Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis DennisS: San Francisco - San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Reis DennisS: San Francisco - San Francisco

Bericht door DennisS »

Afgelopen week hebben we tickets bij BA geboekt (we hadden nog een voucher van afgelopen jaar) en inmiddels ook al een reservering voor de autohuur bij Avis. Wij zijn fan van het zuidwesten en willen dit jaar voor het eerst met onze zoon (nu 2 jaar) die geliefde kant op. We hebben nu onderstaand schema. Omdat we al heel veel van het zuidwesten hebben gezien, willen we het voornamelijk ook een leuke relaxte vakantie voor onze zoon maken. Als hij het naar zijn zin heeft, dan hebben wij het uiteraard ook fijn ;-)

Wij zijn niet zo dat we vooraf al plannen wat we die dagen gaan doen. Helemaal met een kleine van dan 32 maanden willen we gewoon op de dag zelf zien wat we gaan doen. Behalve Disney & San Diego Zoo

Dag 1 - 10-09: Amsterdam - San Francisco (aankomst 14.15)
Dag 2 - 11-09: San Francisco - Monterey
Dag 3 - 12-09: Monterey - Pismo Beach
Dag 4 - 13-09: Pismo Beach - Omgeving Los Angeles (we willen mogelijk naar Disney)
Dag 5 - 14-09: Los Angeles
Dag 6 - 15-09: Los Angeles
Dag 7 - 16-09: Los Angeles - San Diego
Dag 8 - 17-09: San Diego (San Diego Zoo)
Dag 9 - 18-09: San Diego
Dag 10 - 19-09: San Diego - Palm Springs
Dag 11 - 20-09: Palm Springs - Las Vegas
Dag 12 - 21-09: Las Vegas
Dag 13 - 22-09: Las Vegas
Dag 14 - 23-09: Las Vegas - Death Valley
Dag 15 - 24-09: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 16 - 25-09: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 17 - 26-09: Yosemite
Dag 18 - 27-09: Yosemite - San Francisco
Dag 19 - 28-09: San Francisco
Dag 20 - 29-09: San Francisco
Dag 21 - 30-09: San Francisco - Amsterdam (vertrek 16.35)

We zijn niet de grootste fans van LA. Maar dachten dat het met onze zoon wel leuk zou zijn om naar Disney te gaan. Waar we nog over twijfelen is Death Valley. Wij beide vinden dat een fantastische plek (al 4 keer geweest). Maar mijn vriendin twijfelt of het qua temperatuur wel te doen is voor onze kleine man. Wij plannen onze reis ook altijd zo dat we nooit tijdens een weekend in Las Vegas zijn. Qua hotel is Las Vegas denken we aan onze favoriet The Mirage. We vinden dit een heel fijn hotel grotendeels vanwege het zwembad. Het is niet zo'n feestbad.

Tips qua hotels zijn overigens welkom. Het liefste zouden we hotelkamers willen waarbij we een apart zitgedeelte (met deur) hebben. Zo kan onze zoon slapen in zijn campingbedje in die zitkamer terwijl wij op de slaapkamer slapen. Maar dit zal niet overal mogelijk zijn tegen betaalbare prijzen. Onze zoon blijft tijdens de vakantie wel langer op dan normaal thuis. Hebben we de afgelopen twee jaar ook gedaan en dat beviel hem en ons prima (het is een hele goede slaper gelukkig).

Dus als iemand ervaring heeft met familiehotels met kamers met aparte slaapkamer in de bovengenoemde plekken, let us know ;-) Het mag uiteraard ook in de omgeving van de genoemde plaatsen liggen.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis DennisS: San Francisco - San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Je hebt wel veel tijd voor de steden, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Wat betreft Death Valley: het is natuurlijk geen enkel probleem om dat te bezoeken, in de auto en in je accommodatie is het prima te doen, en eind september is de ergste hitte ook al wel weg. Een overnachting in het park vind ik erg mooi, als de zon laag staat zijn de heuvels veel mooier qua kleur.
Ik neem aan dat je er sowieso wel doorheen wilt rijden? Een alternatief is er eigenlijk niet. Je kunt ook kiezen voor een overnachting in Lone Pine. Als je vroeg vertrekt uit Las Vegas heb je nog voldoende tijd voor de highlights.
Wij waren in 2019 in september in Death valley en Lone Pine. En in Yosemite. Misschien heb je iets aan ons verslag.
Als je naar Disneyland wilt kun je het beste in Anaheim overnachten en niet in LA.

Marianne
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

We hebben inderdaad veel tijd in de steden. Maar daar hebben we ook voor gekozen om vanuit daar leuke dingen met onze kleine man te doen.
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
jhoning
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jhoning »

Hi,

Wij gaan deze zomer een soortgelijke route doen.
Bij mij zijn de Avis prijzen voor auto heel duur?
Hoe hebben jullie de autoruit geregeld?
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

De autoruit? Hoe bedoel je?
Florida | 2019 - 2024
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hebben achtereenvolgens 2 jaar gereisd met onze kleinzoon van toen 1 en 2 jaar. Een hotelkamer boeken met een aparte slaapkamer en zitkamer is inderdaad een stuk duurder. Wij hadden op een enkele uitzondering na daarom 1 kamer en onze kleinzoon sliep dan gewoon bij ons in zijn campingbedje. Iedereen heeft daar natuurlijk andere ideeën over maar voor ons was het geen probleem. Als hij in zijn bedje moest gingen we even naar buiten hetzij op een balkon of we zetten de stoelen buiten zodat hij rustig in slaap viel. (Meestal hadden we een kamer met een buitendeur). Gelukkig is hij een vaste slaper dus ook als we 's avonds op de kamer waren sliep hij rustig door.

Bij uitzondering hadden we trouwens in Las Vegas voor meerdere nachten een appartement geboekt in het Holiday Inn Club Vacations Resort. Dit is een prachtig resort en ligt net achter de Strip. Appartement met een aparte slaapkamer, zitkamer, complete keuken, eigen wasmachine/droger en een balkon. Bovendien zijn er meerdere zwembaden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jhoning
Amerika-ontdekker

Bericht door jhoning »

DennisS schreef:
02 feb 2022, 14:01
De autoruit? Hoe bedoel je?
Oeps.. autocorrectie.
Autohuur! :)

Ik lees en zoek me suf. Kom bij Hertz best prima prijzen tegen als ik die 510000 code gebruik. Hoe hebben jullie de autohuur gedaan?
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Wij hebben een auto bij Avis.is gehuurd. Een Fullsize SUV voor 3 weken. Totaalprijs met kinderzitje € 1230,- (inclusief alle verzekeringen) :D
Florida | 2019 - 2024
jhoning
Amerika-ontdekker

Bericht door jhoning »

@DennisS

Is dat een ford Expedition or Similar?
Zitten hierbij alle benodigde verzekeringen? Plus je hebt dan maar 1 creditcard nodig toch?
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

@jhoning
Het is een Chevrolet Tahoe or similar. Alle verzekeringen zitten er inderdaad bij. Heb hem daarnaast geboekt met mijn AMEX. Dus dan ben je ook via die kant verzekerd en inderdaad maar 1 creditcard nodig zoals ik kan lezen in de bevestiging.
Florida | 2019 - 2024
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Inmiddels al enkele hotels geboekt. Voornamelijk via Hotwire. Zo zitten we in Las Vegas voor $ 90,- per nacht (ex resort fee) in The Palazzo. Mooie deal al zeg ik het zelf. Onze favoriet (The Mirage) was erg duur in de dagen dat wij er zitten (20-23 september). Zal wel te maken hebben met de verkoop aan Hard Rock. Daarnaast ben ik bang dat ze dan al flink aan de renovation bezig zijn als ik verschillende nieuwsberichten mag geloven.

In Los Angeles (ook al is het niet echt onze favoriete stad) slapen we in het Shore Hotel (recht tegenover de Santa Monica Pier). Ideale locatie dus. Vanuit daar kunnen we alle kanten op.

Ook Death Valley het hotel geboekt. We hebben gekozen voor de nieuwe cottages bij The Ranch (Furnace Creek). Laatste keer dat wij daar waren was 2018. Toen in de normale hotelkamers geslapen. Maar toen waren ze echt flink aan het verbouwen en was alles qua restaurants enz dicht. Dus we zijn heel erg benieuwd hoe het er nu uit ziet allemaal!

Verder hebben we nog Mammoth Lakes (The Village Hotel) en Yosemite (The Pines Resort - Bass Lake) vastgelegd. Yosemite wel een beetje uit de richting qua hotel. Maar de rest was of aardig duur of al vol in de dagen dat wij er zitten.

Nu moeten we nog op zoek naar Hotels in San Francisco (de eerste nacht nadat we landen willen we bij het vliegveld slapen om de ochtend gelijk Highway 1 op te kunnen rijden), Monterey/Carmel, Omgeving Pismo Beach, San Diego en Palm Springs. Voor tips hou ik mij aanbevolen ;-) We zoeken hotels die netjes zijn, een zwembad hebben voor de kleine man en het liefst op een leuke plek in de eerdergenoemde plaatsen liggen.

Wat betreft autohuur ben ik blij dat we al geboekt hebben. Mijn inziens stijgen de prijzen alleen maar. Als ik met de kortingscode nu bij Avis.is kijk kost het mij zeker 700 euro meer! Dus blij dat we voor 1300 een Chevy Tahoe voor 20 dagen hebben
Florida | 2019 - 2024
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bass Lake ligt wel erg ver van de vallei, wil je dat op en neer gaan rijden op de volle dag Yosemite?
Je weet dat je een toegangsreservering nodig hebt?
Ik zie via www.travelyosemite.com trouwens wel het nodige beschikbaar in het park.

Wij hebben een aantal keren na aankomst op SFO overnacht in de Best Western in Millbrae. Heel plezierig. Niet goedkoop, maar dat geldt voor alles daar.
De laatste keer dat wij daar aankwamen hebben we overnacht in Redwood city (Good Nite Inn). Niets bijzonders maar het enige op onze route dat enigszins betaalbaar was. Geen zwembad denk ik, maar voor die eerste nacht is dat niet nodig lijkt me.
Wel een McDonalds op loopafstand.

Marianne
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

De Good Nite Inn in Redwood City heeft een zwembad.
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

@Martin & Marianne

Ja klopt we weten dat het een stukje rijden is vanaf Bass Lake. Gelukkig zijn wij er al vaker geweest (Yosemite), dus er zit geen druk achter dat we perse dingen af willen vinken daar. De toegangsreservering hebben we geregeld!
Florida | 2019 - 2024
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer