in het account.jpg
Reservering in het account.jpg (23.19 KiB) 1331 keer bekeken

Wanneer ik vanuit mijn bevestigingsmail de reservering oproep (in een apart incognito-venster) zie ik dit (zoals ik zou verwachten en geboekt heb op Avis.is):
Reservering vanuit de mail.jpg
Reservering vanuit de mail.jpg (22.24 KiB) 1331 keer bekeken

Dezelfde reservering, maar verschillende opties?!? Dan zou het dus best kunnen dat er inderdaad 'achter de schermen' kosten voor opties in rekening worden gebracht die je niet 1-2-3 ziet staan.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

CDW/LDW/Theft en Liability zijn de basis verzekeringen die je nodig hebt (tenzij je een duurdere CC hebt die deze inclusief heeft).

Ik zie dus geen speciale assistance opties en dergelijke op de reservering.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Het issue hier is dat bij de reservering netjes "Third party liability" staat, maar bij de online versie noemen ze het opeens "Theft Protection".

Ik vermoed dat het hier gewoon gaat om een fout in de lijst van afkortingen van de webomgeving.

Men zal in de database die add-ons vermoedelijk identificeren met een afkorting ("TP" wellicht in dit geval voor de aansprakelijkheidsverzekering). In de representatie naar hun webportaal noemen ze dat dan opeens "Theft Protection". Wat uiteraard al onderdeel is van de damage waiver, dus dat zou een dubbelop produkt zijn.

Andersom is het natuurlijk ook mogelijk, dat het juist in de e-mail en boekingsinterface verkeerd staat en dat je dus echt geen aansprakelijkheidsverzekering in je boeking hebt zitten. Maar dat verwacht ik niet, je hebt immers via een Europese site geboekt en je huur is daarom normaal gesproken altijd inclusief die aansprakelijkheidsverzekering. En dat heb je ook in je e-mail bevestigd gehad.

Wel prutsers qua software engineering :-). Dit soort mappings moet je natuurlijk ook altijd centraal houden. Het enige dat ik nog kan verzinnen is dat het om twee verschillende talen gaat, bijvoorbeeld brits en amerikaans engels, en dat er dan in een van die taalmappings een fout zit. Kun je bij Avis de gegevens online ook in een andere taal weergeven? Zoja, wat komt er dan te staan bij het "TP" produkt?

Maar goed, ik zou er verder niet te veel over piekeren. Je e-mail bevestiging is compleet en in principe leidend.
Pandamonium
Amerika-newbie

Bericht door Pandamonium »

Check anders even in de (Europese) AVIS app wat er inclusief is, daar staan bij mij duidelijk de verzekeringen e.d. bij (inclusief bedrag voor third party liability). Voor de Avis.is mensen die de extra GBP 200 airport fee in hun maag gesplitst hebben gekregen ook goed om dat even te checken, want daar staat bij mij het originele bedrag en daarbij duidelijk vermeldt dat het inclusief airport fees is. Wellicht te gebruiken in argumentatie.

Wel een beetje een rommeltje bij Avis zo. Ik ga nergens meer aan zitten in ieder geval.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Net de auto (gehuurd bij Avis.dk)teruggebracht op MCO. Was helemaal gefocust om een bonnetje te krijgen met het juiste bedrag.
We kregen het bonnetje en bedrag klopt, geen extra kosten. Nu bekijk ik het bonnetje wat aandachtiger en staat er onderaan dat ik de keuze heb gehad om in dollars te betalen, maar dat ik Euro' s heb gekozen! Voor zover ik weet heb ik geen keuze gehad. i.i.g niet net met inleveren.
Dus nog een puntje om op te letten.
Ik had een pay later boeking.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
MayJans
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MayJans »

Ik begin nu toch een beetje de zenuwen te krijgen, met mijn boeking bij Avis.dk :(

Ik ben sinds gisteren eindelijk ook Hertz PC :clap:
Maar een zoektocht bij Hertz levert alleen torenhoge prijzen op (meer dan € 6.000) en er is bijna niets beschikbaar...
Zou iemand met me mee willen kijken? Ik ben bang dat ik verkeerd zoek.
Misschien is het gewoon zo, want het is hoogseizoen en we gaan al over 2 maanden, maar een check zou fijn zijn :).

Onze reis:
Ophalen op 25 juli 2022 in/rond NYC (bij Avis halen we op in Manhattan, was goedkoper dan JFK)
Terugbrengen op 20 augustus in SFO (bij Avis leveren we in in Fishermans Wharf).
We zijn met zijn vieren en willen ook kampeerspullen mee kunnen nemen (waaronder tent en grote koelbox, beide ter plaatse aan te schaffen).

Bij Avis ben ik ook PC. Maar, zoals iemand eerder al zei, in Manhattan heb je weinig/minder kans op een upgrade omdat ze daar minder auto's hebben. Dus heb ik daar de auto gereserveerd die minimaal willen hebben (zie plaatje).
Huren vanaf JFK was 600 euro duurder....

Bedankt alvast!
Avis auto en bedrag 27 april.jpg
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Pandamonium schreef:
11 mei 2022, 12:27
Wel een beetje een rommeltje bij Avis zo. Ik ga nergens meer aan zitten in ieder geval.
Nou, inderdaad! Ik heb met m'n domme hoofd die additional driver aangevinkt met vertrek vanuit LA en bovendien 'spouse'. Maar laat hem lekker staan voor die $65 :D

Overigens heet bij mij, als ik de reservering bij Avis.com ophaal, het wel gewoon 'Cover the car LDW' en 'Third Party Liability'.
Ook nog steeds geen additionele fees die er eerder niet in stonden, boeking bij Avis.dk met FB code.

Maar goed: ik ben van gemak en mooi weer. Dus al komt die fee van 200$ er, surprise, surprise, ineens bij, dan nog vind ik de huurprijs voor een Expedition (of vergelijkbaar) niet veel. Dat kan natuurlijk ook komen omdat ik voor Covid wel nooit de goeie deals heb gevonden :mrgreen:
MayJans schreef:
11 mei 2022, 15:20
Ik begin nu toch een beetje de zenuwen te krijgen, met mijn boeking bij Avis.dk
Maar waarom? In het slechtste geval komt die 200$ er toch bij. Dan is je huur toch nog goedkoper dan ergens anders?
Amber76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Amber76 »

steentjuh schreef:
10 mei 2022, 21:54
Nou begin ik toch erg te twijfelen en ben ik de instellingen in mijn Hertz profiel na gaan kijken.
Ik raak hier ook even van in de war! Ik had toch eerder (ergens op het forum) gelezen dat als je vanuit Nederland/Europa boekt, je geen eigen risico had en alle verzekeringen zin inbegrepen. Heb nav dit bericht ook bij mijn instellingen gekeken en zie hetzelfde als op de screenshots. Wie kan mij even op weg helpen waar ik terug kan vinden dat als je via hertz.nl boekt je boeking voor USA/Canada geen eigen risico heeft en alles inbegrepen is.

Bedankt voor het meedenken!
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Alles is inbegrepen @Amber76, het probleem is dat sommige mensen niet noodzakelijke extra's ook krijgen doorberekend als ze de auto inleveren. waardoor het duurder wordt.
Amber76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Amber76 »

Dank je wel voor je snelle reactie @Harryh! Door dat keuzemenu in het hertz-profiel ging ik toch twijfelen. Kon er verder niets op de hertz-site zo snel over terugvinden. Soms kan je beter geen keuze hebben :)

Voor Florida zit ik deze zomer dus safe ;) Ik was dit nu ook aan het nakijken voor een autohuur in Canada en daar vond ik het ook niet zo snel terug. Dus vandaar mijn nieuwe zoektocht. Toch een ander land en wellicht andere voorwaarden.
htccone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door htccone »

dank voor alle tips. Zojuist netjes een status match gehad van Hertz.
Ik kijk nu al uit naar mijn huurtauto in juli.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer