Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis etsan: San Francisco - San Francisco 10/7 - 4/8
Reis etsan: San Francisco - San Francisco 10/7 - 4/8
Hallo allemaal,
Wij (mijn vader, mijn zoon van 13 en ik) vliegen 9 juli 23.15 uur en zijn dus 10 juli in SF. En vliegen 4 augustus 13 uur terug.
De vliegtickets zijn geboekt, de huurauto is gereserveerd. Nu het allemaal eindelijk echt lijkt te gebeuren en ik dit forum tegenkwam dacht ik maar eens aan experts vragen wat ze vinden van mijn planning voor deze vakantie.
De data staan dus vast, verder wil ik echt 22/23 juli in San Diego zijn ivm comiccon (helaas geen badges, die zijn doorgegeven aan de bezitters van 2020 naar 2022) maar vast genoeg te zien. En 1 dag Disney moet ook zeker.
Wij hebben de huurauto vanaf 10 juli 14 uur tot 1 augustus 14 uur. De laatste dagen blijven wij in San Francisco en hadden bedacht dat de huurauto dan wel weg kan. Ik had gelezen dat openbaar vervoer en/of Uber prima te doen is in SF.
Schema:
10/7 SF
11/7 SF - Yosemite
12/7 Yosemite - Sequoia
13/7 las vegas
14/7 las vegas
15/7 bryce
16/7 arches
17/7 arches / monument valley
18/7 page
19/7 page
20/7 grand canyon
21/7 joshua tree
22/7 - 24/7 San diego
25/7 - 27/7 LA (1 dag disney)
28/7 morro bay (of andere mooie betaalbare plek
highway 1)
29/7-31/7 monterey (1 ochtend walvis spotten)
1/8-4-8 San francisco
Ik realiseer mij dat bij de parken vaak hele dagen nog niet genoeg zijn. Maar ik weet wel dat mijn zoon geen grote wandelaar is. Dus kilometers rondlopen verwacht ik niet dat we dat gaan doen. Weet ook niet of dit nodig is. Sequoia zou ik erg graag zien ivm de General Sherman Tree en lijkt mij fantastisch die megabomen om je heen te hebben en je ieniemienie te voelen. Arches lijkt mij ook erg mooi om te zien. Hoewel dit park eigenlijk net als Sequoia uit de richting is.
Death Valley gaan we langs ivm midden in juli. Ik lees daar wisselende adviezen over. Ik sta open voor andere ideeën. Het gaat mij eigenlijk om zo veel mogelijk te zien, maar wel realistisch. Dus we moeten er wel van genieten.
Mijn vraag na dit lange verhaal. Is deze route te doen? Of klopt het niet wat ik in gedachten heb. Ik hoor graag jullie mening.
Wij (mijn vader, mijn zoon van 13 en ik) vliegen 9 juli 23.15 uur en zijn dus 10 juli in SF. En vliegen 4 augustus 13 uur terug.
De vliegtickets zijn geboekt, de huurauto is gereserveerd. Nu het allemaal eindelijk echt lijkt te gebeuren en ik dit forum tegenkwam dacht ik maar eens aan experts vragen wat ze vinden van mijn planning voor deze vakantie.
De data staan dus vast, verder wil ik echt 22/23 juli in San Diego zijn ivm comiccon (helaas geen badges, die zijn doorgegeven aan de bezitters van 2020 naar 2022) maar vast genoeg te zien. En 1 dag Disney moet ook zeker.
Wij hebben de huurauto vanaf 10 juli 14 uur tot 1 augustus 14 uur. De laatste dagen blijven wij in San Francisco en hadden bedacht dat de huurauto dan wel weg kan. Ik had gelezen dat openbaar vervoer en/of Uber prima te doen is in SF.
Schema:
10/7 SF
11/7 SF - Yosemite
12/7 Yosemite - Sequoia
13/7 las vegas
14/7 las vegas
15/7 bryce
16/7 arches
17/7 arches / monument valley
18/7 page
19/7 page
20/7 grand canyon
21/7 joshua tree
22/7 - 24/7 San diego
25/7 - 27/7 LA (1 dag disney)
28/7 morro bay (of andere mooie betaalbare plek
highway 1)
29/7-31/7 monterey (1 ochtend walvis spotten)
1/8-4-8 San francisco
Ik realiseer mij dat bij de parken vaak hele dagen nog niet genoeg zijn. Maar ik weet wel dat mijn zoon geen grote wandelaar is. Dus kilometers rondlopen verwacht ik niet dat we dat gaan doen. Weet ook niet of dit nodig is. Sequoia zou ik erg graag zien ivm de General Sherman Tree en lijkt mij fantastisch die megabomen om je heen te hebben en je ieniemienie te voelen. Arches lijkt mij ook erg mooi om te zien. Hoewel dit park eigenlijk net als Sequoia uit de richting is.
Death Valley gaan we langs ivm midden in juli. Ik lees daar wisselende adviezen over. Ik sta open voor andere ideeën. Het gaat mij eigenlijk om zo veel mogelijk te zien, maar wel realistisch. Dus we moeten er wel van genieten.
Mijn vraag na dit lange verhaal. Is deze route te doen? Of klopt het niet wat ik in gedachten heb. Ik hoor graag jullie mening.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: San Francisco - San Francisco 10/7 - 4/8
Hallo, welkom op het forum!
Ik vind de route niet heel duidelijk zo, ik heb hem even per dag uitgeschreven, maar ik weet niet of ik het zo goed gedaan heb. Met de route per dag in een van/naar schema zie je meteen wat de reisdagen zijn.
10-jul San Francisco
11-jul San Francisco - Yosemite
12-jul Yosemite - Sequoia
13-jul Sequoia - Las Vegas
14-jul Las Vegas - Las Vegas
15-jul Las Vegas - Bryce
16-jul Bryce - Arches
17-jul Arches - Monument Valley
18-jul Monument Valley - Page
19-jul Page
20-jul Page - Grand Canyon
21-jul Grand Canyon - Joshua Tree
22-jul Joshua Tree - San Diego
23-jul San Diego
24-jul San Diego
25-jul San Diego - Anaheim
26-jul Anaheim - Los Angeles
27-jul Los Angeles
28-jul Los Angeles - Morro Bay
29-jul Morro Bay - Monterey
30-jul Monterey
31-jul Monterey - San Francisco
1-aug San Francisco
2-aug San Francisco
3-aug San Francisco
4-aug San Francisco - terugvlucht
Als dit het is dan zitten daar wel erg veel lange ritten in. Daarnaast sla je erg veel moois over waar je wel langs rijdt (Zion) of waar je makkelijk de route voor aan zou kunnen passen (Tioga Pass, Death Valley).
Voor Yosemite en Sequoia heb je zo absoluut geen tijd. Als je in Sequoia tussen de bomen wilt wandelen moet je toch wel een stuk lopen, zelfs voor de General Sherman Tree moet je een stuk lopen, maar als je daar toch bent is de Congress Trail een absolute aanrader.
Heb je al gekeken waar je wilt overnachten? Heb je al ergens accommodatie vastgelegd? De reistijden per dag hangen natuurlijk erg af van waar je overnacht, maar van Sequoia naar Las Vegas is sowieso een erg lange en saaie rit.
Als je naar Sequoia wilt (maar kijk ook eens naar de optie om in Yosemite naar de sequoia's te kijken) zou je beter eerst naar Sequoia kunnen gaan en dan naar Yosemite. Dan kun je vanuit Yosemite via de Tioga Pass en Death Valley (met 1 of 2 overnachtingen) naar Las Vegas rijden. Dat is een veel mooiere route.
Tussen Las Vegas en Bryce kom je langs Zion. Wil je daar niet naar toe? Het is een lange rijdag nu, en de volgende dag heb je weer een lange rijdage, met heel erg veel moois onderweg waar je nu geen tijd voor hebt. Ook voor Arches zelf heb je te weinig tijd, en je hebt zo ook geen tijd voor Canyonlands NP en Dead horse Point SP etc.
De rest is goed te doen, of zelfs ruim. Waarom trek je zoveel tijd voor SF uit? Ik zou 2 dagen voldoende vinden. Wel lastig dat je de auto al op 1 augustus moet inleveren, daar kan dus niet geschoven worden ben ik bang?
Ik zou hoe dan ook Arches laten vallen, en Monument Valley ook, om meer tijd te hebben voor Yosemite en Sequoia. Monterey kan ook wel met een nacht minder.
Als je nog geen accommodatie hebt geboekt raad ik aan daar zo snel mogelijk naar te kijken. Voor Yosemite is iets in het park aan te raden (zie www.travelyosemite.com) omdat je anders een toegangsreservering nodig hebt en ik weet niet of dat nog lukt. Voor Arches heb je een timed entry reservering nodig, kijk daar ook eens naar (via www.nps.gov/arch)
Marianne
Ik vind de route niet heel duidelijk zo, ik heb hem even per dag uitgeschreven, maar ik weet niet of ik het zo goed gedaan heb. Met de route per dag in een van/naar schema zie je meteen wat de reisdagen zijn.
10-jul San Francisco
11-jul San Francisco - Yosemite
12-jul Yosemite - Sequoia
13-jul Sequoia - Las Vegas
14-jul Las Vegas - Las Vegas
15-jul Las Vegas - Bryce
16-jul Bryce - Arches
17-jul Arches - Monument Valley
18-jul Monument Valley - Page
19-jul Page
23-jul San Diego
24-jul San Diego
27-jul Los Angeles
30-jul Monterey
1-aug San Francisco
2-aug San Francisco
3-aug San Francisco
Als dit het is dan zitten daar wel erg veel lange ritten in. Daarnaast sla je erg veel moois over waar je wel langs rijdt (Zion) of waar je makkelijk de route voor aan zou kunnen passen (Tioga Pass, Death Valley).
Voor Yosemite en Sequoia heb je zo absoluut geen tijd. Als je in Sequoia tussen de bomen wilt wandelen moet je toch wel een stuk lopen, zelfs voor de General Sherman Tree moet je een stuk lopen, maar als je daar toch bent is de Congress Trail een absolute aanrader.
Heb je al gekeken waar je wilt overnachten? Heb je al ergens accommodatie vastgelegd? De reistijden per dag hangen natuurlijk erg af van waar je overnacht, maar van Sequoia naar Las Vegas is sowieso een erg lange en saaie rit.
Als je naar Sequoia wilt (maar kijk ook eens naar de optie om in Yosemite naar de sequoia's te kijken) zou je beter eerst naar Sequoia kunnen gaan en dan naar Yosemite. Dan kun je vanuit Yosemite via de Tioga Pass en Death Valley (met 1 of 2 overnachtingen) naar Las Vegas rijden. Dat is een veel mooiere route.
Tussen Las Vegas en Bryce kom je langs Zion. Wil je daar niet naar toe? Het is een lange rijdag nu, en de volgende dag heb je weer een lange rijdage, met heel erg veel moois onderweg waar je nu geen tijd voor hebt. Ook voor Arches zelf heb je te weinig tijd, en je hebt zo ook geen tijd voor Canyonlands NP en Dead horse Point SP etc.
De rest is goed te doen, of zelfs ruim. Waarom trek je zoveel tijd voor SF uit? Ik zou 2 dagen voldoende vinden. Wel lastig dat je de auto al op 1 augustus moet inleveren, daar kan dus niet geschoven worden ben ik bang?
Ik zou hoe dan ook Arches laten vallen, en Monument Valley ook, om meer tijd te hebben voor Yosemite en Sequoia. Monterey kan ook wel met een nacht minder.
Als je nog geen accommodatie hebt geboekt raad ik aan daar zo snel mogelijk naar te kijken. Voor Yosemite is iets in het park aan te raden (zie www.travelyosemite.com) omdat je anders een toegangsreservering nodig hebt en ik weet niet of dat nog lukt. Voor Arches heb je een timed entry reservering nodig, kijk daar ook eens naar (via www.nps.gov/arch)
Marianne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Het eerste gedeelte van je reis is nu echt “ik pik er wat highlights uit en daar race ik even voorbij”. Want veel tijd om ergens iets te doen/zien, is er niet. Eigenlijk heb je niet zoveel dagen voor een rondje zuid-west omdat je op 22-7 in San Diego moet zijn, dus ik zou Sequoia en Arches sowieso voor deze reis laten vallen.
Een ander voorstel:
10-jul San Francisco
11-jul San Francisco - Yosemite (via Mariposa Grove voor de bomen)
12-jul Yosemite
13-jul Yosemite - Mammoth Lakes
14-jul Mammoth Lakes - Las Vegas
15-jul Las Vegas
16-jul Las Vegas - Zion (via Valley of Fire)
17-jul Zion
18-jul Zion - Bryce
19-jul Bryce - Page
23-jul San Diego
24-jul San Diego
27-jul Los Angeles
30-jul Monterey
1-aug San Francisco
2-aug San Francisco
3-aug San Francisco
De tijd na San Diego is dan weer redelijk ruim, maar dat zal lastiger te wijzigen zijn, gezien je wens voor de data van San Diego en de boeking van de auto.
Een ander voorstel:
10-jul San Francisco
11-jul San Francisco - Yosemite (via Mariposa Grove voor de bomen)
12-jul Yosemite
13-jul Yosemite - Mammoth Lakes
14-jul Mammoth Lakes - Las Vegas
15-jul Las Vegas
16-jul Las Vegas - Zion (via Valley of Fire)
17-jul Zion
18-jul Zion - Bryce
19-jul Bryce - Page
23-jul San Diego
24-jul San Diego
27-jul Los Angeles
30-jul Monterey
1-aug San Francisco
2-aug San Francisco
3-aug San Francisco
De tijd na San Diego is dan weer redelijk ruim, maar dat zal lastiger te wijzigen zijn, gezien je wens voor de data van San Diego en de boeking van de auto.
Hai en bedankt voor het snelle antwoord.
Yosemite heb ik al een toegangsreservering, dat is dus geen probleem.
Wij hebben in de grote steden wel al hotels gereserveerd, verder dachten we dat het fijn is zo vrij mogelijk te zijn. Wij willen ook een tent aanschaffen, zodat we ook de mogelijk hebben om een overnachting op een campground te doen. (Luchtbedden en slaapzakken nemen we mee). Maar misschien denken wij te vrij daarin. We zijn totaal niet gewend om alles vast te leggen.
Wat betreft geen tijd hebben voor een park bezichtigen, ik heb werkelijk geen idee wat ik mij voor moet stellen bij de tijd die nodig is om een park bezichtigen. Ik had in mijn hoofd inderdaad een trail lopen, maar dan een wat kortere. Zoals die je bij Sequoia aangeeft.
De tioga pass had ik eerst ook bedacht met overnachting bij mammoth lakes en dan Sequoia laten zitten, maar lijkt mij wel een erg mooi park.
De tioga pass had ik ook laten zitten om de wisselende adviezen voor death valley in juli, maar dat is dus prima te doen?
Ben bang dat idd arches teveel uit de richting is om relaxed te rijden. Alleen monument valley wil ik eigenlijk echt wel zien.
Wij wilden niet alle parken af die er op de weg zijn juist ivm weinig tijd. Daarom bryce en niet zion. En arches en de rest niet.
2 dagen SF is het ook uiteindelijk. Want 4 augustus is vertrekdag om 13 uur
Maar ik kan de reservering zeker nog wel veranderen dan zou ik 2 augustus inleveren. Dus maakt niet heel veel uit.
Lastig zo'n reis plannen. Wel erg leuk, dat weer wel.
Ik ga straks eens kijken hoe en wat als arches wegvalt.
En de tiogapass erbij
Yosemite heb ik al een toegangsreservering, dat is dus geen probleem.
Wij hebben in de grote steden wel al hotels gereserveerd, verder dachten we dat het fijn is zo vrij mogelijk te zijn. Wij willen ook een tent aanschaffen, zodat we ook de mogelijk hebben om een overnachting op een campground te doen. (Luchtbedden en slaapzakken nemen we mee). Maar misschien denken wij te vrij daarin. We zijn totaal niet gewend om alles vast te leggen.
Wat betreft geen tijd hebben voor een park bezichtigen, ik heb werkelijk geen idee wat ik mij voor moet stellen bij de tijd die nodig is om een park bezichtigen. Ik had in mijn hoofd inderdaad een trail lopen, maar dan een wat kortere. Zoals die je bij Sequoia aangeeft.
De tioga pass had ik eerst ook bedacht met overnachting bij mammoth lakes en dan Sequoia laten zitten, maar lijkt mij wel een erg mooi park.
De tioga pass had ik ook laten zitten om de wisselende adviezen voor death valley in juli, maar dat is dus prima te doen?
Ben bang dat idd arches teveel uit de richting is om relaxed te rijden. Alleen monument valley wil ik eigenlijk echt wel zien.
Wij wilden niet alle parken af die er op de weg zijn juist ivm weinig tijd. Daarom bryce en niet zion. En arches en de rest niet.
2 dagen SF is het ook uiteindelijk. Want 4 augustus is vertrekdag om 13 uur
Maar ik kan de reservering zeker nog wel veranderen dan zou ik 2 augustus inleveren. Dus maakt niet heel veel uit.
Lastig zo'n reis plannen. Wel erg leuk, dat weer wel.
Ik ga straks eens kijken hoe en wat als arches wegvalt.
En de tiogapass erbij
Hm ja san diego is iets wat ik mijn zoon beloofd heb, dus daar zit geen ruimte. De reisdata konden ook niet anders gepland, anders had ik inderdaad liever zo gepland dat san diego beter ertussen had gelegen. Maar het is niet anders.
Zion had ik niet in mijn planning staan. Wat maakt nu dat jullie zeggen dat die er echt bij hoort te staan?
Zion had ik niet in mijn planning staan. Wat maakt nu dat jullie zeggen dat die er echt bij hoort te staan?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route van josea is erg mooi, en geeft je voldoende tijd overal. Het is natuurlijk lastig om in et schatten hoeveel tijd je overal nodig hebt, maar het is sowieso fijn om ergens meerdere overnachtingen te hebben. En dat hebben jullie nu alleen in de steden.
Accommodatie maar ook campings in de parken zullen al grotendeels vol zijn. Niets boeken geeft je geen vrijheid maar alleen maar extra stress en reistijd. Kijk nu op je gemak wat er vrij is en goed gelegen, dat bespaart je ter plekke veel heen en weer rijden.
Lees eens wat reisverslagen om te zien hoe een bezoek aan de verschillende parken er in de praktijk uitziet. In 2008 waren wij met onze kinderen in onder andere Arches, en in Yosemite. In 2006, 2013 en 2017 waren we in Sequoia. Om een idee te krijgen van de wandelmogelijkheden kun je op mijn wandelsite kijken.
Als je graag naar Sequoia wilt zou je dat ook tussen LA en de kust kunnen doen. Het is inderdaad een prachtig park, en wellicht kun je daar nog een camping boeken. Zie hier voor onze kampeerervaring daar, en hier voor onze wandeling vanaf de General Sherman.
Als je zou besluiten om vanuit SF eerst naar Sequoia te gaan en dan naar Yosemite zou je ook alleen Kings Canyon kunnen bezoeken, en daar de General Grant tree bekijken. Dat is een leuke wandeling en minder ver rijden dan naar Sequoia.
Marianne
Accommodatie maar ook campings in de parken zullen al grotendeels vol zijn. Niets boeken geeft je geen vrijheid maar alleen maar extra stress en reistijd. Kijk nu op je gemak wat er vrij is en goed gelegen, dat bespaart je ter plekke veel heen en weer rijden.
Lees eens wat reisverslagen om te zien hoe een bezoek aan de verschillende parken er in de praktijk uitziet. In 2008 waren wij met onze kinderen in onder andere Arches, en in Yosemite. In 2006, 2013 en 2017 waren we in Sequoia. Om een idee te krijgen van de wandelmogelijkheden kun je op mijn wandelsite kijken.
Ja zeker, je hebt immers airco in de auto? Je kunt een paar keer uitstappen en een klein stukje lopen. Het is de mooiste en kortste route van Yosemite naar Las Vegas. Een overnachting in het park (laat aankomen, vroeg vertrekken) is mooi omdat je dan de mooiste en minst hete uren hebt, maar je kunt ook vlak voor of na het park overnachten. De Tioga Pass is een prachtige route, en dat geeft je ook de mogelijkheid om naar Bodie en Mono Lake te gaan (zie daarvoor hier). Langs de Tioga road zijn ook veel uitzichtpunten en mooie, korte en langere wandelingen. Ideaal omdat het er minder druk en heet is dan in de vallei. Zie bijvoorbeeld onder andere ons 2015- en 2019-verslag voor de Tioga Road.
Als je van 1 tot 4 augustus in SF bent heb je er toch 3 volle dagen? Of lees ik het niet goed? Heb ik de route goed uitgeschreven zo? En die eerste dag? Dan heb je ook een dag in SF?
Je rijdt er door/langs. Dus dat is sowieso al een reden om er ook een bezoek aan te brengen. Het is ook zeker de moeite waard; je kunt er mooie, korte wandelingen maken. Nadeel is wel dat het vrij klein en druk is. Maar as je twee nachten in Springdale zit kun je optimaal gebruik maken van de rustige uren.
Als je graag naar Sequoia wilt zou je dat ook tussen LA en de kust kunnen doen. Het is inderdaad een prachtig park, en wellicht kun je daar nog een camping boeken. Zie hier voor onze kampeerervaring daar, en hier voor onze wandeling vanaf de General Sherman.
Als je zou besluiten om vanuit SF eerst naar Sequoia te gaan en dan naar Yosemite zou je ook alleen Kings Canyon kunnen bezoeken, en daar de General Grant tree bekijken. Dat is een leuke wandeling en minder ver rijden dan naar Sequoia.
Marianne
- josea
- Amerikakenner
Zion is echt een top park, en als je twee overnachtingen hebt, heb je er ook voldoende tijd. Springdale, waar ik je zou aanraden te overnachten, is ook een gezellig dorpje met veel restaurants en winkeltjes.
Mijn tip: ga fietsen in Zion! Huur de fietsen bij de ingang van het park, zet ze op de shuttlebus naar boven, en je hoeft alleen maar naar beneden te zoeven! Vind je zoon ook vast superleuk.
Zie ook mijn 2015- en 2018-verslag, toen deden wij dat met de kinderen.
https://tiogatours.nl/voorpret/reisvers ... onal-park/
http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... -park.html
Zion is inderdaad druk, maar zo op de fiets (en hier en daar even wat korte stops) heb je daar weinig last van. Wel belangrijk: vroeg opstaan!
Mijn tip: ga fietsen in Zion! Huur de fietsen bij de ingang van het park, zet ze op de shuttlebus naar boven, en je hoeft alleen maar naar beneden te zoeven! Vind je zoon ook vast superleuk.
Zie ook mijn 2015- en 2018-verslag, toen deden wij dat met de kinderen.
https://tiogatours.nl/voorpret/reisvers ... onal-park/
http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... -park.html
Zion is inderdaad druk, maar zo op de fiets (en hier en daar even wat korte stops) heb je daar weinig last van. Wel belangrijk: vroeg opstaan!
Re: Reis etsan: San Francisco - San Francisco 10/7 - 4/8
Dacht doe even een berichtje, dat jullie niet denken dat ik zoiets heb van klets maar raak, ik zie wel... Ben druk aan het kijken hoe en wat het beste is nu. Sequoia heb ik er tussenuit en rij dus via de tioga pass richting death valley. Overnacht in Big pines (tenminste voor nu nog, kijken of dat goed past). Ik heb Arches nu dus geschrapt, maar wil toch wel graag naar monument valley. Zit te kijken hoe dat het beste te doen, toch "rond"rijden maar dan zonder stop bij arches. Of vanuit Page (daar 2 nachten blijven) een dagtrip misschien.
Het stuk van grand canyon naar joshua tree is wel een dagrit, maar kan ook voor joshua wel een keer overnachten natuurlijk. Maar eens zien.
Had ook bedacht dat de 22e aankomen bij san diego ook prima kan. Dan kunnen we alsnog 23e naar het comiccon gebied.
Hoop gepuzzel, houdt mij lekker bezig.
Het stuk van grand canyon naar joshua tree is wel een dagrit, maar kan ook voor joshua wel een keer overnachten natuurlijk. Maar eens zien.
Had ook bedacht dat de 22e aankomen bij san diego ook prima kan. Dan kunnen we alsnog 23e naar het comiccon gebied.
Hoop gepuzzel, houdt mij lekker bezig.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je nu in grote lijnen de route van josea aanhoudt? Dan is tussen Yosemite en Las Vegas Big Pine een mogelijkheid. Bishop zal wat meer keuze hebben. Wil je meer tijd voor de Tioga Road en wil.je naar Bodie dan zou ik niet verder gaan dan Lee Vining. Of kijk eens naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport. Wil je meer tijd voor Death Valley en bijvoorbeeld de Alabama Hills vroeg in de ochtend of tegen de avond dan is Lone Pine mooi. Alleen al vanwege het aardige Dow Villa Hotel. Zie daarvoor ons 2019-verslag.
Monument Valley kun je in de route van José toevoegen tussen Page en de Grand Canyon. Als je er heen gaat is een overnachting daar erg mooi. Wij hebben er in 2019 gekampeerd en dat was schitterend.
Kijk eens naar kampeermogelijkheden bij de Grand Canyon. Daar (Mather Campground) is wellicht nog wel iets beschikbaar. Reserveren kan via www.recreation.com. Via die site kun je campings in de parken reserveren.
Marianne
Monument Valley kun je in de route van José toevoegen tussen Page en de Grand Canyon. Als je er heen gaat is een overnachting daar erg mooi. Wij hebben er in 2019 gekampeerd en dat was schitterend.
Kijk eens naar kampeermogelijkheden bij de Grand Canyon. Daar (Mather Campground) is wellicht nog wel iets beschikbaar. Reserveren kan via www.recreation.com. Via die site kun je campings in de parken reserveren.
Marianne
Dag 1 Zondag 10 juli (12:30) aankomst San Francisco
Dag 2 Maandag 11 juli San Francisco - Harden Flat (bezoeken Yosemite)
Dag 3 Dinsdag 12 juli Harden Flat - Big Pine (via Tioga road / Lakes)
Dag 4 Woensdag 13 juli Big Pine - Las Vegas (via Death valley)
Dag 5 Donderdag 14 juli Las Vegas
Dag 6 Vrijdag 15 juli Las Vegas - Hurricane (Valley of Fire / Zion)
Dag 7 Zaterdag 16 juli Hurricane -Bryce
Dag 8 Zondag 17 juli Bryce - Capitol Reef??? nog niet zeker
Dag 9 Maandag 18 juli Capitol Reef ??? - via Monument valley naar Page
Dag 10 Dinsdag 19 juli Page - Grand Canyon (of misschien in Williams overnachten)
Dag 11 Woensdag 20 juli Grand Canyon -Parker (??of andere plaats tussen Joshua tree en GC)
Dag 12 Donderdag 21 juli Parker - San Diego
Dag 13 Vrijdag 22 juli San Diego
Dag 14 Zaterdag 23 juli San Diego (comiccon)
Dag 15 Zondag 24 juli San Diego
Dag 16 Maandag 25 juli San Diego - Anaheim
Dag 17 Dinsdag 26 juli Anaheim (Disney bezoek)
Dag 18 Woensdag 27 juli Anaheim
Dag 19 Donderdag 28 juli Anaheim - Sequoia (wil er toch eigenlijk graag naartoe namelijk)
Dag 20 Vrijdag 29 juli Sequoia - San Simeon
Dag 21 Zaterdag 30 juli San Simeon - Monterey (via highway 1)
Dag 22 Zondag 31 juli Monterey
Dag 23 Maandag 1 augustus Monterey - San Francisco
Dag 24 Dinsdag 2 augustus San Francisco
Dag 25 Woensdag 3 augustus San Francisco
Dag 26 Donderdag 4 augustus (13 uur) vertrek naar Nederland
Ik heb gekeken naar plekken in de parken, maar die zijn natuurlijk allemaal vol, of duur. Dus daarom wordt het wat verder eraf, alleen Bryce is nog wel wat te vinden.
Nog altijd een vol programma. Er is ook zoveel te zien overal.
Nu las ik op het forum soms het adviesvia capitol reef naar monument valley te rijden. Is dat een realistisch idee vanuit Bryce dan via Torrey (Capitol Reef) naar Monument Valley? Meer om niet heen en weer te rijden tussen Page en Monument Valley.

Tussen de Grand Canyon en Joshua Tree gaan we overnachten, waar heb ik nog niet besloten. Dit omdat we dachten dat het stuk wat lang is om in 1 keer te rijden. Of valt dat nog wel mee.
Ook kan ik van San Diego de aankomst veranderen in 22 juli. Dat zou dan een extra overnachting ergens anders geven.
Na Los Angeles wil ik toch richting Sequoia, dit lijkt mij een mooi en bijzonder park om te zien (nergens op gebaseerd, maar dat idee heb ik).
Monterey vind ik lastig om te bepalen of 1 nacht niet gewoon voldoende is, wat wel weer een nacht ergens anders zou betekenen. Eigenlijk is het onze bedoeling daar te walvis spotten en het aquarium bezoekenen de 17 mile drive te doen.
San Francisco komen we de 1e in de middag aan en leveren dan dus de auto in, daarna 2 volle dagen. 4e in de ochtend weg.
Dag 2 Maandag 11 juli San Francisco - Harden Flat (bezoeken Yosemite)
Dag 3 Dinsdag 12 juli Harden Flat - Big Pine (via Tioga road / Lakes)
Dag 4 Woensdag 13 juli Big Pine - Las Vegas (via Death valley)
Dag 6 Vrijdag 15 juli Las Vegas - Hurricane (Valley of Fire / Zion)
Dag 7 Zaterdag 16 juli Hurricane -Bryce
Dag 8 Zondag 17 juli Bryce - Capitol Reef??? nog niet zeker
Dag 9 Maandag 18 juli Capitol Reef ??? - via Monument valley naar Page
Dag 10 Dinsdag 19 juli Page - Grand Canyon (of misschien in Williams overnachten)
Dag 11 Woensdag 20 juli Grand Canyon -Parker (??of andere plaats tussen Joshua tree en GC)
Dag 12 Donderdag 21 juli Parker - San Diego
Dag 13 Vrijdag 22 juli San Diego
Dag 19 Donderdag 28 juli Anaheim - Sequoia (wil er toch eigenlijk graag naartoe namelijk)
Dag 20 Vrijdag 29 juli Sequoia - San Simeon
Dag 21 Zaterdag 30 juli San Simeon - Monterey (via highway 1)
Dag 22 Zondag 31 juli Monterey
Ik heb gekeken naar plekken in de parken, maar die zijn natuurlijk allemaal vol, of duur. Dus daarom wordt het wat verder eraf, alleen Bryce is nog wel wat te vinden.
Nog altijd een vol programma. Er is ook zoveel te zien overal.
Nu las ik op het forum soms het adviesvia capitol reef naar monument valley te rijden. Is dat een realistisch idee vanuit Bryce dan via Torrey (Capitol Reef) naar Monument Valley? Meer om niet heen en weer te rijden tussen Page en Monument Valley.

Tussen de Grand Canyon en Joshua Tree gaan we overnachten, waar heb ik nog niet besloten. Dit omdat we dachten dat het stuk wat lang is om in 1 keer te rijden. Of valt dat nog wel mee.
Ook kan ik van San Diego de aankomst veranderen in 22 juli. Dat zou dan een extra overnachting ergens anders geven.
Na Los Angeles wil ik toch richting Sequoia, dit lijkt mij een mooi en bijzonder park om te zien (nergens op gebaseerd, maar dat idee heb ik).
Monterey vind ik lastig om te bepalen of 1 nacht niet gewoon voldoende is, wat wel weer een nacht ergens anders zou betekenen. Eigenlijk is het onze bedoeling daar te walvis spotten en het aquarium bezoekenen de 17 mile drive te doen.
San Francisco komen we de 1e in de middag aan en leveren dan dus de auto in, daarna 2 volle dagen. 4e in de ochtend weg.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je bewust voor zo weinig tijd om de parken kiest kan het zo wel maar je moet je wel realiseren dat het echt heel erg gehaast is. En je hebt door zo ver buiten de parken te overnachten nog minder tijd ter plekke en meer reistijd.
Kijk voor Zion eens naar www.zionparkmotel.com. Ik zie daar nog iets vrij op 16 en 17 juli. Voor 129 dollar. Boek beide nachten als je die prijs redelijk vindt. Desnoods annuleer je het later. Maar je zit dan in Springdale wat betekent dat je niet naar een parkeerplaats hoeft te zoeken (in Springdale zijn die niet gratis) en het scheelt je twee keer de rit tussen Hurricane en Springdale.
Iets dergelijks geldt voor Yosemite. Hier rij je twee uur heen en weer. En wat zijn je plannen daar? Willen jullie niet gaan wandelen of andere activiteiten ondernemen?
De route via Capitol Reef is erg mooi maar daar heb je eigenlijk geen tijd voor. Om dat alleen te doen om het kleine stukje dubbel rijden bij Monument Valley te voorkomen op de route Page - Monument Valley - Grand Canyon is wel wat overdreven.
Je gaat niet kamperen?
Marianne
Kijk voor Zion eens naar www.zionparkmotel.com. Ik zie daar nog iets vrij op 16 en 17 juli. Voor 129 dollar. Boek beide nachten als je die prijs redelijk vindt. Desnoods annuleer je het later. Maar je zit dan in Springdale wat betekent dat je niet naar een parkeerplaats hoeft te zoeken (in Springdale zijn die niet gratis) en het scheelt je twee keer de rit tussen Hurricane en Springdale.
Iets dergelijks geldt voor Yosemite. Hier rij je twee uur heen en weer. En wat zijn je plannen daar? Willen jullie niet gaan wandelen of andere activiteiten ondernemen?
De route via Capitol Reef is erg mooi maar daar heb je eigenlijk geen tijd voor. Om dat alleen te doen om het kleine stukje dubbel rijden bij Monument Valley te voorkomen op de route Page - Monument Valley - Grand Canyon is wel wat overdreven.
Als je graag naar Sequoia wilt is een extra nacht daar ook erg aan te raden. Je zou dan een nacht minder kust kunnen doen. De cabins in Grant Grove Village liggen erg mooi. Kijk daarvoor en voor een bezoek aan Sequoia en Yosemite eens in ons 2006-en 2013-verslag. Had ik al eerder genoemd zie ik. Heb je al wat reisverslagen bekeken? In 2017 hebben we gekampeerd in Sequoia. Ook erg leuk.Na Los Angeles wil ik toch richting Sequoia, dit lijkt mij een mooi en bijzonder park om te zien (nergens op gebaseerd, maar dat idee heb ik).
Je gaat niet kamperen?
Marianne
- josea
- Amerikakenner
Ik vind het nog steeds heel erg gehaast in het begin. Je rijdt eigenlijk van park naar park, maar hebt weinig tijd om ook echt iets te doen/zien. Ik denk dat je je wel een beetje verkijkt op het rijden elke dag; dat worden veel auto-uurtjes.
En je zegt dat je niet op en neer wilt rijden van Page naar Monument Valley en daarom via Capitol Reef overweegt, maar je overnachtingen zijn wel dusdanig dat je veel onnodige kilometers op en neer rijdt, dus dat spreekt elkaar een beetje tegen. Monument Valley is ook het mooiste om te zien in ochtend en de avond, dus een overnachting in de buurt is aan te raden.
Je zegt ook dat je een dag later in San Diego aan kunt komen; dat zou ik dan meteen doen zodat je die dag kunt gebruiken om in de week daarvoor in te plannen.
En je zegt dat je niet op en neer wilt rijden van Page naar Monument Valley en daarom via Capitol Reef overweegt, maar je overnachtingen zijn wel dusdanig dat je veel onnodige kilometers op en neer rijdt, dus dat spreekt elkaar een beetje tegen. Monument Valley is ook het mooiste om te zien in ochtend en de avond, dus een overnachting in de buurt is aan te raden.
Je zegt ook dat je een dag later in San Diego aan kunt komen; dat zou ik dan meteen doen zodat je die dag kunt gebruiken om in de week daarvoor in te plannen.
-
jill1234
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Eens met Marianne en Jose: is die 2e dag Anaheim een must? Anders zou ik die sowieso bij Sequioa zetten. En een dag later in San Diego aankomen zou ik meteen doen; je ziet nu echt niks van de parken. Dat kan natuurlijk een keuze zijn, maar persoonlijk vind ik het heel erg zonde.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Klopt het is veel rijden, daar ben ik mij van bewust. Alleen om dingen te zien, moeten we wel reizen. En er is zoveel te zien. Op deze manier krijg je natuurlijk minder lang voor elke bezichtiging. Alleen weet ik wel dat deze reis ook maar eenmalig is, dus dan is het kiezen. Of veel reizen, meer verschillende parken kort bezichtigen. Of minder reizen, minder verschillende parken lang bezichtigen.
Wat betreft Monument Valley is het heen en weer rijden bij Page dus het beste om doen wat ik begrijp.
Josea, je schrijft: "maar je overnachtingen zijn wel dusdanig dat je veel onnodige kilometers op en neer rijdt". Doel je dan op dat ik buiten de parken verblijf en daardoor meer kilometers maak dan nodig? Want het liefst zou ik natuurlijk in de parken verblijven. Helaas hebben we niet een budget om dat te realiseren. En dan kom je al gauw uit op een verblijf buiten de parken.
Kamperen is een optie wat wij dus niet lang geleden bedacht hadden dat dit natuurlijk ook kon. En wij hadden het idee dat we daardoor ook vrijer zouden zijn. Nu wezen jullie mij erop dat het toch echt nodig is te reserveren. Maar tja we zijn dus duidelijk te laat met reserveren, want de campgrounds die ik heb gezien zitten vol.
Ik weet niet of ik het verkeerd zie, maar ik krijg het idee dat jullie de steden niet zo interessant vinden? Daar dacht ik ook dat er veel te zien en te doen zou zijn. Wat betreft San Diego ga ik daar inderdaad een dag later aankomen. En Anaheim een dag minder, dan heb ik alleen de 16e dat ik daar wat kan gaan zien. Dus dat lijkt mij wel erg weinig?
Zou het dus zo kunnen worden met een dag SD en een dag monterey minder
Dag 6 Vrijdag 15 juli Las Vegas - Hurricane (via Valley of Fire)
Dag 7 Zaterdag 16 juli Zion
Dag 8 Zondag 17 juli Hurricane - Bryce
Dag 9 Maandag 18 juli Bryce - Page
Dag 10 Dinsdag 19 juli Page - Monument Valley
Dag 11 Woensdag 20 juli Monument Valley - Grand Canyon (of misschien in Williams overnachten)
Dag 12 Donderdag 21 juli Grand Canyon -Parker (??of andere plaats tussen Joshua tree en GC)
Dag 13 Vrijdag 22 juli Parker - San Diego
Dag 20 Vrijdag 29 juli Sequoia
Dag 21 Zaterdag 30 juli Sequoia - San Simeon
Dag 22 Zondag 31 juli San Simeon - Monterey (via highway 1)
Wat betreft Monument Valley is het heen en weer rijden bij Page dus het beste om doen wat ik begrijp.
Josea, je schrijft: "maar je overnachtingen zijn wel dusdanig dat je veel onnodige kilometers op en neer rijdt". Doel je dan op dat ik buiten de parken verblijf en daardoor meer kilometers maak dan nodig? Want het liefst zou ik natuurlijk in de parken verblijven. Helaas hebben we niet een budget om dat te realiseren. En dan kom je al gauw uit op een verblijf buiten de parken.
Kamperen is een optie wat wij dus niet lang geleden bedacht hadden dat dit natuurlijk ook kon. En wij hadden het idee dat we daardoor ook vrijer zouden zijn. Nu wezen jullie mij erop dat het toch echt nodig is te reserveren. Maar tja we zijn dus duidelijk te laat met reserveren, want de campgrounds die ik heb gezien zitten vol.
Ik weet niet of ik het verkeerd zie, maar ik krijg het idee dat jullie de steden niet zo interessant vinden? Daar dacht ik ook dat er veel te zien en te doen zou zijn. Wat betreft San Diego ga ik daar inderdaad een dag later aankomen. En Anaheim een dag minder, dan heb ik alleen de 16e dat ik daar wat kan gaan zien. Dus dat lijkt mij wel erg weinig?
Zou het dus zo kunnen worden met een dag SD en een dag monterey minder
Dag 6 Vrijdag 15 juli Las Vegas - Hurricane (via Valley of Fire)
Dag 10 Dinsdag 19 juli Page - Monument Valley
Dag 11 Woensdag 20 juli Monument Valley - Grand Canyon (of misschien in Williams overnachten)
Dag 12 Donderdag 21 juli Grand Canyon -Parker (??of andere plaats tussen Joshua tree en GC)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft niet altijd in de parken te overnachten maar nu zit je er wel erg ver vandaan. Je vindt voor Zion het motel dat ik noemde ook te duur? Dan wordt het inderdaad meer rijden. Ik weet niet naar welke campings je hebt gekeken, in bijvoorbeeld Yosemite Valley zal het niet meer lukken maar misschien wel buiten de vallei of buiten het park. In Zion kun je South 2 weken van te voren reserveren dus dat is ook een optie. Bij Bryce kun je kijken of er plaats is bij Ruby's. Zo zijn er diverse mogelijkheden.
Reserveringen voor Sequoia kunnen dit jaar pas een maand van te voren gedaan worden (zie https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/campgrounds.htm), dus daarvoor ben je ook nog niet te laat. Kijk voor onze kampeerervaring daar eens in ons 2017-verslag (wij waren er vaker geweest en hebben toen niet Kings Canyon bezocht).
Voor Monument Valley kun je naar Gouldings Campground kijken (via www.gouldings.com).
Bij de Grand Canyon zie ik nog wel plaats op Mather Campground.
Wij vinden de parken interessanter dan de steden maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Maar het zuidwesten staat bekend om de schitterende natuur, dus dan is het wel jammer dat je juist daar zo weinig tijd voor uittrekt. En als je veel verschillende dingen wil zien, waarom dan wel zoveel tijd voor de steden uittrekken? Die kun je toch ook in een dag zien?
Je wilt veel zien maar nu zie je dat vooral vanuit de auto. Terwijl je juist meer ziet en geniet als je ergens meer tijd voor uittrekt.
Als je die tweede dag Anaheim niet naar Disneyland gaat kun je beter in LA gaan zitten. Kijk eens wat je die dag wilt doen en wat daarvoor een goede uitvalsbasis is.
Marianne
Reserveringen voor Sequoia kunnen dit jaar pas een maand van te voren gedaan worden (zie https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/campgrounds.htm), dus daarvoor ben je ook nog niet te laat. Kijk voor onze kampeerervaring daar eens in ons 2017-verslag (wij waren er vaker geweest en hebben toen niet Kings Canyon bezocht).
Voor Monument Valley kun je naar Gouldings Campground kijken (via www.gouldings.com).
Bij de Grand Canyon zie ik nog wel plaats op Mather Campground.
Wij vinden de parken interessanter dan de steden maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Maar het zuidwesten staat bekend om de schitterende natuur, dus dan is het wel jammer dat je juist daar zo weinig tijd voor uittrekt. En als je veel verschillende dingen wil zien, waarom dan wel zoveel tijd voor de steden uittrekken? Die kun je toch ook in een dag zien?
Je wilt veel zien maar nu zie je dat vooral vanuit de auto. Terwijl je juist meer ziet en geniet als je ergens meer tijd voor uittrekt.
Als je die tweede dag Anaheim niet naar Disneyland gaat kun je beter in LA gaan zitten. Kijk eens wat je die dag wilt doen en wat daarvoor een goede uitvalsbasis is.
Marianne
Even tussendoor... erg bedankt voor jullie adviezen/opties/ideeën en het geduld (ben niet de 1e hier op het forum met vragen
) erg fijn.
Het motel wat je noemt is denk ik wel te doen qua prijs. Alleen is het dacht ik niet annuleerbaar, of heb ik niet goed gekeken? En de data 16/17 kan ik natuurlijk eerst bryce doen en dan naar zion (had namelijk zion op 15 juli aankomst).
Yosemite zit ik nu buiten het park, ik zal nog eens goed kijken. Maar dacht dat dichterbij alles toch wel vol zit.
Bryce was nog wel plek her en der, ook bij motels ed in de buurt. Dus dat zit wel goed.
Zion kan ik dan het hotel wat ik nu heb laten staan + 1 dag en proberen plek bij South te krijgen (en als dat lukt het hotel annuleren).
Ok dus Sequoia is ook nog goed, ga ik wel ook hotel oid reserveren, maar annuleren als ik plekje kan krijgen op de campground.
De steden is inderdaad persoonlijk. Onderstaand wat wij zouden willen in SD/LA/SF
San Diego
1e dag (22 juli) uss midway en uss dolphin bezoeken balboa park? mits er tijd voor is
2e dag (23 juli) comiccon
--SD zoo laten vallen om 1 dag minder San Diego te hebben--
3e dag (24 juli) Fietstour oid en stranddag La jolla
LA (daar heb ik ook over zitten denken. Om de laatste nacht in LA zelf te overnachten)
1e dag (25 juli) de uss Iowa bezoeken, walk of fame, griffith observatory
2e dag (26 juli) Disney
3e dag (27 juli) venice beach --santa monica pier
SF
1e dag (1aug) in ieder geval de auto inleveren.
Rest nog niet ingedeeld, maar op het lijstje staat:
Golden gate bridge, lombard street, tram tour, chinatown?, fishermans warf, alcatraz?, angel island, Fort Point National Historic Site, pier 45, misschien nog ergens bij een strand zwemmen.
Genoeg wensen, daarom dus ook wat langer in de steden. Of kan dit allemaal in minder tijd ook lukken?
Ik reis met mijn zoon die van zwemmen houdt en geschiedenis, vandaar comiccon, disney, de 2 stranddagen en de bezoeken aan de schepen ingepland. Mijn vader die is blij dat hij dit mee gaat maken. En wil zoveel mogelijk zien (beetje als ik dus, of ik als hem
)
Het motel wat je noemt is denk ik wel te doen qua prijs. Alleen is het dacht ik niet annuleerbaar, of heb ik niet goed gekeken? En de data 16/17 kan ik natuurlijk eerst bryce doen en dan naar zion (had namelijk zion op 15 juli aankomst).
Yosemite zit ik nu buiten het park, ik zal nog eens goed kijken. Maar dacht dat dichterbij alles toch wel vol zit.
Bryce was nog wel plek her en der, ook bij motels ed in de buurt. Dus dat zit wel goed.
Zion kan ik dan het hotel wat ik nu heb laten staan + 1 dag en proberen plek bij South te krijgen (en als dat lukt het hotel annuleren).
Ok dus Sequoia is ook nog goed, ga ik wel ook hotel oid reserveren, maar annuleren als ik plekje kan krijgen op de campground.
De steden is inderdaad persoonlijk. Onderstaand wat wij zouden willen in SD/LA/SF
San Diego
1e dag (22 juli) uss midway en uss dolphin bezoeken balboa park? mits er tijd voor is
--SD zoo laten vallen om 1 dag minder San Diego te hebben--
3e dag (24 juli) Fietstour oid en stranddag La jolla
LA (daar heb ik ook over zitten denken. Om de laatste nacht in LA zelf te overnachten)
1e dag (25 juli) de uss Iowa bezoeken, walk of fame, griffith observatory
2e dag (26 juli) Disney
3e dag (27 juli) venice beach --santa monica pier
SF
1e dag (1aug) in ieder geval de auto inleveren.
Rest nog niet ingedeeld, maar op het lijstje staat:
Golden gate bridge, lombard street, tram tour, chinatown?, fishermans warf, alcatraz?, angel island, Fort Point National Historic Site, pier 45, misschien nog ergens bij een strand zwemmen.
Genoeg wensen, daarom dus ook wat langer in de steden. Of kan dit allemaal in minder tijd ook lukken?
Ik reis met mijn zoon die van zwemmen houdt en geschiedenis, vandaar comiccon, disney, de 2 stranddagen en de bezoeken aan de schepen ingepland. Mijn vader die is blij dat hij dit mee gaat maken. En wil zoveel mogelijk zien (beetje als ik dus, of ik als hem
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De tijd voor de steden is prima hoor, die krijg je zeker wel vol. Maar ik wilde alleen maar aangeven dat je voor de parken ook wel een planning van meerdere dagen kunt maken.
Ik zou toch ook eens in de gaten houden of er iets in Yosemite vrij komt, er zijn altijd veel annuleringen. Je hebt daar ook een zwembad en ook in de Merced River kan gezwommen worden. Ik denk dat de wandeling langs de Pothole Dome ook wel leuk is voor je zoon, zie hier voor ons verslag daarvan. Er waren toen veel mensen aan het zwemmen/pootjebaden daar. Bij Tenaya Lake is een strandje. Maar het is daar altijd wel erg druk.
Verder kun je in Lake Powell zwemmen, zie hier onze ervaring daar (wij vonden ons motel daar ook erg fijn, met eigen keuken en aparte slaapkamers).
Marianne
Ik zou toch ook eens in de gaten houden of er iets in Yosemite vrij komt, er zijn altijd veel annuleringen. Je hebt daar ook een zwembad en ook in de Merced River kan gezwommen worden. Ik denk dat de wandeling langs de Pothole Dome ook wel leuk is voor je zoon, zie hier voor ons verslag daarvan. Er waren toen veel mensen aan het zwemmen/pootjebaden daar. Bij Tenaya Lake is een strandje. Maar het is daar altijd wel erg druk.
Verder kun je in Lake Powell zwemmen, zie hier onze ervaring daar (wij vonden ons motel daar ook erg fijn, met eigen keuken en aparte slaapkamers).
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het is een keuze maar eigenlijk wel jammer dat je nu minder tijd uittrekt voor San Diego persoonlijk één van onze favoriete steden. Veel mooie bezienswaardigheden en ook apart vanwege de Mexicaanse invloeden die je nog op veel plaatsen ziet. Ik zou er graag een dag LA voor opofferen.
Je noemde al Balboa Park, één van de hoogtepunten van de stad en een must see is mijn mening. Ik zou het niet overslaan. Comic-Con museum ligt er trouwens in de buurt.
Als je na USS Midway een stukje verder loopt over de boulevard kom je bij Seaport Village, ook leuk om door te wandelen.
Verder heb je nog is Old Town SD de 1ste historische nederzetting waar het allemaal is begonnen. Vooral 's avonds erg gezellig om te bezoeken met live muziek en veel Mexicanen.
Je noemde al Balboa Park, één van de hoogtepunten van de stad en een must see is mijn mening. Ik zou het niet overslaan. Comic-Con museum ligt er trouwens in de buurt.
Als je na USS Midway een stukje verder loopt over de boulevard kom je bij Seaport Village, ook leuk om door te wandelen.
Verder heb je nog is Old Town SD de 1ste historische nederzetting waar het allemaal is begonnen. Vooral 's avonds erg gezellig om te bezoeken met live muziek en veel Mexicanen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Ah ja ik had ook liefst die dagen in SD gelaten, maar wilde toch het advies opnemen om daar een dag weg te halen zodat ik in zion een extra nacht had. LA opofferen, op zich hoeft dat niet misschien, als we willen kunnen we de 25e gewoon de dag daar doorbrengen en later naar LA gaan natuurlijk. ik had inderdaad ook het idee dat SD een echt leuke stad is.
Onderstaand kan dan ook (misschien niet geheel goed verdeeld, maar is een opzetje.
San Diego
1e dag (22 juli) uss midway en uss dolphin bezoeken en seaport village
3e dag (24 juli) Fietstour oid en stranddag La jolla avond naar oldtown SD
4e dag (25 juli) balboa park
1e dag (25 juli) walk of fame, griffith observatory
2e dag (26 juli) de uss Iowa bezoeken, venice beach, santa monica pier
3e dag (27 juli) Disney
Dat begrijp ik zeker dat je in de parken ook meerdere dagen kan verblijven en dan nog lang niet alles gezien hebt. Alleen omdat we de 23e dus echt in SD willen zijn hebben we beperkt aantal dagen daarvoor. Ik heb nu in ieder geval wel voor Zion een dag erbij geboekt en hou in de gaten of er nog een campingplaats vrijkomt om toch in Springdale te verblijven. Ik wil graag het advies van iemand hier oppakken om te gaan fietsen daar (fiets op de shuttlebus heen en fiets terug).
Yosemite wil ik met mijn vader overleggen om toch misschien 10 juli al die kant op te rijden. Hij ziet het niet zitten na de lange reis direct een aantal uur te moeten rijden, wat ik ook wel begrijp. Maar zo ook fijn zijn als we bij yosemite 2 nachten hebben.
En voor yosemite ga ik in de gaten houden of er wat vrij komt (is dat op de site van nps.gov?).
Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan zeg (marianne). En trouwens ook een leuke manier van verslaggeven, leest lekker vlot weg.
Ik heb nu qua verdeling:
Dag 2 Maandag 11 juli San Francisco - Harden Flat -->hoop te kunnen kamperen in yosemite
Dag 3 Dinsdag 12 juli Harden Flat - Big Pine
Dag 4 Woensdag 13 juli Big Pine - Death Valley - Las Vegas
Dag 6 Vrijdag 15 juli Las Vegas - Hurricane --> hoop te kunnen kamperen in zion
Dag 10 Dinsdag 19 juli Page - Monument Valley--> Gouldings Campground gereserveerd
Dag 11 Woensdag 20 juli Monument Valley - Grand Canyon --> Mather Campground gereserveerd
Dag 12 Donderdag 21 juli Grand Canyon - Parker
Dag 17 Dinsdag 26 juli Anaheim (Disney bezoek> of op 27 juli)
Dag 19 Donderdag 28 juli Anaheim - Sequoia --> hopelijk kamperen
Het lijkt mij dat het stuk tussen de Grand Canyon en San Diego het wel het prettigste is om een overnachting te hebben? Of is dat stuk prima in 1 dag te doen?
Onderstaand kan dan ook (misschien niet geheel goed verdeeld, maar is een opzetje.
San Diego
1e dag (22 juli) uss midway en uss dolphin bezoeken en seaport village
3e dag (24 juli) Fietstour oid en stranddag La jolla avond naar oldtown SD
4e dag (25 juli) balboa park
1e dag (25 juli) walk of fame, griffith observatory
2e dag (26 juli) de uss Iowa bezoeken, venice beach, santa monica pier
3e dag (27 juli) Disney
Dat begrijp ik zeker dat je in de parken ook meerdere dagen kan verblijven en dan nog lang niet alles gezien hebt. Alleen omdat we de 23e dus echt in SD willen zijn hebben we beperkt aantal dagen daarvoor. Ik heb nu in ieder geval wel voor Zion een dag erbij geboekt en hou in de gaten of er nog een campingplaats vrijkomt om toch in Springdale te verblijven. Ik wil graag het advies van iemand hier oppakken om te gaan fietsen daar (fiets op de shuttlebus heen en fiets terug).
Yosemite wil ik met mijn vader overleggen om toch misschien 10 juli al die kant op te rijden. Hij ziet het niet zitten na de lange reis direct een aantal uur te moeten rijden, wat ik ook wel begrijp. Maar zo ook fijn zijn als we bij yosemite 2 nachten hebben.
En voor yosemite ga ik in de gaten houden of er wat vrij komt (is dat op de site van nps.gov?).
Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan zeg (marianne). En trouwens ook een leuke manier van verslaggeven, leest lekker vlot weg.
Ik heb nu qua verdeling:
Dag 2 Maandag 11 juli San Francisco - Harden Flat -->hoop te kunnen kamperen in yosemite
Dag 3 Dinsdag 12 juli Harden Flat - Big Pine
Dag 4 Woensdag 13 juli Big Pine - Death Valley - Las Vegas
Dag 6 Vrijdag 15 juli Las Vegas - Hurricane --> hoop te kunnen kamperen in zion
Dag 10 Dinsdag 19 juli Page - Monument Valley--> Gouldings Campground gereserveerd
Dag 11 Woensdag 20 juli Monument Valley - Grand Canyon --> Mather Campground gereserveerd
Dag 12 Donderdag 21 juli Grand Canyon - Parker
Dag 17 Dinsdag 26 juli Anaheim (Disney bezoek> of op 27 juli)
Dag 19 Donderdag 28 juli Anaheim - Sequoia --> hopelijk kamperen
Het lijkt mij dat het stuk tussen de Grand Canyon en San Diego het wel het prettigste is om een overnachting te hebben? Of is dat stuk prima in 1 dag te doen?
Oh ik vergeet telkens te vragen of iemand mij kan vertellen hoe het zit met tol. Waar kom je die tegen, kom er niet helemaal uit met zoeken.
Maar ook vooral hoe je dat het beste kan doen qua betalen. Een kastje oid in de huurauto, of is het ook mogelijk cash te betalen.
Maar ook vooral hoe je dat het beste kan doen qua betalen. Een kastje oid in de huurauto, of is het ook mogelijk cash te betalen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 4775 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-
- 2 Reacties