Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis preus015: rondreis West-Amerika.
-
preus015
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Reis preus015: rondreis West-Amerika.
Top thx, heb alleen geen Facebook 
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt het ook lezen zonder dat je facebook hebt, zie https://www.facebook.com/YosemiteNPS
En zoals ik aangaf vind je de informatie ook op de NPS-site:
Marianne
En zoals ik aangaf vind je de informatie ook op de NPS-site:
Jammer dat dit je enige reactie is. Als je ingaat op de gestelde vragen kun je meer nuttige tips krijgen.Martin & Marianne schreef: ↑26 apr 2022, 10:28Hou daarvoor facebook in de gaten, of check updates hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campgrounds.htm.
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Wanowa campground is ver weg van yosemity village, alleen is mijn vraag rijdt de shuttle bus voldoende om er elk moment van de dag naar de village te kunnen?
Kom er bij de website van de shuttle bus service niet echt uit….
Hans
Kom er bij de website van de shuttle bus service niet echt uit….
Hans
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het niet over Wawona gehad. Ik vroeg me af of je voor de laatste dag ook nog toegang tot Yosemite hebt. Zo nee, dan zou voor die dag een camping in het park een uitkomst zijn. White Wolf zou dan qua ligging niet gek zijn, dan zit je aan de Tioga Road.
Overigens ligt Wawona dichter bij de vallei dan de camping die je nu hebt.
En een bezoek aan Wawona om de Mariposa Grove te zien is ook niet gek.
Er rijden geen shuttlebussen tussen Wawona en Yosemite Village.
Marianne
Overigens ligt Wawona dichter bij de vallei dan de camping die je nu hebt.
En een bezoek aan Wawona om de Mariposa Grove te zien is ook niet gek.
Er rijden geen shuttlebussen tussen Wawona en Yosemite Village.
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Heb toegang van 22-25 mei.., zit nu op campground Indian flat…, half uurtje van village…, wel dichterbij alleen een mindere camping die minder is qua review…. Dan blijf ik op indian flat zitten denk ik…
Thx
Hans
Thx
Hans
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oké, dat is natuurlijk wel goed om te weten.
Vanuit Indian Flat zou je zelfs met de bus (Yarts, dit is niet de gratis shuttlebus) naar Yosemite kunnen. Maar je bent dan erg gebonden aan de bustijden.
Nog even over die reservering: normaal is die voor 3 dagen, dus in jouw geval voor 22, 23 en 24 mei. Maar je hebt voor de 25e en verder ook een reservering gemaakt?
Marianne
Vanuit Indian Flat zou je zelfs met de bus (Yarts, dit is niet de gratis shuttlebus) naar Yosemite kunnen. Maar je bent dan erg gebonden aan de bustijden.
Nog even over die reservering: normaal is die voor 3 dagen, dus in jouw geval voor 22, 23 en 24 mei. Maar je hebt voor de 25e en verder ook een reservering gemaakt?
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
24-25 slaap in in Indian flat waarna we smorgens vertrekken…
Maar jij zou Indian flat laten staan in plaats van wanowa?
Maar jij zou Indian flat laten staan in plaats van wanowa?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat begrijp ik. Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Mijn vragen zijn:
- rij je op 25 mei door Yosemite? Je wilt toch via de Tioga Pass rijden als die open is?
- en zo ja, heb je voor die dag ook een toegangsreservering?
Indian Flat lijkt mij qua ligging prima. Je hebt een mooie route naar de vallei, en iets sneller dan vanuit Wawona.
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Tioga pass ja maar heb je daar ook een permitt voor nodig dan dacht alleen om de Vally in te komen..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet waarom je dat dacht. De reservering geldt voor het hele park, dus ook voor de Tioga Road. Daarom vroeg ik naar je reservering en daarom gaf ik aan dat voor de nacht van 24 op 25 een camping in het park wel handig was. Je kunt ook voor 6 uur 's morgens het park binnen rijden.
Als de pas gesloten is heb je geen probleem natuurlijk maar als de pas wel open is zou het wel erg jammer zijn dat je die niet kunt nemen omdat je geen reservering hebt.
Het is wel fijn als je alles goed leest en antwoord geeft op vragen. Ik stel ze niet voor niets.
Marianne
Als de pas gesloten is heb je geen probleem natuurlijk maar als de pas wel open is zou het wel erg jammer zijn dat je die niet kunt nemen omdat je geen reservering hebt.
Het is wel fijn als je alles goed leest en antwoord geeft op vragen. Ik stel ze niet voor niets.
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Okay permit voor 25 mei ook geregeld nu nog een campground tioga pass.. white wolf kun je nog niet boeken zeker ivm sluiting tioga pass?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een permit hebt hoef je voor de nacht van 24 op 25 geen camping aan de Tioga Road te nemen, dan kun je ook vanuit Indian Flat rijden. Het is inderdaad de vraag of White Wolf al open is dan.
Wat is nu je volgende stop nar Indian Flat? Je had Lone Pine aangegeven, maar mij lijkt het handiger om eerder te stoppen (bijvoorbeeld bij Lee Vining/Mono Lake).
Marianne
Wat is nu je volgende stop nar Indian Flat? Je had Lone Pine aangegeven, maar mij lijkt het handiger om eerder te stoppen (bijvoorbeeld bij Lee Vining/Mono Lake).
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Ja lone pine, en daarna in death vally overnachten..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En waarom niet iets eerder stoppen?
Een overnachting bij Lee Vining of June Lake verdeelt de afstand tussen Yosemite en Deat Valley beter.
Marianne
Een overnachting bij Lee Vining of June Lake verdeelt de afstand tussen Yosemite en Deat Valley beter.
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Okay maar wordt de afstand naar death Vally dan niet te groot.., aangezien ik daar op de 26-27 mei wil overnachten
Hans
Hans
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De afstand is goed te doen. Of je voldoende tijd hebt hangt af van je plannen ter plekke.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je rijdt van El Portal naar Furnace Creek (Death Valley). Dat is via de Tioga Pass ongeveer 6 uur rijden.
Bij een stop in Lee Vining heb je 2 uur voor het eerste deel en 4 uur voor het tweede deel.
Bij een stop in Lone Pine heb je voor het eerste deel 4 uur en voor het tweede deel 2 uur.
Hoe je het verdeelt hangt samen met wat je wilt doen onderweg.
Voor mij zou de focus op de Tioga Road liggen, met een bezoek aan Mono Lake, en wellicht ook aan Bodie. Kijk daarvoor eens hier in ons verslag. We weten niets van jullie interesses dus wat dat betreft is het erg lastig om tips te geven.
Als de Tioga Pass nog gesloten is, wordt de verdeling anders, want je bent meer tijd kwijt met de Sonora Pass.
Dan is het van El Portal naar Lee Vining 4,5 uur (met een camper waarschijnlijk wel een stuk langer), en naar Lone Pine 6,5 uur.
Die 6,5 uur (ik denk eerder 7,5 uur) langs kronkelige wegen is echt ver en vermoeiend. Dat zou ik niet doen, je hebt dan immers nergens tijd voor onderweg.
In het verslag waar ik naar verwijs zie je dat wij de Sonora Pass namen. Wij deden toen een volle dag voor het stuk Mammoth Lakes - Mono Lake, - Bodie - Sonora - Arnold.
Marianne
Bij een stop in Lee Vining heb je 2 uur voor het eerste deel en 4 uur voor het tweede deel.
Bij een stop in Lone Pine heb je voor het eerste deel 4 uur en voor het tweede deel 2 uur.
Hoe je het verdeelt hangt samen met wat je wilt doen onderweg.
Voor mij zou de focus op de Tioga Road liggen, met een bezoek aan Mono Lake, en wellicht ook aan Bodie. Kijk daarvoor eens hier in ons verslag. We weten niets van jullie interesses dus wat dat betreft is het erg lastig om tips te geven.
Als de Tioga Pass nog gesloten is, wordt de verdeling anders, want je bent meer tijd kwijt met de Sonora Pass.
Dan is het van El Portal naar Lee Vining 4,5 uur (met een camper waarschijnlijk wel een stuk langer), en naar Lone Pine 6,5 uur.
Die 6,5 uur (ik denk eerder 7,5 uur) langs kronkelige wegen is echt ver en vermoeiend. Dat zou ik niet doen, je hebt dan immers nergens tijd voor onderweg.
In het verslag waar ik naar verwijs zie je dat wij de Sonora Pass namen. Wij deden toen een volle dag voor het stuk Mammoth Lakes - Mono Lake, - Bodie - Sonora - Arnold.
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Okay duidelijk, wil proberen om ter zijne tijd een campground te boeken van 24-25 mei langs de tioga pass, als bij open is
En mammoet lakes ook de moeite waard?
Welk Navigatiesysteem hebben jullie gebruikt?
Die je offline kunt gebruiken?
Hans
En mammoet lakes ook de moeite waard?
Welk Navigatiesysteem hebben jullie gebruikt?
Die je offline kunt gebruiken?
Hans
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb een Garmin met kaarten van Amerika en ik heb ook wel Here We Go op mijn telefoon gebruikt.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij doen het meestal nog steeds met een papieren kaart, al vanaf 1988. Het is in het zuidwesten heel eenvoudig. Een papieren kaart is sowieso mooi om te hebben, koop bijvoorbeeld de Hallwag 5 en 6. Dan kun je nu ook al eens op de kaart de route bekijken.
Verder hebben wij ook de Here we go app gebruikt.
De kans dat White Wolf in mei open is, is niet heel groot, je mag al blij zijn als de Tioga Road open is.
In de omgeving van Mammoth Lakes heb je bergen en meren. Kost je wel veel tijd als je daar iets wilt doen. Wij zijn in 2019 naar Devils Postpile geweest en deden de wandeling naar de Rainbow Fall. Daarna wilden we nog naar de meren maar vanwege het slechte weer hebben we dat overgeslagen. Zie hier voor ons verslag van die dag. Wij reden toen van Lee Vining naar Lone Pine.
Ook mooi is de Little Lakes Valley Loop, die begint een stuk ten zuiden van Mammoth Lakes. Zie daarvoor hier. Die dag reden we van Mammoth Lakes naar Lone Pine.
Wij hebben eens bij White Wolf in een tentcabin overnacht, zie daarvoor hier en hier.
Marianne
Verder hebben wij ook de Here we go app gebruikt.
Waarom wil je nog een camping langs de Tioga Road? Als je een toegangsreservering hebt voor 25 mei is het voor het rijden door het park niet nodig. Is dat dan om de rit naar Lone Pine korter te maken? Dan kun je ook die dag al doorrijden naar Mono Lake.
De kans dat White Wolf in mei open is, is niet heel groot, je mag al blij zijn als de Tioga Road open is.
In de omgeving van Mammoth Lakes heb je bergen en meren. Kost je wel veel tijd als je daar iets wilt doen. Wij zijn in 2019 naar Devils Postpile geweest en deden de wandeling naar de Rainbow Fall. Daarna wilden we nog naar de meren maar vanwege het slechte weer hebben we dat overgeslagen. Zie hier voor ons verslag van die dag. Wij reden toen van Lee Vining naar Lone Pine.
Ook mooi is de Little Lakes Valley Loop, die begint een stuk ten zuiden van Mammoth Lakes. Zie daarvoor hier. Die dag reden we van Mammoth Lakes naar Lone Pine.
Wij hebben eens bij White Wolf in een tentcabin overnacht, zie daarvoor hier en hier.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 6935 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-