Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@Matala dit lijkt inderdaad een correcte vertaling, nog even vaag wat checked-in betekent, dit kan begin of einde van de rental zijn. Gelukkig krijg je het bedrag terug.
Ik heb het zelfde ding bij mijn avis.is ( niet pre-paid) booking, ook $220 extra charges, ik zal ze ook even een mailtje sturen, zodat ik het op papier heb. Waar heb je heen gemailed ?
Rudi
Ik heb het zelfde ding bij mijn avis.is ( niet pre-paid) booking, ook $220 extra charges, ik zal ze ook even een mailtje sturen, zodat ik het op papier heb. Waar heb je heen gemailed ?
Rudi
Wat fijn dat je het geld terugkrijgt @Matala. Ik ben ook benieuwd naar welk mail adres je het hebt gestuurd?
Heel fijn ja! Naar custserv@avisbudget.com. Het duurde wel een week tot ik reactie kreeg.
-
- Amerika-newbie
Ter info, ik heb ook een boeking op Avis.is gemaakt tijdens de goede tarieven (dank voor alle tips hier!), met Flying Blue Explorer code. Bij mij tot nu toe geen extra fee te zien op de reservering bij Avis.com, ik heb geboekt vanaf Las Vegas over drie weken. Misschien is het een feature / bug bij een specifieke airport, meen dat jullie allemaal vanaf San Francisco vertrekken? Hopelijk komt alles goed in ieder geval - overigens zou dit tarief voor mij ook na een extra USD 200 fee nog ongeveer USD 500 goedkoper zijn dan de volgende beste optie.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wacht even, de extra charges kreeg je die pas toen je de auto ophaalde, want er wordt namelijk een borg gezet op je CC (wat vrij normaal is) na ik dacht ongeveer 7 tot 14 dagen wordt die losgelaten, dus ook ik heb nadat ik alles betaald heb nu nog een reservering staan van 240 dollar op mijn CC.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Nee, dit zijn kosten die ze nu al zien als ze hun reservering op avis.com bekijken. Kosten die er eerst niet waren. Bij sommigen worden die wel getoond bij anderen niet (zoals bij mij).
Roland
Roland
Afgelopen zaterdag mijn huurauto ingeleverd die ik via Avis.dk had gehuurd en vandaag kreeg ik deze afrekening. Deel herken ik want ik heb de auto met lege tank ingeleverd (bewuste keuze) en tolkosten herken ik ook. Maar extra tijd of andere kosten? Ik heb Avis al gemaild en om een toelichting gevraagd. Je krijgt overigens geen ‘eindbonnetje’ alleen een mondeling ‘ You are good to go’.
Ik kan hier geen plaatje van de factuur plaatsen.
Ophaal datum/tijd
23/04/2022 / 17:08
Aantal/Tarief
Factuurnummer
Inlever datum/tijd
07/05/2022 / 15:55
BTW %
: U313172370
Prijs
157,02 T 37,11 T 119,90 T 24,50 T 6,00 T 28,00 T 0,42 T 11,20 T 76,55 T
460,70
-260,50 -260,50
BTW Bedrag
Totaalbedrag
1 *
14 * 14 *
119,90 3,50 0,60 2,00 0,03 0,80
460,70* 6,50%
460,70 29,95 490,65
-260,50
230,15
Geen betaling meer verschuldigd, verrekening vindt plaats via uw creditcard.
Ik kan hier geen plaatje van de factuur plaatsen.
Ophaal datum/tijd
23/04/2022 / 17:08
Aantal/Tarief
Factuurnummer
Inlever datum/tijd
07/05/2022 / 15:55
BTW %
: U313172370
Prijs
157,02 T 37,11 T 119,90 T 24,50 T 6,00 T 28,00 T 0,42 T 11,20 T 76,55 T
460,70
-260,50 -260,50
BTW Bedrag
Totaalbedrag
1 *
14 * 14 *
119,90 3,50 0,60 2,00 0,03 0,80
460,70* 6,50%
460,70 29,95 490,65
-260,50
230,15
Geen betaling meer verschuldigd, verrekening vindt plaats via uw creditcard.
- nwolf
- Amerikakenner
Kun je een screenshot hiervan maken?
Voor jou is dit denk ik logisch om te lezen maar ik heb bijna een https://en.wikipedia.org/wiki/Enigma_machine nodig
Voor jou is dit denk ik logisch om te lezen maar ik heb bijna een https://en.wikipedia.org/wiki/Enigma_machine nodig
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- nwolf
- Amerikakenner
Yes,
op 7 dollar na (wat taxes kunnen zijn) kan ik het verklaren wat je hebt betaald gezien wat je zojuist hebt gestuurd:
- Je hebt kennelijk Road assistance aangeschaft toen je de auto ophaalde : 28,-
- je hebt voor 119,- dollar aan tol gereden, hou rekening mee dat je een X bedrag per dag betaald + de tol die je rijdt, of dit is het afgekochte bedrag dat kan ook nog
- Brandstof is duur als je de auto door hun laat aftanken en daar heb je dus 76,55 voor betaald.
Tel dit bij elkaar op : 223 dollar , de rest is allemaal je voucher van 260 die je vooruit betaald hebt en dus in mindering is gebracht op je rekening.
op 7 dollar na (wat taxes kunnen zijn) kan ik het verklaren wat je hebt betaald gezien wat je zojuist hebt gestuurd:
- Je hebt kennelijk Road assistance aangeschaft toen je de auto ophaalde : 28,-
- je hebt voor 119,- dollar aan tol gereden, hou rekening mee dat je een X bedrag per dag betaald + de tol die je rijdt, of dit is het afgekochte bedrag dat kan ook nog
- Brandstof is duur als je de auto door hun laat aftanken en daar heb je dus 76,55 voor betaald.
Tel dit bij elkaar op : 223 dollar , de rest is allemaal je voucher van 260 die je vooruit betaald hebt en dus in mindering is gebracht op je rekening.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Je moest $230 bijbetalen.
Lijkt erop dat dit is opgebouwd uit: $76,55 (benzine), $119,90 (tol) en $28 (road safety fee) + 6,5% tax.
De tank benzine en de tolheffing herken je al. Heb je niet -onbewust- road side assistance geaccepteerd?
Lijkt erop dat dit is opgebouwd uit: $76,55 (benzine), $119,90 (tol) en $28 (road safety fee) + 6,5% tax.
De tank benzine en de tolheffing herken je al. Heb je niet -onbewust- road side assistance geaccepteerd?

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Dank jullie wel, nee die roadside assistance heb ik bewust afgewezen, dus daar zou ik nog in discussie kunnen. De rest klopt inderdaad!
- nwolf
- Amerikakenner
Vreemd, zit net te kijken, maar die heb ik dus ook en ik hoef niets bij te betalen:
dit is de VTP:
trouwens dit is waarom ik adviseer neem niet de tolheffingen van de rental, je ziet ook niet de specificatie van wat je daadwerkelijk hebt gereden:dit is de VTP:
Hallo,
Afgelopen maand bij Avis.dk een auto gehuurd op SFO voor 10 dagen. Bij aankomst op de luchthaven (drama bij douane) kreeg ik bij de preferred balie na het checken rijbewijs en creditcard een papiertje in mijn hand. Duurde misschien een paar minuten. Niets getekend en ik kon zo wegrijden. Nu wordt er straks voor ongeveer 300 dollar extra kosten afgeboekt (toll, personal insurance, road assistance) en ik ben na veel bellen terecht gekomen bij een case manager. Die beweert dat ik akkoord ben gegaan en heb getekend voor de extra's. Ik heb nu ook maar om een scan van dat contract gevraagd waar mijn handtekening op zou staan. Dat contract heb ik nooit gezien of getekend. Het staat op mijn creditcard overzicht momenteel op gereserveerd. Ik vrees dat ik die 300 dollar straks gewoon kwijt ben en zwaar belazerd ben door de gast die mij geholpen heeft op SFO.
De auto bleek ook nog een mankement te hebben en kon ik daarna alleen op SFO omruilen omdat ze elders geen cabrio hadden staan.
Als je dat dikke papiertje ontvangt moet je dus goed uitkijken of er niks staat bij CP, PAI of PEP. Omdat ik nergens voor getekend heb dacht ik veilig te zijn en nu gebeurd me dit.
Misschien zijn er meer mensen die iets dergelijks mee gemaakt hebben. Nooit eerder is me dit gebeurd bij autohuur in Amerika. Het blijft oppassen.
Eric
Afgelopen maand bij Avis.dk een auto gehuurd op SFO voor 10 dagen. Bij aankomst op de luchthaven (drama bij douane) kreeg ik bij de preferred balie na het checken rijbewijs en creditcard een papiertje in mijn hand. Duurde misschien een paar minuten. Niets getekend en ik kon zo wegrijden. Nu wordt er straks voor ongeveer 300 dollar extra kosten afgeboekt (toll, personal insurance, road assistance) en ik ben na veel bellen terecht gekomen bij een case manager. Die beweert dat ik akkoord ben gegaan en heb getekend voor de extra's. Ik heb nu ook maar om een scan van dat contract gevraagd waar mijn handtekening op zou staan. Dat contract heb ik nooit gezien of getekend. Het staat op mijn creditcard overzicht momenteel op gereserveerd. Ik vrees dat ik die 300 dollar straks gewoon kwijt ben en zwaar belazerd ben door de gast die mij geholpen heeft op SFO.
De auto bleek ook nog een mankement te hebben en kon ik daarna alleen op SFO omruilen omdat ze elders geen cabrio hadden staan.
Als je dat dikke papiertje ontvangt moet je dus goed uitkijken of er niks staat bij CP, PAI of PEP. Omdat ik nergens voor getekend heb dacht ik veilig te zijn en nu gebeurd me dit.
Misschien zijn er meer mensen die iets dergelijks mee gemaakt hebben. Nooit eerder is me dit gebeurd bij autohuur in Amerika. Het blijft oppassen.
Eric
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Wow dat is wel balen @73ES. Inderdaad moeten ze maar bewijzen dat je akkoord bent gegaan, zo niet, kun je proberen om een dispuut via je CC verzekering te openen. Als je bewijs hebt dat je niet akkoord bent gegaan gaat dat wel lukken. Maar het kan lastig worden, ik huur meestal bij National of Hertz en ook daar kan ik bij het uitrijden akkoord gaan met opties, ik teken daar nooit voor. Maar gelukkig heb ik met intussen meer dan 50x huren daar nog nooit zoiets meegemaakt als jij bij Avis.
En wat ze met tol doen kun je aanvechten, ik heb al eerder gedeeld dat die all inclusive tol niet een standaard onderdeel van je boeking is. Maar als zij kunnen bewijzen dat je daar mee akkoord bent gegaan wordt het lastig.
Het is intussen wel duidelijk dat Avis dit vaker zo doet; goed controleren wat er op de bon staat voor je wegrijdt is inderdaad de les.
En wat ze met tol doen kun je aanvechten, ik heb al eerder gedeeld dat die all inclusive tol niet een standaard onderdeel van je boeking is. Maar als zij kunnen bewijzen dat je daar mee akkoord bent gegaan wordt het lastig.
Het is intussen wel duidelijk dat Avis dit vaker zo doet; goed controleren wat er op de bon staat voor je wegrijdt is inderdaad de les.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Vervelend @73ES Niet bij het boeken per abuis personal Insurance en road assistance aangevinkt of niet uitgevinkt? Dat dit om die reden al bij het uitrijden op je bon stond? Natuurlijk heb je nergens voor getekend. Maar als het al bij het reserveren op je reserveringsbevestiging heeft gestaan?
Check nog even goed je reserveringsbevestiging zou ik zeggen. Als er namelijk wel iets op je reservering heeft gestaan wordt het lastig om het via je CC te verhalen. Je bent dan namelijk vooraf akkoord gegaan met de voorwaarden.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een agent bewust road assistance op je bon heeft gezet. Het zou kunnen, maar die verhuurbedrijven zijn toch niet achtelijk? Die weten toch dat als jij er niet voor tekent dat ze er gezeik mee krijgen? Of is het gewoon een kwestie van proberen? Kijken welke klant er niet tegen ageert. Dan is het wel een kwalijke zaak. Misschien voert Avis vaker van dit soort praktijken uit, geen ervaring met Avis dus kan daar niet over oordelen.
Check nog even goed je reserveringsbevestiging zou ik zeggen. Als er namelijk wel iets op je reservering heeft gestaan wordt het lastig om het via je CC te verhalen. Je bent dan namelijk vooraf akkoord gegaan met de voorwaarden.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een agent bewust road assistance op je bon heeft gezet. Het zou kunnen, maar die verhuurbedrijven zijn toch niet achtelijk? Die weten toch dat als jij er niet voor tekent dat ze er gezeik mee krijgen? Of is het gewoon een kwestie van proberen? Kijken welke klant er niet tegen ageert. Dan is het wel een kwalijke zaak. Misschien voert Avis vaker van dit soort praktijken uit, geen ervaring met Avis dus kan daar niet over oordelen.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Herkenbaar met Avis op Vancouver afgelopen oktober. Ook daar heb ik aan de balie niets getekend. Wel zijn rijbewijs en creditcard gecontroleerd aan de balie. Ook ik kreeg een papiertje in de hand gedrukt en na een half uur (!) werd de auto (herkenbaar aan kenteken) voorgereden. Bij het in ontvangst nemen van de sleutel nog wel met de greeter rondom de auto gelopen en gecontroleerd op schades. Daar moest ik wel paraaf voor zetten maar dat was geen uitdraai met mijn huurgegevens, meer een standaard briefje. Bij mij werden er achteraf geen extra kosten in rekening gebracht.
Maar ik lees toch meer en meer 'problemen' met Avis. De stap om die reservering maar te laten voor wat het is en met Hertz in zee te gaan (doe ik eigenlijk liever) wordt mij steeds gemakkelijker gemaakt...

Roland
- nwolf
- Amerikakenner
@Coyote Ja Roland, tot er een Avis.dk korting om de hoek komt, dan is het risico wat je loopt nog steeds goedkoper 

@d_vdploeg Ik heb geen pen in mijn hand gehad daar aan de balie.
Mijn oorspronkelijke boeking bij Avis bevat alleen de standaard LDW en CDW en dat werd ook meteen gereserveerd op mijn CC. Die extra's moeten dus later zijn toegevoegd aan de balie. Op de app heb ik ook niks toegevoegd.
De reactie van de behandelend medewerker van Avis:
I am in review of your case file, which was forwarded to our customer service escalations team.
I find the charge for the additional services you received a valid charge and will be upheld. The signed rental document shows the services/options/charges you agreed to at time of rental.
When renting a vehicle with Avis, you have the option to accept or decline any optional products. The choice is authorized by the renter, and that decision is noted on the individual rental agreement when the customer signs for the coverage, or on the Master Rental Agreement for Preferred service. I have checked our records carefully and find that the optional insurance coverages were offered to you is part of your rental selections, and you indeed signed the agreement.
I understand you may not agree with our findings. However, your rental billing is found to be correct and no adjustment warranted for services received and billed.
Vooral dat ' and you indeed signed the agreement.' is interessant wat dan moet er een handtekening zijn. Ik heb om een scan gevraagd van dat document dat ik niet ken en dus nooit heb ondertekend. Er is werkelijk geen vraag gesteld en ik heb geen pen in mijn hand gehad toen ik de auto ophaalde. Boeven zijn het, alleen maar omdat iemand wat extra commissie wil pakken vermoed ik.
Afwachten maar weer wat de reactie is.
Mijn oorspronkelijke boeking bij Avis bevat alleen de standaard LDW en CDW en dat werd ook meteen gereserveerd op mijn CC. Die extra's moeten dus later zijn toegevoegd aan de balie. Op de app heb ik ook niks toegevoegd.
De reactie van de behandelend medewerker van Avis:
I am in review of your case file, which was forwarded to our customer service escalations team.
I find the charge for the additional services you received a valid charge and will be upheld. The signed rental document shows the services/options/charges you agreed to at time of rental.
When renting a vehicle with Avis, you have the option to accept or decline any optional products. The choice is authorized by the renter, and that decision is noted on the individual rental agreement when the customer signs for the coverage, or on the Master Rental Agreement for Preferred service. I have checked our records carefully and find that the optional insurance coverages were offered to you is part of your rental selections, and you indeed signed the agreement.
I understand you may not agree with our findings. However, your rental billing is found to be correct and no adjustment warranted for services received and billed.
Vooral dat ' and you indeed signed the agreement.' is interessant wat dan moet er een handtekening zijn. Ik heb om een scan gevraagd van dat document dat ik niet ken en dus nooit heb ondertekend. Er is werkelijk geen vraag gesteld en ik heb geen pen in mijn hand gehad toen ik de auto ophaalde. Boeven zijn het, alleen maar omdat iemand wat extra commissie wil pakken vermoed ik.
Afwachten maar weer wat de reactie is.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
2 dingen vallen mij op aan de tekst van Avis:73ES schreef: ↑10 mei 2022, 17:02When renting a vehicle with Avis, you have the option to accept or decline any optional products. The choice is authorized by the renter, and that decision is noted on the individual rental agreement when the customer signs for the coverage, or on the Master Rental Agreement for Preferred service.
1 Wat bedoelen ze met “or on the master rental agreement of Preferred service”? Klinkt als een of andere voorkeursbehandeling van een bepaalde status en zit daar niet standaard de extra’s in waar je nu voor belast bent? Maw zit er standaard bij tenzij declined?
2 Zij zeggen dat je akkoord bent gegaan met de aangeboden extra’s en dat je hier voor getekend hebt. Ik ben benieuwd wat ze daaronder verstaan. Als ze letterlijk bedoelen ja je moet met een pen akkoord geven aan de balie waarin je tekent voor je extra’s, dan zullen ze dat moeten aantonen, of zit er ergens iets in de voorwaarden of in je rental agreement iets sneaky verborgen en ben je door de overeenkomst aan te gaan hier mee akkoord gegaan?
Los van dat het niet netjes is en totaal niet klantvriendelijk en dat ze er een klant mee verliezen, lijkt mij dat juridisch niet onjuist.
Ze zeggen ook, je moet er voor tekenen or.. Wat is die or… want daar gooien ze het nu op lijkt het.. Maar wellicht kunnen anderen meehelpen

2018: Rondreis Zuid West-SF
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12841 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne