Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Tantelotje schreef:
06 mei 2022, 12:59
Zomaar een gedachtegang (maar ik zal er wel volledig naast zitten): zou het kunnen dat dit alleen gebeurt voor boekingen bij Avis.is? In ieder geval zag ik dat een aantal keren voorbij komen en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat mijn boeking bij Avis.dk, ook via Avis.com, 0$ rekent voor 'other fees'.
Dan rijst bij mij de vraag of dat misschien iets te maken kan hebben met IJsland?

Of zou het kunnen liggen aan de gebuikte code; BA vs FB?
Ik vind je gedachtegang nog niet eens zo gek. Misschien moet iedereen die nu kosten voorgeschoteld krijgt even melden via welke website ze geboekt hebben.

Ik heb via avis.dk geboekt met de BA-code en bij mij zijn er tot nu toe (nog) geen extra kosten gerekend (naast de one way fee die ik heb en vanaf het begin vermeld stond).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MayJans
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MayJans »

Ik heb ook geboekt via Avis.dk en bij mij zijn er gelukkig ook geen extra kosten toegevoegd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
06 mei 2022, 06:55

Overigens, 1x jouw bericht plaatsten is genoeg hoor. :wink:

Roland
@ Het is een actie om er voor te zorgen dat hij / zij die ere verdient cq verdienen dat ook krijgt / krijgen
@ Avis heeft een eigen topic en komt heel vaak ter sprake in het algemene autoverhuur topic.
In het kader van het bovenstaande is een zelfde bericht in beide topics meer dan gerechtvaardigd.
Dus kom maar op met namen zodat zij allen in het zonnetje gezet kunnen worden.

:offtopic:
De zon schijnt nu om 09.00 uur al op 30 graden; op naar Sierra Vista ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Bij Avis.is met code F982700 geboekt, geen kosten erbij gelukkig.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Bij avis.dk code N744100, prepaid. Geen extra kosten.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
06 mei 2022, 17:55
In het kader van het bovenstaande is een zelfde bericht in beide topics meer dan gerechtvaardigd.
Niet om flauw te doen maar een bericht meerdere keren plaatsen hoort gewoon niet. Zie puntje 5 van de forumregels. :wink:

Geniet nou maar van je vakantie in Amerika, veel leuker volgens mij! :thumbup:

Roland

PENPE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 54
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Ik heb ook geboekt bij Avis.DK met BA-Code en ook bij mij zijn er achteraf geen kosten toegevoegd :thumbup:
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Gast schreef:
27 apr 2022, 21:11
Gezien een aantal recente ervaringen bij Avis hier op het forum (uitgezonderd de Corvette van @nwolf), o.a. Beschikbaarheid, naheffingen, gebrek aan upgrades ondanks PC status en de beperkte auto keus zou ik niet gauw voor Avis kiezen.

Wellicht als back up boeking naar niet als main booking, zeker nu de korting via Avis.is en Avis.dk niet meer lijkt te werken. Op dit moment is Hertz gold canopy met ongeveer $33 per dag het goedkoopste wat realiseerbaar is.
Corvette netjes ingeleverd met volle tank (Slurp....) en kreeg meteen een bonnetje te zien op zijn terminal, alles electronisch uitgelezen en geen extra kosten dan de reeds betaalde kosten van 270,-.
Werd ook netjes geholpen overigens. Maar laten we AVIS niet als "slecht" neerzetten, persoonlijk is het mij allemaal een beetje om het even als je in het onder segment van de verhuurders gaat zitten, AVIS, Dollar, Thrifty, Budget.... Allemaal dezelfde ervaring en dat je geluk moet hebben en natuurlijk moet opletten wat je tekent. Als je niet weet of iets erbij zit, vraag het dan eerst, en anders boeit het niet genoeg toch.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Erwin10
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Erwin10 »

Reactie van de eigenaar een dag geleden
Erwin, sorry to hear about the unexpected cleaning fee you were billed after the return of your rental. As per the terms and conditions of the rental agreement you are required to clean up after yourself before returning the vehicle. If you do not you can be charged a cleaning fee of up to $450. We know you have many options out there, and hope to have the opportunity to assist with your future rental needs. ~Tresa

Bovenstaand de reactie op mijn review van bij AVIS Las Vegas Airpot, het schoonmaken betrof 2 minuten stofzuiger en dan was de auto schoner als we auto meekregen, aangezien de rommel van de vorige gebruiker al zelf hadden weggegooid (o.a. flesje water en gebruikte mondkapje). Het verdien model van Avis op het schoonmaken lijkt voornamelijk een praktijk bij AVIS airport, aangezien er meer reactie staan op google.

Hieronder de reactie welke ik heb ontvangen op een mail welke ik heb verstuurd, nadat ik ze eerst had gebeld:

Thank you for contacting Avis Customer Service regarding the miscellaneous charge on your rental billing for a vehicle cleaning fee. We apologize for the inconvenience this has caused. We know how alarming this can be. Rest assured, we are happy to assist you.

The Avis location manager where you rented the vehicle may have already sent you a letter with an explanation and their contact information.

Charges for cleaning vehicles that are returned in such poor condition that the vehicle must be sent out for detailing, will be charged in proportion to the level of cleaning that is needed. This includes, but is not limited to, vehicles returned with food stains on the seats, dog (or animal) hair that cannot be removed through normal vacuuming of the car, excessive odor, smoke odor, and cigarette burns.

After careful review of our records, we find that the location has provided documentation of the condition of the vehicle at return. Based on this information, we find that the charges are valid. However, as a one time courtesy, we will gladly remove the cleaning fee, attached you will find a refund letter with more details of the transaction.

We are actively working to improve our service levels, and appreciate yaour feedback. At Avis, our goal is to deliver a safe, dependable, hassle-free rental.

Sincerely yours,

Gustavo
Representative | Customer Service
Avis Rent A Car System

Aangezien het schoonmaken 2 minuten werk was met een stofzuiger, begrijp ik bovenstaande reactie ook niet echt. Waarom zal ze auto extern gebracht moeten worden voor 2 minuten stofzuigen. Begrijp dat het een standaard mail is van Avis, onder het motto we kunnen het altijd proberen. Echt gelukkig wordt je er niet van en je zou dit ook niet echt verwachten als je een auto huurt in Amerika. Ik wel mijn 125 Dollar fee welke was afgeschreven reeds terug ontvangen.
Chantal27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Chantal27 »

@ steentjuh @ motion

Hartelijk dank voor jullie hulp! Ik heb nu via jullie aanwijzingen een auto (minivan) gehuurd voor 2k EUR voor 24 dagen bij Hertz via de 51k code. Ik ben gold member geworden. Ophalen in Las Vegas, inleveren in San Diego. Nog even de komende dagen/weken kijken of dat nog beter wordt.
Nu de welbekende twijfel over de juiste verzekeringen....in mijn bevestigingsmail staat het volgende, zie bijlage.
Zit ik goed?
(ik ga nog even een studie maken van de status bij Hertz via aanmelding bij National :P

Groeten Chantal
Bijlagen
image.png
image.png (23.78 KiB) 1487 keer bekeken
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@nwolf
Je zet Avis in het ondersegment van de autoverhuur. Ik heb eens wat gegoogled en dat is zeker voor de USA niet zo.
Sommige sites noemen Avis zelfs dé top. Maar daar kunnen natuurlijk ook commerciële belangen achter zitten. Het volgende overzicht lijkt me wel ok. Alhoewel National wellicht te laag is ingedeeld.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ja apart. En dat terwijl Alamo in mijn ogen ook altijd een van de betere was met service.
Maar wat betreft fleet kan ik me er iets bij voorstellen, AVIS herstelt zich ook het snelst had ik laatst begrepen en is ook zijn auto's aan het vervangen met 100% electrische.

Maar zoiets is altijd moeilijk in te schatten toch :)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nwolf schreef:
06 mei 2022, 23:12
Corvette netjes ingeleverd met volle tank (Slurp....) en kreeg meteen een bonnetje te zien op zijn terminal, alles electronisch uitgelezen en geen extra kosten dan de reeds betaalde kosten van 270,-.
Waren de brandstofkosten ook hoger dan de huur zelf? :wink:

Roland

steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente

Bericht door steentjuh »

@Chantal27 als je een minivan boekt kun je ook nog 192021 toevoegen bij PC code. Dit scheelt je nog eens 63 dollar
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Coyote schreef:
07 mei 2022, 14:18
nwolf schreef:
06 mei 2022, 23:12
Waren de brandstofkosten ook hoger dan de huur zelf? :wink:

Roland
hahaha, dat zou wat zijn ja :lol:
Maar heb maar 350 mijl gereden en dan is 68 dollar ook niet meer wat ik gewend ben in de US :)
Coyote Buttes
Amerikakenner

Bericht door Coyote Buttes »

Ik begrijp dat er best veel mensen zijn die een backup-boeking maken.

1 van die boekingen kun / moet je dan annuleren (mits het Hertz is begrijp ik) wanneer je bij het verhuurstation bent.

Gemakkelijk via de app/website.
Maar als je nou geen Wifi hebt?
Ikzelf ben van plan om bij de Walmart een sim met data te kopen, maar dat is pas nadat ik de auto ophaal (waarschijnlijk de volgende dag)

Hoe doen jullie dat?
* Van tevoren al data regelen zodat je wifi hebt als je landt?
* Naar de desk van de verhuurder lopen en daar annuleren?
* Ergens naartoe rijden waar gratis wifi is?
Matala
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Matala »

latje21 schreef:
06 mei 2022, 09:49
Matala schreef:
01 mei 2022, 17:13
Wat raar, via www.avis.com zie ik dat mijn avis.is reservering nu ook $216 extra aan taxes en fees heeft, die er eerder niet waren. Als ik op de app inlog of kijk op www.avis.is zie ik deze kosten weer niet. Ik heb ze gemaild, ben benieuwd...
Heb jij al reactie gekregen @Matala?
Bij mij zijn er ook $190 'other fees' bijgekomen wanneer ik de reservering oproep bij Avis.com.
Als dit zo doorgaat, zijn die lage tarieven van eind maart helemaal niet zo scherp meer als ze in eerst instantie waren :(
Ik heb nog geen mail terug gehad. Ik zal morgen nog eens mailen naar dat andere mailadres.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Coyote Buttes schreef:
07 mei 2022, 17:10
Ik begrijp dat er best veel mensen zijn die een backup-boeking maken.

1 van die boekingen kun / moet je dan annuleren (mits het Hertz is begrijp ik) wanneer je bij het verhuurstation bent.

Gemakkelijk via de app/website.
Maar als je nou geen Wifi hebt?
Ikzelf ben van plan om bij de Walmart een sim met data te kopen, maar dat is pas nadat ik de auto ophaal (waarschijnlijk de volgende dag)

Hoe doen jullie dat?
* Van tevoren al data regelen zodat je wifi hebt als je landt?
* Naar de desk van de verhuurder lopen en daar annuleren?
* Ergens naartoe rijden waar gratis wifi is?
Er is een telefonie topic waar je genoeg kunt lezen over dit onderwerp, kijk daar even naar de laatste 5 pagina's en je krijgt een goed beeld wat je "goed"koop kunt regelen.
maar wifi is er altijd op een vliegveld en naar de desk lopen kun je ook altijd, maar of je zin hebt om uren in de rij te staan... tsja... Zelf geloof ik niet zo in de back-ups en heb hier ook nog maar weinig mensen gezien waar de plan A over moest naar plan B.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nwolf schreef:
07 mei 2022, 17:02
Maar heb maar 350 mijl gereden en dan is 68 dollar ook niet meer wat ik gewend ben in de US :)
Oh, dat valt nog best mee. Ik denk dat ik straks dagen heb dat ik dat op 1 dag rijd. :wink:

Roland

Matala
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Matala »

Ik heb reactie van Avis over de extra kosten bij mijn avis.is boeking. Ik begrijp dat de extra kosten 7 dagen na het huren van de auto terug aan mij overgemaakt worden. Maar mijn Engels is niet zo heel goed, dus misschien kan iemand mij helpen met vertalen?

As we value your business and understand this has been a misunderstanding, we will be more than glad to honor the original quoted rate of your reservation. Unfortunately, we are unable to modify a quoted rate by our system. On these scenarios a request to our Billing Department is submitted in order to provide a reimbursement for the additional charges of your rental. This request is approved once the vehicle has been checked-in and if the parameters of your rental are similar to your original reservation. A time frame of up to seven business days is required in order to complete this transaction.

Although we realize that we cannot make up for a disappointing experience such as this, we do appreciate your contacting us. Only by being made aware of a problem can we correct it and offer the high quality of service that our customers expect and deserve.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer